Scudo Sports

Göbekten Vitesliler Y.Y.D.

yukarıdaki postlarda yazılmış rohloff 'la tura gayet de güzel çıkılır fakat asya kıtasında tek servis istanbul'da ve tayland'a kadar başka servis yok diye yazıyor bisiklet gezgini'nin sitesinde. (link)
 
Scudo
@mgencer05
kesinlikle hayır, üstünlük konusunda rohloff un yanında nexusun adı bile geçmez.
Peki 27 vites carraro dan 7 vites nexusa geçmek abes olur mu? Ya da Alanya gibi engebeli bir yerde çok yorar mi?
 
Peki 27 vites carraro dan 7 vites nexusa geçmek abes olur mu? Ya da Alanya gibi engebeli bir yerde çok yorar mi?
nexus 8 in vites oranı 7 ye göre daha yüksetir arka rubleyi 21 yaparsanız 39 yada 42 dişli aynakolla yokuş performansı iyi olurgerçi hızlanma biraz düşer ama yokuş çıkabilirsiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
Tesekkur ederim. Peki sizce degisikligi yapmak mantikli mi? Yani sportive 227 den , gobekten vitesli bir bisiklete gecmek
 
Size bağlı birde göbekten vites takıldığında zincir gerginliğini ayarlayabilirseniz olur tabii bunun masrafıda olucak onuda düşünmeniz lazım
 
Nexus Alfine 8 vites bir bisiklet kullanıyorum ve bisiklet pedal çevirmeden boşta giderken arka göbekte bir uğultu oluyor. Sebebi dişli arızası mi yoksa yağsız kalması mıdır?
 
Nexus Alfine 8 vites bir bisiklet kullanıyorum ve bisiklet pedal çevirmeden boşta giderken arka göbekte bir uğultu oluyor. Sebebi dişli arızası mi yoksa yağsız kalması mıdır?
Vites ayarı bozulmuş olabilir bazen benim bisiklette de özellikle 8. vitese çıktığımda hırıldamaya benzer ses geliyor vites kolundaki bilezikten ince ayar yapınca düzeliyor bildiğim kadarıyla nexus kapalı sistemler 5000 km de bir yağlanıyor bu kmyi geçtiyseniz yağlamanız gerekebilir
 
Merhabalar. Nexus 8 sisteme sahip yeni bir bisiklet aldım ve daha önce göbek vites sistemine sahip bir bisiklet kullanmamıştım. Bu yeni bisiklette yadırgadığım bazı durumlar vardı ve birisi hariç hepsinin normal olduğu bilgisine ulaşabildim ama bir tanesi konusunda bilgiye ulaşamadım. Buradan Nexus 8 sahiplerine bir sorum olacak: 5., 6., 7., ve 8. viteslerde vitese geçince 5. viteste daha belirgin olmakla beraber hafif bir sarsıntı/titreşim hissi oluyor. Bu aktarıcılı klasik sistemlerde de var sonuçta bunda problem yok. Ancak bahsettiğim bu 4 viteste (5,6,7,8), her zaman hissedilir olmamakla beraber, pedal çevirmeyi bırakıp tekrar başladığımda kavrama aşamasında pedalda hafif bir sarsıntı hissediyorum. Duyulabilir bir ses yok ama pedal çevirmeyi bırakıp tekrar başladığım durumların %70'inde bu sarsıntıyı hissedebiliyorum. Vites kaçırma,ses yapma gibi gerçek sorunlarım olmamakla birlikte bu durum beni göbekte bir sorun olup olmadığı konusunda endişelendiriyor. Vites ayarlarımı her sürüşten önce kontrol ediyorum (4. viteste sarı çizgiler hizalı) ve sistem disk frenli bir sistem. Göbek modeli ise Shimano Nexus SG-C6001-8D. Bu bahsettiğim (5,6,7,8) viteslerde pedalı geri çevirirken bir tıkırtı yapması normalmiş ama benim bahsettiğim olay hareket halinde, örneğin 5. viteste iken pedal çevirmeyi bırakıp bir süre sonra yeniden başlayınca oluyor. Bu durum normal midir? Nexus/Alfine 8'li arkadaşlar iki kelime yanıt yazarak yardımcı olursanız çok makbule geçecek, teşekkürler.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
@Peregrine biraz sabır bir kaç bin km yapınca sistem alışır (rodaj meselesi) ses sarsıntı tıkırtı hiç bişey kalmaz
 
@Peregrine biraz sabır bir kaç bin km yapınca sistem alışır (rodaj meselesi) ses sarsıntı tıkırtı hiç bişey kalmaz
İnşallah öyle olur. :) Sizin deneyiminizi kısaca anlatır mısınız? (benim göbek şu marka/model, bende de aynı durum vardı, şu kilometreden sonra geçti, ya da herneyse)
 
Bugün tura çıkmadan önce bisiklet duvar askısında iken, yukarıda bahsettiğim şikayetimi iyice bir tecrübe etme fırsatım oldu. Öncelikle ilk mesajımda yanlış aktardığım durumu düzelteyim: 5,6,7,8. viteslerde pedal çevirmeyi kesip yeniden devam edince kavrama sarsıntısı olmuyor ama pedalı geriye çevirip tekrar ileriye çevirince her defasında oluyor. Yani ben pedal çevirmeyi durdururken istemsiz olarak bir kaç santim geriye doğru çeviriyormuşum. Zaten hem Nexus 8 hem de Alfine 8'de bu viteslerde geriye doğru çevirdiğinizde ses yapması normalmiş. Yabancı, usta bir bisiklet tamircisinin (Dan Burkhart) bir forumdaki soruyu açıklamak için çektiği bir video da var bu olay, canlı canlı gösteriyor açık mekanizma üstünde. Videonun sonunda "endişelenmeyin, gidip bisikletinizin keyfini çıkarın" diyor.

Nexus 8 ve/veya Alfine 8 sahibi arkadaşlar 5. viteste hareket halindeyken pedallarını önce geriye çevirip daha sonra ileri pedallamaya geçtiklerinde kavrama sırasında pedalda bir sarsıntı hissedip hissetmediklerini yazabilirlerse çok makbule geçecek. Şimdiden yardımcı olacaklara teşekkürler.
 
Bugün bir Shimano servis merkezini arayarak (Erdoğanlar Bis. - Mehmet Bey) yukarıda muzdarip olduğum konuyu danıştım. Daha konuyu açıklarken ve sarsıntıyı tanımlamaya çalışırken Mehmet Bey "vites atarkenki gibi bir sarsıntı değil mi?" diye ekledi. Evet dedim ve Nexus 8 ve Alfine 8 göbeklerde bunun normal çalışma şekli olduğunu ve Alfine 11 ve daha fazla vitese sahip olan göbek sistemlerinde vites sayısının artması sebebiyle bu geçişlerin daha az hissedilir olduğunu söyledi. Geriye pedal çevirdiğimde mekanizmanın boşaldığı ve ileri çevirdiğimde yeniden kavrama sırasında bu sarsıntının oluştuğunu söyledi. Her şey normalmiş, bu durumu benimle benzer şekilde kafaya takacak arkadaşlar takmasınlar diye buraya bu olumlu haberi yazmak istedim. Herkese iyi forumlar.
 
Teşekkürler @Peregrine
Ben de Alfine11 üzerinde deneme yaptım. Bende pedalı geri çevirince değil pedalı sabit tutunca sarsıntısız geçiyor.
 
Teşekkürler @Peregrine
Ben de Alfine11 üzerinde deneme yaptım. Bende pedalı geri çevirince değil pedalı sabit tutunca sarsıntısız geçiyor.
Sizde hangi durumda sarsıntı oluyor? Vites değiştirince oluyordur bu elde var bir. Bir de bazı viteslerde vites değiştirmediğiniz halde geriye çevirdikten sonra ileriye çevirirken oluyordur. Doğru mu? Eğer doğru değilse durumu siz kendi anlatımınızla detaylıca ifade edebilir misiniz?
 
Daha önce sorulmuştu. Forumun çöktüğü gün o zamanki mesajlar gitmiş :aglyrmngaa:. Neyse.. Bu bizim alfine 8 vites kollu :cool: nexus 8 sistem :D :image.jpegimage.jpegimage.jpeg
 
@BookFox
Sistem.harika olmuş. Elinize sağlık. ❤
Arkadaki zincir gergisini nereden temin ettiniz?
Benim de alışveriş listeme sizin bu mesajınız ile dâhil olan bir parça. 😁
Böyle bir nexus parçasının olduğundan bile haberim yoktu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
Dahon mup24 kulkanıyorum gayet memnunum

Bilmeyenler için sram dual drive sistemi, göbekten vites üzerinde dişli olayı

Göbekten 3,dıştan 8 toplamda 24 vites ön aynakol tek

IMG_20200109_120821.jpg
IMG_20191220_120148.jpg
IMG_20191220_115011.jpg
 
@BookFox
Sistem.harika olmuş. Elinize sağlık. ❤
Arkadaki zincir gergisini nereden temin ettiniz?
Benim de alışveriş listeme sizin bu mesajınız ile dâhil olan bir parça. 😁
Böyle bir nexus parçasının olduğundan bile haberim yoktu.
Bisiklet sepetinden aldımdı. Shimano Alfine CT-S510 zincir gergisi diye aratırsanız bulabilirsiniz. Sanırım. Shimano'nun zincir gergileri iki tip biri bu şekildeki gibi diğeri arka aktarıcıya benzeyen sistem. Bunun avantajı zincir diğer makaranın altından dolandığından arka tekeri çıkar tak işlemleri çok rahatlıyor. sg 500 zincir gergilerinden zincir iki makaranın arasında geçiyor.

Zincir gergisi çok tercih edilen bir şey değildir, göbekten vitesin sadeliğini bozar. Zaten çıkış amacı da göbekten vitesin buna ihtiyaç duyması değil, shimanonun insafa gelip dikey(vertical) dropoutlar da bu sistemi kullansın fikrini benimsemesidir. Eğer kadronuz el veriyorsa yani dropoutları dikey değilde yataysa ve track end/pist tipi bitişe sahipse zincir gergisi olmayan bir sistem daha epik duracaktır.
 
Geri