Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Göbek bakımı

@a.f.k. hocam ben en son bakım yaptım daha sonra toz kapaklarından gresin taştığını gördüm bugün açtığımda bilyaların yüzeyinin parlak olduğunu gördüm içerisinde yağ var ama bilemedim bakım yapalı henüz 300 km civarı oldu yağmur çamur da binilmedi sadece asfalt yolda birazda patikada sürüldü.Birde bu göbek bakımları normal yolda kullanılmak üzere kaç km de bir olmalı ve içerisinde ki yağın miktarı ne kadar olmalı bakımının geldiğini nasıl anlayabiliriz ?
 
Scudo
Göbek bakımı diyince bize de laf düşer. Göbeğime iyi bakarim, çok iyi bakarim. Yağını, suyunu, tatlisini tuzlusunu şöyle bir kontrol eder, eksiklerini gideririm. İyi göbek insani mutlu eder
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
@cyling35
göbek kenarlarında az miktar gres çıkması normal ilk etapta fazlasını atıyor dışarı...
bakım süresi ise tamamen kullanıcıya bağlı... atlayıp zıplıyordur, mtb parkurundan çıkmıyordur o zaman daha sık bakılması gerek.
ama düz yolda yormadan toza pisliğe bulaşmadan kullanıyorsa yılda bir açıp kontrol etmekte fayda var...


@İkkers

:D o göbek bakımı ihmale hiç gelmez zaten :D :D
özellikle zeytinyağı olmazsa olmaz :D
 
@a.f.k. cok tesekkurler sagolun
 
Arkadaşlar iyi akşamlar, bisikletimin göbek setini komple değiştirmeyi düşünüyorum, üzerindeki göbeği sökerken jant tellerini tek tek çıkarabilirmiyiz ? ve çıkardıktan sonra yeni göbeği çıkan tel ve vidalar ile var olan çembere örme şansım varmıdır ? yoksa yeni tel seti almam mı gerekiyor ?
 
@hakanhakan01 yeni göbeğe aktarmak için sökerken bir çoğu hasar görecektir. Tel başları yalama olur. Eski ise birçoğu paslanmıştır zaten kırmadan çıkmaz...
 
@hakanhakan01 bunun size bir maliyeti olacak elbet. Jant çemberiniz cok kaliteli ve sağlamsa tamam. Ama onlarda eskiyse 2. El jant setlerine bakabilirsiniz. Veya 0 jant setlerine. Aralarında maliyet analizi yapıp ona göre karar verin derim.

Diger yandan bende bu tip tamir bakimlarla kendi bisikletimde ugrastim. Alet edevat yoksa bunlarda bir maliyet. Ayrica bir sorun yasanirsa tamirciye gidilecek o da ayri bir maliyet. Bunlarida hesaba katin derim.

Ben ugrasmayi seviyordum. Ve tamiri ogrenmek istiyordum. Bu yuzden yuksek maliyete katlandim. Bunlari düşünüp ona göre karar verin derim. Tamir etmek mi? Yeni bir takim almak mi? Bisiklet tamircisine mi yaptirmak?
 
@hakanhakan01
cogu tamirci de zaten yıpranmış olan tel ve tel baslarini kullanmaktansa yenilerini takmayi onerecektir.
 
@enes_vl

Jantımın markası fotoğrafta görünüyor, akord anahtarım var vidaları gevşeterek sökme imkanım olmazsa bile yeni tel seti alıp bu çembere takma şansım varmıdır ? Jant örmeyi detaylı şekilde anlatan videolar mevcut sadece ördükten sonra akord ayarı için bisiklet tamircisine gidebilirim, malesef bulunduğum yerde en ufak işe bile 50 liradan ağızlarını açıyorlar, birazda bu işleri kendim becermek istiyorum açıkçası.
 

Dosyalar

  • 28449688_10204773192007155_1530523744_n.jpg
    28449688_10204773192007155_1530523744_n.jpg
    50 KB · Okunma: 27
Bence yapılabilir. Bende örüm yapmak istemiştim. Yaşadığım sorunlari anlatayım.
1. Jant örumu karmaşık gelmişti. Iyice öğren derim.
2. Telleri nekadar sıkacağımi bilemedim cok sıkmisim.

3. Yeni tel alacaksan jantina uygun uzunlukta olmalilar . Hatta ruble tarafi ve diger taraf uzunluklari farkli olabiliyor.

4.kaliteli göbek olmali.solmali. shunfeng takmistim. Kırıldı. Ruble yi Sökmen icinde anahtar lazım.

5.r5.rublen kaset veya vidali ise ona gore gobek tercihi yapmalisin.

Son olarak ben bisiklet tamircisine goturmustum.:)

Zor diye bir sey yok. Forumda biraz araştırıp ilgili videolar i youtube dan seyredersen hallolur.ben cok acemiydim. Kolay gelsin.
@hakanhakan01 sonradan 5. Ekledim onada bakiver.
 
@enes_vl Teşekkür ederim, şuan üzerinde shunfeng göbek takılı onu değişip shimano M475 ıntl kaset ruble uyumlu göbeğini takmayı planlıyorum, ruble tarafı uzun tel dediniz o kafamı karıştırdı biraz büyük ihtimal bir bisikletçiye uğrarım heralde :)
 
bende kendim öreyim demiştim bir ara. arka göbek değiştirmiştim. 9lu rubleye geçince göbek değişti. tellerde sorun yaşamadım ama örerken sağ sol akord ayarını yaptım anca yukarı aşağı ayarı bir türlü oturtamadım.

sonuç tamircide aldık soluğu. adama da açık açık söyledim. abi ben kendim yapmaya çalıştım anca bu kadar oldu ellerinden öper dedim. eyvallah dedi halletti :)

kimi tamirci ooo sen kendini ne sanıyon internet çıktı herkes usta oldu arkadaş modunda olduğu için bu adam dert etmedi.
 
  • Beğen
Tepkiler: hakanhakan01
Corelli trivor7 bisikletim var. Sunfeng göbekler var. Bisikleti alalı 1 yıl kadar oluyor. 6500 km yi geçti. Sağanak yağmurda karda bindim. Göbeklerde herhangi bir oynama, sallanma, ses falan yok. Bu göbekleri açıp bakmak gerekir mi? Yoksa ellemeyelim mi hiç?
 
@Levent11

Bakım yapıp terkardan greslemeniz ömrünü arttıracaktır. Sorun olmasa bile bakım yapmakta yarar var. Şu an hissetmeseniz de %20-30 performans kaybı yaşıyorsunuzdur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Levent11
@darkdream
benim de göbek bakımını yaptırmam gerekiyor ama ne yapabilecek tecrübem yok ne de bunu yapabilecek etrafta bir usta yok,ya kendim uğraşıcam ya da böyle kalacak
 
Carraro Sportive 225 bisikletim var, bugün göbek bakımı yaparken arka göbekte bulunan parçanın (toz tutucu olabilir) ucunu kırdım. Sizce bu bisiklet sürüşüne etki eder mi ya da yenisini takmak IMG_20190518_183841.jpgIMG_20190518_183315.jpgistersem bunun tam ismi nedir?
 
@Desert Fox
YouTube dan bakarak yapabilirsin
 
@tahrefa
Bunlar eskiden metaldi yahu :) Çok önemli bi parça diil. Gavurlar "dust cap" diyolar buna. Gres yağı dışarı taşmasın, içeriye toz/su vs. girmesin amacı ile konulmuş bi parça. Bunu komple çıkarıp o boşluğa tam oturacak metal bir pul da koyabilirsiniz (iç boşluğu da bilyalara değen vidayı kurtarsın). Muhtemelen fotolarda gözükmeyen, en dışta bir toz kapağı daha vardır diye tahmin ediyorum (ya da lastik). Yani çok da sıkıntı değil. Bu arada ben de aynen böyle kıra/boza öğrendim bisiklet tamiratını. O yüzden hiç kendinize kızmayın. Kırmadan hiç bişey öğrenilmiyo.

NOT: Bence hiç ellemeyin, böyle kullanın.
 
  • Beğen
Tepkiler: tahrefa
@boing
Teşekkür ederim cevabınız için, evet en dışta toz kapağı var onda bir sıkıntı yok çok şükür. Dediğiniz gibi sökmeden kırmadan bir şey öğrenilmiyor. Umarım diğer yapılacakları doğru yapmışımdir da tekeri kilitlemeden düşmeden ilerleriz
 
Geri