Herkese selam. 1990 yılında yol bisikletiyle (marka model hatırlamıyorum maalesef) başlamış olan ve 1995-1996 doğru hatırlıyorsam, Bianchi Caurus model ile devam eden, 2000 senesinde bisikletimin çalınmasıyla son bulan bisiklet hayatıma/hayalime kaldığım yerden devam etmek için önce Mosso legarda 2324 MSM 56 kadro bir bisiklet ile (boy 181, bacak 87) geri dönüş yaptım. 45 yaşındayım ve flat gidonun yaşıma, belime, sürüş stilime daha çok uyacağını düşündüm. legarda bir şehir bisikletinden çok; her terrain'da bana yoldaş olabilecek bir bisiklet gibi hissetmiştim. fakat bisiklet ve komponentler çok güzel olmasına rağmen (evet 25 sene bisiklet teknolojisinden uzak kalmış biri olarak bu başlıktaki insanların "Mosso" kötülemelerine rağmen çok iyi olduğunu düşünüyorum.) drop bar gidon arayışım yeni bisikleti aldıktan sonra 1.5 ay kadar geçmedi. ben de legarda'yı ilana koyup kendime yine MOSSO GVL700 GRX-600 22S 54 kadro bir bisiklet aldım. çok da zor buldum. fabrikanın elinde son kalan gvl700 ü almış olabilirim. (bayramdan sonra satışa açılacağı bilgisi gelmişti) . açıkcası son derece memnunum. tabii ki teknik olarak çok bir bilgim yok. kadro komponentleri kaldırır mı kaldırmaz mı çok umursamadım. House Of Bikes YouTube kanalında izlediğim bir iki inceleme sonucu bu bisiklete karar verdim. ve evet kullanılan aksamın Shimano olması, hatta muadil modellerden çok daha iyi ekipmanı olması gvl700 ü seçmeme ön ayak oldu. yineliyorum. çok da memnun kaldım. evet MOSSO ahım şahım bir marka değil. ama fiyat performans eğrisindeki yerinin yüksek olduğunu söyleyebilirim. benzer aksam ile üretilen Scott, trek gibi markaların 4te 1 i fiyatında olması eğrinin en altında olmasına neden olabilir. ancak benim gibi, şehirde gezeyim, istersem çakıl yollara çıkayım, biraz toprak tadayım, denize giderken istediğim yolu tercih edeyim modundaysanız oldukça başarılı bir bisiklet diyebilirim. 374üncü 375inci sayfadaki yorumları bu bisikleti tercih etmeden önce okusaydım, belki hiç bir zaman bir gravel bisiklet sahibi olamayacaktım. çünkü madem bu kadar kötü, pahalısını almak lazım, alamıyorsam da bisiklete binmeyim moduna girebilirdim.
iyi ki okumamışım.
sonuç olarak profesyonel bir binici değilseniz, haftanın 3-4 günü tırmanış, iniş vs gibi aktif spor yapmıyorsanız beklentinizi karşılayacağını düşünüyorum. vites geçişleri sorunsuz, sessiz sedasız bir bisiklet. ilk değiştirdiğim şey gidon bandı ve suluk kafesi montaj delikleri çok yukarıda olduğu için kafes kaydırma adaptörü gibi bir şey almak oldu. gidon formu oldukça güzel. konforlu bir kullanım sağlıyor. gidonda fren kolları için bir montaj şablonu bulunmuyor. bu sebeple doğru hizaları denkleştirebilmek için bir hayli uğraştım (simetri hastalığı ve obsesiflikten mütevellit.
) onun dışında 2. ayım ve yaklaşık 200km yol yaptım. henüz negatif bir algı oluşmadı... lastiklerim hariç...
gelelim foruma girme sebebim ve sormak istediğim konuya...
bisiklet üzerinde Rubena x-road 700x38C lastik var. geçmiş bilgi kırıntım ve otomobiller ile haşırneşirliğimden dolayı, lastiklerimin beni tuttuğuna inanıyorum. sanırım buna yuvarlanma rezistansı deniyor. çok da bilgili değilim konu ile ilgili, tekrarlıyım.
kullanımım %80 bisiklet yolu, asfalt ve %20 çakıl çukul toprak vs. Antalya'da yaşayan varsa bilir. buralarda asfalt da bir nevi graveldir.
her yer delik deşiktir.gravel bisiklet tercih etmemdeki nedenlerden biri de yolların yol olmayışdır. bu ayrı bir konu.
bir kaç forum ve review sonucu:
Pirelli Cinturato Gravel RC
Schwalbe g-one bite
model lastiklerin önerildiğini gördüm. cinturato'nun gravel H ve gravel M modelleri de mevcut. hatta yuvarlanma rezistansları daha düşük (düşük olan mı makbul?
)
(H=19.5W, M=22.7W, RC=23.2W)
NOT: Rubena road için yuvarlanma rezistansı datası herhangi bir yerde bulamadım. karşılaştırma yapamıyorum.
H modelinin diş yapısı daha narin, ne kadar toprak çakıl yollarda hardcore bir kullanımım olmasa bile, bu lastiğin en azından Antalya yollarına uyacağını düşünmediğim için elemeyi düşünüyorum.
gelelim sadede, sizlerin engin bilgilerinden tam da bu konuda faydalanmak isterim. acaba önerebileceğiniz bir lastik marka model var mıdır? bu modelleri deneyimleyen, benzer koşullarda bisiklet kullanan kullanıcılar var mıdır?
son soru olarak da; cinturato'nun 3 boyu mevcut. 35, 40, 45. ben 35 almayı düşündüm, ince lastik performansıma bir nebze katkı sağlar düşüncesiyle. yorumlarınız nedir?
sonuna kadar okuyan herkese teşekkürler. sürç-ü lisan ettiysem affola.
Edit: mevzubahis kötüleme sanırım bu sayfadaymış.👍