Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

Dahili harici farkı ne?

(link)

(link)


Birde arkadaşlar şu konuda yazdığım yazı ıcın gravel bisikletlerınızın on tekerlerıne bakabılır misiniz diske doğru mu toplanmış teker. (ufak bi yanaşma var, bariz sırıtan bir durum değil)

akort ayarı
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Scudo
Dahili harici farkı ne?

(link)

(link)

Geldik yine o malum konuya. :) Bisikletle ilgili pek çok bileşende olduğu gibi furş takımı konusu da oldukça kafa karıştırıcı. Aslında karşılıklı yerleştirilmiş iki rulmandan ibaret basit bir sistem olması gerekirken farklı üreticilerin farklı standartlarla ürettiği, diğerlerinin bunları harmanlayıp ortaya karışık işler çıkardığı, en sonunda arap saçına dönmüş bir bisiklet bileşenidir.

Konu ile ilgili en anlaşılır kaynak şurada:
(link)

Linkteki makalede de görüldüğü gibi furş takımları dahili, harici ve yarı entegre olarak üç sınıfa ayrılıyor. Bunların da kendi içlerinde ölçüsel olarak farklılıkları ve kombinasyonları söz konusu. Yani her yarı entegre furş takımı birbirinin aynıdır diyemiyoruz. Maşayı söküp bakmak, elemanların üzerindeki kodları not etmek gerekiyor. Tavsiyem öncelikle üstteki linki dikkatlice inceleyip, ardından kendi bisikletinizdeki elemanlara bakmanız.
 
Geldik yine o malum konuya. :) Bisikletle ilgili pek çok bileşende olduğu gibi furş takımı konusu da oldukça kafa karıştırıcı. Aslında karşılıklı yerleştirilmiş iki rulmandan ibaret basit bir sistem olması gerekirken farklı üreticilerin farklı standartlarla ürettiği, diğerlerinin bunları harmanlayıp ortaya karışık işler çıkardığı, en sonunda arap saçına dönmüş bir bisiklet bileşenidir.

Konu ile ilgili en anlaşılır kaynak şurada:
(link)

Linkteki makalede de görüldüğü gibi furş takımları dahili, harici ve yarı entegre olarak üç sınıfa ayrılıyor. Bunların da kendi içlerinde ölçüsel olarak farklılıkları ve kombinasyonları söz konusu. Yani her yarı entegre furş takımı birbirinin aynıdır diyemiyoruz. Maşayı söküp bakmak, elemanların üzerindeki kodları not etmek gerekiyor. Tavsiyem öncelikle üstteki linki dikkatlice inceleyip, ardından kendi bisikletinizdeki elemanlara bakmanız.
Bugün akşam söküp inceleyım hasar varsa parçalarda o zaman satın almak için arastırma yaparım artık :) zorlamadıkca zaten ses gelmiyor.


Şu jant ile gıdonu çözmem lazım birde. Gidon sag taraf hood (alt kısım yani yanlış biliyo olabilirim ismini) açısını kaybedecek şekilde içe doğru biraz yamulmus gibi. Hoodlara çok inmıyorum önemi yokta jantı götürdüğümde "sağa sola çekecek kadar ayar yapmadım bir kaç tur dondurmem lazım onun için" dedı. Bende ortadaydı diye hatırlıyorum önceden. Ama raftakı bısıklette disk tarafındaydi sıfır fabrikadan çıkmış oda bilemedim :/
 
Goat 1.0'ı sürekli arazi-çakıl yollarda sürdüğüm için😁 3ayda lastiklerinde diş kalmadı. 700-35c lastik tavsiyesi alabilir miyim?
 
@Sadettin Z. furş bilyalarını dağıttım az önce :D birazda paslanma vardı zaten o yüzden değiştireceğim . videoda gösteriyor ama hala tam anlayamadım dahili olanı mı almam gerekiyor acaba

edit: fsa h2084b yazıyor üst kapakta

 
Son düzenleme:
Bugün GR14'ü son hali ile tarttım. Ekteki fotoğraflarda gidondaki aparatların görüntüsü var.
Tartım esnasında üzerinde olanlar şunlar;
Lastikler tubeless ve her birinin içinde 75 ml Muc-off selant var.
PRO STEALTH sele.
Pro 400 mm 0 ofset sele borusu. (kıyamıyorum boruya ,yoksa onun da fazlasını keseceğim 😀 )
Epic alüminyum telefon tutucu.
XLC Gidon aparatı.
Moon ön far takma aparatı.
Moon arka ışık takma aparatı.
1 adet zefal wiiz matara kafesi.
2 adet AAA pille çalışan korna.
Shimano pd-m520 pedal.

Bütün bunlar dahil bisiklet 10.51 KG geldi.
 

Dosyalar

  • gdn.jpeg
    gdn.jpeg
    58,2 KB · Okunma: 93
Bugün GR14'ü son hali ile tarttım. Ekteki fotoğraflarda gidondaki aparatların görüntüsü var.
Tartım esnasında üzerinde olanlar şunlar;
Lastikler tubeless ve her birinin içinde 75 ml Muc-off selant var.
PRO STEALTH sele.
Pro 400 mm 0 ofset sele borusu. (kıyamıyorum boruya ,yoksa onun da fazlasını keseceğim 😀 )
Epic alüminyum telefon tutucu.
XLC Gidon aparatı.
Moon ön far takma aparatı.
Moon arka ışık takma aparatı.
1 adet zefal wiiz matara kafesi.
2 adet AAA pille çalışan korna.
Shimano pd-m520 pedal.

Bütün bunlar dahil bisiklet 10.51 KG geldi.

Türkiye şartlarında kuş gibi gravelmış vallahi kıskandım şimdi. Nedendir bilinmez, bu bisiklet için bir satış sayfasında 13 kg değerini gördüğümü çok iyi hatırlıyorum. Beni caydıran o oldu. Doğru yazsalar belki ben de daha uygun bir fiyata daha hafif bir gravel (belki biraz cyclocross ama atla deve değil sanırım) sahibi olacaktım. Biri 12,5 kg bisiklete 10,5 yazar, biri 10,5 kg bisiklete 13 yazar, biri (Carraro) ağırlıkları nükleer fırlatma kodları gibi saklar, dalga geçiyorlar sanki. Tekrar iyi günlerde, kazasız belasız kullanın.
 
Türkiye şartlarında kuş gibi gravelmış vallahi kıskandım şimdi. Nedendir bilinmez, bu bisiklet için bir satış sayfasında 13 kg değerini gördüğümü çok iyi hatırlıyorum. Beni caydıran o oldu. Doğru yazsalar belki ben de daha uygun bir fiyata daha hafif bir gravel (belki biraz cyclocross ama atla deve değil sanırım) sahibi olacaktım. Biri 12,5 kg bisiklete 10,5 yazar, biri 10,5 kg bisiklete 13 yazar, biri (Carraro) ağırlıkları nükleer fırlatma kodları gibi saklar, dalga geçiyorlar sanki. Tekrar iyi günlerde, kazasız belasız kullanın.
Tubeless lastik,Pro sele ve sele borusunun da ağırlıkta etkisi var ama o kilolar kadar değil. G2'ye göre GR14'ten daha memnunun şimdilik.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@Sadettin Z. furş bilyalarını dağıttım az önce :D birazda paslanma vardı zaten o yüzden değiştireceğim . videoda gösteriyor ama hala tam anlayamadım dahili olanı mı almam gerekiyor acaba

edit: fsa h2084b yazıyor üst kapakta

Videoda görülen press fit yani yarı entegre bir furş takımı. Ölçüleri kontrol ettikten sonra uygun yedek parçaları sipariş edebilirsiniz.
 
Videoda görülen press fit yani yarı entegre bir furş takımı. Ölçüleri kontrol ettikten sonra uygun yedek parçaları sipariş edebilirsiniz.
(link)

sanırım şu. diğer parçaları (çekiçle vurduklarını) sökemedim. ellerimde zaten yara olduğu için çok zorlayamadım. bakalım yarın buradaki bisikletçiye soracağım eğer varsa ona yaptırırım yoksa cumartesi ankaraya(red bisiklet varmış) gitmeyi düşünüyorum. hem akortu hemde furş takımını orada hallederim. akort için forumdan henüz geridönüş alamadım sadece bisikletçideki sıfır bisikletin de öyle olması ikna etti biraz. olmadı başka bir bisikletiçiden başka bisikletlere bakacağım :)

şu iki bilyeyi arayım bari :D belki bulurum pense ile düzeltir idare edecek kadar kullanırım.

bilyeleri buldum topladım tekrar. linktekide uyuyor ölçtüm siparişini yarın veririm
 
Son düzenleme:
@Sadettin Z. özelden soracaktım ama başkalarınada lazım olabilir forumda kalsın en azından diye düşündüm. Dün sorduğum soruya bu cevabı aldım. acaba cevap klasik fabrika ürünü orjinal parçayı kullanın şeklinde düşünülerek (sorumluluktanda kaçılarak) verilmiş bir cevap mı yoksa gerçekten böyle mi bilginiz var mı ?

dahilinin siparişini vermiştim iptal ettim cevap üzerine. dedikleri yöntemi izlesem günler sürer diye tahmin ediyorum o malzemenin gelmesi :/

edit1:
bilya sayıları
30x24
iç çapları mm (ufak sapma olabilir)
50,44---38,30 virgül öncesi dış sonrası iç

edit2:
iyi kötü taktım yerine biraz zarar görmüş olsada ufaktan sürmeme sıkıntı çıkarmaz inş. ankaradan red bisiklet ile emre bisikleti arayıp sordum onlarda da malzeme yokmuş. hatta red bisiklet toptantıcıyı bekliyoruz dedi. yarın fırsat bulursam buradaki yetkili servise sipariş oluşturması için gideceğim

edit3:
fotodaki bilyaları saydım olmuyor bana :D


Screenshot_5.png
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: TatanQa_tr
Gravel bisiklette 1-2 kilogramın çok önemli olduğunu düşünmüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: TatanQa_tr
Uzun araştırmalar sonucu, cube attainden sorna GR14 de geçtim.
Aldığım gün lastikleri değiştirdim. Schwalbe one ları kışın kullanırım.
Sele 70kmden sonra ağrıttı. Kullandğım pro stealth ı taktım.
Araç aralarından geçişlerde manevraları çok iyi.
Ankara yokuşları için dişli oranları çok iyi, yokuş aşağı hızlanmada yetersiz kalıyor.
Yeni nesi sti kollar çok iyi ele daha iyi oturuyor.

IMG_20210619_111010.jpgIMG_20210619_113006.jpg

IMG_20210628_110712.jpgIMG_20210707_200743.jpgIMG_20210619_105840.jpg
 
Uzun araştırmalar sonucu, cube attainden sorna GR14 de geçtim.
Aldığım gün lastikleri değiştirdim. Schwalbe one ları kışın kullanırım.
Sele 70kmden sonra ağrıttı. Kullandğım pro stealth ı taktım.
Araç aralarından geçişlerde manevraları çok iyi.
Ankara yokuşları için dişli oranları çok iyi, yokuş aşağı hızlanmada yetersiz kalıyor.
Yeni nesi sti kollar çok iyi ele daha iyi oturuyor.

269386 dosyayı görüntüle269387 dosyayı görüntüle

269388 dosyayı görüntüle269389 dosyayı görüntüle269390 dosyayı görüntüle

Hayırlı uğurlu olsun.

Gravelların genel özelliği galiba. Cevıklıgını bende çok seviyorum ; ayağım tekere çarpmadıgı sürece :)
 
Uzun araştırmalar sonucu, cube attainden sorna GR14 de geçtim.
Aldığım gün lastikleri değiştirdim. Schwalbe one ları kışın kullanırım.
Sele 70kmden sonra ağrıttı. Kullandğım pro stealth ı taktım.
Araç aralarından geçişlerde manevraları çok iyi.
Ankara yokuşları için dişli oranları çok iyi, yokuş aşağı hızlanmada yetersiz kalıyor.
Yeni nesi sti kollar çok iyi ele daha iyi oturuyor.

269386 dosyayı görüntüle269387 dosyayı görüntüle

269388 dosyayı görüntüle269389 dosyayı görüntüle269390 dosyayı görüntüle


Hayırlı olsun. Çok güzel görünüyor. 👍2020 G4 kullanıyorum ben de. Fakat akışından ve lastiklerinden memnun değilim. Dış lastik zırhlı lastik mi taktınız? Önerirseniz ben de geçeyim. Akışı nasıl? Ön ve arka tekerlerin akışını keşke görebilme imkanım olsaydı.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Hayırlı olsun. Çok güzel görünüyor. 👍2020 G4 kullanıyorum ben de. Fakat akışından ve lastiklerinden memnun değilim. Dış lastik zırhlı lastik mi taktınız? Önerirseniz ben de geçeyim. Akışı nasıl? Ön ve arka tekerlerin akışını keşke görebilme imkanım olsaydı.

Teşekkürler, Fulcrum jant ve rulman göbekler ile süzülmesi güzel, Lastikleri asfaltta kullanmak için lastikleri değiştirdim. Toprak yol ile işim olmuyor. Lastikler zırhlı değil sanırım ama koruması vardır.
 
Hayırlı olsun. Çok güzel görünüyor. 👍2020 G4 kullanıyorum ben de. Fakat akışından ve lastiklerinden memnun değilim. Dış lastik zırhlı lastik mi taktınız? Önerirseniz ben de geçeyim. Akışı nasıl? Ön ve arka tekerlerin akışını keşke görebilme imkanım olsaydı.
Bence zırhlı yerine sıvılı çözüme gidin. Ucuz bir lastik alacaksanız zırhlıyı hissedilir fark oluşuyor. Kaliteli bişey denemedim ama mıtasın lastıklerınde yavaşladıgını iki bisikletimde de gördüm. Çıkarıp ıncelemedım lastıklerımı ama iki lastıgımde de 5 tl lik sıvı var birine yarım doldurdum hatta. Epeyde arazide sürdüm mtb yoluna bile girdim dikenlerı camları ezerek gittim :)
 
Uzun araştırmalar sonucu, cube attainden sorna GR14 de geçtim.
Aldığım gün lastikleri değiştirdim. Schwalbe one ları kışın kullanırım.
Sele 70kmden sonra ağrıttı. Kullandğım pro stealth ı taktım.
Araç aralarından geçişlerde manevraları çok iyi.
Ankara yokuşları için dişli oranları çok iyi, yokuş aşağı hızlanmada yetersiz kalıyor.
Yeni nesi sti kollar çok iyi ele daha iyi oturuyor.

269386 dosyayı görüntüle269387 dosyayı görüntüle

269388 dosyayı görüntüle269389 dosyayı görüntüle269390 dosyayı görüntüle
Kaç kadro aldımız boyunuz kaç acaba
 
Büyükada 'da baya bir toz toprak olmuştu. İş yerim eve çok yakın olduğu ve de tamir sehpası, temizlik malzemeleri falan hep orada olduğu için sabahtan gidip temizlik yaptım 😍
IMG_20210721_110357.jpg
 
Samsun-Sinop turumuz tamamlandı oldukça zevkli geçen 6 günlük kısa bir tur oldu Carraro Gravel G2im ile. İlk uzun mesafe deneyimi oldu benim için de. Bir iki küçük foto bırakayım. Darısı yeni turlara😊👍IMG_20210713_142350-01.jpegIMG_20210712_111238-01.jpegIMG_20210709_095559_1-01.jpegIMG_20210713_143242-01.jpeg
 
Geri