Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gidon boğazı ve etkisi

Biraz aşağı eğimli olması gerekiyor diye bildiğim için bu konu hiç dikkatimi çekmemişti. En uygun açı ne ise internetten bulup ona göre ayarlamayı deniycem.

Fotoğrafa bakınca bisiklet banada bir tuhaf gözüktü. Çektiğim açı ile alakalı olabilir. Başka bir fotoğrafını paylaşıyorum. Ancak genede sele aşağıya gidon yukarıya bakıyor gibi duruyor.
285962 dosyayı görüntüle
Hocam en doğrusu bikefit.
Ancak bikefit yaptırana kadar, kendiniz bazı denemeler yapabilirsiniz. Arkadaşların dediği gibi sele açı ayarını ve gidon açı ayarlarını yapın. (Sele açı ayarınız 2. resimde normal görünüyor ama resim yanıltabilir. Netten destek alınız). Gidonu sanki biraz aşağı eğmek gerekiyor. (Arkadaşların paylaştığı resimler referans alınabilir).
Sonra uzanma mesafenizi gözden geçirerek, selenizi ileri ve geri ayarlarınızı gözden geçirin. Parmaklarınızdaki uyuşma, boyun ağrıları uzanma mesafenizden de kaynaklanıyor olabilir. Sele yüksekliğinizin doğru olduğunu var sayarak, bir kaç uzun sürüşünüzü bunu ayarlayarak deneyebilirsiniz. Selenizi şu an ki konumundan 5 - 10 mm ileri kaydırarak deneyin. Sonra aynı işlemi yine selenizin ilk konumunu göz önüne alarak 5 - 10 mm geri alarak deneyin. Bir kaç sürüş sonrası selenin ileri geri konumunu çözebilirsiniz. Sele ileri geri ayarı, bacaklarınızın pedala basma konumunu da etkileyecek. Bu yüzden daha büyük ölçülerde kaydırma yapmayınız. Mesajın en üstünde belirttiğim gibi bir bikefit, bir uzman yardımı en doğrusudur.
1649680313480.png

Hocam sizin sele ve gidon ayarlarınız benim mavi çizgiler ile belirttiğim şekilde görünüyor.
Sizin yapmanız gereken aşağı yukarı benim kırmızı çizgi ile belirttiğim açılar olmalı.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
Scudo
Merhaba. Konudaki tüm mesajları okudum ve benimde benzer sorunlarım var gibi gözüküyor.
Öncelikle kullandığım bisiklet şu;
285958 dosyayı görüntüle
Bu bisikleti alırken 54-56 kadro arasında kalmıştım. Alacağım yerde sadece 54 kadro olunca bunu tercih ettim. Boyum 183cm - 82cm.
İnternetteki tüm kadro hesaplama araçları 55 kadro öneriyordu. Dolayısı ile 54 kadronun olması gerek gibi gözüküyor ve kullandığım 20 günlük süreç içerisinde de sorun yaşamadım. Ancak +50km lik turda, turun son anları eziyet oldu. Ciddi bir boyun ağrısı, kafamı ileriye bakar pozisyonda tutmakta zorlanma ve ellerimin serçe parmaklarında uyuşma yaşadım.
Bu problemi gidon boğazı, sele boyu ve konumu ile oynayarak giderebilir miyim sizce? Ya da en iyi çözüm fit yaptırmak mı olur acaba?
Serçe parmak uyuşması ve boyun ağrısını sele borusunu yarım santim aşağıya çekerek çözdüm. Siz de deneyebilirsiniz.
 
s kadro rc500’de standart gelen 80mm kamburluk yaptığı için sırt ağrısı yaşatıyordu, 120mm’lik boğaza geçince ağrı kalmadı, inişler daha güvenli hale geldi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ebabil ve Samet M.
Gidon bogazının ölçüsünü nereden alıyoruz. Bi yerden baktım 13 bi yerden 6 cm çıkıyor :D tam olarak ölçümü nasıl oluyor bunun
 
Gidon bogazının ölçüsünü nereden alıyoruz. Bi yerden baktım 13 bi yerden 6 cm çıkıyor :D tam olarak ölçümü nasıl oluyor bunun
İki taraftaki yuvarlak bağlantı yerlerinin tam ortalarından ölçülür,yani her iki yuvarlağın merkezden merkeze aradaki uzunluk cm cinsinden gidon boğazının uzunluğunu gösterir.
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
s kadro rc500’de standart gelen 80mm kamburluk yaptığı için sırt ağrısı yaşatıyordu, 120mm’lik boğaza geçince ağrı kalmadı, inişler daha güvenli hale geldi.
M kadro uzanma mesafesine ulaşmışsınız Efe hocam.
Ben de m kadroya 80mm deneyip kullandım ama tekrar 100mm'ye çeviriyorum. Benzer bedenlerde olduğumuzdan doğrulamış oldum ben de.
 
  • Beğen
Tepkiler: Efe ÇEPEL
ben de onu düşünerek boğaz uzunluğuna 4cm eklemiştim, ayrıca üstünde gelene göre biraz daha açılı aldım. kısaca s kadro oldu m kadro :) ilerde gücüm artarsa boğaz açısını değiştirip spacer çıkartacağım.

B9359C7A-0E25-4399-90E3-73D909CB4F8B.jpeg
 
O biraz da vücut esnekliği ve alışmasıyla alakalı. Ben şimdilik 3 spacer kadar indirebiliyorum. Gün gelir spacer kurtarmazsa tam yol bisikleti düşünürüm.
20220411_231954.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Efe ÇEPEL
katılıyorum ama bence triceps ve sırt,karın kaslarının güçlenmesi de çok önemli. kullandıkça olur diye düşünüyorum. bir de yağ oranını düşürmek lazım.

spacer biterse - dereceli gidon boğazı alarak daha agresifleştirilebilir. masrafa gerek yok :)
 
M kadro uzanma mesafesine ulaşmışsınız Efe hocam.
Ben de m kadroya 80mm deneyip kullandım ama tekrar 100mm'ye çeviriyorum. Benzer bedenlerde olduğumuzdan doğrulamış oldum ben de.
Ölçüleriniz ne @Efe ÇEPEL
 
Vücuttaki yağ oranı düştükçe esneklik ciddi oranda artıyor. Ben yol bisikletimi aldıktan sonra zayıf olmama rağmen 6 kilo vermiştim. Sonra gidip maşayı kestirdim ve tüm spacerları çöpe attım. Hâlâ bu şekilde kullanıyorum.
DSC_0351~2.JPG
 
Hocam en doğrusu bikefit.
Ancak bikefit yaptırana kadar, kendiniz bazı denemeler yapabilirsiniz. Arkadaşların dediği gibi sele açı ayarını ve gidon açı ayarlarını yapın. (Sele açı ayarınız 2. resimde normal görünüyor ama resim yanıltabilir. Netten destek alınız). Gidonu sanki biraz aşağı eğmek gerekiyor. (Arkadaşların paylaştığı resimler referans alınabilir).
Sonra uzanma mesafenizi gözden geçirerek, selenizi ileri ve geri ayarlarınızı gözden geçirin. Parmaklarınızdaki uyuşma, boyun ağrıları uzanma mesafenizden de kaynaklanıyor olabilir. Sele yüksekliğinizin doğru olduğunu var sayarak, bir kaç uzun sürüşünüzü bunu ayarlayarak deneyebilirsiniz. Selenizi şu an ki konumundan 5 - 10 mm ileri kaydırarak deneyin. Sonra aynı işlemi yine selenizin ilk konumunu göz önüne alarak 5 - 10 mm geri alarak deneyin. Bir kaç sürüş sonrası selenin ileri geri konumunu çözebilirsiniz. Sele ileri geri ayarı, bacaklarınızın pedala basma konumunu da etkileyecek. Bu yüzden daha büyük ölçülerde kaydırma yapmayınız. Mesajın en üstünde belirttiğim gibi bir bikefit, bir uzman yardımı en doğrusudur.
285990 dosyayı görüntüle

Hocam sizin sele ve gidon ayarlarınız benim mavi çizgiler ile belirttiğim şekilde görünüyor.
Sizin yapmanız gereken aşağı yukarı benim kırmızı çizgi ile belirttiğim açılar olmalı.
Öncelikle ayrıntılı cevabınız için teşekkürler. Sizin mesajınızdan sonra youtube da sele ve gidon ayarı nasıl yapılır epey video izledim. Çağrı terzioğlu ve sanırım Barış beyin bike fit videolarını referans alarak becerebildiğim kadar ayarları yaptım.
Selenin zemine olan açısını -2 derece, ileri geri ayarını yapmak için ise bir ipin ucuna ağırlık bağlayarak selenin bitim noktasından sallandırdım. Bu ağırlığı fotoğrafın diğer tarafından bakacak şekilde aynakol'u saat 15 yönünde iken pedal milinin -5cm gerisine denk gelecek şekilde ayarladım. Gidonu ise zemine paralel olacak şekilde 0 derece açı ile ayarladım.
Bu ayarlarla elbette birkaç sefer sürmem gerekiyor. Ancak daha bu sabah işe gelirken hissettiğim bisikletin konforunun epey düştüğü oldu. Özellikle fren kollarına uzanmakta zorluk çekiyorum ve sürerken kendimi sürekli selenin arka ucuna oturmaya çalışırken buluyorum. Sizce seleyi mi ileri almalıyım yoksa gidonu mu hafif kaldırmalıyım?
IMG_3251.jpg
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Öncelikle ayrıntılı cevabınız için teşekkürler. Sizin mesajınızdan sonra youtube de sele ve gidon ayarı nasıl yapılır epey video izledim. Çağrı terzioğlu ve sanırım Barış beyin bike fit videolarını referans alarak becerebildiğim kadar ayarları yaptım
Selenin zemine olan açısını -2 derece, ileri geri ayarını yapmak için ise bir ipin ucuna ağırlık bağlayarak selenin bitim noktasından sallandırdım. Bu ağırlığı fotoğrafın diğer tarafından bakacak şekilde aynakol'u saat 15 yönünde iken pedal milinin -5cm gerisine denk gelecek şekilde ayarladım. Gidonu ise zemine paralel olacak şekilde 0 derece açı ile ayarladım.
Bu ayarlarla elbette birkaç sefer sürmem gerekiyor. Ancak daha bu sabah işe gelirken hissettiğim bisikletin konforunun epey düştüğü oldu. Özellikle fren kollarına uzanmakta zorluk çekiyorum ve sürerken kendimi sürekli selenin arka ucuna oturmaya çalışırken buluyorum. Sizce seleyi mi ileri almalıyım yoksa gidonu mu hafif kaldırmalıyım?
286094 dosyayı görüntüle
Yaklaşık olarak geçmişte benim de yaşadığım süreci yaşıyorsunuz. Resimdeki bisiklet sizin ise, ayarları gayet güzel görünüyor. Yine tekrar etmekte fayda görerek şunu söylemeliyim ki, bir bikefit uzmanı ile ayarları yapmanız en doğrusu olacaktır. Ancak; bu olana kadar kendisiniz tecrübe etmeniz, bilgi edinmeniz adına bu uğraşlar işinize yarayacaktır diye düşünüyorum.
Bence birkaç gün böyle kullanıp, bedeninizi alıştırmaya çalışınız, kendinizi takip ediniz. Seleye doğru şekilde oturun, sırtınızı dümdüz kasmayın, kollarını dümdüz kasmayın. İzlediğiniz videolardan da görmüş olabileceğiniz gibi, kollarınızın ve bedeninizin açısını da üç aşağı beş yukarı görmüş olmalısınız. Kollarınız da dirseklerden hafif kırık olarak durmalı. Kasların bu duruma alışması zaman alacak elbet. Yine de fren kollarına yetişmekte zorlanıyorsanız, uzanma mesafeniz düşündüğümüzden daha uzun olabilir. Baktınız olmuyor, selenizi yarım santim ile 1 cm arasında ileri alınız. Bu sizi biraz rahatlatabilir. Tekrar bir kaç sürüşü böyle yapın. Gidonu da bir kaç mm yukarı kaldırma sorun olmaz. Sonrasında hala uzanmakta sorun yaşıyorsanız, gidon boğazını bir kısası ile değiştirmeyi düşünebilirsiniz. (Ancak tekrar ediyorum, bikefit uzmanı en doğru yorumu yapacaktır).
 
Öncelikle ayrıntılı cevabınız için teşekkürler. Sizin mesajınızdan sonra youtube da sele ve gidon ayarı nasıl yapılır epey video izledim. Çağrı terzioğlu ve sanırım Barış beyin bike fit videolarını referans alarak becerebildiğim kadar ayarları yaptım.
Selenin zemine olan açısını -2 derece, ileri geri ayarını yapmak için ise bir ipin ucuna ağırlık bağlayarak selenin bitim noktasından sallandırdım. Bu ağırlığı fotoğrafın diğer tarafından bakacak şekilde aynakol'u saat 15 yönünde iken pedal milinin -5cm gerisine denk gelecek şekilde ayarladım. Gidonu ise zemine paralel olacak şekilde 0 derece açı ile ayarladım.
Bu ayarlarla elbette birkaç sefer sürmem gerekiyor. Ancak daha bu sabah işe gelirken hissettiğim bisikletin konforunun epey düştüğü oldu. Özellikle fren kollarına uzanmakta zorluk çekiyorum ve sürerken kendimi sürekli selenin arka ucuna oturmaya çalışırken buluyorum. Sizce seleyi mi ileri almalıyım yoksa gidonu mu hafif kaldırmalıyım?
286094 dosyayı görüntüle
Seleyi 1,5cm ileri alın,gidonu spacer kullanarak 1,5cm yukarı alın düzelecektir.
 
@Sadettin Z. @can_celik @lrfan

forumda bu konu ile ilgili bilgi bulamayacağımı düşündüğüm için sorma gereği duydum . bi kaç gün önce gidon boğazını araştırırken bi yorumda boğaz ile gidon birleşim yerine bakınca ön tekerin göbeğini görmememiz gerek diye bi yorum okudum. bu genel olarak doğru mu ? doğruysada gravel bisikletler için geçerli mi. 80 mm olan gidon boğazı var bende onu şimdi 100 ile değiştireceğim. şuanki durumda jant göbeği biraz önde duruyor değiştirincede muhtemelen yorumda okuduğum gibi olacak fark az çünkü
 
@Sadettin Z. @can_celik @lrfan

forumda bu konu ile ilgili bilgi bulamayacağımı düşündüğüm için sorma gereği duydum . bi kaç gün önce gidon boğazını araştırırken bi yorumda boğaz ile gidon birleşim yerine bakınca ön tekerin göbeğini görmememiz gerek diye bi yorum okudum. bu genel olarak doğru mu ? doğruysada gravel bisikletler için geçerli mi. 80 mm olan gidon boğazı var bende onu şimdi 100 ile değiştireceğim. şuanki durumda jant göbeği biraz önde duruyor değiştirincede muhtemelen yorumda okuduğum gibi olacak fark az çünkü

Bisiklet üstündeki pozisyonu görmeden bir şey demek zor. Her bisiklette geometriye göre (boru uzunlukları, rake vs.) farklı bir manzara çıkabilir karşımıza, keza her fizikte de (bacakları kısadır ama üst gövde uzundur göbeği görürsün mesela). Ön tekerin göbeğini görmememiz gerek diye bir şey ne okudum ne de bu konunun uzmanlarından duydum. Bike fit konusunda "konfor - performans - agresif" gibi seçeneklerin de müşteriye sorulması gereken zamanlar bunlar
 
Gravelda benim kollar gergindi gidon boğazını ters cevirip koltugu öne aldık rahat bir sürüş pozisyonu oldu ancak ön göbeği görüyorum artık😁 ben rahatım çok takmamak lazım sanırım ergonomi iyiyse sonucta kadro bana ufak değil...
 
@Sadettin Z. @can_celik @lrfan

forumda bu konu ile ilgili bilgi bulamayacağımı düşündüğüm için sorma gereği duydum . bi kaç gün önce gidon boğazını araştırırken bi yorumda boğaz ile gidon birleşim yerine bakınca ön tekerin göbeğini görmememiz gerek diye bi yorum okudum. bu genel olarak doğru mu ? doğruysada gravel bisikletler için geçerli mi. 80 mm olan gidon boğazı var bende onu şimdi 100 ile değiştireceğim. şuanki durumda jant göbeği biraz önde duruyor değiştirincede muhtemelen yorumda okuduğum gibi olacak fark az çünkü
Bisiklet üstündeki pozisyonu görmeden bir şey demek zor. Her bisiklette geometriye göre (boru uzunlukları, rake vs.) farklı bir manzara çıkabilir karşımıza, keza her fizikte de (bacakları kısadır ama üst gövde uzundur göbeği görürsün mesela). Ön tekerin göbeğini görmememiz gerek diye bir şey ne okudum ne de bu konunun uzmanlarından duydum. Bike fit konusunda "konfor - performans - agresif" gibi seçeneklerin de müşteriye sorulması gereken zamanlar bunlar

Bazı yerlerde Osman'ın dediği gibi ön teker göbeğinin görülmemesi gerektiği ayarı benim de gözüme çarpmıştı. İşin gerçeği ben de bu bilginin doğruluğundan emin olamamıştım. Çünkü benim kullandığım bisiklette kendi oturuş pozisyonum ve uzanma mesafem gereği ben de az da olsa ön teker göbeğini görüyorum ama gayet rahatım. Üstelik benim bisikletimin kadro boyu benim ölçülerime göre üst sınıra daha yakın. (Bikefit yaptırma fırsatım hiç olmadı, kendi çapımda ayar yaptım). Bu yüzden böyle bir ayara bir anlam verememiştim. Aynı şekilde kullanmaya devam ediyorum.
Gördüğüm yazılardan birini ve görselini alta ekliyorum. (Bisiklopedi.com sitesinin yol bisikleti ayarları kısmından alıntıdır).

Örnek:
1656081097052.png
1656081075364.png
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
Bazı yerlerde Osman'ın dediği gibi ön teker göbeğinin görülmemesi gerektiği ayarı benim de gözüme çarpmıştı. İşin gerçeği ben de bu bilginin doğruluğundan emin olamamıştım. Çünkü benim kullandığım bisiklette kendi oturuş pozisyonum ve uzanma mesafem gereği ben de az da olsa ön teker göbeğini görüyorum ama gayet rahatım. Üstelik benim bisikletimin kadro boyu benim ölçülerime göre üst sınıra daha yakın. (Bikefit yaptırma fırsatım hiç olmadı, kendi çapımda ayar yaptım). Bu yüzden böyle bir ayara bir anlam verememiştim. Aynı şekilde kullanmaya devam ediyorum.
Gördüğüm yazılardan birini ve görselini alta ekliyorum. (Bisiklopedi.com sitesinin yol bisikleti ayarları kısmından alıntıdır).

Örnek:
290368 dosyayı görüntüle
290367 dosyayı görüntüle
Bende de hafif gözüküyor ama 100 mm takarsam gözükmeyebılır bugün deneyemedım fırsatım olmadı değiştirmeye
 
bi yorumda boğaz ile gidon birleşim yerine bakınca ön tekerin göbeğini görmememiz gerek diye bi yorum okudum. bu genel olarak doğru mu?

Kadro geometrisinden kullanıcı gövde/bacak oranlarına, esneklikten performans hedefine ve kullanılacak zemine kadar birçok faktöre göre değişir. Benim gravel bisikletimde de durum aynı, ancak teker merkezi aralığı eşdeğer bir yol bisikletine göre neredeyse 50mm daha uzun olan bir makine için bu gayet normal. Önemli olan bisiklet üzerindeki duruşun sizin bedeninizle uyumlu olması.

Gidon boğazını uzattığınızda bisikletin düşük hızlarda kıvraklığını da azaltmış oluyorsunuz, bunu da dikkate alın.
 
Geri