Scudo Sports

Göbekten Vitesliler Y.Y.D.

Bisiklet sepetinden aldımdı. Shimano Alfine CT-S510 zincir gergisi diye aratırsanız bulabilirsiniz. Sanırım. Shimano'nun zincir gergileri iki tip biri bu şekildeki gibi diğeri arka aktarıcıya benzeyen sistem. Bunun avantajı zincir diğer makaranın altından dolandığından arka tekeri çıkar tak işlemleri çok rahatlıyor. sg 500 zincir gergilerinden zincir iki makaranın arasında geçiyor.

Zincir gergisi çok tercih edilen bir şey değildir, göbekten vitesin sadeliğini bozar. Zaten çıkış amacı da göbekten vitesin buna ihtiyaç duyması değil, shimanonun insafa gelip dikey(vertical) dropoutlar da bu sistemi kullansın fikrini benimsemesidir. Eğer kadronuz el veriyorsa yani dropoutları dikey değilde yataysa ve track end/pist tipi bitişe sahipse zincir gergisi olmayan bir sistem daha epik duracaktır.

Simdilik fixed gear dışında herhangi bir bisiklet türü kullanmayı düşünmüyorum. Ömürlük bir kadrom var. İleride yaş 45'i geçince vitesli bir sisteme geçiş yapmak gerekirse diye birtakım araştırmalar yapıyorum. Track kadroya göbekten vites takmak kolay. Zincir gergisi gerekmiyor.

Ayrıca kaliteli bir yol bisikleti kadrosu var elimde. 2 kg.nin altında. Alfine 11'li sisteme uyumlu STI kol takarak yol bisikletine uyarlayacaktım. Zincir gergisi kafamı karıştırıyordu. Şimdi çözdüm o işi de sayenizde. Ybn mk918 zincir almak yerine bu zincir gergisi de seçeneklerim arasında olabilir artık. Teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
Scudo
Alfine 11'li sisteme uyumlu STI kol takarak yol bisikletine uyarlayacaktım.
ben de drop barlı alfine 8' li ,kayışlı(avantajı, 5000 km'de zincir yenilemek ve birkaç yüz km'de bir yağlamak gibi dertler olmayacak) bir bisiklete sahip olmak istiyorum, şu barend sistemlerin dışında hangi sti kollar uygundur alfine 8 veya 11 için.
 
ben de drop barlı alfine 8' li ,kayışlı(avantajı, 5000 km'de zincir yenilemek ve birkaç yüz km'de bir yağlamak gibi dertler olmayacak) bir bisiklete sahip olmak istiyorum, şu barend sistemlerin dışında hangi sti kollar uygundur alfine 8 veya 11 için.

Yurt dışında Nexus 8 e STI uygulaması yapanlar var. Ben Türkiye'de kimsede görmedim. Olan varsa teknik olarak mevzuya açıklık getirsin. Benim o konuda bildiğim tek şey 8'li sisteme takılan kolların satışı Türkiye'de yok. Yurt dışındaki sitelerden getirteceksiniz. Ve uygulamasını kendiniz yapacaksınız. Kolu getirdin ama olmadı diyelim iade olayı yok. Bizde yol bisikletine nexus göbek ve STI kol takıp bunun ayarını yapacak usta bulmak mümkün müdür bilemiyorum. İki marka var bu sistemlere uyumlu kol üreten. Biri Avrupalı ama adı aklıma gelmedi şimdi. Çindeki üretici Microshift. Ben uygulamayı yaparsam Microshift kol kullanmayı düşünüyorum.
 
ben de drop barlı alfine 8' li ,kayışlı(avantajı, 5000 km'de zincir yenilemek ve birkaç yüz km'de bir yağlamak gibi dertler olmayacak) bir bisiklete sahip olmak istiyorum, şu barend sistemlerin dışında hangi sti kollar uygundur alfine 8 veya 11 için.
Sjsctckes sitesinde kollar var, oradan bakabilirsiniz. Bir marka microshift diğer marka Jtek. Kendi tercihim Jtek olurdu. Fiyatı bütçe sınırlarım içinde olsaydı alfine kol yerine jtek mk II fricton nexus 8 kolunu alırdım.
 
Fiyatı bütçe sınırlarım içinde olsaydı alfine kol yerine jtek mk II fricton nexus 8 kolunu alırdım.
O bütçe sınırları olmasa neler neler yapılır ama bütçe eli kolu bağlıyor. 😢
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
@Ali Kılıç 35.5 Bizdeki makineye arka sepet mi iyi gider yoksa ortlieb benzeri bagaj çantası mı? Geçen Esenkent metrodan tatlısuya kadar tırmandım, bana mısın demiyor sistem. Tabi bizim kondisyon "direk" olmayınca, yoruluyor.
 
@Ali Kılıç 35.5 Bizdeki makineye arka sepet mi iyi gider yoksa ortlieb benzeri bagaj çantası mı? Geçen Esenkent metrodan tatlısuya kadar tırmandım, bana mısın demiyor sistem. Tabi bizim kondisyon "direk" olmayınca, yoruluyor.

Bu konularda herhangi bir tavsiyede bulunamam. Sizin ihtiyaçlarınız ve bütçeniz belirler. Çantalar sallanmasa yeter bence.

Nexus 8.li sistem çoğu yokuşta yeterli olur. Makinenin toplam ağırlığı da belirler yokuş performansını. Kondisyon tek belirleyici değil ama en önemli olanı da o tabiî. Zamanla o da gelişecektir.
 
@Peregrine Bunda ön göbek dinamolu muydu?

Kayışlı sistem, enfessss.
 
Herkese merhaba bir iki sorum olucak göbekten vitesliler ile ilgili.

Genel olarak yokuşu az bi şehirdeyim ama yeri gelince 20-30km inişli çıkışlı yollarda da yormasın (hızlı gitme amacı yok yokuşlarda rahat edilsin yeter) diyecek olsak hangi sistemi önerirsiniz? ve bunlarda extra olarak kontra fren mi var? Aynakol-zincir kombinasyonu nasıl olmalı? bisiklet 28 jant onu da ekleyim.

3lü-5li kurtarır mı diye soruyorum aslında yoksa 8linin kurtaracağı belli
 
@denizt
Nexus 7 yeter. En fazla 42'li aynakol kullanırsınız, arka dişli de 20'li olursa her türlü kurtarır. Bu anagramda bisikletin toplam ağırlığının 10 kiloyu geçmemesi gerekir. Yoksa Nexus 7 ya da 8 yetmez. Alfine 11 gerekir. Kişisel form durumunuzu bu denklemde işleme koymadığımı da belirtmek istiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
5 ile 7 arasında çok fark var mı? Kontra fren başarılı mı? bi disk fren gibi değildir ama v fren kadar var mı? roller fren modelleri nasıl? özellikle kontra frenle ilgili çok az bilgi bulabildim. Bikaç video var onlarda da çok kötü durmuyor etkili gibi görünüyor.

bazı sorularım zaten cevaplanmış farketmemişim düzelttim yorumu
 
Son düzenleme:
@denizt
Nexus 7 den aşağı viteslerle hiç ilgilenmedim. O konuda hiçbir şey bilmiyorum.
Kontrada geri yönlü harekette küçük bir boşluk olur ileri yönlü harekette de bir diş kadar bir boşluk vardır. Beni etkilemez dersen kontra iyidir, fazladan ağırlık olmaz. Zaten her durumda bir adet ön fren olacak makinede.
Çift kadro Bisan makinemde Çekoslovak kontra göbek var. 10 yıldır kullanıyorum muhtemelen, daha bozmaya muvaffak olamadım. Shimano kontraların da hızlı bozulduğuna yönelik bir bilgi yok. Kontranın tek dezavantajı ayarında kullanmayı beceremezsen arka tekeri kilitler ve Tofaşçılar gibi yan yan kaymaya başlarsın. Gerçi bana göre kötü bir özellik değil ama sevmeyen sevmiyor işte.
Roller frenleri de hiç araştırmadım. Benim ilgi alanıma kontralı modelleri girdi. Onlara baktım. Bilenler yorum yazarlar umuyorum ki.
 
5 ile 7 arasında çok fark var mı? Kontra fren başarılı mı? bi disk fren gibi değildir ama v fren kadar var mı? roller fren modelleri nasıl? özellikle kontra frenle ilgili çok az bilgi bulabildim. Bikaç video var onlarda da çok kötü durmuyor etkili gibi görünüyor.

bazı sorularım zaten cevaplanmış farketmemişim düzelttim yorumu

26 jant Nexus 8 göbekte. 38ön 23arka en küçük hafif geldiydi, şu 38/19 kombi kullanıyorum. Bu kombiyle olmayan kondisyonuma rağmen yokuşları patır patır tırmanıyorum.

Kontra fren mevzusu için bir yerden kontra bulup tadına bakman lazım, başka türlü içinde hep bir şüphe kalır. Bende retro magura hidro v fren var, ona rağmen acaba arkayı kontra mı yapsaydım diyorum. (Pedal geriye çevir bisiklet duruyo, ne güzel iş ya, fren kollarıyla ne uğraşacağım... gibi düşünceler kafadan geçiyor.)

Kontra ağırlığı bir miktar artırıyor. Nexus SG-C6061-8C 8-Speed Coaster Brake(kontra fren nexus 8 göbek): 2040gr iken Nexus SG-C6010-8RV(v fren nexus 8 olur):1677gr ağırlıktadır. Ancak pedal geri, bisiklet dur özelliği isteniyorsa; çokta abartılacak bir ağırlık farkı değil.

Roller alma, direk disk al.(Ben v frenciyim ya neyse: ) Yerli-yabancı forumlardan hiç birinde rollerdan ağırlıklı memnun kalındığını görmedim.

@Ali Kılıç 35.5 reis, bizim makinenin 16 kilosu vardır, 17 değilse çok iyi diyorum. 10 kilo olmalı gibi bir durum (en azından benim için) yok. 16 kiloya nexus 8 yetiyor.

image.jpeg

Nexus 3 ile yokuş tırmanılır ancak düz yola geldiğinde de 1-4 vitesli(21 vites üzerinden) bir bisikletin olur.

1586496398717.png
Bu tablo da vites oranları görüldüğü üzere; nexus 8 ve 7 arasında %62 gibi ciddi bir farklılık var. 3 ve 8 arasında ise iki kat fark var. Viteslerden bir tanesi orta(1=1 olan vites ise genişliği bunun üzerine koyup değerlendirmeli) Nexus 3'ün 1 küçük ve 1 büyük vitesi var ve nexus 8 in 3 küçük ve 4 büyük vitesi var(1:1 olan zaten var ayrıca belirtmiyorum).
Nexus 3 kullanacaksan; Nexus 3 te "büyük arka dişli veya küçük aynakol" ile düz ve yokuş aşağı kullanmak üzere 3. vitesi ayırıp, yokuşlar için 1. ve 2. vitesleri ayırmanın iyi bir fikir olduğu tavsiye ediliyor.((link))

Ciddi bir eğimin olmadığı yerde nexus 3 gayet işinizi görür. Ancak ileride tura çıkarım vs. düşünceniz varsa nexus 8 daha ideal bir seçim olacaktır.

Muhteşem bir finans gücünüz yoksa alfine 11 ve 8 almamanız daha iyidir.
 
Son düzenleme:
Nexus 3 ten Nexus 8 e geçmiş biri olarak deneyimim nexus 3 e para vererek paranı çöpe atma derim bisikletimi ilk aldığımda 42 ye 18 yada oranlı aynakol reble ile kullandım hafif yokuşları bir şekilde çıkıyordun fakat hızın 20 nin üstüne çıktığı zaman pedallar boşa düşüyordu sonra bisikleti nexus 8 e yükselttim aynakol aynı kaldı ruble 21 oldu bu oranla 1.ve 2. vites çok yumuşak oldu her yokuşu çok rahat çıkıyorum 8. viteste 35km lere çok rahat çıkıyorum ve pedal boşa dönmüyor
 
@Ali Kılıç 35.5 reis, bizim makinenin 16 kilosu vardır, 17 değilse çok iyi diyorum. 10 kilo olmalı gibi bir durum (en azından benim için) yok. 16 kiloya nexus 8 yetiyor.

Katılıyorum.

Ben sadece araştırmasını yaptım uygulamasını yapmadım daha. İleride yaşlandığımda fixie süremez hâle geldiğimde, ki bu gün çok da uzak bir tarih değil, göbekten vitesli bir yol bisikleti toplayıp onu süreceğim. 10 kg benim açımdan bir ölçüt. Tabii ki başkaları için aynı durum geçerli değil.

Nexus 8 için verdiğiniz ağırlıkta vites kolu ve kablolar hariç mi dâhil mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
@Ali Kılıç 35.5 rubleyi, arka-ön aktarıcıyı çıkarıp aynakolu tek yaprak ile değiştirdikten sonra aradaki fark çok hissedilmeyecektir muhtemelen. bikaç gram da zincir kısalığından gider. kontra kullanmak istesek frenden de azalır. Gerçi siz zaten göbekten vites kullandığınız için şu anki ekipmanınız ile değerlendiriyosunuzdur. Bende yol bisikleti olduğu için bir ihtimal arka tekeri 28 yerine 27.5 inç olarak takıp 650-40c civarında lastikleri kullanma ihtimalim var. Ön fren en fazla 700-30 bilemedin 32c destekliyor. arka 650-40 ön 700-30c olduktan sonra aralarındaki çap farkı çok olmayacaktır. Tekerin kayma durumu da azalır.


Ek: Fittness bisikleti diye tabir edilen düz gidonlu bisikletlerin göbekten vitesli daha kalın tekerli versiyonu gibi düşünün .
 
Son düzenleme:
@denizt

Yol bisikletinden yapacaksanız çok rahat 10 kg civarı bir ağırlık yakalanır. Tiagra set bile 2500 gr civarında. Nexus 8 kablolar dahil 2500 ü geçmez diye düşünüyorum. Ben Tiagra setli aluminyum kadro bir makinenin 11 kg üzerinde bitirildiğini görmedim. Gidon, gidon boğazı, sele borusu gibi parçaları üç kuruşluk Aliexpress karbon malzemelerden tamamlarsınız. Maliyet düşük olur. 10 kg altı bir rakam bile yakalanır o durumda.

Siz yol bisikletinden dönüşüm yapacağınız için zincir her durumda değişecek. Tek baklalı MK 918 zincir kullanmak zorundasınız. Yoksa zincir gergisi olmaz. Yol bisikletinin bir fotosunu atabilirseniz durumu netleştireyim. Drop outları uygun mu değil mi ona bir bakalım. Sadece arka kısmı çekip atsanız da olur. En iyisi bisikleti komple çekip fotosunu bir atın. Ben üç aşağı beş yukarı nasıl bir şey arzuladığınızı anladım.
 
Geri