Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Göbek bakımı

@tahrefa

Tekerlek serbestçe dönmeli ama göbekten tutup çemberi sağa sola oynattığınızda da çok fazla oynama olmamalı. Milimetrik bir oynama sıkıntı değil. Siz tekeri bisiklete takıp quick release'yi sıktığınız zaman o milimetrik oynama da yok olacak zaten. Göbek toplamanın en zor kısmı bu. Bunu hallettiniz mi gerisi kolay.
 
Scudo
@boing
Aynen dediğiniz gibi en hassas kısım oymuş. Ayarlayabilmek için en az 5 defa tekeri söküp geri taktım. Tekrar teşekkürler bilgiler için
 
Mil çıkmıyor yardımcı olabilen var mı ACİL
 

Dosyalar

  • 16472533840988401294569820890666.jpg
    16472533840988401294569820890666.jpg
    101 KB · Okunma: 51
  • 16472534206039137361188861000761.jpg
    16472534206039137361188861000761.jpg
    63,8 KB · Okunma: 51
@theflash Burada metin şeklinde bir anlatımdan anlamaya çalışacağınıza, rulmanlı kaset göbek açılan bir youtube videosunda çok daha kolay anlayabilirsiniz. Önce flibber ı çekip çıkartıp, sonrasında çember yere paralel olacak şekilde jantı yere doğru bastıracaksınız. Mil yere değdiği için sizin tarafınızdaki rulman yuvasından çıkacak. Sonra göbekten ayrılan rulmanı milden ayırıp mili aynı şekilde rulmana geçirip bu sefer aynı işlemi diğer rulman için yapacaksınız ve diğer rulman da çıkacak.

Göbeği tekrar toplarken rulmanların preslenmesi için mile geçirilen özel pullara ihtiyacınız olacak. Göbek dağıtmayı sorduğunuza göre mekanik işlerden anlamadığınız sonucuna varıyorum. Göbeği rulman yuvalarına ve rulmanlara zarar vermeden toplamak bazı aletler gerektirir. Toplama işini bir bisikletçiye bırakın derim.
 
@theflash Burada metin şeklinde bir anlatımdan anlamaya çalışacağınıza, rulmanlı kaset göbek açılan bir youtube videosunda çok daha kolay anlayabilirsiniz. Önce flibber ı çekip çıkartıp, sonrasında çember yere paralel olacak şekilde jantı yere doğru bastıracaksınız. Mil yere değdiği için sizin tarafınızdaki rulman yuvasından çıkacak. Sonra göbekten ayrılan rulmanı milden ayırıp mili aynı şekilde rulmana geçirip bu sefer aynı işlemi diğer rulman için yapacaksınız ve diğer rulman da çıkacak.

Göbeği tekrar toplarken rulmanların preslenmesi için mile geçirilen özel pullara ihtiyacınız olacak. Göbek dağıtmayı sorduğunuza göre mekanik işlerden anlamadığınız sonucuna varıyorum. Göbeği rulman yuvalarına ve rulmanlara zarar vermeden toplamak bazı aletler gerektirir. Toplama işini bir bisikletçiye bırakın derim.
Aletler var. Fakat tecrübem az bisikletçi yapmadığı için kendim yapmaya çalışıyorum. Usta yok maalesef. Neyse söktüm sağolun.
 
Aletler var. Fakat tecrübem az bisikletçi yapmadığı için kendim yapmaya çalışıyorum. Usta yok maalesef. Neyse söktüm sağolun.
Toplayamadım ve bisikletçinin yolunu tuttum
 
  • Hahaha
Tepkiler: templeos
Merhaba. Ön göbegin bir tarafindan gres sızıyor ve rengi de güzel değil gibi.
Ne yapsam buna ?
 

Dosyalar

  • 20220518_124706.jpg
    20220518_124706.jpg
    113,4 KB · Okunma: 47
  • 20220518_124654.jpg
    20220518_124654.jpg
    74,3 KB · Okunma: 46
@Bilge dönmez Sakın tekeri çözüp dışarı akmış fazlalık gresi tuvalet kağıdıyla almayı düşünmeyin. Çok kötü etkileri var. Göbeğiniz çalışmaz hale gelebilir.
 
Merak ettiğim kısım, neden gres sızdığı. Bisikletim genellikle aracımın bagajında duruyor ama sızıntı, tekerin bagajdayken yukarı baktığı tarafta oluşmuş.
 
Merak ettiğim kısım, neden gres sızdığı. Bisikletim genellikle aracımın bagajında duruyor ama sızıntı, tekerin bagajdayken yukarı baktığı tarafta oluşmuş.
Sıcak dolayısıyla gres yağının vizikozitesi artmış ondan. Yağın rengi o kadar da kötü değil
 
  • Beğen
Tepkiler: Bilge dönmez
Göbek bakımı videoları izliyorum birkaç gündür ama kontra işleminin mantığını bir türlü anlayamadım. İçerdeki konik somun sabit tutulup dışardaki somun sıkılıyor. Hala boşluk varsa iki taraftan uç somundan uç somuna sıkma yapılıyor. Sonra tekrar kontra yapılıyor vs.
Merak ettiğim şey en dıştaki somunları (çizik çizik olan ve genellikle 17 anahtar ile sıkılan konik somun dışındaki somunları) sıkmak (ki bir taraf galiba mile sabit olduğundan o başın sabit tutulup diğer taraftaki somunun sıkılması) mil üzerindeki tüm sistemin sıkışmasını sağlamaz mı? Bu da boşluksuz ama rahat dönen bir göbek için yeterli olmaz mı? Kontra işleminin mantığı ne oluyor burada?
 
Ultegra 6800 jantlarımın göbekleri için gres yağı önerisi almak istiyorum. Shimano genel kullanım gresi uygun olur mu? Kauçuklu gres var evde hatta spd pedalımın içine de ondan koydum ama jantların kaliteli bir gresi hak ettiklerini düşünüyorum. Shimano'nun premium gresi var internette ama fiyatı biraz tuzlu. Shimano genel kullanım gresi mi yoksa biraz paraya kıyıp arkama bakmadan kullanacaksam eğer shimano premium gres mi önerirsiniz? Ben jantımın üreticisi Shimano olduğu için göbeğe en uygun yağı da onların üreteceği düşüncesiyle Shimano gres kullanmak istiyorum. Eğer daha kaliteli gres önerisi olan varsa onları da denemek isterim.1000006163.jpg1000006164.jpg
 
Kauçuk gres yada shimano genel kullanım amaçlı gresi jantlarda iyi performans vermiyor, ya motorex fett2000 alın yada shimano premium gres tercih edin. Linkteki aynı üründür
(link)
 
Kauçuk gres yada shimano genel kullanım amaçlı gresi jantlarda iyi performans vermiyor, ya motorex fett2000 alın yada shimano premium gres tercih edin. Linkteki aynı üründür
(link)
Genel kullanım gresinin ne gibi eksileri olur? Daha mı sık kirlenir veya akıcılığı mı az olur? Bunu söyleme sebebiniz kullanıp da memnun olmayışınız mı veya bir kaynaktan edindiğiniz bilgi mi?
 
Göbekte ne kadar yumuşak kıvamlı gres kulanılırsa akıcılık bakımından o kadar iyidir, söyleyeceklerim bu kadar.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.İhsan
Genel kullanım gresinin ne gibi eksileri olur? Daha mı sık kirlenir veya akıcılığı mı az olur? Bunu söyleme sebebiniz kullanıp da memnun olmayışınız mı veya bir kaynaktan edindiğiniz bilgi mi?
Viskozitesi daha düşük ve metale tutunma kabiliyeti zayıf olduğu için göbeklerde yeterli yüzey kayganlığı sağlayamıyor. Motorex 2000 ve shimano premium gres daha lifli ve yapışkan yapıda metalin metale sürtünmesini minimum seviyeye getiriyorlar. Öncelikle tercihin hangisi olur derseniz de motorex derim.
Bu arada skf genel amaçlı gres, motorex fett 2000 gres, shimano genel amaçlı gres ve premium gresini kullanmış biri olarak yorum yazıyorum.

Göbekte ne kadar yumuşak kıvamlı gres kulanılırsa akıcılık bakımından o kadar iyidir, söyleyeceklerim bu kadar.
Yumuşak kıvamlı olması tek başına yeterli tercih sebebi değildir, metale iyi tutunma sağlayamıyorsa hem akıcılık azalır hemde bilyalar veya rulmanlar daha kısa sürede aşınır.
 
Son düzenleme:
Yumuşak kıvamlı olması tek başına yeterli tercih sebebi değildir, metale iyi tutunma sağlayamıyorsa hem akıcılık azalır hemde bilyalar veya rulmanlar daha kısa sürede aşınır.
Bir taraftan kazanç bir taraftan kayıp tabi. Yumuşak greste göbek daha akıcı oluyor. Bununla beraber, teker dönerken bilyalardaki hareketten kaynaklı ısınmadan dolayı kaybedilen, sıvılaşıp yatağı terkeden gres de fazla olur. Bu sebeple bakım sıklığı artar.

Burada şahsi konuşucam, göbek bakımını seyrekleştiricek diye orta kıvamlı gres kullanıp akıcılıktan feragat etmem ben.
 
Viskozitesi daha düşük ve metale tutunma kabiliyeti zayıf olduğu için göbeklerde yeterli yüzey kayganlığı sağlayamıyor. Motorex 2000 ve shimano premium gres daha lifli ve yapışkan yapıda metalin metale sürtünmesini minimum seviyeye getiriyorlar. Öncelikle tercihin hangisi olur derseniz de motorex derim.

Yumuşak kıvamlı olması tek başına yeterli tercih sebebi değildir, metale iyi tutunma sağlayamıyorsa hem akıcılık azalır hemde bilyalar veya rulmanlar daha kısa sürede aşınır.
Bilgiler için teşekkür ederim. Yedek parça pahalı olduğu için kaliteli yağ kullanarak parça ömrünü uzatmayı hedefliyorum. Birkaç görüş daha alırsam siparişi geçeceğim. Motorex gres, shimano premium gres ve shimano genel kullanım gresi arasında gidip geliyorum. Bisiklet işi için özel üretilmiş bir yağ almak istiyorum(belki pazarlama stratejisi ama en azından gönül ferahlatma diyelim biz buna). Hangisini Ultegra wh-6800 jantlarımın göbekleri için tercih etmeliyim?
 
  • Beğen
Tepkiler: awakening
Bir taraftan kazanç bir taraftan kayıp tabi. Yumuşak greste göbek daha akıcı oluyor. Bununla beraber, teker dönerken bilyalardaki hareketten kaynaklı ısınmadan dolayı kaybedilen, sıvılaşıp yatağı terkeden gres de fazla olur. Bu sebeple bakım sıklığı artar.

Burada şahsi konuşucam, göbek bakımını seyrekleştiricek diye orta kıvamlı gres kullanıp akıcılıktan feragat etmem ben.
Burada olay sadece sık yada seyrek bakım değil, yağ ince olup yüzeye tutunamıyorsa metaller arası yüksek sürtünme sonucunda akıcılık kaçınılmaz olarak yine azalacaktır. Yağ hem doğru viskozitede olmalı hemde metale iyi tutunmalı ki metal yüzeylerinden ölü bölgelere sıçramasın, yüzeyler devamlı surette yağlı kalsın.
Bilgiler için teşekkür ederim. Yedek parça pahalı olduğu için kaliteli yağ kullanarak parça ömrünü uzatmayı hedefliyorum. Birkaç görüş daha alırsam siparişi geçeceğim. Motorex gres, shimano premium gres ve shimano genel kullanım gresi arasında gidip geliyorum. Bisiklet işi için özel üretilmiş bir yağ almak istiyorum(belki pazarlama stratejisi ama en azından gönül ferahlatma diyelim biz buna). Hangisini Ultegra wh-6800 jantlarımın göbekleri için tercih etmeliyim?
Dediğim gibi bahsi geçen tüm gresleri yıllar içerisinde hem bilyalı hemde rulmanlı göbeklerde kullandım seçenekler içerisinde en iyi verimi motorex fett 2000 de elde ettim. Elbette yurt dışında çok daha iyi alternatifler bulunabilir nano seramik içerikli gres yağları mevcut ancak burada bulmak pek mümkün değil.
 
Geri