Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

Gravel'e ince teker ( 28 25 23) takan ve takmak isteyenlerin mantığını bir türlü çözemedim. Hafif de olsa araziye girmeyecekse gravel kullanıcısı neden ''Gravel'' alır ki?
 
Scudo
Gravel'e ince teker ( 28 25 23) takan ve takmak isteyenlerin mantığını bir türlü çözemedim. Hafif de olsa araziye girmeyecekse gravel kullanıcısı neden ''Gravel'' alır ki?
Gravel endurance kadro geometrisine sahip olduğu ve açılı gidonlarından ötürü son derece konforlu olduğundan lastikleri de incelttiğinizde konfor/performans sklasında iyi yerde duran nir bisiklet sağlamış oluyorsunuz. İlla herşey uçlarda yaşanmak zorunda değil.
 
Gravel'in asfalt yolda hızına dair pek video göremedim.
Normal tempoda yol bisikletinde 25-35 arasında rahat kulanabiliyorken MTB'de bu 15-20 arası oluyor. Gravelde yol bisikleti lastiği taktığımız zaman ortalama hızı ne olur. Yol bisikletine yakın olur mu. Hem yol hem gravel kullanan varsa aradaki fark nasıldır. Yoldan geçince keşke almasaydım asfaltta istediğim gibi çevir çevir gitmiyor diyorlar mı?
Artı, Gravel kullanan arkadaşlar, yol bisikletine ek olarak şehir bisikletleri ile de bir karşılaştırma yaparlarsa çok daha güzel olur düşüncesindeyim.

G2 2019 kullanıcısıyım, daha önce triban 500 ve sportive 225 kullanan biriydim. Bisiklete de alt seviye bir mtb ile başladım.

2000km kadar üstünde gelen 700x38 g one speedleri kullanmaktayım. tiagra 50-34/11-34 vites oranları ile ortalamam 20'nin altına düşmüyor. Şehir içi ve trafikte kullanma senaryosunda durum böyle. Islak zeminde yağışlı havada da kullandım. G one speed'lerden memnunum 1 defa patladı. Diğer kullandığım bisikletler üst düzey bisikletler değildi, hızım yavaşladı diyemem ondan. Ama şehir içi 35-38mm den başka lastik kullanmayı düşünmüyorum şahsen.

Sportive 225'e göre daha atik, Triban 500 le aşağı yukarı aynı seviyede performans aldığımı düşünüyorum. Üstüne mazgal çukur vb. korkusu da yok bunda yol bisikletindeki gibi. Genellikle şehir içi kullandığım için arazi sürüşü hakkında yorum yapamam ama MTB'nin girdiği sert koşullara bu bisikletle girmem ve girmeyi de çok mantıklı bulmuyorum.

Lastikleri 1000-1500km daha kullanıp, 35mm panaracer gravel king'lere geçmeyi düşünüyorum. Daha ince lastik takmayı planlayan biri olsaydım bu g2 ile c053d arasında kalmıştım alırken muhtemelen c053d'yi alırdım diye düşünüyorum.
Gravel'e ince teker ( 28 25 23) takan ve takmak isteyenlerin mantığını bir türlü çözemedim. Hafif de olsa araziye girmeyecekse gravel kullanıcısı neden ''Gravel'' alır ki?
Ben bahsettiğim gibi g2 2019 ile c053hd arasında kalmıştım. Daha kalın lastik takılabilmesi, bagaj deliğinin bulunması, uzun yola daha müsait olması ve gözüme daha hoş gelmesi gibi nedenlerden dolayı gravel seçtim. Araziye de girmedim. Gravel alan araziye girmek zorunda değil, benim gibi daha "konforlu" bir yol bisikleti seçmek isteyen biri graveli tercih edebilir araziye girmeden de.
 
@AlperNa
Benim 38c lastikten niye 32c lastiğe geçtiğime gelirsek. Ben bisikleti bikepacking için aldım. Senede 2-3 defa uzun turlara çıkıyorum. Bu uzun turlardan biride 1000 km üstü oluyor genelde. Bu sebeple benim ihtiyaçlarımı karşılayacak tur bisikleti ile yol-yarış arasında bir bisiklete ihtiyacım vardı. Soğuk asfaltta beni üzmeyecek hafif arazi toprak yollarda da idare edebilecek bir lastik seçtim ve performansı bir nebze arttırdım. Uzun turlarda vakit nakit olduğu için böyle bir değişiklik yapmak zorunda kaldım.
Ayrıca gravel bisikleti bana satarlarken lastiklerin 38c den aşağı kullanamazsın diye şart koşmadılar. Bende bu yüzden İhtiyaçlarıma göre upgrade ediyorum.
Anlatabilmişimdir umarım
 
Carraro Gravel G4 modelini 1 aydan beridir kullanıyorum. İlk iki hafta üstünde gelen schwalbe g-one speed 700x38c lastikler ile kullandım. İki haftada yaklaşık 250 km pedalladım. Daha önce Canyon Ultimate CF 7.0 kullanıcısıydım eski bisikletim ile karşılaştırdığımda performans yönünden çok gerideydim. Sanki altımda mtb vardı bu sebeple bu hafta dış lastikleri schwalbe marathon plus 700x32c ile değiştirdim ve performans olarak istediğim seviyelere çıktı. Şuanki bisikletin performansı beni tatmin etti. Ama üstünde gelen lastikler ile mtbden farkı yok

schwalbe marathon plus 700x32c çok ağır değil mi ?
 
schwalbe marathon plus 700x32c çok ağır değil mi ?
810 gram x 2 ağır fakat uzun turlarda girdiğimiz yolları düşünürsek bazı şeylerden feragat etmek zorunda kalıyoruz
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
İlk iki hafta üstünde gelen schwalbe g-one speed 700x38c lastikler ile kullandım. bu hafta dış lastikleri schwalbe marathon plus 700x32c ile değiştirdim ve performans olarak istediğim seviyelere çıktı.
Bi yanlışınız olmasın? g-one speedlerin marathonlardan daha hızlı olması gerek.
 
  • Beğen
Tepkiler: Taiyo
@gezgin gezer
g-one speed yumuşak ve 38c lastik 45-75 psi
schwalbe marathon plus sert ve 32c lastik 55 - 95 psi
İki lastiği de test etmiş biri olarak hız olarak schwalbe marathon plus 32c
 
  • Beğen
Tepkiler: ventiotto
Gravel'e ince teker ( 28 25 23) takan ve takmak isteyenlerin mantığını bir türlü çözemedim. Hafif de olsa araziye girmeyecekse gravel kullanıcısı neden ''Gravel'' alır ki?
O kadar ince düşünmüyorum ama Gravel almayı isteme sebebim 15 km işe gidip geliyorum, yollarda yamalı yerler, soğuk asfalt var, icabında parke taşlı yollardan da gitmek gerekiyor, ayrıca yokuş çıkmam gerektiği için 11-34 dişliler işimi görür. Hafta sonu da yine yokuş performansı isteyen köy turları planım var. Onlarda da çoğunlukla soğuk asfalt yollar var. Gravel tam aradığımız bisiklet gibi geliyor. Bende hem MTB hem Yol bisikleti var. Önce MTB ile başlamıştım, yola geçince Şahin'den inip Mercedes'e binmiş gibi oldum. Şimdi yol bisikletini evde trainera sabitledim. Dışarıda mecburen Scwalbe lastiklerle MTB'yi kullanıyorum ama 26" jant olduğu için yine de istediğim performansı vermiyor çok ağır kalıyor. Graveli alınca MTB'yi satabilirim. Belki ileride yolu da satıp sadece Gravel ile tüm işlerimi görürüm diye düşünüyorum. Asfalt performansı yol kadar olmasada ona yakın olsun istiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre-SEZER
Corelli goat 1.0 ile yaklaşık 700 kmlik bir tur yaptım. Yolda frenleri zaman zaman sorun çıkardı, en yakın zaman daha iyi bir mekanik disk frenle degistirmeyi düşünüryorum. Onun dışında fiyatına göre iyi bir bisiklet bence ben 2 ay önce 2500 TL ye aldım.
 

Dosyalar

  • IMG_20200822_123618.jpg
    IMG_20200822_123618.jpg
    1,7 MB · Okunma: 95
schwalbe sitesine girip karşılaştırma yapabilirsiniz. iki modelde tour sınıfında ve g one speed serilik ve akıcılık olarak açık ara önde. marathon plus ağır hantal... hız olarak kesinlikle g one speed. ben çok araştırdım üstelik resmi sitesi de aynısını yazıyor.
schwalbe sitesine girip karşılaştırma yapabilirsiniz. iki modelde tour sınıfında ve g one speed serilik ve akıcılık olarak açık ara önde. marathon plus ağır hantal... hız olarak kesinlikle g one speed. ben çok araştırdım üstelik resmi sitesi de aynısını yazıyor. hem gravel hem asfalt performansı isteyenler g one speed ya da panaracer gravel king tavsiye ederim. yollarımız çok kötü. ben yol bisikletimde de 26c ya da 28c lastik kullanıyorum.
 
@karaomermustafa
Veriler lastiğin kalınlığı ve dokusu (sert-yumuşak) baz alınarak kendi sınıfındaki 38c lastikler ile karşılaştırılmış olabilir mi?

Not: Benim lastiğim bu arada schwalbe marathon plus modeli (link) bu model ile (link) karıştırmayın.
 
Corelli goat 1.0 ile yaklaşık 700 kmlik bir tur yaptım. Yolda frenleri zaman zaman sorun çıkardı, en yakın zaman daha iyi bir mekanik disk frenle degistirmeyi düşünüryorum. Onun dışında fiyatına göre iyi bir bisiklet bence ben 2 ay önce 2500 TL ye aldım.
Frenler nasıl bir sorun oluşturdu aslında bende şehir bisikleti Sportive 328 ile Goat 1.0 arasında kaldım günlük geziler olarak kullanmayı düşünüyorum ama mekanik disk frenler ve stop bar kullanmadığım için bir türlü karar veremedim.izlenimleriniz nasıl acaba Goat 1.0icin
 
bende 32c tecrübelerimi ve schwalbe resmi sitedindeki verilere göre yazdım. biri 38c diğeri 32c farklı olabilir bilmiyorum. ama şunu net söyleyebilirim lugano 23c lastikten panaracer gravel king 32c ye geçtim mükemmel oldu. aynı şekilde başka bi arkadaşım lugano 23c den g one speed 32c ye geçti bisiklet akıyor
 
@karaomermustafa
PANARACER Lastik GravelKing Slick 28 "| 700 x 32C TLC | Siyah | Kahverengi

özellikler:

Lastik Tipi: Katlanabilir lastik
kullanım amacı: Çakıl
Boyutu (inç): 28 | 700x32C
Boyut ( ETRTO ): 23 - 622
Uygulama: Gelişmiş Ekstra Alfa Kordonu (son derece ince iplikler, özellikle yoğun şekilde işlenmiş)
Kauçuk bileşiği: ZSG Doğal Bileşik
Karkas: hafif ve esnek
tüpsüz özellikli: evet
Uyumluluk E-bisiklet: yok
Profil: Kaygan
önerilen hava basıncı: maks. 95 PSI
Önerilen jant genişliği: 15 ila 22,4 mm
Maksimum yük: belirtilmemiş
Renk: siyah / kahverengi

Siteden lastiğin özelliklerine baktığımda PANARACER Lastik Gravel King Slickmax modeline 95 psi basabiliyorsun. G-one speed 38c max 75 psi basılıyor. PANARACER Lastik Gravel King Slickmax modeli performans olarak daha iyi olabilir kullanmadığım için birşey diyemem. Ama keşke size g-one speed ile schwalbe marathon plus modeli arasındaki performans farkını gösterme şansım olsaydı.
 
  • Beğen
Tepkiler: karaomermustafa
Frenler nasıl bir sorun oluşturdu aslında bende şehir bisikleti Sportive 328 ile Goat 1.0 arasında kaldım günlük geziler olarak kullanmayı düşünüyorum ama mekanik disk frenler ve stop bar kullanmadığım için bir türlü karar veremedim.izlenimleriniz nasıl acaba Goat 1.0icin
Tüm goat 1.0larda aynı sorun var mi yoksa sadece bende mi var bilmiyorum ama frenleme yapitigim zaman yüksek bir çınlama sesi geliyor her zaman. Bunun dışında zaman zaman balatalar diske surttu ve frenlerde zayıflama oldu durup ayarlamam gerekti. Ayarıda istediğim şekilde bir türlü tutturamadım açıkçası, sonra bir bisikletciye götürdüm o benden daha iyi yaptı şu an onun yaptığı ayarla kullanmaya devam ediyorum. Dropbar konusuna gelirsek, benim de kullandığım ilk dropbarli bisiklet ama alışmakta pek sıkıntı çekmedim bence flat bara göre çok daha keyifli.
 
  • Beğen
Tepkiler: Smhcetinkaya
Teşekkürler bende alıp fren kaliperlerini shima
Tüm goat 1.0larda aynı sorun var mi yoksa sadece bende mi var bilmiyorum ama frenleme yapitigim zaman yüksek bir çınlama sesi geliyor her zaman. Bunun dışında zaman zaman balatalar diske surttu ve frenlerde zayıflama oldu durup ayarlamam gerekti. Ayarıda istediğim şekilde bir türlü tutturamadım açıkçası, sonra bir bisikletciye götürdüm o benden daha iyi yaptı şu an onun yaptığı ayarla kullanmaya devam ediyorum. Dropbar konusuna gelirsek, benim de kullandığım ilk dropbarli bisiklet ama alışmakta pek sıkıntı çekmedim bence flat bara göre çok daha keyifli.
Teşekkürler bende şayet Alırsam kaliperleri shimano br-m375 kaliper ile değiştirip kullansam nasıl olur diye düşünüyorum
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Batuhanpeker
@Bora Arıcanlı
Ben de sizin gibi olumsuz yorumlar üzerine aldıktan sonra değiştirmeyi düşünmüştüm ama gerek kalmadı. Kendim sürtmeyecek şekilde ayarlayabildim. Şimdilik tutma konusunda bir sıkıntı görünmüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Smhcetinkaya
Goat 2 çıkmadığı ve hala beklediğim için geçici goat 1 vermişlerdi, 2 kez bindim ve sanırım daha da binmem... Fren performansı aşırı kötü... Bir noktada acil fren yapmam gerekliydi, frenlere asılmama rağmen duramadım, şans eseri kurtardım.

Vites değişme konusu içler acısı, ön vites değiştirmek için 20 kez denemem gerekiyor. Vites ayarlarını 2 kez bisikletçiye yaptırmama rağmen...

Goat 2 gelirse ona bir bakacağım, en olmadı satıp carraro g2 yaparım.

Corelli nin çokkkk yol alması lazım çokkk... Cidden pişmanım şu an...
 
Goat 2 çıkmadığı ve hala beklediğim için geçici goat 1 vermişlerdi, 2 kez bindim ve sanırım daha da binmem... Fren performansı aşırı kötü... Bir noktada acil fren yapmam gerekliydi, frenlere asılmama rağmen duramadım, şans eseri kurtardım.

Vites değişme konusu içler acısı, ön vites değiştirmek için 20 kez denemem gerekiyor. Vites ayarlarını 2 kez bisikletçiye yaptırmama rağmen...

Goat 2 gelirse ona bir bakacağım, en olmadı satıp carraro g2 yaparım.

Corelli nin çokkkk yol alması lazım çokkk... Cidden pişmanım şu an...
Selam
Iyi de bahsettiğin vites sistemini coreelli uretmiyor ki sikayetini anliyorumda onlari shimano uretiyor :)
 
Geri