Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

kadro kesinikle ama kesinlikle 29 inç jant ebadını desteklemeli. bu gravel bike için önemli bir nokta
 
Scudo
Yine gelmiş salcano alınmaz binilmezciler. 2015 ten beri yaklaşık 20.000 km kullandığım 1500 lira 8 taksit aldığım salcano igman deore bisikleti kullanıyorum 2 zincir, bir çift lastik, arka rotoru ve seleyi değiştirdim hala daha sıfır gibi. hunharca her türlü yol ve iklim şartlarında kullandım vitesler ve frenler ilk günkü gibi şahane şekilde kullanıyorum bir kez bile jantları akort yaptırmadım boyası ve kadrosu bence efsane en ufak bir deforme yok bir bisikletten daha ne beklenebilir ki daha uzun yıllar boyu binmeyi düşünüyorum. bu meyanda bisikleti 140 kg ile 115 kilo arasında kullandım.nedir bu yerli malı düşmanlığı anlam veremiyorum hepsi aynı kompenentleri kullanıyor aşağı yukarı hepsi yine kadroları Tayvan veya Çin de yaptırıyor hayır sadece akıllıların görebildiği farklar mı var kendimden şüphe ediyorum
 
@dost acı söyler
Ben de size katılıyorum.
Bir bisiklet ya da herhangi bir başka ürün veya hizmet ;sizin anlattığınız gibi ''amaca uygun'', ''kullanımda güvenilir'', ''iç-dış uyumu olan '' ve ''görünüm ve içerik uyumu'' da varsa bence o ürün kalitelidir.Markasının ne olduğu bence hiç önemli değildir.Ayrıca bu saydığımız kalite özellikleri istenilen nitelikte ,istenilen zamanda ve istenilen fiyatta ise bence o ürün veya hizmet satın alınası faydalı bir üründür.
 
Kuzguna yavrusu şahin görünür. Ben ki takip eden bilir, gittiğim onca rota, her türlü hava koşulunda tura rağmen, iddialı kompedantta rağmen bu kadar övemem. Walla adamlar ne yapmış yaa helal. 3. sınıf malzemeyi 3. sınıf kaynakla birleştir sonra yerli malı yurdun malı herkes onu kullanmalı. Hadi kullanalım, 3. sınıfta olsa yerli malı diye kullanalım da, firma satıştan sonra müşterisine de 3. sınıf insan muamelesi yapıyor onu ne yapacağız.
 
Salcano nun GR0001 modellerinin donanımı güzel ama bagaj deliklerinin olmaması büyük eksiklik.

Aklı başında gravelların hepsinde bagaj var. Karşılaştırma yapacak olursak meridanın gravellarında ön maşada bile bagaj deliği var.

(link)
2018-SILEX-200-2763.jpg


Giant revolt
Revolt-3-Blue.jpg


Trek checkpoint
CheckpointAL3_19_24969_A_Portrait
CheckpointAL3_19_24969_A_Accessory3
 
@Ziya On Road
3. Sınıf kaynak 3. Sınıf malzeme? Var mı ispatınız ne kadar rahat çamur atıyorsunuz hayır yani deore ekipman mı 3. Sınıf mt35 jant mı 3.sınıf parasına göre kadro ve kaynak kalitesi zaten iddia ediyorum mükemmel piyasadaki kaliteli bilinen çoğu markadan hafif ve sağlam boyasıyla beraber . gidonu sele borusunu ben kaale almıyorum altı üstü alüminyum boru. doğru söylüyorsun kuzguna yavrusu Şahin görünür müş aynı mala daha çok para verince daha iyiymiş güdüsü oluşuyor insanda ben hiç salcano mu seviyesiz bir şekilde övmedim öveni de görmedim ama trek, cannondale scott cube, merida vs görgüsüzce öven kaliteli yerli markalara ve bunlara kullananlara iğrenç şekilde burun kıvıran küçümseyen zavallılara çok rastladım ki forumda ve camiada buna rastlayan çoktur. Bir arkadaş bisiklet alma arefesinde bana danıştı kendisine kendi bisiklet imden tavsiye ettim aynı şekilde burun kıvırdı salcano mı yeaah abi dedi gitti herşeyin ile daha düşük ghost bisikleti daha pahalıya aldı neyse zaman geldi bisiklet ağırlık mevzusu oldu iddia ediyor benim bisiklet seninkinden en az 2 kg hafif diye tarttık salcano birazda lastiklerden dolayı 2 kilo hafif çıktı sonra benim bisikleti kullandı ve acı gerçek köpek gibi pişman oldu ama nafile.
 
@Ziya On Road

Iyide arkadas memnun oldugunu kendi kullanim deneyiminide dosyaya koyarak soyluyor . Kisisel memnuniyete elestiri getirmek sacma degil mi sanki biraz Ziyacim :)
 
Arkadaşlar, öncelikle şunu iyi tespit edelim. Ben de naçizane gravel bisikletleri inceliyorum ve hep MTB kullanmış biri olarak aslında yarış bisikleti tarzı bisikletleri pek sevmem (sevenlerden özür diliyorum). Ama ne yalan söyleyeyim en azından düz yolda da birazcık hız istiyorum (lazım yani ama birazcık-çıkıp yarışacak halim yok) yol bisikleti gidonları da hoşuma gider ama mesela kelebek gidon da sevmem.... Bu açıklamadan hareketle aslında gravel diye çoook spesifik bir model yok mu yoksa bana mı öyle geliyor.
Gravel aslında bir tarz galiba. Bu yüzden gravel bisikletleri veya gravel olduğunu iddia eden bisikletleri incelediğimizde ortak özelliğin kırılgan olmayan bir yol-tur bisikleti yada kelimenin tam anlamıyla bir melez olduğu aşikar. MTB gibi değil elbet, ama yol bisikleti gibi de narin değil ve biliyor musunuz bu tam da 40 yaş üstü insanların kullanmak istediği bisikletlerden :) (ben yani - dağılabilirsiniz..:)))) Bir yerde okumuştum bu gravele daha çok hafif maceraperest üst yaş grubu hevesli.

Ayrıca yol-mtb-tur ve buna hadi cyclocross da ekle işte bu bisiklet böyle kırma bir yapıya sahip ve hangi tarafına daha fazla eğilip geliştirirse firma, bu gravel daha çok o türe benzer oluyor. yola daha yakın, mtb ye daha yakın falan gibi.
Haksız mıyım bilmiyorum ama benim fikrim bu? (Safkan tür grubuna ait bisikletler hakkında aslında çok derin bilgim yok ve hepsi ayrı profesyonellik istiyor bunu biliyorum....)
 
@mariokaldato

"Yine gelmiş salcano alınmaz binilmezciler" şeklinde başlanırsa pek saçma olmaz bence abi. Çünkü bu giriş ile kişisel memnuniyetsizliklere eleştiri getiriliyor.
 
@ippon
Bu ikisi arasında çok fark yok.
Domanenin değişik modelleri var(disk fren, v fren, bagajlı bagajsız, saf yol, gravel...). Checkpointi çıkarmadan önce aceleyle domanenin biraz gravele yakın modellini çıkarmışlar. Hatta "domane gravel" demişler :)
Domanenin alüminyum modellerinde bagaj filan yok. Checkpointin alüminyum modellerinde bagaj filan var.
 
@dost acı söyler

İlgili markayla ilgili bu forumda ve bisikletle ilgili mecralarda yeteri kadar marka ve ürün memnuniyetsizliği var, benim kendi memnuniyetsizliğimi anlatmama gerek yok. 3. sınıf derken sadece kadroyu ve satış sonrası muameleyi kastettim. Kompedantlar bütçe meselesidir ama mt35 de deore de bakıldığında 3. sınıftır, XTR'lar Saint'ler Zee'ler varken 3. sınıftır ama bunun kadrolayla alakası yok. Kadro hafifliği yarıştırmak sidik yarıştırmaya dönmesin. Önce hidroform kadro üretimi ile profil kadro üretiminin farklarını, dünyada hangi markaların hidroform üretim yapabildiğini, hangi markaların hidroform'da lider olduğunu öğrenin. Alü kadro üretmek çinden karbon kadro alıp üstüne marka basmaya benzemez. Keşke adam akıllı bir markamız olsa, çok kaliteli olmasa da ürettiğinin arkasında duran markamız olsa da bizde onun arkasında dursak.
 
@Ziya On Road

ben bir salcano alma gafletinde bulunmuştum neyse ki sonra çalındı da kurtuldum :)

bana bunlarla gelin

IMG_7531-1.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozicu
@ippon

Geometrileri farklı. Domane ile Emonda arasında ne kadar fark varsa, Crosscheck ile Domane arasında da o kadar fark var.
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
@Murat B.
geometri farkını kabul edip bu geometri farklılığından oluşan farkı kaç farklı binici fark edebilir? bana bu işler biraz pazarlama stratejisi geliyor. crosscheck 6 için diyor ki üretici : sizi bir yol bisikletinin götüremeyeceği yere götürür.. düşünelim bakalım acaba bizi götürelebileceği yer neresi olabilir. siz yol bisikleti sahibisiniz buyrun sizin yol bisikletinizle topraklı ,çakıllı arazide turlamışlığınız yok mu? maşanızın izin verdiği en kalın lastiği kullanıp pekala gravel tabir edilen bisikletlerin gittiği izden gidebilirsiniz . saygılar
 
Ekonomi; kişilerin sınırsız istek,ihtiyaç ve beklentilerinin kıt kaynaklar ile karşılanmasıdır.Kıt kaynaklar ile sınırsız ihtiyaçların dengelenmesi sanatıdır.
O sanatı bir kişi, Salcano ile yapıyorsa da saygı duyarım,Trek ile de yapıyorsa saygı duyarım.
Madem kaynaklar da sınırsızlaştı; ben de bundan istiyorum.En sevdiğim puncheurlardan Tim Wellens ve müthiş baroudeur Thomas de Gendt' e de selam olsun
Ridley X trail.

185174


185176
 
@ippon
hocam yol bisikletine en fazla 25, hadi olmadı 28mm lastik takabiliyorsun. bir de bu lastikler patladı mı iç lastiği yama tutmuyor. ya yeni iç lastik alacaksın ya da ince yamalar var iç lastik fiyatına satılan, onlardan alıp kullanacaksın. birde v frenle yağmurlu havalarda fren performansında azalma, jantın eskimesi falan çok hızlı oluyor. gravel, pazarlama stratejisi diyen insan yol bisikletinin bu kusurlarını iyi irdeleyemiyor demektir
 
@sirrunu
hocam şimdi her marka yol bisikletinde disk frenli model üretiyor diye biliyorum.
 
Geri