Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Fixie bisikletle tırmanış

@Ali Kılıç 35.5 , amacı aynı bisiklette 2 farklı çevrim oranı elde etmek olabilir. böylece tekeri sadece gevşetip, zinciri çıkarıyorlar ve zinciri diğer tarafa takıyorlar. tekeri flip yapmaya gerek kalmıyor. ağırlık olarak, çift çarklı fixie ye göre ekstra bir ağırlığı yok.

Şimdi anladım. Ama bunun için drop out kızağının uzun olması gerekecek ya da zincir gergisi aparatı kullanılacak. Foto atabilirseniz yapılmışına bir bakayım ona göre yorum yaparım. Gergi varsa tavsiye etmem. Fixiede gergi aparatı olmaz. Elinde kalır. Ki denedim ben bunu elimde kaldı. Hani şu normal yol bisikletlerindeki arka aktaricinin ilkel şekli olan gergiden söz ediyorum. Drop out kızağı uzun olursa zincirden bakla çıkarmadan ve lastiği yerinden sökmeden o iş yapılabilir.
 
Scudo
@Ali Kılıç 35.5 , ben bahsettiğiniz gibi 2 tarafına da zincir takılabilen bir fixie görmedim şimdiye kadar. siz kullananlar olduğunu söyleyince neden kullanıldığına dair fikir yürüttüm sadece...

tabi dediğiniz gibi kızak uzun olmalı ki tekeri çıkarmadan zinciri çıkarmak mümkün olsun. kısaysa bi dereceye kadar teker çarkını küçülterek sorun çözülebilir, sallıyorum 38/16 yerine 19/8 gibi bişeye geçilmeli ki (8 dişli çark var mı bilmiyorum) zincir küçük çarktan atlayabilsin.
 
@Ali Kılıç 35.5 , ben bahsettiğiniz gibi 2 tarafına da zincir takılabilen bir fixie görmedim şimdiye kadar. siz kullananlar olduğunu söyleyince neden kullanıldığına dair fikir yürüttüm sadece...

tabi dediğiniz gibi kızak uzun olmalı ki tekeri çıkarmadan zinciri çıkarmak mümkün olsun. kısaysa bi dereceye kadar teker çarkını küçülterek sorun çözülebilir, sallıyorum 38/16 yerine 19/8 gibi bişeye geçilmeli ki (8 dişli çark var mı bilmiyorum) zincir küçük çarktan atlayabilsin.

Çift taraflı aynakol takılıyor. Dişli oranları aynı oluyor. Bu yüzden zincir gergi oranında bir farklılık olmuyor. Foto bulursam atacağım.
 
Fixed güzelde düz yol yok anasini satiyim. yokuştan inip skid yapsak zaten kesin kaza yaparık. :D

biz yine iyiyiz istanbul'da dünya kadar deniz kenarı yol var. denize uzak olanlar ne yapsın :)
 
  • Hahaha
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
Fixed güzelde düz yol yok anasini satiyim. yokuştan inip skid yapsak zaten kesin kaza yaparık. :D

Skid'in tekniğimi uygulamalı olarak geliştirdikten sonra hd frenden daha hızlı ve güvenli olduğunu gördüm. Bu işler biraz sabır ve tecrübe istiyor. Yüzde 9 eğimde frensiz fixie ile aşağı iniyorum. Hâlâ hayattayım. ????? Şehir içi trafikte 3 yıldır frensiz fixie kullanıyorum ve hala hayattayım.
 
Paylaşımlarınızı ilgiyle ve beğeniyle izlesem de bu sözünüze katılamıyorum, skid hd frenle karşılaştırılamaz.

Şöyle ki bizim kullanabildiğimiz en geniş lastik 700×32 ölçüsünde.
Bu lastikler oldukça ince lastiklerdir.
Dağ bisikletindeki gibi geniş lastiklerimiz yok. Yani yerle temas eden ve sürtünen alanın hacmi çok dar.
Yol bisikletlerinde hd fren kullanılması konusundaki eleştirel yaklaşımlarda da buna vurgu yapılıyor. Tabii ki birinci itiraz noktası pelotonun güvenliği. İkincisi budur.
Bizim gibi ince lastik kullanan bisikletlerde hd fren lastiği kilitler ve geri çevirme imkânı da yoktur.
Biz ise skid yaparken kendimizi öne doğru alıp arka tekerin üzerindeki baskıyı azaltarak lastiğin dönüşünü engelliyoruz. Skid sadece lastiği kilitleyip kaydırma olayı değildir. Bunu geliştirdiğinizde pedalı arkaya doğru çevirerek ters yönlü bir direnç noktası da oluşturabilirsiniz.
İkinci nokta ise pedal kontrolü sizde olduğu için kademeli olarak kaydırma imkânı da bar fixiede. Ki bu olay hiçbir frenleme aracında yoktur.
Genelde fixie ortamlarında skid hakkında sadece lastiği kilitleyip kaydırma olarak söz edilir ki bu çok yanlıştır. Kayan lastik verimli frenleme yapamaz. Kayan lastik yüksek hızlarda kontrol edilemez.
Şöyle anlatayım. Doğan Şahin gibi arabalara arkayı kaydırmak beyinsizliktir. Bu arabalar arkadan itişlidir. Arka kayınca aracı güçle yönlendirmek mümkün olmaz çünkü gücü ileten kısım kayıyor. Rallilerde önden çekişli araçların üstün olmasının nedeni de budur. Ön teker kaymadığı sürece arabayı tek bir çizgide tutabilirsiniz. Fixie arkadan itişli bir araç. Arka teker kaymaya başlayınca ön teker ile sadece yönlendirme yaparsınız, gücü kullanarak onu bir çizgiye sokabilmek için arka tekerin kaymayı bırakarak makineyi güçle yönlendirmesi de gerekir.

Kısaca böyle açıklanabilir.
 
@Ali Kılıç 35.5
Açıklamanız için teşekkürler.
Ben kendim de tekerin dönme hızını daha iyi kontrol edebildiğim için fixie bisiklette kendimi çok daha güvenli hissediyorum, ancak skid>hd fren konusunda ikna olmuş değilim.
Skid yaparken ağırlığın olmadığı tek tekerle bisikleti durdurmaya çalışıyorsunuz. Başarsanız bile ciddi bir koordinasyon, bisiklet hakimiyeti ve tecrübe gerektiriyor. Ben mesela o kadar bisiklet kullanmama karşın henüz sadece çok düz satıhlarda bunu yapabiliyorum. Ancak her an selede ayağa kalkabilecek kadar atik ve kuvvetli, tecrübeli ve genç kişilerin bu şekilde bir frene güvenebileceği kanaatindeyim. Ayrıca bu şekilde yapılan keskin frenlerin yeterince kuvvetli olmayan dizlere de kesinlikle zarar vereceğine inanıyorum.
Hd frenler ise çift oluyor ve önde ağırlığın bindiği tekeri de tutuyor. Çok az bir kuvvetle seleden kalkmadan sizi durdurabiliyor, kilitlemeyi önlemek için makul bir teknik seviyeye ulaşma süresi de çok daha kısa.
Bu durumda hangisi daha güvenli diye test etmek amacıyla düşünüyorum. Kendim değil de çocuğum ya da eşim, ya da babam veya annem bana gelip akıl istese, ben bisiklet alacağım, üzerinde fren olmayan bir fixie mi yoksa hd frenli bir bisiklet mi alayım dese ne derdim? Siz ne derdiniz?
Sonuç olarak bizim doğrumuz herkes için en doğrusu olmayabilir.
 
@Ali Kılıç 35.5
Açıklamanız için teşekkürler.
Ben kendim de tekerin dönme hızını daha iyi kontrol edebildiğim için fixie bisiklette kendimi çok daha güvenli hissediyorum, ancak skid>hd fren konusunda ikna olmuş değilim.
Skid yaparken ağırlığın olmadığı tek tekerle bisikleti durdurmaya çalışıyorsunuz. Başarsanız bile ciddi bir koordinasyon, bisiklet hakimiyeti ve tecrübe gerektiriyor. Ben mesela o kadar bisiklet kullanmama karşın henüz sadece çok düz satıhlarda bunu yapabiliyorum. Ancak her an selede ayağa kalkabilecek kadar atik ve kuvvetli, tecrübeli ve genç kişilerin bu şekilde bir frene güvenebileceği kanaatindeyim. Ayrıca bu şekilde yapılan keskin frenlerin yeterince kuvvetli olmayan dizlere de kesinlikle zarar vereceğine inanıyorum.
Hd frenler ise çift oluyor ve önde ağırlığın bindiği tekeri de tutuyor. Çok az bir kuvvetle seleden kalkmadan sizi durdurabiliyor, kilitlemeyi önlemek için makul bir teknik seviyeye ulaşma süresi de çok daha kısa.
Bu durumda hangisi daha güvenli diye test etmek amacıyla düşünüyorum. Kendim değil de çocuğum ya da eşim, ya da babam veya annem bana gelip akıl istese, ben bisiklet alacağım, üzerinde fren olmayan bir fixie mi yoksa hd frenli bir bisiklet mi alayım dese ne derdim? Siz ne derdiniz?
Sonuç olarak bizim doğrumuz herkes için en doğrusu olmayabilir.

Kesinlikle katılıyorum size.
Zaten ben yeni başlayan biri için kesinlikle frensiz fixie tavsiye etmiyorum.
Fixieciliğe bisikletin nirvanası denmesinin sebebi de sizin yukarıda açıkladığınız noktalarda saklı zaten.
Uzun ve disiplinli bir çalışma ve kesinlikle yılmaz bir sebat gerektiriyor.
Benim hd frenden daha güvenli bir şekilde duruyor olmam herkesin de bunu böyle yapabileceği anlamına gelmiyor.
Bu konudaki eleştirilerinizde haklısınız.
Forumu neyin ne olduğunun farkında olmayan gençler ve çocuklar da takip ediyor.
Şimdi biri bizim bu yazdıklarımızı okuyup frensiz fixie kullanmaya kalksa ertesi gün ölüm haberi gelir.
Bu konuda çok haklısınız. ?

Benim yorumlarımı okuyan gençlere ve çocuklara söylüyorum: Ben fixie ile her türlü yol şartında ve koşulda güvenle durabiliyorum fakat bu sizin için şu aşamada mümkün olmayabilir.
Fixie topladıktan sonra en az 5 bin km fren tertibatını sökmeden süreceksiniz. Bütün frenleme tekniklerinde kendinizi geliştireceksiniz. Ondan sonra frenler sökülebilir.
Şimdi ben frensiz fixie ile 200+ tur yapabiliyorum diye siz de hemen yarın bunu yapabilecek değilsiniz.
Sabır ve zamanla olacak bunlar.
Sürüş tekniklerinin tamamına hâkim olduktan sonra belki de bizleri de geçip fixie alanında daha başarılı işler yapacaksınız.
Ancak şunu unutmayın ki en başarılı fixieci yaşayan fixiecidir.
Hayatta kalmak için ne gerekiyorsa onu yapacaksınız.
Zaten bir avuç fixieci var memlekette onları da frensizlik yüzünden kaybetmeyelim.
Fren sizi hayatta tutuyorsa fren kullanacaksınız.

Skid yaparken ağırlığın olmadığı tek tekerle bisikleti durdurmaya çalışıyorsunuz.

Ayrıca bu konuda yanlış bilinen bir doğruyu da düzeltmek istiyorum izninizle.
Skid i öğrenirken ağırlığı one doğru vererek makineyi kaydırma yöntemi kullanılabilir.
Fakat teknik ve bacaklar geliştikçe ağırlık merkezini öne taşımadan da skid yapılabiliyor. O zaman durma mesafesi azalıyor fakat bacak ve eklemlere yapılan basınç 5 katı miktarda artıyor.
Ben böyle yapıyorum. Ancak kimseye tavsiye etmiyorum. Ortopedist zengin eden bir yöntem bu.

Ayrıca yüksek hızlarda kesinlikle skid tavsiye etmiyorum. Defalarca denedim ve defalarca düştüm. Bunun teknikle de bir ilgisi yok anladığım kadarıyla. Zibilyon kere denedikten sonra bile milim ilerleme olmuyorsa olmuyor demektir. Yüksek hızda yüksek kadans yüzünden skid imkânsıza yakın bir hâle geliyor. Önce back pressure ile makine mümkün olduğunca yavaşlatılacak. Sonra skid yapılacak. Ki ben kesinlikle yokuş aşağı inerken 40 km/s üzerinde bir hıza çıkmayın diyorum. Zaten kendim de yapmıyorum. Fixiede pedalın kontrolünü yitiren her şeyini yitirir. Yokuş aşağı inerken devamlı bir biçimde back pressure yöntemi ile hız kontrol altında tutulacak. Ya da fixieye binilmeyecek. Böyle düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Anlam veremediğim verimsiz bir sistem. Şimdi ben 22 vites kombinasyonu seçmek varken , yada minumum 14 , neden tek oranla hem ineyim hem çıkayım , tek ileri otomobil almak gibi birşey.
 
  • Hahaha
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
Anlam veremediğim verimsiz bir sistem. Şimdi ben 22 vites kombinasyonu seçmek varken , yada minumum 14 , neden tek oranla hem ineyim hem çıkayım , tek ileri otomobil almak gibi birşey.

Tek ileri vites var evet.
Ama bir de hiçbir bisiklette olmayan geri vites var.
Bir de o açıdan bakmak gerek.
???????
 
Anlam veremediğim verimsiz bir sistem. Şimdi ben 22 vites kombinasyonu seçmek varken , yada minumum 14 , neden tek oranla hem ineyim hem çıkayım , tek ileri otomobil almak gibi birşey.
Sürüş keyfi benim şimdiye kadar deneyimlediğim en iyisi. Rotamda çok yokuş veya arazi yoksa her zaman fixieyi tercih ediyorum. Sessiz, kuvvetli, hafif. Otomatik vitesli vs manuel vites araba gibi bir sürüş hissi farkı var diyebilirim. Pedalın devrinin her anında basınç olması çok farklı bir his. Üstelik geriye doğru da var o basınç. Makaraların sesi yok, viteslerin dişlilerin ağırlığı yok. Arka tekerleği kontrol harika, yavaş hızlarda denge müthiş.
Sonra tek vites geliyor. O da fena değil ama pedal boştayken ya da pedal hızı yavaşlarken bir his kaybı oluyor. En son tercih ise vitesli. Vitesli bisiklet tabi ki uzun bir yokuşta on kaplan gücünde.

Sözün özü 1500 liraya alacağınız sıfır bir fixienin sürüş keyfi 5000 liralık vitesli bisikletten daha iyidir. Çok pahalı karbonları bilemem, onları kullanmadım.

Not: fixieci değilim. farklı tür ve sayıda bisikletlerim var.

Vitesli ile fixie arasındaki sürüş keyfi farkı biraz elektrikli bisiklet ile normal bisiklet arasındaki fark gibidir de denilebilir. Bazı şeyleri daha zor yaparsınız ancak yaptıklarınız daha çok keyif verir.
 
Anlam veremediğim verimsiz bir sistem. Şimdi ben 22 vites kombinasyonu seçmek varken , yada minumum 14 , neden tek oranla hem ineyim hem çıkayım , tek ileri otomobil almak gibi birşey.
verimsiz derken? vites sistemlerinin ne kadar enerji kaybına sebep olduğunu biliyor musun? ayrıca vites ve fren in bisiklette oluşturduğu ekstra ağırlık? biz demiyoruz ki fixie her türlü sürülür. eğer düz yerde sürüyosan fixie olabilecek en verimli sistemdir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
verimsiz derken? vites sistemlerinin ne kadar enerji kaybına sebep olduğunu biliyor musun? ayrıca vites ve fren in bisiklette oluşturduğu ekstra ağırlık? biz demiyoruz ki fixie her türlü sürülür. eğer düz yerde sürüyosan fixie olabilecek en verimli sistemdir.
Evet çok iyi biliyorum. Eğer düzde kullanmak isteseniz bile hep aynı hızda mı kullanıyorsunuz. 20 km hızla binerkende 40 km çevireceğin dişliyi çevirmek hiç ekonomik değil . Sevmek başka birşey mantık başka. Düz de , inerken yada çıkarken fixie her zaman en verimsiz sistem.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
@selim82
Arabada yolcu olarak gitmek en verimli o zaman, yakıt parasını paylaşmıyorsanız en ekonomik ve hızlı şekilde, en az eforu harcayarak gitmek istediğiniz yere varıyorsunuz.
Verimi ne olarak tanımladığınıza bağlı. Ben alınan keyif ve vücut için yaptığım yatırım bölü harcanan efor, zaman ve para olarak bakıyorum. Fixie en verimli sistem haline geliyor. Ama mesela işe gitmek için kullanan, alışveriş için kullanan, uzun mesafe turlar yapan, yarış performansı için kullanan birisi çok farklı tanımlayabilir verimi.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Evet çok iyi biliyorum. Eğer düzde kullanmak isteseniz bile hep aynı hızda mı kullanıyorsunuz. 20 km hızla binerkende 40 km çevireceğin dişliyi çevirmek hiç ekonomik değil . Sevmek başka birşey mantık başka. Düz de , inerken yada çıkarken fixie her zaman en verimsiz sistem.

Verim nedir allasen?
245 km yol gidiyorum ben fixie ile.
6 km.lik rampada Kom almışlığım var fixie ile...
Bacak ve ciğer olmadan vites hiçbir şeye yaramaz.
Önce bacağa ve ciğere yatırım yapacaksınız.
Sonra vites fren vs vs
 
Bu konunun başlığının diğer adı "Nasıl menisküs oldum" olmalı bence.

Fixie ile 20 bininci kilometreme yaklaştım.
Ortopedist yüzü görmüşlüğüm yoktur.
Akılcı ve bilimsel antrenman yapmazsan her bisiklet menisküs yapar adamı.
Önce işin ilmini öğreneceksiniz.
Sonra basıp gideceksiniz.
Amele gibi 53×11 oranı ile sprint atmaya kalkarsa bir bisikletçi, yol bisikletinde de menisküs olur.
Isınmadan basarsanız her bisiklet dizleri mahveder.
Fixie ile Avrupa turu yapan var, TCR bitiren var hem de iki tane... Ortopediye giden olmadı aralarında.
 
Geri