Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gidon boğazı ve etkisi

Arkadaşlar normalde bana 18 kadro dışı uygun ama almak istediğim bisiklet 19 kadro.Bende buna söyle bir çözüm ürettim 2 sininde gidon boğazı kısmı aynı ölçüde 19 inç olanın gidonunu 0 baglasam sorun. çözülür mu yada 19 kullanmam sorun yaratır mı
 
Scudo
Arkadaşlar merhaba, Singlespeed bir bisiklet kullanıyorum, 2 gün ünce gidonumu flat tarzı bi gidon ile değiştirdim, önceki gidonum bisikletin üstünde egelen yol bisikleti gidonu vardı benim konforuma yatkın olmadığından söktüm ve şuan görünen amoeba markasının vitra modelini aldım. İlk izlenim gidon çok hafif ve ince olduğundan biraz çekinerek sürüyorum, sebebi ise kırılır mı korkusu? Bu korkum sizce yersiz mi yoksa zamanla gidona alışır mıyım ? Birde bu marka hakkındaki görüş ve tecrubelerinizi merak ediyorum. Teşekkürler.

İLK HALİ

185595

YENİ GİDONLU HALİ

185592 dosyayı görüntüle185593bs3.jpg dosyayı görüntüle
 
Aynı gidonu yaklaşık 2 senedir kullanıyorum. 2016 yılının son zamanlarında almıştım. Halen kırık çatlak vs yok. Paslanma filan yoksa sizin de sıkıntı yaşamadan kullanabileceğinizi düşünüyorum. Ancak drop bar'dan flat bar'a geçiş bütün açıları değiştirmiş olmalı. Bence bu konu üzerine daha çok yönelin.
 
Gidon bogaziyla gidonu asagiya almak 50-50 on-arka agirlik dagilimini saglayabilir oturus pozisyonunuzu gorup ona gore ayarlayiniz virajlarin keyfini cikariniz
 
@Yusuf Ziya Aktaş
Paslanma derken? Ben gidonu yeni aldım ürün sıfır, uzun vada kullanım için mi dediniz paslanma olayını?

@GagarinlerinYuri
Evet çok değişti ve bence daha güzel oldu, trafikte daha rahat geçebiliyorum arabalarin arasından ama şimdilik 40 km civarı test edebildim önümüzdeki günlerde bi tatabya yapıp bakmam lazim o zaman biraz daha tecrübe edinmiş olurum. ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf Ziya Aktaş
@yavuzkosar
Hayır. Alüminyum kolay paslanmaz. Ürünü aylarca yağmur altında filan bırakmadıysanız paslanma olmayacaktır. E paslanma da yoksa hiç bişeycik olmaz demek istedim:) @yavuzkosar
 
  • Beğen
Tepkiler: yavuzkosar
Kısa bir gidon boğazı ile manevra kabiliyetiniz artar. Uzun gidon boğazı ile gidon vücuttan uzaklaştırdığı için yüksek hızlarda size avantaj sağlar.
 
Görüntü olarak fena olmamış ama.
 
  • Beğen
Tepkiler: yavuzkosar
Triban 500 üzerinde gelen açısız ve 10cm lik gidon boğazının , sürüş tecrübelerimden sonra biraz uzun geldiği ve gereğinden biraz daha fazla uzandığımı -özellikle 50km+ mesafelerde kafamı yukarı kaldırmak için boynumun da ağrıdığını fark ettim.
Bu yüzden Erdoğanlar bisikletten richtey +30 derece 80mm gidon boğazı sipariş etmiştim , 1 saat geçmeden aradılar o üründen son kalanı başka bisiklete taktıklarını ve 30₺ daha pahalı olan cube marka +35 derece 70mm gidon boğazını fark almaksızın gönderebileceklerini ilettiler kabul ettim .
Buradan bu gerçek esnaflık örneği gösteren Erdoğanlar bisiklete teşekkürlerimi iletiyorum.
Yeni gidon boğazını dün takıp deneme sürüşü yaptım 8-9km kadar ve çok rahat ettim öncesine göre. Daha rahat bir pozisyonda ileri çok uzanmadan ve daha rahat şekilde boynumu kaldırabilme rahatlığına kavuştum çok mutlu etti -oh be!

Edit. Öncesi ve sonrası da eklemek isterim :

Önce:
before.jpg

Sonra:

IMG_5811.jpg
 

Dosyalar

  • 32DF3546-7244-42F2-ABF1-4080522A85D4.jpeg
    32DF3546-7244-42F2-ABF1-4080522A85D4.jpeg
    1.010,4 KB · Okunma: 37
Son düzenleme:
@TatanQa_tr
Benzer bir şey yapmıştım. Bir boy büyük kadro olduğu için 100 yerine 80 mm gidon boğazı takmıştım. Başta rahat ettim ama zamanla özellikle inişlerde denge sorunu yaşamaya başladım, gidon hassaslaşmıştı. Kadro büyük ve gidon boğazı kısa olduğu için daha dik duruyordum, bu da rüzgar direncini artırıyordu. Aynı bisiklette kadro boyunu değiştirince ve boyuma uygun kadroya geçince sorunlar kayboldu. Hatta ortalama hızım aynı rotalarda 1-2 km fark etmeye başladı. Performans sürüşü ile alakası olmayan bir insan olduğum halde bu kadar fark olması şaşırtmıştı beni.
 
@Anonim Tecrübe paylaşımınız için teşekkürler. Bel fıtığı başlangıcı teshişi koyunca doktorum , boynumdaki yükü hafifletmek benim için şu an çok iyi oldu, çok hızlı gitmek ile ilgili kaygım yok , inişlerde bir deneme yaparım güzel noktaya değinmişsiniz.
 
Gidon boğazı değişimi yapma ihtimaline karşı doğru kadro boyunda bisiklet almak en mantıklısı. Zira boğazı ne kadar değiştirirseniz değiştirin, kadro boyunuza uygun değilse verim alamaz ve sıkıntı yaşarsınız.
En güzeli custom kadro yaptırmak ama ona da çoğumuzun gücü yetmiyor.
 
Bu durumu bizzat yaşayan birisi olarak doğru kadro boyu canmış cananmış diyorum. Eski bisikletim M kadro (52) Lapierre Sensium 300 dü. 90 mm standart gidon boğazı ile gelen bir bisiklet. Bisikletin top tube mesafesi 54,5. Ben de çözüm olsun diye sırasıyla 80 ve 60 mm lik boğazlar denedim. 60 mm lik boğaz yüksek hızlarda o kadar rahatsız ediyor ki sanki bisiklet kontrolden çıkacakmış gibi oluyor. Yokuş aşağıya hızlandıkça fren yapar hale geldim. Şimdiki bisikletim Giant Advanced 2 S kadro ve top tube 53,5 gidon boğazı standart 90 mm yanlış hatırlamıyorsam. Çok rahatladım bisikleti kullanırken. Yokuş inişlerinde kendimi sıkmıyorum artık.
 
Boy 1.80 58 kadro sürerken değilde dururken rahatsızlık veriyordu. 56 kadro aldım rahatladım. Benim için sınırmış aslında. 54 ve 52 de olurmuş sele ayarıyla.
 
100mm'lik Gidon boğazımı 80mm ile değiştirmiştim. İlk etapta dirseklerimdeki gerginliği aldı ancak bugün rüzgarlı bir rampadan iniş yaparken biraz güvensiz hissettim.
100mm olanı geri takıp karın kaslarını iyileştirmeyi düşünüyorum.
Bir de pro stealth sele taktıktan sonra ne kadar agresif kullanırsam o kadar konforlu olduğundan olsa gerek yolda refleksi olarak daha fazla yatma eğilimindeyim.
 
Merhaba. Konudaki tüm mesajları okudum ve benimde benzer sorunlarım var gibi gözüküyor.
Öncelikle kullandığım bisiklet şu;
53BBA4C0-0B3B-4303-AEAB-E56DD82DE73F.jpeg
Bu bisikleti alırken 54-56 kadro arasında kalmıştım. Alacağım yerde sadece 54 kadro olunca bunu tercih ettim. Boyum 183cm - 82cm.
İnternetteki tüm kadro hesaplama araçları 55 kadro öneriyordu. Dolayısı ile 54 kadronun olması gerek gibi gözüküyor ve kullandığım 20 günlük süreç içerisinde de sorun yaşamadım. Ancak +50km lik turda, turun son anları eziyet oldu. Ciddi bir boyun ağrısı, kafamı ileriye bakar pozisyonda tutmakta zorlanma ve ellerimin serçe parmaklarında uyuşma yaşadım.
Bu problemi gidon boğazı, sele boyu ve konumu ile oynayarak giderebilir miyim sizce? Ya da en iyi çözüm fit yaptırmak mı olur acaba?
 
Merhaba. Konudaki tüm mesajları okudum ve benimde benzer sorunlarım var gibi gözüküyor.
Öncelikle kullandığım bisiklet şu;
285958 dosyayı görüntüle
Bu bisikleti alırken 54-56 kadro arasında kalmıştım. Alacağım yerde sadece 54 kadro olunca bunu tercih ettim. Boyum 183cm - 82cm.
İnternetteki tüm kadro hesaplama araçları 55 kadro öneriyordu. Dolayısı ile 54 kadronun olması gerek gibi gözüküyor ve kullandığım 20 günlük süreç içerisinde de sorun yaşamadım. Ancak +50km lik turda, turun son anları eziyet oldu. Ciddi bir boyun ağrısı, kafamı ileriye bakar pozisyonda tutmakta zorlanma ve ellerimin serçe parmaklarında uyuşma yaşadım.
Bu problemi gidon boğazı, sele boyu ve konumu ile oynayarak giderebilir miyim sizce? Ya da en iyi çözüm fit yaptırmak mı olur acaba?
Çektiğiniz açı tam karşıdan değil gibi ama selenizin burun bölümü biraz aşağı baktığından tüm yük kollara ve boyuna binmiş olabilir. Su terazisi ile bir ayar çekerseniz tek sürüşte değil 2-3 sürüş sonra anlaşılır yine düzelmezse bike fit en akıllıca çözüm olacaktır.
 
Merhaba. Konudaki tüm mesajları okudum ve benimde benzer sorunlarım var gibi gözüküyor.
Öncelikle kullandığım bisiklet şu;
285958 dosyayı görüntüle
Bu bisikleti alırken 54-56 kadro arasında kalmıştım. Alacağım yerde sadece 54 kadro olunca bunu tercih ettim. Boyum 183cm - 82cm.
İnternetteki tüm kadro hesaplama araçları 55 kadro öneriyordu. Dolayısı ile 54 kadronun olması gerek gibi gözüküyor ve kullandığım 20 günlük süreç içerisinde de sorun yaşamadım. Ancak +50km lik turda, turun son anları eziyet oldu. Ciddi bir boyun ağrısı, kafamı ileriye bakar pozisyonda tutmakta zorlanma ve ellerimin serçe parmaklarında uyuşma yaşadım.
Bu problemi gidon boğazı, sele boyu ve konumu ile oynayarak giderebilir miyim sizce? Ya da en iyi çözüm fit yaptırmak mı olur acaba?
Hocam yanlış anlamayın ama sele gidon açıları çok tuhaf duruyor bisikletin,sele aşşağıya bakıyor,gidon yukarıya bakıyor,bu şekilde sıkıntı çıkarması normal zaten,yakınlarınız da bu işten anlayan arkadaşınız yoksa en mantıklı seçim bikefit olacaktır.
 
Çektiğiniz açı tam karşıdan değil gibi ama selenizin burun bölümü biraz aşağı baktığından tüm yük kollara ve boyuna binmiş olabilir. Su terazisi ile bir ayar çekerseniz tek sürüşte değil 2-3 sürüş sonra anlaşılır yine düzelmezse bike fit en akıllıca çözüm olacaktır.
Biraz aşağı eğimli olması gerekiyor diye bildiğim için bu konu hiç dikkatimi çekmemişti. En uygun açı ne ise internetten bulup ona göre ayarlamayı deniycem.
Hocam yanlış anlamayın ama sele gidon açıları çok tuhaf duruyor bisikletin,sele aşşağıya bakıyor,gidon yukarıya bakıyor,bu şekilde sıkıntı çıkarması normal zaten,yakınlarınız da bu işten anlayan arkadaşınız yoksa en mantıklı seçim bikefit olacaktır.
Fotoğrafa bakınca bisiklet banada bir tuhaf gözüktü. Çektiğim açı ile alakalı olabilir. Başka bir fotoğrafını paylaşıyorum. Ancak genede sele aşağıya gidon yukarıya bakıyor gibi duruyor.
08910531-E0CD-478A-B6E0-B129314FEFB7.jpeg
 
Biraz aşağı eğimli olması gerekiyor diye bildiğim için bu konu hiç dikkatimi çekmemişti. En uygun açı ne ise internetten bulup ona göre ayarlamayı deniycem.

Fotoğrafa bakınca bisiklet banada bir tuhaf gözüktü. Çektiğim açı ile alakalı olabilir. Başka bir fotoğrafını paylaşıyorum. Ancak genede sele aşağıya gidon yukarıya bakıyor gibi duruyor.
285962 dosyayı görüntüle
images (12).jpegimages (11).jpegimages (10).jpeg
Sizin şu açılarda da yanlışlık olabilir,resimler bir nebze yardımcı olacaktır.
 
Geri