Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Göbekten vitesli şehir ve tur bisikleti avantaj ve dezavantajları

@mmk09

Merhaba;
Zincir gergisi için: Shimano'nun IGH 'larını (göbekten vitesli sistemleri) "vertical dropout" kadrolarda kullanmak için arka zincir gergisi ile kullanmak lazım. Kısacası kadro yapısı gereği kullanılıyor.

Kayışlı sistemler için: Okuduğum makalelerde malesef denenmiş yıl olarak ömrüne veya denenmiş km ömrüne rastlayamadım. Bildiğim kadarı ile ömür olarak fabrika verisi yok. Hatta makalenin birinde "biz xxxxxxkm (burada hatırladığım kadarı ile 30.000km civarı idi) test ettik hala çalışmakta. Fakat her ne kadar uzun test yaptıksa da henüz bu sistemi eskitebilen birilerini duymadık. Yeni bir sistem olduğu için ömrünü şu anda net bilemiyoruz. Çünkü gerçek test için uzun yıllar gerekecek." gibisinden test ettikleri uzun süre içinde hala problem olmadığını daha ne kadar gidebileceğini test edebilmek için çok zamana ihtiyaçları olduğunu belirtmişler. Muhtemelen bisiklete anormal birşey olmaz ise kısmetse çocukların da (profildeki yaşa bakarak :) ) rahatça aynı kayış ile kullanır diye değerlendiriyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Erhan Ertan
Scudo
teşekkür ederim bilgilendirmen için.
 
@mmk09 benim yabancı sitelerde okuduğum kadarı ile kayışın gerginlik ayarını yaptıpı sürece eskitebilen yok. Okuduklarımdan sadece birisinde adam kayışı gerdirmediğü için bir dişini pedalı zorlarken koparmış. Ama bu haliyle bile sorunsuz olarak hala biliyormuş. Bir kişinin de eskidiği içün yenisini spariş ettiğini okudum ama km bilgisini hatırlamıyorum.
 
teşekkür ederim çağrı can.
 
@MehmetAliB. Mehmet Bey Merhaba, okuduğum kadarıyla baya bilgilisiniz bisikletler hakkında ben de siteye yeni üye oldum. Sizden bir tavsiye almak istiyorum lütfen. Bende Brompton var. Üzerinde Sturmey Archer var 3 ileri ve kesinlikle hiç memnun değilim. Vites aralıkları çok geniş 2 vites arasında en az 2-3 tane daha vitese ihtiyacım var gibi hissediyorum. Çok yokuşlu bir bölgedeyim. Biraz araştırdım. Rohloff ya da Alfine ile değiştirmek istiyorum ama bizim göbekler 120mm. bunların da en ufağı 135mm. bu dropout'lar genişletiliyormuş. Kadro zaten çelik. Sizce bu işe gireyim mi? Başka bir çözüm olur mu? Jant deseniz bizdekiler 28 delik ama İngiliz bir sitede 32 delikli v frene uygun 16 inç jant buldum, geriye vitesi temin edip kadroyu genişletmek kalıyor. Tavsiyeniz nedir acaba? Şimdiden teşekkürler.
 
@jeanberque

(link)
Ben kullandığım 6 vites brompton için şöyle bir çözüm bulmuştum fakat bisikleti satınca vazgeçtim. Belki yardımcı olur sorununuza.



Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
@mgencer05

Teşekkür ederim tavsiye için. İnceledim bunu da, hatta önce kadroyu falan bozmadan nasıl çare bulunur diye araştırmıştım. Aynakolu küçültme falan olabilirdi, ama yine bunun da benim 3 ileri vites gibi vites aralıkları uzuluğuna bir çaresi olamayacak. Bir de halihazırda bu tavsiyeniz için bile kadroyu genişletmek gerekecek, 3 ileriden bu da geniş ve 32 delik jant minimum. o işe girmişken bari iyi birşey alayım istiyorum artık.
 
@jeanberque Kadroda 1.5 cm genişletme kaynakla olacak muhtemelen. Ardından boya gerekecek. Sadece vites sistemini değil arka jantı da değiştireceksiniz. Bilemiyorum, karar sizin.
Çok yokuşlu yerde oturuyorsanız onun tek çözümü vites sistemini değiştirmek değil aslında. Katlanır bisikletler, sanırım bisikletiniz katlanır bisiklet, tekerlek çapı ve diğer bakımlardan nasıl desem, biraz tırmanma özürlü. Ben olsam bisikleti değiştirirdim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
@MehmetAliB. Teşekkürler cevap için. Evet maalesef evle iş arasında kullanmak için aldım ve sıkıntılı çıktı biraz. sağolun cevap için yeniden iyi günler dilerim
 
Merhaba 5 senedir sorunsuz kullanıyorum alfine 8 vardı üzerinde alfine 11 yaptım önde dinamo göbek var sizin gibi bende kayışlı istedim ama o zaman kayışlı model türkiye de yoktu ve sonradan gelenlerin de renklerini beğenmemiştim son çıkan silence modelleri de hem kayışlı hem de gayet güzel duruyorlar satarsam bu bisikletimi kayışlı sisteme geçmek istiyorum



Kayışlı sistem 2018





SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: five
@jeanberque

Değişik sistemlerde 15 kadar KATLANIR bisiklet kullandım ve bunların 2 si brompton du.(M6R ve S6L ) 6 vitesten beklenmeyecek kadar iyiydi yokuş performansı fakat 3 vites hiç kullanmadım. Size önerdiğim sistem daha geniş bir vites aralığı sunacağı için siZin ihtiyaçlarınızı karşılar diye düşünmüştüm kendi deneyimlerinden yola çıkarak. Ama KATLANIR bisiklette yokuş sorunum olmasın diyorsanız size tavsiye edeceğim sistem şuan bisikletimde kullandığım sram dual drive 3. Fakat Brompton için pek uygun değil sanırım. Ben hiç bir katlanırla bu kadar rahat yokuş çıkmadım.
129f67864c480594e3df3ef09e6ef939.jpg
6831b2f7e06d6c0b75ada6ebf7d644a6.jpg
82e59889305dc1e7a0dfa6057a229604.jpg



Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
@CaRviLLE

Çok başarılı bir inceleme olmuş emeğinize sağlık. İzlerken iki nokta dikkatimi çekti. İlk olarak lastiklerde maraton plus kullandığınızı söylemişsiniz fakat lastik diş yapısından dolayı maraton gibi geldi bana. İkincisi tur bisikletlerinde genelde alüminyum kadro kullanıldığını söylemişsiniz fakat imrenerek baktığım ve dünyada tur bisikleti deyince akla ilk gelen markalar da(surly,vsf,fuji)genelde cr-moly kadro kullanıyormuş. Sizce uzun turlar için hangi kadro daha ideal? Önümüzdeki yaz inşallah ilk uzun turuma çıkmayı düşünüyorum ve bisiklet seçimi , tur malzemeleri hakkında araştırma yapıyorum ,konuları okuyorum Yeri gelmişken sorayım dedim.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
@mgencer05 Teşekkür ederim iyi dilekleriniz için videoyu dikkatli izlemişsiniz lastikler maraton model plus değil diğer bisikletimde maraton plus var videoyu çekerken aşırı sıcak bir hava vardı plus demişim videoyu yayınladıktan sonra farkettik :) Diğer konuya gelince kadro malzemesi konusu biraz kültürle alakalı aslında cromoly alaşımlı çelik bugün dünyanın en ünlü italyan markalarının colnago,pinarello,bianchi (yol bisikletleri) karbon ve alüminyumun dışında halen daha klasik çelik modelleri ürettiklerini görüyoruz.
COLNAGO-MASTER-AD10-1600x1085.jpg
Yine italya da özel sipariş üzerine el yapımı çelik kadro yapan markalar var.Uzun tur olayına gelince bildiğiniz üzere şuan gürkan genç in dünya turunda kullandığı bisiklet alüminyum japonya turu sonrası yeni kadronun geliştirmesinde kendisi de katkıda bulundu ve yine alüminyum bir kadro yaptılar.
IMG_1587.JPG
Şuan dünyanın en ünlü markalarından koga, santos , idrworx ün alüminyum ve titanyum tercih ettiklerini görüyoruz.Ben şahsen dünya turuna çıkacak olsam tamamen kişiselleştirilebilen rengini tam olarak sizin belirlediğiniz sizin ölçülerinize göre özel üretilen üzerinde adınızı da yazdırabileceğiniz bir santos tercih ederdim.
santosrenkleri.jpg

santos-travelmaster-3-rohloff-beltdrive-blauw.jpg

Fiyatını çok etkilese de titanyum bir idworx ü deneyimleme şansım oldu oda çok hafif ve keyifli bir bisikletti titanyum kadro da tercih edebilirsiniz.

opinion-titanium-idworx.jpg

Son olarak tabiki bahsettiğimiz bisikletlerin fiyatları oldukça yüksek uzun tur için çok uçuk rakamlar harcamaya da aslında gerek yok bi kaç yıl önce fransadan gelen bir bisikletçi ile karşılaşmıştım bisikleti sıradan vites sistemi de shimanonun giriş seviyesiydi onunla fransa dan gelmiş alüminyum bir tur bisikleti işinizi görür dinamo göbek olsun yeter :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
Arkadaşlar sorum olacak sizlere. Nexus 7 li bir şehir bisikleti almak istiyorum. Bisikletçi göbekten vitesin pek tutulmadığını ayrıca bozulduğu zaman tamirinin olmadığını söyledi. Bunlar doğrumudur . Son sorum Nexus 7 de fren kontra mi oluyor ? Tşk ederim
 
@İsmailoğlu İsmailMerhaba yukarı daki Scott sub 10 videosunda sorularınızın cevabını bulacaksınız ek olarak dünyayı dolaşan turcularda genel olarak göbekli sistem olduğunu görürsünüz bunun sebebi kapalı sistem bakım gerektirmemesi fazladan parça olmamasıdır (2 parça var göbek ve vites kolu) uzun km ler sorunsuz kullanılmasıdır ben 8 yıldır kullanıyorum keşke yol bisikletin de de olsa da göbekli sistem kullansam nexuslar da kontra yok diye biliyorum

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@İsmailoğlu İsmail

Göbekten vites sistemi dikkat edilerek kullanılırsa çabuk bozulacak bir sistem değil.dikkat etmekten kasıt vites değiştirirken anlık olarak pedal basmayı bırakmak, çok gerekmedikçe seleden kalkıp fazla güç uygulamamak gibi. Nexus 7 göbeğin kontra olan modelide var olmayanıda. Aslın da göbekten 3 -4-5-7-8 modellerinin tamamında kontra ve normal olanlar var. Göbeğe bakınca kontra olduğunu anlarsınız. Dişli olmayan tarafta kadroya sabitlenen bir parça olur. Şehir bisikletleri için gayet uygun sistemler bence. Arada fazla fark yoksa nexus 8 vitesli bir model alırsanız daha iyi olur bence.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Fiyat limitin 1500 TL , Nexus 8 olan bisikletler 2000 TL den aşağı hiç görmedim. Zaten işi gidip gelmek için kullanicam bulunduğum şehir düz olduğu için Nexus 7 yeterli olur diye düşünüyorum.
 
@mgencer05Ben alfine kullandığım için nexuslar nasıldır tam bilgim yok genel bi yorum yaptım kontra işini de arkadaş açıklamış zaten görünce anlarsınız alfine 8 ve 11 kullandım şuan çıkmadığım yer yok ağır gelirse arka dişli yi büyütebilirsiniz fiyatı dışında bir dezavantajı yok bence arkadaşta bahsetmiş normal sisteme göre farkı pedal sabitken vites atıyorsunuz

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri