Merhaba sevgili forum dostları.
Bisiklet severler arasında formula 1 sevenler olmasına sevindim. Bu konuya yazmak yeni fırsat oldu.Ben aslında tüm motor sporlarına da meraklıyım.
Bu sebeple eğitim ve kurslarına katılarak Motor sporları federasyonu hakemi oldum. B sınıfına kadar da yükseldim.WRC ve Formula da Türkiye için emeğim geçti. Futbol hakemliğine başlayıp 2 sene sonra Dünay kupasında görev almak gibi bir şey.
Gerçi bunlar çok kolay şeyler. Biraz emek harcamanız yeterli.
Bu güne kadar onlarca yerel yarışta görev aldım.
2005 te Türkiye WRC de Pamfilya etabında SOS noktası olarak görev yaptım.
2005 Formula 1 de 24 kule de
2006 Formula 1 de Pit düzlüğünde görevliydim.
Özellikle geçen yıl , pit e girmek için tonla para verenlerin bile çok kısa süre kaldığı pit alanında 1 hafta kadar kaldık. Görmediğim pilot , girmediğim garaj dokunmadığım araba kalmadı. 11 pilottan imza aldım. Yüzlerce fotoğraf çektim.
Unutulmaz anlardı. Schumaher 1 metre yanımda giyindi , ve 3 metre ötemden kalkış yaptı.
Buz adamdan ( raikonen ) kaç defa imza istedim vermedi.
Anlatacak o kadar çok şey var ki !!! Bu sene bisikletle Hindistan yollarında olacağımdan görev alamayacağım ama ömrüm boyunca yetecek kadar adrenalin ve heyecan yaşadığımı belirtmeliyim.
Bir kaç fotoğraf ekleyeyim en iyisi.
Alonso ve schumaher in kuklaları. Kendilerine yaklaşmak pek mümkün olmadığından. Bunlarla idare ediyoruz. Ayrıca pilotları rahatsız etmemiz yasak.
http://i83.photobucket.com/albums/j319/sonatay/DSCI0003-1.jpg
Schumaher in yanıbaşımdan start alışı. Kulağın içinin şeklini alan kulaklıklarımız ve bende üzerine telsiz kulaklığı olamasına ve kulağı tamamen kepçesi ile örtmesine rağmen sesi nerdeyse duymuyor akciğer zarınızda, diyaframınızda ve kemiklerinizde titreşim olarak hissediyorsunuz.
http://i83.photobucket.com/albums/j319/sonatay/DSCI0174.jpg
Ferrari nin yarış kontrol ünitesi
http://i83.photobucket.com/albums/j319/sonatay/DSCI0016.jpg
Pit düzlüğünde startı bekleyen ben.
http://i83.photobucket.com/albums/j319/sonatay/DSCI0090-1.jpg
Scuhumaher onlarca kere dokunacağım mesafeden geçti. Bu geçişi arabasını kontrol edip , tulumunu giyinmeye gitderken. Biraz sonra yarış başlayacak.
http://i83.photobucket.com/albums/j319/sonatay/DSCI0141.jpg
Schumaher in ferrarisi.
http://i83.photobucket.com/albums/j319/sonatay/DSCI0076.jpg
Start öncesi kontroller.
http://i83.photobucket.com/albums/j319/sonatay/DSCI0170.jpg
http://i83.photobucket.com/albums/j319/sonatay/DSCI0060-1.jpg
Turuli ile fotoğraf çektiren bir gazeteciyi fırsat bilip yanına yanaştım.
http://i83.photobucket.com/albums/j319/sonatay/PIC00195.jpg
Neredeyse her araba ile fotoğrafım var.
http://i83.photobucket.com/albums/j319/sonatay/PIC00194.jpg
http://i83.photobucket.com/albums/j319/sonatay/DSCI0069.jpg
http://i83.photobucket.com/albums/j319/sonatay/PIC00196.jpg
2005 te görev aldığım en keskin virajın olduğu yer. Yarış sonunda bayrak sallıyoruz.
http://i83.photobucket.com/albums/j319/sonatay/x1pWby4ns_qXPuOnZOjOMCMOqUb8kSHLQdd.jpg
http://i83.photobucket.com/albums/j319/sonatay/x1pWby4ns_qXPuOnZOjOMCMOvDgpjOnLPpD.jpg
Yarış sabahı. 5 gün boyunca her sabah 4 te kalkıp hazırlanmak, kahvaltı yapmak , günlük su ve yiyeceklerimizi alıp pit alanına taşımak ve görev alanlarımıza yerleşmek, telsiz kontrolleri, günlük yarış çizelgesini takip etmek zorundaydık. Değdi mi . Kesinlikle evet.
http://i83.photobucket.com/albums/j319/sonatay/DSCI0027.jpg
http://i83.photobucket.com/albums/j319/sonatay/DSCI0033.jpg
http://i83.photobucket.com/albums/j319/sonatay/DSCI0040.jpg