Scudo Sports

Göbek bakımı

@potato3d Üçü de koyu kıvamlı gres. Özellikle 1 ve 3. Şöyle bişey işini görür, hem de 1 kilo.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: potato3d
Scudo
Transval Hawk bisikletimin pedalları dönmüyor orta göbek olarak 9 lu amerikan mı yoksa 5 parçalı normal mi almalıyım.
 
Arkadaşlar bisiklet rulmanlı göbekleri, rulmanları sökmemek için tek taraflı rulman kapağını açarak yeşil renkli shimano gres yağıyla yağladım. Gresin direk rulman yatağına sürülüp kapağının kapatılması doğru bir uygulama mıdır? Yoksa daha ince, daha az yağ ile yağlamak mı gerekir? Daha doğrusu teker göbeğinde ki rulmanlar hangi yağla ve nasıl yağlanmalıdır?
 
Yağın viskozitesi arttıkça, ısınmadan etkilenme azalıyor, buna bağlı olarak kapaklardan daha az yağ sızıyor, bakım (eski kirlenmiş yağdan arındırıp tekrar yağlamak) sıklığı azalıyor, fakat rulmanın dönme direnci artıyor. Bisiklet tekerleri büyük yük ve hızda çalışmadıklarından, gres kullanmak yanlış bir tercih olur.

Bu arada, çıkartılabilen kapaklar metal ise (lastik olanları da var), zamanla tak çıkar yapa yapa düzlemsellikleri bozuluyor ve kafese (kafes = bilyaları eşit mesafede tutan parça) temas ediyor, bu da rulmanın dönme direncini arttırıyor. Ayrıca, rulmanın yağ sızıntısı da artıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Helvetica
Yağın viskozitesi arttıkça, ısınmadan etkilenme azalıyor, buna bağlı olarak kapaklardan daha az yağ sızıyor, bakım (eski kirlenmiş yağdan arındırıp tekrar yağlamak) sıklığı azalıyor, fakat rulmanın dönme direnci artıyor. Bisiklet tekerleri büyük yük ve hızda çalışmadıklarından, gres kullanmak yanlış bir tercih olur.

Bu arada, çıkartılabilen kapaklar metal ise (lastik olanları da var), zamanla tak çıkar yapa yapa düzlemsellikleri bozuluyor ve kafese (kafes = bilyaları eşit mesafede tutan parça) temas ediyor, bu da rulmanın dönme direncini arttırıyor. Ayrıca, rulmanın yağ sızıntısı da artıyor.
Cevap için teşekkürler. Benim kapaklar plastik. Peki önerdiğiniz bir yağ var mı?
 
Yağın viskozitesi arttıkça, ısınmadan etkilenme azalıyor, buna bağlı olarak kapaklardan daha az yağ sızıyor, bakım (eski kirlenmiş yağdan arındırıp tekrar yağlamak) sıklığı azalıyor, fakat rulmanın dönme direnci artıyor. Bisiklet tekerleri büyük yük ve hızda çalışmadıklarından, gres kullanmak yanlış bir tercih olur.

Bu arada, çıkartılabilen kapaklar metal ise (lastik olanları da var), zamanla tak çıkar yapa yapa düzlemsellikleri bozuluyor ve kafese (kafes = bilyaları eşit mesafede tutan parça) temas ediyor, bu da rulmanın dönme direncini arttırıyor. Ayrıca, rulmanın yağ sızıntısı da artıyor.
Usta Ne koyalım başka? shimano yeşil gres o kadar reklamı yapılıyor bu iş icin diye.
 
Orta kıvam bir yağ iyidir. Boza kıvamında bir yağ makul bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: Helvetica
Geri