Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

FM-066SL (6.9kg)

@OnurA

Evet Çin'de üretilen bir ürün. Rae aracılığıyla Carbon-Cycle'dan aldım. 3 set aldığımız için fiyat bize biraz daha makul oldu. Tek alınınca, kargo ile beraber 550 dolardan düşük olması gerek.

Başka karbon jant kullanmadım. Fakat başka karbon janttan tek farkı da çemberleri.
Göbekler Novatec olsa da düzgün göbekler. (Alt seviye göbekler değil yani)
Teller sapim cx-ray. Zipp vs. bütün markaların kullandığı teller. Piyasadakilerin en iyisi denilebili.r
Çember de profil şekli olarak Zipp, FFWD gibi setlerin kullandığı şekilde. Aerodinamik olarak da iyi olması gerek eski V profil jantlara göre, teorik olarak en azından :D

Genel incelemeyi de yukarıda yazdım açıkçası. Onun dışında, şimdilik karşılaştırma yapamam :)

@Ozan Duran

3 kişi olsak daha güzel olurdu aslında. Neyse, sağlık önemli. Görüşürüz başka zaman.
Teşekkürler yorumlar için. Ben de görüntüyü beğendim oldukça :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Arda_7 ve OnurA
Scudo
(link)

Tercih ettiğiniz setler bunlar sanırım türkiyeye gönderme yok olarak ifade edilmiş .Belki ilerde siz biraz daha kullanıp tecrübelerinizi aktardıktan sonra bende düşünebilirim.
 
@Arda_7
Set bu değil. 27mm wide olarak geçen modellere bakmanız gerekiyor.
Ben doğrudan mail kile görüşüp alışveriş yaptığım için öyle bir sorun olmadı. Fakat Rae oldukça ilgili biri. İngilteredeyken görüşmeye başladım set ile ilgili. Bir buçuk ay sonra sipariş verdim. Bütün sorularıma ve isteklerime tek tek yanıt verdi. Sanmıyorum ebay üzerinden Türkiye'ye kargo yapar mısınız diye mail attığınızda sorun çıkarsın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Arda_7
http://s18.postimg.org/fyjaxyew9/2014_11_13_16_39_11.jpg

Ufak ufak diyete gitmiştim bisiklette. 7000 gram barajının altına inebildim.

40mm karbon clincher jantlar
Ultegra grupset (Kollar ve zincir Dura-Ace)
24mm, 225 gramlık patlak koruması sağlam lastikler (GrandPrix PolyX)
Ağır sayılabilecek pedallar
Alüminyum gidon ve gidon boğazı
70 gramlık çelik jant mandalları
Alüminyum suluk kafesi vs. ile tamamen günlük kullanım için topladığım bir bisiklet. Ekstra hafif parçalar sadece sele ve iç lastiklerim. Ha bir de alüminyum suluk kafesi vidalarım var.

Şu an 6990 gram bu özellikler ile. Ağırlığa dahil olanlar ise pedallar, 2 suluk kafesi, Garmin'in bütün aparatları. (Garmin dahil değil)
http://s18.postimg.org/rc5u95pex/2014_11_14_15_55_29.jpg

Gelecek değişiklikler ise şu şekilde;
Arka janta veloplug takılacak. Evde yeterince yokmuş. 20 grama yakın oradan kazanılacak. Ön jantta bant yok şu an, veloplug kullanıyorum zaten.
Time Xpresso 10 pedallarım kargoda şu an. 20 gram da oradan kazanıyorum.

Lastikleri kolaylıkla 180 gram civarına çekebilirim, fakat patlak korumasından vazgeçmek istemiyorum. Türkiyenin, Polonyanın ve İngilterenin en bozuk yollarında bile bir kere bile yolda bırakmadılar beni.
Gidonu karbon yapacak kadar bütçem yok şu an.
Frenleri ultra hafif CNC modellere geçirebilirim, fakat zaten karbon jant kullandığım için fren performansından ödün vermek istemiyorum.
Titanyum jant milleri 40 gram civarı, fakat esnemezliklerinden memnun olmadığım için kullanmak istemiyorum
Karbon suluk kafesleri 15 gram tanesi. Toplamda 25 gram kar edebiliyorum oradan da, fakat suluğu tutuşları güven vermiyor. Daha önce o şekilde bi suluk kaybettim sürüşte. Eve tek sulukla dönmek can sıkıcı. O nedenle değiştirmeyeceğim onları da.

Sonuç olarak, veloplug ve pedal değişikliğindne sonra 6950 gram civarına demir atacağım gibi görünüyor uzun bir süre.
 
@Gökhan Toros

Gökhan dostumuza bir soru soracağım. Bİr fitnes bisikletim var 27 km hızdan sonra görünmez bir bariyer hızımı etkiliyor yani 30 lara 40 lara çıksamda bu beni zorluyor uzun soluklu olmuyor. Aslında bisiklet yaz kış işimi görüyor ama hepsi bu. Şimdi bir yol bisikleti almaya kalksam vede bütçem maksimum 4500 tl civarı olsa bu bisiklet ne tür (karbon, alü )nasıl bir şey olmalı ve benim gibi 40 ların ortasındaki bir adamı redbul kanatlandırırmı bu makine. Yani bisikletle hız yapmayı seviyorum dostum sen ne dersin. Bisikletçi adamsın gerek yokmu dersin tecrübeni bir paylaş. Yani rahatlıkla 30 lara kırklara çıkarmıyım yoksa benden bir şey olmazmı
 
Gökhan merhaba, senin kullandığın bir gözlük vardı. Gözün alt kısmını kapatan türden, sanırım Endura Mullet di modeli. Doğru mu hatırlıyorum, şayet yanlış ise sendeki gözlüğün marka ve modelini yazar mısın?
(link)

Teşekkürler :in:
 
@mehmetsunu

Fitness bisikletinizin çekiş isistemini ve dişli oranlarını paylaşırsanız sanırım daha iyi yardımcı olunacaktır.Ayrıca hızla birlikte hızın devamlılığı da önemli bir konudur.Bu sebeple kadans ile ilgili yazıları aratıp okumanızı öneririm.
 
@Ozan Duran

Ozan hocam verdiğiniz linkteki modelleri biliyorum. Ancak gözlük için o bütçeyi ayırmam pek mümkün değil. Benim aklımda Endura kaldığı için sormak istemiştim. :D Teşekkürler.
 
@mehmetsunu

Yol bisikleti sizi birden uçurmayacak. Sürüşü daha atik, biraz daha keyifli hale getirecek. Ama yine benzer hızlarda zorlanmaya başlayacaksınız. Yol bisikletinde biraz daha aerodinamik pozisyona girip, belki biraz daha hızlı gideceksiniz. Sadece bisiklet üzerindeki pozisyon değişikliği bile hızınızı %10 civarında etkileyecek. Fakat geri kalanı için öyle akla kara şeklinde bir değişiklik beklemeyin derim ben.

@Erdal YILMAZ

Gözlük olarak Ozan abinin attığı gözlüğü kullanıyorum. Benden hızlı davranmış o.
Fakat sizin attığınız gözlüğü kullanan bir arkadaşım var. Oldukça memnundu, her konuda.

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10452325_323072341178551_3961740409219672224_n.jpg?oh=4eb5357b9180e1943b12d5acd1382440&oe=54D16A1A&__gda__=1428190626_90f998904b0cdc51ac909f099ed42a13
Yüzde duruşu bu şekilde. Bence alınabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu
@OnurA

orjinal 48 olan yerine 52*42*30 taktırdım. ruble 11*32
 
@mehmetsunu

40'lara yaklaşan bir bisikletçi olarak bu dediğinizi bu yaz yaptım. Sirrus Pro'dan (ki kendisi yol komponentli, oldukça atik ve hafif bir fitness bisikletidir) tamamen aynı motivasyonla KTM Revelator Elite Di2'ye geçtim. Sonuçta 30 km civarındaki rüzgarsız düz yoldaki sürdürülebilir seyir hızım 35 civarına geldi. Matematiksel olarak küçük bir fark yani. Ama bisikletin verdiği hissiyat çok daha farklı oldu, sanki 2 kat hızlanmışım, otobanda sol şeritten kaptırıp gidecekmişim :D gibi bir hissiyat veriyor. Sanırım sürüş pozisyonunun verdiği psikolojik etkiden. İyi oldu mu, oldu :)
 
@KaanG

Sevgili kaan bisikletçi dostum. Hislerime tercüman olmuşsun ama sırf 5 km daha hızlanmak adınada 4500 tl para vermem doğrusu. üstelik aldığın bisiklet öyle böyle bir bisiklet değil. Benimde bakıp anca 3500 ünü almaya gücümün yetebildiği bir bisikletin di 2 sini almışsın vede 5 km artış.
 
Amacınız bisikletli ulaşımda hızlanmak, varacağınız yere daha çabuk gitmek ise, o parayı elektrikli bisiklete ya da elektrik dönüşüm kitine yatırmak daha mantıklı zaten. Gökhan'ın bisiklet konusunu dağıtıyoruz ama ben Sirrus'ta sadece dış ve iç lastik değişimi (Continental Gp4000s 25c dış lastik, specialized Turbo iç lastik) ile ciddi bir performans artışı yakalamıştım, onu da deneyebilirsiniz bir ara çözüm olarak.
 
@KaanG

Dostum elektro bisiklet hayatta olmaz. Benim için böyle bir yöneliş bisiklet sporuna ihanet ile eşanlamlıdır.
 
@mehmetsunu

Kaan abinin söyledikleri tamamen doğru. Her bisiklet site benzer hızlar verecek. Fakat asıl fark sürüş zevkinde olacak.
20000TL'lik S-Works de alsanız yani, Öyle 60-80mm jantları yoksa, yine herhangi bir yol bisikleti kadar performans verecek düz yolda. Ama bisikletten aldığınız keyif, atikliği, yol tutuşu vs. gibi konular ile öne çıkacak.
Eğer amaç sadece hızlanmaksa, dediği gibi elektrikli bir bisiklet çok daha faydalı olacaktır o bütçede.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu
Gökhan bende bir miktar kırmızı Veloplug mevcut. Edinemezsen haberim olsun. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
@Can Teker

Abi teşekkürler. Bi 30-40 tane aldım yine, kenarda dursun diye. Arkadaşa da lazımdı, beraber aldık öyle olunca.
 
Geri