AlperNa
Üye
- Kayıt
- 14 Şubat 2020
- Mesaj
- 35
- Tepki
- 82
- Şehir
- İzmir
- İsim
- Alper
- Başlangıç
- 1989—90
- Bisiklet
- Canyon
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Gravel endurance kadro geometrisine sahip olduğu ve açılı gidonlarından ötürü son derece konforlu olduğundan lastikleri de incelttiğinizde konfor/performans sklasında iyi yerde duran nir bisiklet sağlamış oluyorsunuz. İlla herşey uçlarda yaşanmak zorunda değil.Gravel'e ince teker ( 28 25 23) takan ve takmak isteyenlerin mantığını bir türlü çözemedim. Hafif de olsa araziye girmeyecekse gravel kullanıcısı neden ''Gravel'' alır ki?
Gravel'in asfalt yolda hızına dair pek video göremedim.
Normal tempoda yol bisikletinde 25-35 arasında rahat kulanabiliyorken MTB'de bu 15-20 arası oluyor. Gravelde yol bisikleti lastiği taktığımız zaman ortalama hızı ne olur. Yol bisikletine yakın olur mu. Hem yol hem gravel kullanan varsa aradaki fark nasıldır. Yoldan geçince keşke almasaydım asfaltta istediğim gibi çevir çevir gitmiyor diyorlar mı?
Artı, Gravel kullanan arkadaşlar, yol bisikletine ek olarak şehir bisikletleri ile de bir karşılaştırma yaparlarsa çok daha güzel olur düşüncesindeyim.
Ben bahsettiğim gibi g2 2019 ile c053hd arasında kalmıştım. Daha kalın lastik takılabilmesi, bagaj deliğinin bulunması, uzun yola daha müsait olması ve gözüme daha hoş gelmesi gibi nedenlerden dolayı gravel seçtim. Araziye de girmedim. Gravel alan araziye girmek zorunda değil, benim gibi daha "konforlu" bir yol bisikleti seçmek isteyen biri graveli tercih edebilir araziye girmeden de.Gravel'e ince teker ( 28 25 23) takan ve takmak isteyenlerin mantığını bir türlü çözemedim. Hafif de olsa araziye girmeyecekse gravel kullanıcısı neden ''Gravel'' alır ki?
Carraro Gravel G4 modelini 1 aydan beridir kullanıyorum. İlk iki hafta üstünde gelen schwalbe g-one speed 700x38c lastikler ile kullandım. İki haftada yaklaşık 250 km pedalladım. Daha önce Canyon Ultimate CF 7.0 kullanıcısıydım eski bisikletim ile karşılaştırdığımda performans yönünden çok gerideydim. Sanki altımda mtb vardı bu sebeple bu hafta dış lastikleri schwalbe marathon plus 700x32c ile değiştirdim ve performans olarak istediğim seviyelere çıktı. Şuanki bisikletin performansı beni tatmin etti. Ama üstünde gelen lastikler ile mtbden farkı yok
810 gram x 2 ağır fakat uzun turlarda girdiğimiz yolları düşünürsek bazı şeylerden feragat etmek zorunda kalıyoruzschwalbe marathon plus 700x32c çok ağır değil mi ?
Bi yanlışınız olmasın? g-one speedlerin marathonlardan daha hızlı olması gerek.İlk iki hafta üstünde gelen schwalbe g-one speed 700x38c lastikler ile kullandım. bu hafta dış lastikleri schwalbe marathon plus 700x32c ile değiştirdim ve performans olarak istediğim seviyelere çıktı.
O kadar ince düşünmüyorum ama Gravel almayı isteme sebebim 15 km işe gidip geliyorum, yollarda yamalı yerler, soğuk asfalt var, icabında parke taşlı yollardan da gitmek gerekiyor, ayrıca yokuş çıkmam gerektiği için 11-34 dişliler işimi görür. Hafta sonu da yine yokuş performansı isteyen köy turları planım var. Onlarda da çoğunlukla soğuk asfalt yollar var. Gravel tam aradığımız bisiklet gibi geliyor. Bende hem MTB hem Yol bisikleti var. Önce MTB ile başlamıştım, yola geçince Şahin'den inip Mercedes'e binmiş gibi oldum. Şimdi yol bisikletini evde trainera sabitledim. Dışarıda mecburen Scwalbe lastiklerle MTB'yi kullanıyorum ama 26" jant olduğu için yine de istediğim performansı vermiyor çok ağır kalıyor. Graveli alınca MTB'yi satabilirim. Belki ileride yolu da satıp sadece Gravel ile tüm işlerimi görürüm diye düşünüyorum. Asfalt performansı yol kadar olmasada ona yakın olsun istiyorum.Gravel'e ince teker ( 28 25 23) takan ve takmak isteyenlerin mantığını bir türlü çözemedim. Hafif de olsa araziye girmeyecekse gravel kullanıcısı neden ''Gravel'' alır ki?
Frenler nasıl bir sorun oluşturdu aslında bende şehir bisikleti Sportive 328 ile Goat 1.0 arasında kaldım günlük geziler olarak kullanmayı düşünüyorum ama mekanik disk frenler ve stop bar kullanmadığım için bir türlü karar veremedim.izlenimleriniz nasıl acaba Goat 1.0icinCorelli goat 1.0 ile yaklaşık 700 kmlik bir tur yaptım. Yolda frenleri zaman zaman sorun çıkardı, en yakın zaman daha iyi bir mekanik disk frenle degistirmeyi düşünüryorum. Onun dışında fiyatına göre iyi bir bisiklet bence ben 2 ay önce 2500 TL ye aldım.
Tüm goat 1.0larda aynı sorun var mi yoksa sadece bende mi var bilmiyorum ama frenleme yapitigim zaman yüksek bir çınlama sesi geliyor her zaman. Bunun dışında zaman zaman balatalar diske surttu ve frenlerde zayıflama oldu durup ayarlamam gerekti. Ayarıda istediğim şekilde bir türlü tutturamadım açıkçası, sonra bir bisikletciye götürdüm o benden daha iyi yaptı şu an onun yaptığı ayarla kullanmaya devam ediyorum. Dropbar konusuna gelirsek, benim de kullandığım ilk dropbarli bisiklet ama alışmakta pek sıkıntı çekmedim bence flat bara göre çok daha keyifli.Frenler nasıl bir sorun oluşturdu aslında bende şehir bisikleti Sportive 328 ile Goat 1.0 arasında kaldım günlük geziler olarak kullanmayı düşünüyorum ama mekanik disk frenler ve stop bar kullanmadığım için bir türlü karar veremedim.izlenimleriniz nasıl acaba Goat 1.0icin
Teşekkürler bende şayet Alırsam kaliperleri shimano br-m375 kaliper ile değiştirip kullansam nasıl olur diye düşünüyorumTüm goat 1.0larda aynı sorun var mi yoksa sadece bende mi var bilmiyorum ama frenleme yapitigim zaman yüksek bir çınlama sesi geliyor her zaman. Bunun dışında zaman zaman balatalar diske surttu ve frenlerde zayıflama oldu durup ayarlamam gerekti. Ayarıda istediğim şekilde bir türlü tutturamadım açıkçası, sonra bir bisikletciye götürdüm o benden daha iyi yaptı şu an onun yaptığı ayarla kullanmaya devam ediyorum. Dropbar konusuna gelirsek, benim de kullandığım ilk dropbarli bisiklet ama alışmakta pek sıkıntı çekmedim bence flat bara göre çok daha keyifli.
SelamGoat 2 çıkmadığı ve hala beklediğim için geçici goat 1 vermişlerdi, 2 kez bindim ve sanırım daha da binmem... Fren performansı aşırı kötü... Bir noktada acil fren yapmam gerekliydi, frenlere asılmama rağmen duramadım, şans eseri kurtardım.
Vites değişme konusu içler acısı, ön vites değiştirmek için 20 kez denemem gerekiyor. Vites ayarlarını 2 kez bisikletçiye yaptırmama rağmen...
Goat 2 gelirse ona bir bakacağım, en olmadı satıp carraro g2 yaparım.
Corelli nin çokkkk yol alması lazım çokkk... Cidden pişmanım şu an...