Scudo Sports

Fixie toplamak

Fixed gear için vitessiz bir bisiklet için bir adet zincir ve beraberinde arka sistem için velosolo dişli ve sıradan bir 6 vida disk mtb göbeği işini görecektir. Daha fazlası içinse yine aynı şekilde bu sıradan parçalar yerine üst düzey modeller ile de yükseltebilir, skalayı genişletebilirsin.
 
Scudo
@Dogukanaksu

Çok teşekkür ederim Doğukan Bey, peki tekerleği ters çevirip tek vitesli bir bisiklet gibi kullanabilmem için ne tavsiye edersiniz?
 
@Egemen.K

Rica ederim. Fixie / Single Speed bir arada kullanım içinde flip flop denilen göbeklerden kullanırsan da bu dediğin sistem olur. O zaman da Velosolo yerine uygun bir fixie için dişli + lockring denilen sıkma bileziği, single speed içinde tek kaset bir dişli kullanman yeterli olacaktır. Tabi bundan sonrasında da şöyle bir şey vardır, o zaman da mevcut kadronun drop-out yapısına ve durumuna göre chain-tensioner adı verilen Türkçe karşılığında zincir gergisi adı verilen makara sisteminide flip flop değişimde kullanman gerekebilir.

 
Merhabalar. İzninizle konuyu hortlatıyorum. Özellikle bu konuyu hortlatma sebebimse bilgi,fixed hakkında en çok şeyi burdan öğrendim.

Fixed toplama kararı aldım fakat ülke içinde toplamak için bir kolayını bulamadım. Öncelikle elinde fixed göbek/dişli herhangi bir malzeme olan varsa iletişime geçelim lütfen.

İkinci olarak,bisikletimin şu an ki vitesli halinde dişli oranlarını deniyorum. önde 51 dişli var. Arkadaki dişlilerden 20 ve 18t olanların arasında kararsızım. 20de daha rahatım fakat aklıma şöyle bir şey geliyor,bisiklet fixie olduğunda,vites sistemi,arka aktarıcı vs. ortadan kalktığında 51-18t oranı şimdi olduğundan daha rahat gelir mi? 51/18 dişli oranını önerir misiniz?
 
51/18 sert kaçabilir rampalarda zorlanabilirsiniz genelde 46/18 tercih ediliyor şehir içinde çabuk hızlanarak daha rahat hareket edebilirsiniz bu oranla. Yüksek hızlara çıkmak için 46/18 kullanıp kadansınızı yüksek tutmanızı öneririm diz sağlınız açısından
 
Ön dişliyi değiştirmek aklımda yoktu. 40a 51 2 dişli var, 40 olanı söküp diğerini kullanayım diyordum. Ama sağlık deyince akan sular durur, alırım yeni bi dişli/aynakol gerekirse.

Fixed dişlisi bulamıyorum hiçbir yerde. En olmadı paraya kıyıp bi jant seti alacağım yurt dışından.
 
Paraya kıyma.... velosolo dan 18 t bi fixie cog sipariş et , bi de disk frenli (kullanılmış da olsa ) bi arka jant bul yada satın al. sorun çözüldü demektir. 40-18 yada 51-18 ile çok fazla uğraşma , çok da fark etmiyor, fixie kullanınca ne menem bi şey olduğunu anlayacaksın zaten :)) . ben 50-18 kullanıyorum, yaşına bakarsak sana, haydi haydi uygun . kolay gelsin , selam -sevgi
 
@semih kavas

Velosolo dişli şu an 40-45 liraya geliyor. Disk uyumlu bir de göbek bulsam yine 40 lira civarına. Bu sefer de jant setim yok. Yine 150-200 arasına bi jant seti almam gerekecek. 'paraya kıymış' kadar olacağım o zaman da :(
(bisikletin üzerindeki jant setini kullanmak istemiyorum, bayağı hırpalanmış o garibanlar, çekiç ezikleri falan var ne yapılmışsa artık. 60 liraya da jant seti var fakat almışken çift kat olsun, hem de şık dursun diye düşündüm)
 
Velosolo dişli kullandıgınızda yani bu küçük dişliyi disk deliklerine sabitlediginizde pedallarken pedal kesmenin imkansız oluyor dogrumu anlamısım?
 
@emre önen
Peki eski tabirle Kontra göbek dediğimiz şekilde fixie toplanıyor mu?
Kontra göbekler bu iş için uygunmudur?
 
@umito

kontra göbek kullanılabilir ancak onun adı fixie olmaz fixie kelimesi fixed (sabitlenmiş) manasında kullanılıyor yani arka dişlinin arka tekerleğe bir şekilde sabitlenmiş olması gerekiyor ki pedalı ters çevirdiğinizde tekerlek aksi yöne dönebilsin
fixie de amaç pedala uygulanan kuvvet ve devir sayısı ile orantılı olarak hızınızı pedallar ile kontrol altında tutmaktır.
kontra göbekler klasik göbekler gibi pedalı çevirmeyi bıraktığınız da tekerlek dönmeye devam eder. frenleme işi ise , pedalı fixie ye nazaran çok daha düşük bir kuvvetle geri çevirdiğinizde göbek içindeki bir sistem devreye girip göbeğin iç kısmına bir balatanın sürtmesiyle yapılır. böyle bir yöntemin fixie ile hiç bir ilgisi yoktur.
umarım anlatabilmişimdir.
 
Bugün bir şey farkettim. Altı vida fixed dişlisi için ön göbek arayıp duruyordum. Arkada göbek kullanarak,disk fren kısmına 6 vida fixed dişlisini,kaset kısmına (o kısma kaset deniyordu sanırım emin değilim) kaset uyumlu fixed dişlisini taktığımızda bir flip-flop hub elde etmiş oluyoruz.

Peki,ben yine bir arka göbek kullansam,6 vida kısmıyla bir fixed göbek yapsam ve kaset kısmı boş kalsa sıkıntı olur mu? Çünkü şu an için flip-flop yapma planım yok ama olur da ilerde istersem diye hazır bulunması açısından düşündüm. Umarım kendimi ifade edebilmişimdir.

Edit:Sormayı unuttum,bu 1/8 ,3/32 gibi oranlardan hangisini seçeceğim. Ön dişlimin üzerinde yazmıyor hiçbir şey. Bisiklet 80lerde Almanya'dan gelmiş,ihtiyar biraz. Eskilerde şu oran vardı gibi bir şey var mıdır?
 
@ALByROCK

ilk sorunuzun cevabı; herhangi bir problem çıkmaz kaset göbeğin takıldığı kısım boş duracaktır sadece

fixed sistemlerde genelde 1/8 genişliğinde dişliler kullanılır ancak ayna kolonuzun diş genişliği 3/32 ise fix dişlisini de 3/32 almanız gerekecektir. Diş genişliğini bir kumpasla ölçerek tespit edebilirsiniz. ayrıca 1/8 yada 3/32 gibi rakamlar bir oranı değil İngiliz inç ölç sistemi ile diş genişliğini ifade eder.

zincir hattının düzgünlüğünün nasıl sağlanacağı konusunda bilgi edinmek isterseniz forum da araştırma yapmalısınız ki mutlaka ihtiyacınız olacak ve aslında fixed toplarken en çok kafa karıştıran ve problem teşkil eden kısım budur.

kolay gelsin.
 
Geri