Arkadaşlar,5 yıldır Fuji Touring kullanıyorum, her gün işe gidip geliyorum ve hafta sonları turlara çıkıyorum. Bisikletimde göbekleri(xt serisi),seleyi( Brooks ),fren pabuçlarını(baradine),lastikleri(Rubena-Stop thorn 32),çamurluğu (xlc) değiştirdim. Ekstradan çatal ayaklık taktırdım ve ön tarafa yük taşıma demiri (Tubus kopyası)taktırdım. Bisikletimden de oldukça memnunum,5 yılın sonundaki görüşüm; Fuji için gerekli olan bu değişikliklerden sonra, bisikletinize ödediğiniz her kuruşun karşılığını alacağınıza garanti veriyorum. Ayrıca biskletimin arkasına Ortlieb City çantalarını da aldım ve artık benim için Fuji Touring bir ulaşım aracına dönüştü. İşe giderken ,gezerken ,pazar alışverişlerinde veya arkadaşlarla buluşurken hep beraberiz. Peki her şey mükemmel mi? Elbette değil, genel anlamda çok önemli 2 tane eksiği var:
1)Aynakol oranları (48/36/26) dik yokuşları tırmanmak için(hele hele yüklü çantalarıyla)ideal değil.Bu aslında sadece Fuji için geçerli değil,Surly disk Trucker veya Trek 520 gibi ''en iyiler'' için de geçerli.28 jant tüm bisikletlerde bu oran kullanılıyor.Ancak özellikle 26 jant olan tüm cromobly tur bisikletlerinde dağ bisikleti aynakol oranları olan 22/32/44 kullanılıyor.Maalesef ülkemizde gerçek tur bisikleti olan (Surly Long Haul Trucker-26 jant)satışta değil ve bu oranlara sahip safkan tur bisikleti yok.Gerçi artık 26 jant üreten bisiklet hemen hemen kalmadı.
2) Bence en önemli eksikliklerinden birisi de maalesef lastik ebatının en fazla 700*35'e kadar izin veriyor olması.Ben 700*32 ebatındaki tur lastiğini kullanmama rağmen hafif çamura girdiğimde lastik ile çamurluk arasına giren taşlar beni son derece rahatsız ediyor.Düşünün ki yağmurlu bir havada patika yollardan tur yapacaksınız.Çamurluk ile lastik arasına balçık gibi çamurun dolması kaçınılmaz olacaktır.Bu durumda bisikletinizi elinize alıp itmeniz muhtemeldir.Ancak günlük kullanımlarda veya düzgün yollarda bu size çok sorun yaşatmayacaktır.Ancak ben bunun ciddi bir problem olduğunu ve tur bisikletlerinin lastik ebat aralığının geniş olması taraftarıyım.
Evet arkadaşlar durum bu.Türkiye'de tur bisikletlerine talebin az olması ve çelik kadro bisikletlerin al benisinin(ki bana göre tam tersi) düşük olması,bu bisikletlerin fiyatlarının yüksek olması(daha doğrusu alım gücünün düşük olması),büyük patronların sahibi oldukları (Migros-Bim-A 101 )firmaların sattıkları abuk sabuk bisikletlerden dolayı maalesef tur bisikletleri ülkemize ulaştırılamıyor.Onun için çelik kadroya sahip bisikletimi baş tacı yapıyor,kıymetini biliyor ve pamuklara sararak biniyorum.Alacak olan arkadaşlarıma kesinlikle tavsiye ediyorum.....