Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Giant Tcr Advenced Pro 0 2017 kadro çatlaması

@bisikletli adam Umarım siz de sorununuzu en kısa sürede çözersiniz. Yukarıda da yazdım etiketleyip İnstagramdan paylaşım yapmanız bu konuda çok çok etkili olacaktır. Benim de faturam işyerinden arkadaşım üzerine ama kelek yapacak birisi değil sizin olayınız olduktan sonra zaten hemen sisteme girip bisikletin seri nosuyla bisikleti işlettim diğer ülkeler de böyle bir seri numarası yok dedi Almanya seçince sisteme giriş yapabildim. Sizin de seri numaranız mevcutsa ilk önce amerika yı seçim sisteme bisikleti kaydettirin isterseniz.
Bisiklet benden önce kaydedilmemiş ben kaydettim GİANT.COM A. Fakat fatura üstüme olmadıktan sonra bunun nasıl bir faydası olur ki ?
@trainspotting35
1587975107211.png
 
Scudo
@bisikletli adam Sadece sesli düşündüm. Belki sisteme kayıt işleminin ilerleyen süreçte ufakta olsa bir faydası olur.
 
Bir arkadaşın başına gelmişti, Lapierre sanırım 7-8 yıllık ve 2. el almış. faturası kayıp. Kadro çatlamış. Fabrikaya yazmış seri numarasıyla birlikte adamlar özür dileyip hemen Fransa'dan yeni kadro göndermişlerdi. Toplam olarak başvuru ve yeni kadro gelmesi 2 ayda tamamlanmıştı, kargoda geçen süre de dahil. Bir diğer arkadaşa Mosso' da başına geldi. O da satıcıya başvurdu. Mosso epey bir uğraştırıp süründürdükten sonra yaklaşık 1 yıl sonra sıfır kadro gönderdi. Bu arada araya adamlar koydu, defalarca fabrikayı aradı vs. Epey bir yoruldu.

Bence gerçek kalite üretilen ürünün kalitesi ve üreticinin satış sonrası malına sahip çıkmasıyla bir bütündür. Giant çok sık distribitör ve servis değiştiren bir firma. İşin peşini bırakmazsanız size yeni bir kadro göndereceklerini düşünüyorum. Kolay gelsin.
 
arkadaşlar yok mudur hiç giantın garantisinden vs faydalanan, servis alıp memnun olan, globale yazıp cevap alan?
ya da giant cidden mi bu kadar sorunsuz..😏😉..
benim bisiklet 2014 model tcr, allah bilir ne zamandır yollarda, kaç km yaptı. şehirdeki kilit taş yollarda 100+ kilomla 25km le gidiyorum..yani çatlasa, bisiklet değil ben suçlu olurum, ama maşallahı var..çok güveniyorum kadroya..
 
Bir arkadaşın başına gelmişti, Lapierre sanırım 7-8 yıllık ve 2. el almış. faturası kayıp. Kadro çatlamış. Fabrikaya yazmış seri numarasıyla birlikte adamlar özür dileyip hemen Fransa'dan yeni kadro göndermişlerdi. Toplam olarak başvuru ve yeni kadro gelmesi 2 ayda tamamlanmıştı, kargoda geçen süre de dahil. Bir diğer arkadaşa Mosso' da başına geldi. O da satıcıya başvurdu. Mosso epey bir uğraştırıp süründürdükten sonra yaklaşık 1 yıl sonra sıfır kadro gönderdi. Bu arada araya adamlar koydu, defalarca fabrikayı aradı vs. Epey bir yoruldu.

Bence gerçek kalite üretilen ürünün kalitesi ve üreticinin satış sonrası malına sahip çıkmasıyla bir bütündür. Giant çok sık distribitör ve servis değiştiren bir firma. İşin peşini bırakmazsanız size yeni bir kadro göndereceklerini düşünüyorum. Kolay gelsin.
Hocam ağzınız bal yesin ne güzel örnekler bunlar. Fakat şuana kadar ki tutumdan anladığım kadarıyla umutsuz bir bekleyişten ibaret benim durumum. Bir firma diğerlerine göre haddinden fazla büyümüş ise kesinlikle ciddi hak gaspları yapmıştır, ya işçisinden ya tedarikçisinden yada müşterisinden bir şikayet vardır. Tabi ki istisnalarıda vardır bu durumun ama Giant pek bir inat edecek gibi. Yolladığım mail de tüm detayları anlattım Türkiye de ki elçileri konumda ki yetkililerin nasıl davrandığını anlattım bir bakıma iyilik yapmış oldum. Çatlağın detaylı fotoğraflarını komple bisiklet fotoğrafını ve kadronun altında ki seri numarasını dahi fotoğraflayıp attım hem fabrikaya hemde genel merkez amerika'ya henüz ses seda yok, pedalları sensörleri ışıkları söktüm astım bisikleti beklemedeyim :)
arkadaşlar yok mudur hiç giantın garantisinden vs faydalanan, servis alıp memnun olan, globale yazıp cevap alan?
ya da giant cidden mi bu kadar sorunsuz..😏😉..
benim bisiklet 2014 model tcr, allah bilir ne zamandır yollarda, kaç km yaptı. şehirdeki kilit taş yollarda 100+ kilomla 25km le gidiyorum..yani çatlasa, bisiklet değil ben suçlu olurum, ama maşallahı var..çok güveniyorum kadroya..
Hocam cidden o kadro bir başka maşallah diyelim Allah kaza bela vermesin, bence hatasız olduğunda dolayı değil ama göreceğiz..
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
Üretimin çeşitli teknikler sayesinde el işçiliğinden fabrikasyona hatta fordizm denen Mass Production denen yüksek hacimli üretime dönmesiyle ve ticaretin hem mal hem de para transferi olarak hızlanmasıyla büyük firmalar , amiral gemisi tabir edilen firmalar, hatta bazı sektörlerde tekeller ortaya çıktı. Bu büyük firmaların sahipliği de tek bir kişi yerine ortaklıklar vb sebepler ile tam olarak kim olduğunu bilmediğimiz bir yapıya dondu. Bu firmaların normaldir ki bir sürü işçi , teknisyen, mühendis, çalıştırdığı gibi avukatları , istatistikcileri , reklamcilari hatta kendi bünyesinde ya da danışmanlık aldıkları psikolog, sosyologları mevcut. ( yani bilimin tum dallari ile üzerimize gelip kulak arkamizini bile bos birakmamislar ) Bize satılan mal ile bizim el, ayak, göz, kulak, duy ve düşüncelerimize hatta bilinc altimiza kadar temas edilip , analizi yapılmış, buna göre üretilmiş, satışa sunulmuş, reklamı yapılmış, sosyal projelerde adından söz edilmiş .
Şimdi bunca olayın sonunda küçük hesap yapan , günlük kazanan son noktadaki satıcınin olayı asıl firmaya plase edememesi hem satıcınin hem de satis-dagitim organizasyonunu yapan yerel distrubutorun kabahati. Peki algıları yönetme derdinde olan ana firma hadi buraya kadar uyumuş , umursamıyor. Sonrasında haberdar oldugu şikayeti hemen giderip artı puan alabileceği reklam hamlesine çevirememesine ne demeli? Istatistik olarak da hesaplasa kötü niyetli bir şikayet sebebiyle yapacagi masraf yine de çok ufak bir yüzdelik olur diye tahmin ediyorum. Yoksa araba firmaları gibi binlerce sayıda ürününü geri çağırmak zorunda kalacağını, bunun bu tarz olayların önünü açacağını mi düşünüyor? belli degil.
Ilginç bir olay, takipteyiz. Umarım sizin mutlu olacağınız şekilde sonuçlanır. Çünkü satis, kar, buyukluk, sektordeki konumu vb .... gösteriyor ki şimdiye kadar onlarin mutlu oldukları kesin. Sağlıcakla pedallayın.
Not: rahmetli Barkin in da dediği gibi sahibinin kim olduğu belli olmayan firmalarla iş yaparken dikkatli olmak lazım.
 
@Çağdaş78 valla hocam ağzınıza yüreğinize sağlık harika bir yazı olmuş soluksuz okudum. Kesinlikle birebir düşüncelerinize katılıyorum özellikle bu olumsuz durumu iyi bir reklama çevirmek noktasında ki görüşünüz çok akıllıca ve doğru. Bir kadro maliyeti nedir ki Giant'a bana sorarsanız bedavadan biraz pahalıdır :) Bir kadro değişimi yapıp hem kendi ayıbını örtüp hem de güzel bir reklam yapabilecekken olayı bu noktaya getirmeleri başta beni ve birinci derece yakınımda ki bisikletçileri ömrümün sonuna kadar bu markaya tövbe etmeye itmeleri gerçekten düşündürücü. Milyon dolarlar harcayıp bizlerin düşünce davranış istek arzularımızı etkilemeye çalışan bunları analiz eden bu tarz firmaların bu kadar ucuz şeylerden böylesine geri dönülmez büyük kayıp vermeleri gerçekten en abiyane tabirle bana çok aptalca geliyor..
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağdaş78
@bisikletli adam karsimizda her yonden tahkim edilmis sirketler, ordular ( aynı şey zaten ) var. Son noktada ise karar verenler yine de insan ( acımasız, ruhsuz olsa da ). AI ile daha da ruhsuz olmaya çalışıyorlar....
 
Merhaba,

Yukarıda bahsi geçen olay hakkında sizleri aydınlatmak isterim.

Öncelikle sağduyulu yaklaşıp konuya duyarlı yaklaşan forum kullanıcılarına teşekkür ederim. Olayı tek taraflı dinleyip fikir sahibi olan forum kullanıcılarını ise aydınlatma gereği duyuyorum. Amacım ne iddia sahibi kullanıcının mesnetsiz ve abartılı iddiaları ile firmamızı karalama niyetini beslemek ne de kendisiyle bir polemik içinde yer almak...

Telefonda iddia sahibine izah edilen şekliye Giant'ın garanti kapsamı koşullarını merak edenleri bilgilendirmek isterim;

1- Giant farklı ülkelerde farklı garanti koşulları sunabilmektedir. Türkiye'de "kadro seti" garantisi 5 yıldır. Bunun aksini iddia eden satıcı veya kullanıcılar yanlış bilgi vermektedir. İddia edildiği üzere Giant'ın Türkiye'de "Ömür Boyu Garanti" reklamı verdiği iddiaları gerçeği yansıtmamaktadır. Giant'ın ya da Giant Türkiye distribütörünün resmi olarak Giant'ın kadro seti garantisinin Türkiye'de 5 yıldan daha uzun olduğuna dair herhangi bir reklam veya bilgilendirmesi söz konusu değildir. Forumlarda veya bisiklet mağazalarında bunun aksini iddia eden kişilerin sözleri hukuki olarak Giant firmasını veya Giant distribütörlerini sorumlu kılmaz.

2- Giant firması bir ürünü garanti kapsamında değerlendirmesi için ürünün nereden satın alındığını gösteren resmi belgeyi kullanıcının ibraz etmesini zorunlu kılar. Bu Türkiye distribütörünün bir ayak diremesi değil, distribütörlerin garanti başvurusunu tamamlaması için üretici firma tarafından şart koşulan zorunlu bir adımdır. (Zira ilk maddede belirttiğim gibi aynı ürün için üretici firma farklı ülkelerde farklı garanti şartları sunabilmektedir.)

3- Eğer fatura kaybedilmişse, bu örnekteki kullanıcıya da açık bir şekilde ifade edildiği üzere satıcıdan faturanın satıcada kalan örneği üzerinden "Aslı Gibidir" yapılması yeterli bir belge niteliğindedir.

İlgili kullanıcıya telefonda eğer ürünü Türkiye'den almış ve faturayı kaybetmiş olsaydı kendisine bizdeki kopyası üzerinden yardımcı olacağımızı, bunun tüketici hakkı olmasından ötürü Amerika'daki mağazanın da bu belgeyi kendisine sunabileceği belirtildi.

4-Giant tarafından belirlenen garanti koşulları gereği yalnızca faturada ismi geçen kullanıcı başvuru yapabilir. Garanti kapsamında değerlendirilen ve onaylanan garanti dosyası sonucunda Giant tarafından gönderilen yeni kadro seti ancak faturada ismi yazılan alıcıya teslim edilebilir.

Bu bilgiler ışığında bu örnekteki kullanıcıya arkadaşı olarak bahsettiği ilk alıcının kaybettiği fatura örneğini ürünü aldığı Giant mağazasından isteyebileceği ve yine kendisinin verdiği bilgiye istinaden alıcının Amerika'da bulunuyor olması dolayısıyla ürünün garanti başvurusunu, edindiği fatura örneği ve istenen diğer bilgiler ile birlikte başvuruyu Amerika üzerinden resmi alıcının yapması gerektiğini izah ettim.

Eğer ürünün ilk sahibi olsaydı ürünün garanti başvurusunu Amerika üzerinden yapabileceğini ve kadronun Türkiye'de kendisine teslim edilmesini isteyebileceği bilgisi de verilmiştir ya da bunun tam tersi yani Türkiye'den başvurup Amerika'da teslimi gibi. Bu konu önemlidir. Neden derseniz, eğer ürünü Amerika'dan aldıysanız ve o ülkede Giant ömür boyu garanti sunuyorsa, bisikleti Amerika'dan aldığınızı ispatlayan alış faturası ile o ülkede resmi olarak belirtilen garanti süresinde (eğer bu ömür boyu garanti ise "ömür boyu") yararlanabilir ve Türkiye'de yeni kadronuzu teslim almanız mümkündür.

Bu örnekteki kullanıcıya sorunu Amerika'da satın alınan bayi ile çözmesinin gerekli olduğunu belirtmemin asıl nedeni budur. Ancak kendisi ürünün ilk sahibi olmadığından ötürü, Giant'ın Amerika'daki bayi üzerinden garanti başvurusu yapılan kadroyu onaylasa ve teslim yerinin Türkiye olarak seçilmesine rağmen resmi alıcının kendisi olmadığından ötürü, yeni kadroyu hukuki olarak ikinci el sahibine teslim edemeyeceğimizi yukarıda bahsi geçen koşullar gereği açıkça izah ettim. Kısacası resmi alıcı Amerika'daysa ve Türkiye'ye gelme durumu yoksa işlemleri Amerika'daki bayi üzerinden yapması, sonuca ulaşmak adına tek doğru yol ve dolayısıyla en hız yoldur.

Telefonda bu bilgiler, kendisine verilirken ve verildikten sonra kullanıcı bize Strava kayıtlarından bisikleti nerelerde sürdüğünü görebileceğimizi, birden fazla bisikleti olduğunu belirtti. Kendisine Strava kayıtlarının garanti dosyasında değerlendirilmediğini belirttim, Giant'ın mühendislerinin kadronun hangi bölgeden nasıl kırıldığının fotoğraflarını inceledikten sonra garanti dosyasına onay veya red vermek için yetkin olduklarını söyledim.

Dünyanın herhangi bir yerinde resmi olarak faaliyet gösteren firmalar hukuki kurallara tabidir. Eğer konu garanti ise hem üreticiler hem de distribütörlerin sorumlulukları yasalarla bu konuda da şekillendirilmiştir. Hiçbir şirketin yasalara aykırı hareket etme ayrıcalığı yoktur. Hem bir firmayı temsil eden biri hem de bir tüketici olarak eğer haksızlığa uğradığıma inanıyorsam izleyeceğim ilk yol tüketici mahkemesine gitmek olurdu.

Eğer bizim firmamızla ilgili kaidelere uygun davranıldığından şüphe duyulan bir konu varsa resmi mahkemelere gitme yolu açıktır. Böyle bir durum başınıza geldiğinde iddialarınızı resmi mahkemeler önünde ispatlayabilir ve sonucunu kamuoyu ile paylaşabilirsiniz. Bu yöntemi izlemeden ortaya atılmış iddialar doğrultusunda bir firma veya bir marka hakkında fikir edinmek yakışık olmaz.

Sektörde hem çalışan hem de tüketici olan biri olarak, eğer tereddütünüz varsa bir ürünü satın almadan önce resmi garanti şartlarını distribütör firmalara telefon açarak ya da mail atarak öğrenmeniz olacaktır. Böylece doğru bilgiye, " forumlardaki bireysel kullanıcılardan" değil direkt resmi ağızlardan ulaşabilirsiniz. Mağaza işletmecilerinden veya personellerden satın alma işlemi yaptığınız sırada resmi garanti evrakı da talep edebilirsiniz. Bu garanti evrakında gerekli bilgilerin eksiksiz dolduruluğundan ve kaşe vurulduğundan emin olunuz.

Saygılarımla,
İbrahim Yılmaz.
 
Tüketici mahkemesi başvurusu İçin gerekli olan şartlar bu durumda yok.Fatura yok,faturadaki kişi Amerika’da.dolayısıyla sizin bu arkadaşa tüketici mahkemesi yolunu göstermeniz anlamsız.Tüketici mahkemesi son karar mercii değildir.Tüm kararlarında isterse taraflar mahkeme yoluna gidebilir.
Bence kucaklayıcı ve Babacan bir şevkatle konu pekala çözülebilir.Türkiye Giant olarak bir ilke imza atıp olayı tatlıya bağlama şansına sahipsiniz.o bunu dedi ben şunu dedim gibi söylemlerden çıkıp,evrensel düzeye çıkmak önemli,naçizane benim görüşlerim bunlar.Umarım her iki taraf için makul bir çözüm bulunur.iyi günler.
 
Giant tcr alma arifesinde konuyu takipteyim.
 
@Machagi ben de birşeyler yazacaktım ama bu kadar güzel yazamadım.
 
Tüketici mahkemesi başvurusu İçin gerekli olan şartlar bu durumda yok.Fatura yok,faturadaki kişi Amerika’da.dolayısıyla sizin bu arkadaşa tüketici mahkemesi yolunu göstermeniz anlamsız.Tüketici mahkemesi son karar mercii değildir.Tüm kararlarında isterse taraflar mahkeme yoluna gidebilir.
Bence kucaklayıcı ve Babacan bir şevkatle konu pekala çözülebilir.Türkiye Giant olarak bir ilke imza atıp olayı tatlıya bağlama şansına sahipsiniz.o bunu dedi ben şunu dedim gibi söylemlerden çıkıp,evrensel düzeye çıkmak önemli,naçizane benim görüşlerim bunlar.Umarım her iki taraf için makul bir çözüm bulunur.iyi günler.

Sizin de belirttiğiniz gibi garanti başvurusu için gerekli şartlar bu durumda yok. Buna ek olarak kullanıcının kendisinin belirttiği üzere, firmamıza ait olan ve işletmesini Atölye 25.4'ün yaptığı Giant Caddebostan mağazası kendisine maliyeti üzerinden fiyatlandırarak yeni kadro temini etme seçeceğini iletmiş. Bunun dışında makul bir çözüm ne yazık ki yok. Benim yukarıda izah ettiğim "o bunu dedi, ben şunu dedim" değil (eğer öyle olsaydı konuyu açan kullanıcının zaten 2017 model yılı bisikletinin 5 yıl garanti süresi içinde olduğunu, dolayısıyla ömür boyu garanti konusunun bu konuyla hiçbir ilgisi olmadığını da belirtirdim ki şimdi niyetimi ortaya koymak üzere mecburen belirtmiş oldum) ben konu üzerinden benzer garanti problemleri doğduğunda hangi çözümün neye dayanarak üretildiğini merak edenlere forum üyesi olarak açıklamak niyetindeyim. Tüketici mahkemesi yolunu hatırlatmamın sebebi sadece garanti şartları değil, distribütörü olduğumuz marka ile ilgili sorumluluklarımızı yerine getirmediğimizi içeren iddialarına karşılıktır.
 
Böylece doğru bilgiye, " forumlardaki bireysel kullanıcılardan" değil direkt resmi ağızlardan ulaşabilirsiniz.

türkçe meali; "niye gelip bizi burda şikayet ediyorsun"..

hocam konu açılmış kaç gün olmuş ve siz eski bir üyesinizde, nerde kaldınız? korona yüzünden mi gecikme?

abd deki ilk müşterinin faturayı ibraz etmesi, arkadaşın bu belgeyi mutlaka temin edebilmesi ya da abd deki şahsın işlemi direk oradan ilerletmesi konusunda ise katılıyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
türkçe meali; "niye gelip bizi burda şikayet ediyorsun"..

hocam konu açılmış kaç gün olmuş ve siz eski bir üyesinizde, nerde kaldınız? korona yüzünden mi gecikme?

abd deki ilk müşterinin faturayı ibraz etmesi, arkadaşın bu belgeyi mutlaka temin edebilmesi ya da abd deki şahsın işlemi direk oradan ilerletmesi konusunda ise katılıyorum...
Bu iş ilk kullanıcıdan gelecek vekalet ve faturanın aslı gibidir ile burdan çözülebilecek anladığım kadarıyla varsa hatam affola
 
türkçe meali; "niye gelip bizi burda şikayet ediyorsun"..

hocam konu açılmış kaç gün olmuş ve siz eski bir üyesinizde, nerde kaldınız? korona yüzünden mi gecikme?

abd deki ilk müşterinin faturayı ibraz etmesi, arkadaşın bu belgeyi mutlaka temin edebilmesi ya da abd deki şahsın işlemi direk oradan ilerletmesi konusunda ise katılıyorum...

Aynı zamanda Zebraska Yayınevi'nin kurucusuyum, Giant'tan arta kalan zamanlarda bisiklet kitapları çeviriyorum ancak gördüm...
 
4-Giant tarafından belirlenen garanti koşulları gereği yalnızca faturada ismi geçen kullanıcı başvuru yapabilir. Garanti kapsamında değerlendirilen ve onaylanan garanti dosyası sonucunda Giant tarafından gönderilen yeni kadro seti ancak faturada ismi yazılan alıcıya teslim edilebilir.

Bu cümle sadece Giant'ta değil; Scott'tan Trek'e, Carraro'dan Merida'ya kadar bütün üreticilerde bu şekilde.Yani işin anahtarı ''faturada kimin ismi yazıyorsa Süleyman O'' Kısacası sadece bisikletin ilk sahibi garanti şartlarından yararlanabilir.

Bu alıntıladığım kural ile hukuk; satıcı firmaları veya müşterileri nasıl bir korumaya almış oluyor.Bu kuralın temel mantığı ne?
Neden bisikletin garantisi ikinci, üçüncü alıcı ile devam etmiyor.İlk müşteri almış bir sene kullanmış, ikinciye satmış garanti süresi toplamda 5 sene ise neden kalan 4 senede ikinci alıncı da birinci(faturada belitilen) ile belirtilen ile aynı şartlarda garantiye devam edemiyor?
 
@Mustafa Bilir o arkadaş faturasıyla gitsin aldığı mağaza ile konuşsun, illaki çözerler...ama anladığım kadarıyla su koyveren zaten kendisi...sattım parasını aldım tarzı davranıyor..
 
@Mustafa Bilir o arkadaş faturasıyla gitsin aldığı mağaza ile konuşsun, illaki çözerler...ama anladığım kadarıyla su koyveren zaten kendisi...sattım parasını aldım tarzı davranıyor..
Ben şu açıdan düşündüm talep alınan ülkeden farklı bi yerde yapılıyosa kadronun ülke ülke gezmesindense iki evrak buraya daha hızlı gelir ve kadro direk burdan gidip geri buraya gelir ama dediğiniz gibi taş koyan ilk alan şahıs galiba
 
Bu cümle sadece Giant'ta değil; Scott'tan Trek'e, Carraro'dan Merida'ya kadar bütün üreticilerde bu şekilde.Yani işin anahtarı ''faturada kimin ismi yazıyorsa Süleyman O'' Kısacası sadece bisikletin ilk sahibi garanti şartlarından yararlanabilir.

Bu alıntıladığım kural ile hukuk; satıcı firmaları veya müşterileri nasıl bir korumaya almış oluyor.Bu kuralın temel mantığı ne?
Neden bisikletin garantisi ikinci, üçüncü alıcı ile devam etmiyor.İlk müşteri almış bir sene kullanmış, ikinciye satmış garanti süresi toplamda 5 sene ise neden kalan 4 senede ikinci alıncı da birinci(faturada belitilen) ile belirtilen ile aynı şartlarda garantiye devam edemiyor?

Bence de markalar bu soruya tüketiciye mantıklı gelebilecek bir açıklama getiremeyecektir. Kural bu diyorlar. Öyleyse bir tüketici olarak düşünürsek markalar kullanıcıları ikinci el satışındansa yeni bisiklet alımına zorluyor olabilir. Üretip satıp para kazanmak adına. Aksi halde aynı şartların garanti süresi içinde bence de devam etmesi gerekir...
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağdaş78
Geri