Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

@Ziya On Road
Yov na hadar gözel anlatmişsen ağzını yiyim
 
Scudo
@mariokaldato
186498
katılıyorum abi bir de buna 3.195 İngiliz Sterlini istiyorlar
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Bu benim mtb usttekide guya gravel :D teker acikliklarina bakin ozellikle ön tekerin maşa ile olan mesafesine
186506
 
  • Beğen
Tepkiler: notforheaven
@mariokaldato

Çeki borusundan kaybediyorsun :D Tekerle boru arasından kedi geçer :D
 
@Ziya On Road
Aynen ama bu bir safkan mtb usttekinin açıkligi ne ayak o halde :D Ha anladik alt boruda bir alicengiz oyunu var açisi aynida olabilir ama o acikliktan sansar gecer eger gravel yol turevi ise urunde bir tuhaflik var. Bence gittikce mtb ye donecek bu gravel furyasi :D
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Aradan deve geçmedikten sonra mesele yok bence. Kediymiş sansarmış çok da önemli değil
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@mariokaldato
biraz daha mtbye döndüğünde cyclocross'a merhaba diyoruz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@mariokaldato

cannondale-slate-se-force-1-gravel-bike-2019-p338507-502622_image.jpg


Bu nasıl ?:) Gravel için UCI tarzı bir disiplin olmadığı için yoruma açık. Firmalarda sonuçta bu türü kullanıcıların arayışına istinaden üretmeye başladı. İlgi alanım olan bir marka Cipollini de gravel kadro çıkarttı. Performansa odaklı bir markanın çıkarttığı grave bakıyorsun, utanmasalar arero kadro yapacaklar. Onun için diyorum ki amaca ve ihtiyaca göre tür ve kadro seçilmeli. MTB'den örnek verirsek ülkemizde kaçı MTB'yi amacına uygun parkurlarda kullanıyor. Ben asfalttada, çakıllı, kumlu yolda da gideyim, ama öyle lay lay lom değil yol bisikletine biner gibi bineyim diyorsan istediğin şey gravel. Ben drop gidonu seven bir turcuyum, öyle kan ter içinde kalamam, segmentten bana ne, eşek yüklermiş gibi de yüklerim bisikleti dersen advanture. Konfora önem verilmiş veya performansa önem verilmiş gravel türleri var. Konfora fazla kayınca advanture oluyor, o nedenle advanture ile gravel ayrımı çok yoruma açık oluyor. Tersi durumlarda endurance veya cyclocross karışıyor. Gravel ile cyclocross olayını aştık artık çok şükür. Ama gravelde performansın da olması gerektiğini kavrayabilirsek advanture ile gravel arasındaki çizgi biraz daha netleşecek.

Kimlik bulanımına girmiş bu da

nl88JV.jpg
 
@Ziya On Road

Kisaca gravel bisiklet diye bir sey yok. O tamamen firmalarin uydurmasi.
Yoruma acik bu kadar alet varken bence sende artik gravel sudur bu degildir demesen daha iyi olur :D
 
@mariokaldato

Geniş tekere imkan veren endurance yol bisikleti olan bir şeyi sabaha kadar anlatmanın bence de çok bir şeysi yok. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Çok güzel gravel bisikletler var ama :D:D:D
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Soru hatalı değil. 38 tekli aynakol 11/42 ruble gravel specialized sequoia ile adventure trek 920 aynakol 28/42 ruble 11/36 karşılaştırması .aynı kadansta pedallarsak hangisi hızlı gider? Bakın bilale anlatır gibi tek tek oranları verdim anlaşılmayacak birşey yok. Soru şu hangisi hızlı gider? Konforlu mu dur endurance mı dır diye sormuyorum. Hangisi hızlıdır diye soruyorum laf salatası yapmayın soruyu cevaplayın. Çünkü laf salatasının içinde gravel hızlıdır yol bisikletinin toprakta hızlı giden modelidir diye anlatılıyor. Soru açık bilen birisi cevaplasın
 
Tabii ki trek hızlı gider biri 42/11 diğeri 36/11 hemde epey hızlı gider. soru biraz şey olmuş 3 köfte 3 kuruşsa 5 köfte kaç kuruş olur gibi. Bisiklette ki hız tamamen dişli oranları ile alakalı diğer etmenler o kadar belirleyici değil mesela 53/39-28/11 kombineli ucuz bir şehir bisikleti 48/26-28/11 kombineli en kral yol bisikletini geçer jantmış göbekmiş aerodinamik falan o açığı kapatamaz
 
@ippon
Ya haci emmi ben" gravelin toprak yolda da hiz yapmasi , performans yapmasi"argumanini cok sacma buluyorum acik konusayim. Cunku bir bisikletin hem arazide hem asfaltta performans vermesi imkansiz gbi bseydir. Bozuk ,cakilli , toprak bir arazide hizli ilerleyebilmenin yolu hafif etli lastikten gecer ama o kalin lastikler ile ne kadar hiz yapabilirsin ki ? Yol bozuk zaten o araziyi gecebilmek için taktik o kalin lastikleri biz ... Hiz yapabilen beri gele :D
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
@dost acı söyler
Hızı belirleyen temel etken dişli oranları değildir. Ağırlık, tekeler, aerodinami, kadro/zircirdeki kayıplardır.
53/11 oranlı kötü bir şehir bisikletinde en yüksek hızda(~60km/sa) uzun süre gidemezsiniz. Kısa sürede yorulursunuz.
Hafif, kaliteli tekerleri olan, aerodinamik 42/11 yol bisikleti ile fazla yorulmadan daha uzun süre yüksek hızda(45km/sa) gidebilirsiniz.

38 dişli ile bile 40km/saat hızda gidilebilir. Düz yolda 40km hızda devamlı pedalları çevirebilecek çok kimse yok zaten(uzman yarışçıları saymazsak). Hobi/keyf için süren ortalama bir bisikletçi 25-30km/saat arası hızlarda sürer. Çakıl bisikletlerinin genel amacı zaten yarış değil, hobi/keyf amaçlı sürüşler. Çok yüksek dişli oranlarına gerek yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@dost acı söyler

Yazdıklarınız, sınırsız bacak gücü varsayımı altında doğru. Mesela en yüksek vites oranı 48/11 olan yol bisikleti ile saatte 60 km gibi hızlara ulaşabilirsiniz, bunun için de 1000W civarı güç üretmeniz gerekir. 53T aynakolu olan şehir bisikletine binen kişi 1200W falan üretebiliyorsa geçer sizi...

920'nin Sequoia'dan hızlı olması da ancak aynı şekilde mümkün. Trek, en az 1 kg daha ağır, sürüş pozisyonu daha dik, lastikleri daha kalın... Hızınız ne olursa olsun, aynı hızda gitmek için Specialized ile daha az güç harcarsınız ama hızınız saatte 45-50 kilometredeyken pedal boşa dönmeye başlar, 920'ye binen gücü yetiyorsa daha hızlı gider.
 
Tamam da beyler soru sahibi aynı kadansta hangisi hızlı gider diye sormuş soru gayet açık ve anlaşılır. Siz olayı güce bağlamışsınız tabii ki asıl önemli konu güç ama sorunun güç ile alakası yok
 
Bırakın 920 sequoia kıyaslamasını awol expert ile sequoia kıyaslaması yapsanız bile gerçekler yine üzücü. Awol 3 lü aynokol 50/39/30t , ruble oranı ise 11/36. bu gravel diye sunulan ve toprakta çakılda hızlı gider diye pazarlanan bisikletin gerçekte adventure /tur bisikletinden daha yavaş olduğu gerçeğiyle yüzleşmek bazı forumdaşlar için zor olsa gerek ki kimse matematik hesaplamasını yapmak istemiyor.
 
Sahsen genel tartismalardan anladigim gravel kavraminin aşiri belirsiz bir tür oldugudur. Herkes kendine bir gravel kavrami belirlemeye calisiyor sanki :D Demek ortaya yeni bir kavram atma işi yine maryoya duştü :D Slogan şu " YOUR GRAVEL" hahaha ne dersiniz? Abinin biri tcr de " Her türlü yola girip finişe ulasayim aga ben , o yuzden yol bisikletimin çatallarini az genisletelim" demesiyle dunya bir kaosa suruklendi sanki :D Bundan 4 sene evel yol bisikletlerinde disk fren olmasi gerektigini savunuyordum , fanatikler beni taşa tuttular. Yol bisikletinde disk frenin ne isi var gbisinden:D Aradan zaman gecti ve ben idda ediyorum ki gravel bisiklet diye bsey yok, bozuk yollara da girebilsin diye modifiye edilmis yol bisikletleri var. Kavram kaos icinde ve ben diyorum ki "YOUR GRAVEL" :D
 
Geri