Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

corelli goat alma ne yaparsan yap baş belasıdır kendisi
hocam defalarca goat 1.0 için kötü yorumlarını gördüm geçen haftalarda bende gravel dünyasına goat 1.0 ile giriş yaptım ve yorumlarına bu yüzden anlam veremiyorum şimdiye dek yaşadığım tek sorun jant akoru çok hızlı bozuluyor (bu benim kilomla da alakalı olabilir). onun dışında hiç sorun yaşamadım yaklaşık 500 km de
 
  • Beğen
Tepkiler: ratm
Scudo
hocam defalarca goat 1.0 için kötü yorumlarını gördüm geçen haftalarda bende gravel dünyasına goat 1.0 ile giriş yaptım ve yorumlarına bu yüzden anlam veremiyorum şimdiye dek yaşadığım tek sorun jant akoru çok hızlı bozuluyor (bu benim kilomla da alakalı olabilir). onun dışında hiç sorun yaşamadım yaklaşık 500 km de
Goat modelleri tam pandemi başlarında çıktı. 4500-5000 lira civarında ön satışa çıkmıştı belki daha da uygun olabilir. Pandemi ile üretim durması/duraklaması ve parça fiyatların hızlı artması ile büyük bir sıkıntı yaşandı. Ön sipariş ile alan kişilerin bisikleti o dönem 9-10 ay sonra teslim edilmişti. Bir de üzerine bisiklet üzerinde hatalı montajlar, kadroda çeşitli sıkıntılar şeklinde devam etmişti. Ve ürünü satın alanlar bir şekilde karşısında birilerini bulamamıştı. Büyük ihtimalle "almayın" diyen arkadaş o süreci hatırladığın dolayı demiştir. Başlangıcı iyi yapamadılar. O dönem sadece grx grup set fiyatına bisiklet satmışlardı.

Şaka maka pandemi döneminin üzerinde de 3,5 - 4 yıl geçmiş dün gibi aklımda garip geldi bir an. Eski konularda ve yine bu konu başlığı altında içlerinde benimde dahil olduğum bir kaç yorum varmış.
GOAT 2.0 Sorunlar
bu mesaj gibi Gravel bisiklet sayfası

Bu arada bisikletiniz hayırlı olsun, aradan geçen yıllarda derslerini alıp düzeltme yapmışlar hatalarını gidermişlerdir diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
@MakRo
ben 2. el aldım sanırım sizin bahsettiğiniz sorunlu modellerden kendisi ama şimdilik bir sorun yaşamadım kilolu da biri olmama rağmen bahsettiğim akort ayarı harici bir sorun yaşatmadı hiç
sanırım yıllar geçtikten sonra bisiklete binmenin hamlığını da atamamış olabilirim biraz alışma süreci sonrasında bisikleti iyice yormaya başlarım ve tecrübelerimi sizlerle tekrar paylaşırım :)
(bu arada kanalınızı minicik biraz inceledim çok hoş işler yapmışsınız emeğinize sağlık :)) )
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
(link)

40T toplam kapasitesi var.
(50-34) + (36-11) = 16+25 = 41 > 40. Çok az bir kapasite aşımı var ama o kadardan sorun olmaz herhalde.

Uyumluluk sorunu görünmüyor:
(link)
321465 dosyayı görüntüle
Hocam yeri burası değil ama RD-M3100 aktarıcı ve 11-36 kasetimi değiştirmeyi planlıyorum. Arka aktarıcı olarak RD-M592 SGS aldım fakat uyumluluk tablosunda 11-32 ila 11-36 arasındaki kasetleri gösteriyor.
Aynakol dişlilerim 30-46T. Yaşadığım yer hemen hemen düz ve benim bu değişikliği yaparken amacım şehir içinde ön dişli 30T iken arkayı fazla çapraza düşürmeden kadansımı tutturmak. ( genel ortalama hızım 20km/h i geçmez) Kaseti 11-28 seçsem bu amacıma daha uygun gibi gözüküyor ama neden Shimano sınırı 11-32 ye koymuş acaba?
Uyumluluk tablosunda HG400 kaset gösterilmiş. CS-M770 model 9 vites başka bir kaset daha satışta ama bu hem tabloda yok hem de fiyatı HG400 e göre 3-4 kat daha pahalı. Fiyat farkının ve uyumluluk tablosunda olmamasının sebebi ne olabilir.
Şimdiden teşekkürler.
 
Hocam yeri burası değil ama RD-M3100 aktarıcı ve 11-36 kasetimi değiştirmeyi planlıyorum. Arka aktarıcı olarak RD-M592 SGS aldım fakat uyumluluk tablosunda 11-32 ila 11-36 arasındaki kasetleri gösteriyor.
Aynakol dişlilerim 30-46T. Yaşadığım yer hemen hemen düz ve benim bu değişikliği yaparken amacım şehir içinde ön dişli 30T iken arkayı fazla çapraza düşürmeden kadansımı tutturmak. ( genel ortalama hızım 20km/h i geçmez) Kaseti 11-28 seçsem bu amacıma daha uygun gibi gözüküyor ama neden Shimano sınırı 11-32 ye koymuş acaba?
Uyumluluk tablosunda HG400 kaset gösterilmiş. CS-M770 model 9 vites başka bir kaset daha satışta ama bu hem tabloda yok hem de fiyatı HG400 e göre 3-4 kat daha pahalı. Fiyat farkının ve uyumluluk tablosunda olmamasının sebebi ne olabilir.
Şimdiden teşekkürler.

(link) 11-32 - 11-36 ruble destekli, toplam kapasite 45
(link) 11-32 - 11-36 ruble destekli, toplam kapasite 45
İkisi arasında fark yok, zaten Alivio M3100, eski Deore M592'nin yerine geçen model, birbirinin tam dengi. Yükseltme amaçlı aldıysanız yükseltme sayılmaz, zaten değişmesi gerekiyor diye aldıysanız sorun değil.
11-28 istemenizin nedeni vites değişikliklerinin az farklarla olmasını istemeniz sanırım.
Shimano minimum 11-32 dese de 11-28 sorun çıkarmayabilir, çünkü ben de min 11-25 kullanır denen (link) ile 11-23 ve 11-30 rubleleri dönüşümlü olarak, sadece uç ayar civatasıyla attırıcının duruşunu ayarlayarak kullanıyorum. Yine de denemek lazım ama bu devirde denemek masraflı iş.
CS-M770 Shimano'nun Discontinued Products listesindeki eski bir ürün: (link) , RD-M592 gibi. HG400'de tüm dişliler çelik, M770'de büyüklüğüne göre 5 ya da 6 tanesi alu, kalanı çelik, fiyat farkı bununla ilgili olabilir ama neden o kadar fazla bilmiyorum. Uyumluluk tablosunda olmamasının sebebi de artık Shimano ürün gamından çıkmış olmasıdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve krank
(link) 11-32 - 11-36 ruble destekli, toplam kapasite 45
(link) 11-32 - 11-36 ruble destekli, toplam kapasite 45
İkisi arasında fark yok, zaten Alivio M3100, eski Deore M592'nin yerine geçen model, birbirinin tam dengi. Yükseltme amaçlı aldıysanız yükseltme sayılmaz, zaten değişmesi gerekiyor diye aldıysanız sorun değil.
11-28 istemenizin nedeni vites değişikliklerinin az farklarla olmasını istemeniz sanırım.
Shimano minimum 11-32 dese de 11-28 sorun çıkarmayabilir, çünkü ben de min 11-25 kullanır denen (link) ile 11-23 ve 11-30 rubleleri dönüşümlü olarak, sadece uç ayar civatasıyla attırıcının duruşunu ayarlayarak kullanıyorum. Yine de denemek lazım ama bu devirde denemek masraflı iş.
CS-M770 Shimano'nun Discontinued Products listesindeki eski bir ürün: (link) , RD-M592 gibi. HG400'de tüm dişliler çelik, M770'de büyüklüğüne göre 5 ya da 6 tanesi alu, kalanı çelik, fiyat farkı bununla ilgili olabilir ama neden o kadar fazla bilmiyorum. Uyumluluk tablosunda olmamasının sebebi de artık Shimano ürün gamından çıkmış olmasıdır.
11-36 (11-13-15-17-20-23-26-30-36) oranda. Sık kullandığım oranlar 15-17-20 ve ön 30T dişlide iken(sıklıkla bunu kullanıyorum) zincir çapraz kalıyor haliyle. Arkada 36 diş yani 1. Vitesi hiç kullanmıyorum. 26 ve 30 da nadir kullandığım oranlar.
11-28(11-12-13-14-16-18-21-24-28) buna geçersem sık kullandığım oranlar 2 vites kaymış oluyor ve çapraza düşmüyor.
11-32(11-12-14-16-18-21-24-28-32) bu oranlar ile de işimi görürüm. Sanırım riske girmeyip bunu seçeceğim.

Ayrıca vites geçişlerinden aldığım günden beri memnun değilim. Tamam yol bisikletimdeki ultegra performansı beklemiyorum ama bu kadar beklentimden uzak olmasını da ummuyordum. Hem geçişler sert hem de çok sık ayar kaçıyor. Arka aktarıcı değişikliği ve oranları daha yakın kaset ile sert geçişler bir nebze azalır diye umuyorum. Tabi zincir de sıfırlanacak.
 
en iyi gravel bisiklet modeli nedir acaba? hani bu alanın nirvanası hangi marka ve model demek istiyorum

bir de tabii fiyat/performans ürünü modelleri merak ediyorum. alman markaları öncelikli olarak bilen arkadaşlar yazarsa çok sevinirim
 
hocam defalarca goat 1.0 için kötü yorumlarını gördüm geçen haftalarda bende gravel dünyasına goat 1.0 ile giriş yaptım ve yorumlarına bu yüzden anlam veremiyorum şimdiye dek yaşadığım tek sorun jant akoru çok hızlı bozuluyor (bu benim kilomla da alakalı olabilir). onun dışında hiç sorun yaşamadım yaklaşık 500 km de
İlk kez bisiklet kullandığını tahmin ediyorum çünkü sorunları hissetmen için daha önce farklı bisikletler kullanmış olman gerek hatta ona bile gerek yok o derece tencere bir bisiklet yeterli parayı denkleştirdiğim ilk vakit bunu ikiye katlayıp çöp kovasına atıyorum. keşke biraz daha para koyup en azından g0 alaydın.ben 3.000 tl ye aldım şuan uçmustur bu goat ama 100₺ yi hak etmiyor.kullanan arkadaşlara da allah kolaylık versin inşallah yeterli bütçeyi toplayıp kendilerini kurtarırlae
 
hayır uzun yıllar bisiklet bindim carrarosundan trek ine varana kadar ama gayet mutluyum şuan goat 1.0 ile
 
  • Beğen
Tepkiler: Seaanddad
@MuratDogan Selam. Gravel bisikletlerde en büyük etken grupsettir. Örneğin Carraro markasını alırsınız üzerine GRX 800 serisini takarsınız. Nirvana olmuş olur. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: MuratDogan
@MuratDogan Selam. Gravel bisikletlerde en büyük etken grupsettir. Örneğin Carraro markasını alırsınız üzerine GRX 800 serisini takarsınız. Nirvana olmuş olur. :)
grx nirvanadan çok uzak... hatta ben satıyorum grx810 serisi 15000'e. ama bu en iyi hangisi demek gibi bir şey. farklı görüşler olabilir.
 
@srdrmrs görüşünüz için teşekkürler. mesajımda kişisel görüşüm diye belirtmemişim kusura bakmayın. deneyimlerimden yola çıkarak memnun bıraktığı için yazmıştım.
 
Gravelde nirvana sram red xplr janttta öyle zippler gravel icin 1 numara. Ama yeni serileri kulaksiz yapmislar olasi bir durumda arka aktarici çöp olabilir. Cunku o ufak kulak kirilip yamulup aslinda aktariciyi kurtariyordu. Shimano gravelde sramdan epey geride.
 
en iyi gravel bisiklet modeli nedir acaba? hani bu alanın nirvanası hangi marka ve model demek istiyorum

bir de tabii fiyat/performans ürünü modelleri merak ediyorum. alman markaları öncelikli olarak bilen arkadaşlar yazarsa çok sevinirim
Paranın satın alabileceği en üst model gravel bisiklet hangisidir diye sormuş olsaydınız size bir ilk 3 listesi yapardım:

1- S-Works Diverge STR : (link)
2- Pinarello Grevil F9 : (link)
3- BMC Kaius 01 One : (link)
 
ben kendi bisikletimi seçerdim misal. hem çelik hem süspansiyonlu, hem de sram mullet sistemi sayesinde mtb oranlarına yakın dişli oranlarım var. arazide carbon bisikletlerin hep bir riski var bence.

garbaruk da renkli bir ayna da alırsam benim için full+ full olmuş olur.
 
ben kendi bisikletimi seçerdim misal. hem çelik hem süspansiyonlu, hem de sram mullet sistemi sayesinde mtb oranlarına yakın dişli oranlarım var. arazide carbon bisikletlerin hep bir riski var bence.

garbaruk da renkli bir ayna da alırsam benim için full+ full olmuş olur.
Apple store önünde kamp sandalyesi ile geceden iphone 16 pro max sırasına giren elemanlar kadar gamsız olsam benim de alacağım gravel modeli şu olurdu:
(link)

Yukarıda yaptığım liste ise Unbound gibi profesyonel yarışlarda boy gösterecek, Tour de France'daki yarış makinelerinin streoid takviyeli kuzenleri malum.

Kimsenin orasına burasına çanta bağlayıp kamplı tur yapmak için aero optimizasyonlu bir Grevil F9 alacağını sanmam. :)
 
Paranın satın alabileceği en üst model gravel bisiklet hangisidir diye sormuş olsaydınız size bir ilk 3 listesi yapardım:

1- S-Works Diverge STR : (link)
2- Pinarello Grevil F9 : (link)
3- BMC Kaius 01 One : (link)
Bende titanium hibrid gravel yol bisikletine gecmeyi planliyorum. Ultegra di2 set arka aktaricisi grx olacak. 10 derece flare alroad gidon 11 36 arka 50 34 ön oranlar. Cift jant seti gravelde zipp303fc yolda vision sc40 . Geometriden taviz yok agresifff. Benim icin suan en iyi gravel bu olacak. Tabi çok sert parkurlarda çok daha yuksek oranlar gerekli olacagindan patlarim muhtemelen.
 
@EmreCavusoglu

Şimdiye dek her işi mükemmel yapan tek bir bisiklet üretilemedi ama sizinki ilk olabilir. :)

Aynakolu 30/46 yaparsanız arkada 11-36 ile keçi gibi tırmanır her yere.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
@EmreCavusoglu

Şimdiye dek her işi mükemmel yapan tek bir bisiklet üretilemedi ama sizinki ilk olabilir. :)

Aynakolu 30/46 yaparsanız arkada 11-36 ile keçi gibi tırmanır her yere.
Ama yolda surerken inislerde durun yapmayin diye bagirmak zorundada kalabilirim. :)
 
Geri