Scudo Sports

Giriş seviyesi yol bisikleti seçimi

Evren Uyanık

Daimi Üye
Kayıt
27 Ekim 2012
Mesaj
249
Tepki
280
Şehir
İzmir
Bisiklet
Scott
Bir süredir kullandığım 2012 model Sedona 321'i satarak giriş seviyesi bir yol bisikleti almak istiyorum. Bisikleti performans amaçlı turlar dışında sırt çantası veya sele borusuna bağlanan bagajla çıkacağım günübirlik veya birkaç günlük turlarda da kullanmayı düşündüğüm ve çok iniş çıkışlı rotalardan geçebileceğim için 3'lü aynakollu bir model düşünüyorum. Fazla renkli olmayan, siyah üstü beyaz renk tercihim doğrultusunda, 2000-2500 lirayı geçmeyecek şekilde aşağıdaki modelleri kendime uygun buldum.

(link)
(link)
(link)
(link)

Kişisel tercihime göre Scott S50 görsellik ve fiyat açısından diğerlerine göre daha ağır basıyor. 2013 modelinde gidon ve gidon boğazı da siyah olmuş, daha uyumlu göründü bana. 2013 Scott S50 alabilirim, ancak markalar ve bileşenler hakkında çok detaylı bilgim yok. Bu bisikletleri birbiri ile ve bu fiyat aralığındaki farklı modeller ile karşılaştırdığımızda Scott S50 iyi bir seçim olur mu sizce?
 
Scudo
Hepsi aynı fiyat aralığında, hemen hemen aynı özellikteki bisikletler. Markalar da gayet iyi, bu işi en iy iyapan maraklardan.

O nedenle kendinize en yakın gördüğünüz bisikleti alın derim ben.

Mesela benim tercihim markayı sevdiğimden dolayı Specialized olurdu. Ama bu diğerlerinden üstün olduğu için değil, sadece ben öyle düşündüğüm için. Ayrıca 2. el modellere de bakılabilir buna ek olarak.
 
Sanırım rengini pek sevmeyeceksiniz ama bunu düşünebilirsiniz. (link) Resimde 2' li aynakol olmasına rağmen 3' lü aynakol versiyonunu satıyorlar. Ayrıca link verdiğiniz bisikletler arasında tek tiagra setli olan da bu. Aynı bisikleti bende kullanıyorum ve şu ana kadar bir problem yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Evren Uyanık
bence tüm bisikletlerin komponentlerine göre fiyatları yüksek kadro ve markalarını kaliteli bence en iyi seçim (link) .
 
Sedona 2013 modellerinde 621 modeli var onada bakabilirsin bence çok şık ve komponentleri çok iyi :)
 
@Artun B.

Evet renk konusunda biraz tutucuyum :)

@Mert-Demir

Evet bu bisikletlerle ilgili yapılan yorumlar genelde Sora'ya yönelik komponentler kötü şeklinde oluyor, ancak Sora olmuş Tiagra olmuş ne kadar çok fark yaratır bunu da bilemiyorum açıkçası. Elbette ki bir fark olacak, ancak bu yüzde kaç veya binde kaç seviyelerinde olacak. Esasında görüntüsünü beğendiğim bir bisiklet olsa 1000 liraya da yol bisikletleri var, alacağım birini, ancak renk ve tasarım olarak hoşuma giden daha ucuz bir şey bulamadım. Yoksa ben komponent konusunun biraz abartıldığını düşünüyorum. Söz meclisten dışarı, nitekim forumun büyük çoğunluğu da bu konuda benimle hem fikir olmayacaktır, ancak komponentlere fahiş fiyatlar verilmesine, profesyonel sporcu olunmadığı sürece, gerek olmadığını düşünüyorum. Aynı fiyata daha iyisi var deniliyorsa o ayrı tabi, ona sözüm yok, ancak Sora yerine Tiagra olmalı, Tiagra yerine Ultegra olmalı, pedallar şu kadar gram daha hafif olmalı, sele borusu karbon olmalı gibi detaylara takılmamaya çalışıyorum. Zaten bu ilk yol bisikletim olacak. Muhtemelen tur bisikletinden sonra en ucuz yol bisikletine bile binsem bana hızlı gelecek. Dolayısıyla bütçeyi çok yükseltmeyecek şekilde bir karar vermeye çalışıyorum.

3'lü aynakol konusu da önemli. Ben tur bisikletinde bile 22-32-42 aynakol kullanıyorum. Uzun turlarda yokuşları daha az yorularak çıkabilmek veya yüksek rakımlı dağlara günübirlik yapılacak turların daha keyifli geçebilmesi için küçük aynakol istiyorum. Yol bisikletinde 3'lü aynakollu modeller 30-39-50 veya 30-42-52 ile geliyor. Bu şekilde bir süre kullanırım, ama ileride yine 28-38-48 veya 26-36-48 gibi bir şeylere geçebilirim diye düşünüyorum. 2x10 alıp arkaya 11-36 ruble koymak da mümkün aslında ama 3x8 alıp rubleyi hiç değiştirmeden sadece aynakolu değiştirerek de yokuş problemini çözebilirim sanırım.

@Mert-Demir

Evet 2013 Sedona'larda 621 ve 611 modellerini ben de beğendim. 1 ay kadar daha bekleyip bütün modellerin piyasaya çıkmasından sonra karar vermem daha iyi olacak zaten. Şimdilik ön araştırma safhasında gibiyim, ama en geç Mart gibi alırım sanırım. 2013 Scott'lar da Mart'ta gelecekmiş zaten. Şimdilik dönüp dolaşıp 2013 Scott S50'ye geliyorum, hayırlısı diyelim.
 
11-36 ruble ile ancak uzun bacak aktarıcı kullanabilirsiniz. Standart yol arka vitesleri maksimum 28 diş destekliyor. SRAM Apex uzun bacak 32 diş destekliyor. Ben sizin yerinizde olsam 2x10 SRAM Apex sistem kullanır, 50 - 34 aynakol, 11-32 ruble kullanırdım. Çok kısa sürede tur bisikletinizdeki rahatlığa erişirsiniz. Unutmayın ki tur bisikletiniz yol bisikletine göre daha ağır ve akıcılığı daha zayıf.
 
3x10 gibi bir sistem yol bisikletlerinde hiç yok sanırım değil mi? 3x9 gördüm ama 3x10 hiç görmedim.

3x8 yerine 2x10 daha kullanışlı olabilir, zamanla da alışılabilir gibi düşünüyorum ben de bazen. Daha bisiklete başlayalı 3-4 ay oldu zaten, zamanla illa ki performans artacak, yokuş çıkmak da kolaylaşacaktır. 3'lü aynakol diye 30x42x52 satıyor adamlar ama bunun standart oranlarla kolay yokuş çıkmaya pek de bir faydası olmuyor. Önde en küçük dişli 30 olmuş 34 olmuş çok da bir fark yok arada. 3'lü aynakol olursa 28x38x48, 26x36x48, 22x32x44 gibi oranlar kullanma şansı var o kadar, yoksa 30x42x52'li 3x8 sistemin 34x50'li 2x10 sisteme göre çok avantajı olmadığını düşünüyorum ben de.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Günsezer
3x10 sistem var ama pahalı modellerde var. Eski tur bisikletimde 3x8 shimano 2200 sistem vardı. Aynakol 30x42x52 ruble 11 - 25. Şimdi Salcano CYC02 aldım SRAM Apex 2x10 Aynakol 34/50 rubleyi değiştirdim sadece 12-30. Ağırlık ve açı farklarını da hesaba katarak rahatlıkla eskisinde çok daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Alacağınız 3x8 sistemlerin çoğunda 30/25 veya 27 olacak 10lu veya 9lu sistem için 34/28 veya 30-32 fark etmeyeceği gibi çapraza düşme, ağırlık farkı gibi sıkıntılar da olmayacak ve çok daha geniş bir yelpazade seçim yapabileceksiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Evren Uyanık
Sram'ın şehir bisikletleri için yeni çıkardığı Via GT grupseti var. 2 X 10 şeklinde. Aynakol 48/32, ruble 11-36. Bunu yol bisikletine uygulasan yokuşları hiç zorlanmadan çıkarsın. Hız için de iyi oranları var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Evren Uyanık
@muratcolakoglu

Bu seti duymamıştım, şimdi inceledim. Fren vites kolları drop bar'a uygun değil gerçi ama aynakol ruble ve vitesler tek başına alınacak şekilde düşünülebilir belki. Hız için 48 aynakol 11 ruble bence fazla fazla yeterli. Ben şu anda 42 aynakol 11 ruble ile 90 kadansta 45 km/s'e kadar pedal basabiliyorum. Düz yolda bu süratleri uzun süre görmek zaten mümkün değil. Yokuş aşağı basma ihtiyacı oluşmadıkça 42 aynakol bile yetiyor.

@Görkem Kavasoğlu

Pazar günü antrenmanda tanışmıştık galiba değil mi? Bu bisiklet senin kullandığın model sanırım, tanıdık geldi. Donanıma bakınca fiyat performans olarak diğerlerinin önüne geçiyor belirgin şekilde. Ancak aynakol ve ruble yokuşlar için fazla ağır gelir. Ben Karagöl Spil vb. yerlere çıkmak istiyorum aralarda. Bu oranlar aşırı zorlar beni. Yine de değerlendireceğim.
 
Rahat tempoda yokuş tırmanmak istiyorsa şu oranlarda dişlilere sahip olmalısın: ön dişli/arka dişli<1 olmalı. Bu oranlarda rampaları zevkle tırmanabilirsin. Gerektiği yerde ayağa kalkarsın.

Sram Via GT serisi çok yeni, hali hazırda parça satışını bulamadım, sadece bisikletlerle birlikte satılıyor. Ama bu sene parça satışını ümit ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Evren Uyanık
Donanıma takılmayı ben de sevmem ama Sora yerine Tiagra ile başlarsanız aradaki fiyat farkına değer.Ayrıca bisikletten yeterince anlıyorsanız ikinci ellere de bakın derim.Çok temiz bisikletler bulabilirsiniz uygun fiyata(1000-1500tl)
 
  • Beğen
Tepkiler: Evren Uyanık
@muratcolakoglu

Benim şu anki bisiklette aynakol 22, ruble 32, 22/32=0.6875, standart donanımında aynakol 28, ruble 32, 28/32=0.8750'ti bahsettiğiniz oran. Bu oranla da uzun tur yaptım yüksek yerlere çıktım, idare ediyordu aslında ama daha rahat olsun diye 22 aynakol aldım sonra. Yol bisikletini 34/50 alırsam arka rubleyi büyüterek veya 3'lü aynakol yol bisikleti alırsam arka ruble ve vitese masraf yapmadan sadece aynakolu küçülterek ihtiyacımı karşılayacak hale getirebilirim sanırım. Yol bisikletlerinde hem aynakol büyük hem ruble küçük olduğu için belirttiğiniz oran genelde 1 üstü oluyor. Ya birini ya diğerini değiştirmek farz gibi görünüyor.

@Ali.K

İkinci el ilanlara da bakıyorum ara ara, denk gelirse olabilir neden olmasın.
 
@Görkem Kavasoğlu

Bu bisikletin fiyatı , özelliklerine göre oldukça uygun . Görkem'de de görmüştüm. Kadro alüminyum . Aslında alüminyum , daha ideal ... Yokuş çıkmaya gelirsek . Bu antreman işi . 39 x 23-25'le Karagöl'e yüksüz çıkabilirsiniz . Spil biraz daha sert sanırım .
 
  • Beğen
Tepkiler: Evren Uyanık
@Tolga Günsezer

36 diş sadece dağ bisikleti arka aktarıcısı ile kullanabilirsiniz. Shimano yol aktarıcıları 28 dişe kadar destekliyor. 30 da kullanılabiliyor sorunsuzca.
Yeni Ultegra 30 diş destekliyor. 32 diş kullanabilirsiniz Shimano olmaz dese de.

Ekipman olarak da Sora'ymış Tiagra'ymış çok takılmayın. Sora iyi değil, evet. Fakat ikisini de alsanız 1 sezon sonra en az 105'e geçeceksiniz.
 
ben scott speedster 50yi yakından gördüm,deneme amaçlı kullandım. bence hem göze hitap ediyor hemde gayet akıcı bir bisiklet.düşünebilirsiniz ayrıca maşasıda karbon.
 
Çok fazla model ve toplama amaçlı kadro inceledim, ancak renk ve tasarım olarak Scott S50 kadar cezbeden olmadı. 1-2 ay önce ilk gördüğüm anda dikkatimi çekmişti, o zamandan beri sayısız model inceledim, ama dönüp dolaşıp hep bu bisiklete geri döndüm. Özellikle 2013 modelini çok beğendim, hatta aşık oldum diyebilirim :p

Komponentlerinin çok iyi olmadığı söylense de ilk etapta benim işimi fazlasıyla göreceğini düşünüyorum. Kesmediği yerde Gökhan'ın önerdiği gibi Shimano 105 set takılabilir. Shimano 105'li Scott S20 3500 liraya satılıyor. Daha en baştan bu kadar bütçe ayırmak istemem. S50 aşağı yukarı 2000 lira, neredeyse yarı fiyatı. Ayrıca S50'nin renklerini 40-30-20-10'a göre daha çok beğeniyorum. 2'li aynakol yerine 3'lü aynakolla giriş yapmak da daha doğru olacak gibime geliyor.

Kadrosu, maşası, jantları ve diğer ekipmanları ile bütün olarak renklerini ve tasarımını çok beğendiğim için sanırım bu bisikleti alacağım. Marka nedeniyle bir miktar fazla para vermiş olacaksam da sağlık olsun, önemli olan içime sinmesi. Bisiklet ne kadar çok hoşuma gider, kendi göz zevkime ne kadar çok hitap ederse, o kadar çok binmek isterim, o kadar çok zaman geçiririm, o kadar çok keyif alırım.

2013 Scott'lar henüz Türkiye'ye giriş yapmadı bildiğim kadarıyla. Bike&Outdoor ile görüştüm, ilk sevkiyat Mart ayındaymış. S50 hangi sevkiyatla ne zaman gelecek öğrenip bilgi verecekler. Liste fiyatı 949 Euro'ymuş, 2250 liraya karşılık geliyor. Ancak 2012 S50'nin liste fiyatı 899 Euro olmasına rağmen %20 nakit indirimi ile 1700 liraya geliyor. Arada 50 Euro fark olduğu için 2013 S50'nin de nakitte 1800 liraya gelmesini bekliyorum.
 
@Evren Uyanık

İlk yol bisikletinin ekipmanı çok farketmiyor. Daha önce çok yere yazdım, Sora da Tiagra da alsanız en fazla bir sene kullanacaksınız. Daha sonra zaten 105 set olmaya başlayacak bisikletiniz, en az.
O nedenle çok fazla takılmanıza gerek yok ilk bisikletinize. Bütçenize uygun, görüntüsünü beğendiğiniz bir bisiklet alın. Komple 105 setin yurtdışı fiyatı 600-700$ arası. Bu masraf zaten yapılıyor bisiklete, şimdi de sonra da.

Şimdi 105 aldınız diyelim, 1 sezon değil de 2 sezon sonra Ultegra yapmaya çalışacaksınız setinizi. Yine aynı oranlarda masraf yapılacak yani.
 
  • Beğen
Tepkiler: yucel gulesenoglu
Geri