Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

Elde ise bir süredir binmiyorsanız zayıf kalmış olabilir arada bana da oluyor. Ayakta ise sele yüksekliği ya da kalin pozisyonu ile alakalı olabilir.

Gidonu yere paralel gibi gördüm ama değilse o da yapabilir.
Gidon üst kısmı paralel. Stı kollar değil ama. Gidon üstünün paralel olması normal değilmi
 
Scudo
Gidon üst kısmı paralel. Stı kollar değil ama. Gidon üstünün paralel olması normal değilmi
Olması gereken yere paralel olması sti kolları da sizin bisiklet üzerindeki pozisyonunuza göre el sıkışma pozisyonu na ayarlamaları lazım dı.
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
Olması gereken yere paralel olması sti kolları da sizin bisiklet üzerindeki pozisyonunuza göre el sıkışma pozisyonu na ayarlamaları lazım dı.
Şuan öyle ztn. Karanlık olduğu için gozukmemıs abime cektırmıstım fotoğrafları. Stı kolların pozisyonundan pek emin değilim. Gördüğüm bazı görsellerde üst kısım yani baş parmağın olduğu tarafa doğru hafif meyil ediyor bilekler. Hangisi doğru kafam karışıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: tunahankayak
Önce mevsimsel faktörler, sonra iş güç derken uzun sayılabilecek bir aradan sonra herkese tekrar merhaba. Sanılmasın ki mucurdan da hevesimizi alıp sarı siteye uğurladık. 2022 sezonunda 2021'den daha da aktif şekilde yollardayım. Sonunda bir süredir kişisel hedefim olan Kütahya Radar rotasını tamamlayıp heyecanımı sizlerle de paylaşmak istedim.

20220605_185611.jpg
Dört kez deneyip dördünde de hayal kırıklığıyla geri döndüğüm rotayı beşinci denememde, hem de molasız tamamladım. Kütahya Ulu Camiden Radar rotasında çıkılabilecek maksimum noktaya kadar 11 km üzerinde kesintisiz bir tırmanış, tam bu noktada da bir çeşme var. İyi ki de var. Bu çeşmeye zirve diyebiliriz çünkü tırmanış devam etse de az ilerisinde askeri bölge başlıyor ve giriş yasak. Keşke giriş yetkim olsaydı da mataramı da doldurmuşken devam etseydim dedim.

20220605_184634.jpg 20220605_184255.jpg
Hesabım doğruysa 11,3 km'de 785 m yükseklik için ortalama eğim yaklaşık %7 oluyor. Bu tam olarak benim işe giderken tırmandığım birkaç yüz metrelik yolun eğimi. O yolun yarısında nefes nefese kalıp yürüyerek devam eden ben ile aynı yolun 11+ km olanını molasız tamamlayan ben arasında sadece 2000 km'lik bir kullanım var. İnanasım gelmiyor. Elektrikli bisikleti tamamen bırakmakla ne kadar doğru bir karar verdiğimi kesin olarak anladım. Ben kondisyon kazandıkça birlikte elektrikli bisiklete dönüşüyoruz zaten. Hem de mid-drive. Hem de çevrilen her pedalda motor gücü, batarya kapasitesi ve malzeme ömrü de artıyor. Tabii bir de o zamandan bu zamana sigarayı bırakmış olmamın da etkisi büyük. Darısı tüm içicilerin başına diyelim.

strava7966500556299063902.jpg
str.jpg

Ben bu yolu çok sevdim ve belli periyotlarla tırmanmaya devam edeceğim. Rotayı tamamlamakla iş bitmiyor. Şimdi sırada sadece 7,8 km'cik/saat olan ortalama hızımı artırmak var.
 
Bundan sonra favori aktıvıtem. Antrıkot kestirdim mataraya çay ve şarabı koydum. Mangal ızgarasınıda keserek katlanır hale getirdim ufak bi çantaya sığdırdım hepsini. Ayran hariç :D şansıma gittiğim yerde arkadaşım piknik yapıyordu kalkacakken ben gittim çöktüm bazı malzemelere :)
SAVE_20220529_193919.jpg
 
herkese selamlar, sağlıklı günler.başlık açmayı beceremedim ama fotoğraftaki taşıyıcısı yapmayı becerdim...
inşaat işiyle ilgilenmekte olduğumdan zaman zaman malzeme numuneleri üreticiler tarafından getirilmekte.
bu geomembran hdpe olarak bilinen türden. plastik gibi gevrek değil, elastik gibi de esnek değil. gayet sağlam malzemedir. A4 boyutundaki bu malzemenin yarısını kullandım.
bu malzemeden çatal bagaj tutucu yapmaya karar verdim. tasarım üzerinde pek düşünmeden uygulamaya koyuldum. kesme delme işleri haricinde pek zaman almadı.
delme kesme işlerinde maket bıçağı, hobi matkabı kullandım. bıçağı ısıtarak da bu işlemi yapabilirsiniz. maket bıçağı ile keserken çok dikkatli olun. maket bıçağı kırılabilir.
şekil vermek için pürmüzle ısıtıp termosun üstüne koydum ve bir miktar ovallik kazanmasını sağladım.
civataların geçeceği deliklerin iki tarafına da pul koydum. pul koymak yerine başka çözümler geliştirilebilir.
sıkıştırma perlonlarının genişliğine göre açtığım boşluklar ihtiyaca göre düzenlenebilir halde.
4,5 lt boyutundaki uyku tulumunu yerleştirip deneme yaptım. sonucu gayet tatmin edici. sallanma yoktu. görece hacimli fakat ağır olmayan eşyaları koyacağım düşünülürse, çok sağlam iş oldu. bagaj deliği olmayan bisikletler için kelepçe ile kullanılabilir.
 

Dosyalar

  • IMG_20220610_132307.jpg
    IMG_20220610_132307.jpg
    44,9 KB · Okunma: 80
  • IMG_20220610_132058.jpg
    IMG_20220610_132058.jpg
    103,7 KB · Okunma: 83
  • IMG_20220610_132242.jpg
    IMG_20220610_132242.jpg
    93,8 KB · Okunma: 88
  • IMG_20220610_132222.jpg
    IMG_20220610_132222.jpg
    75,4 KB · Okunma: 86
  • IMG_20220610_132342.jpg
    IMG_20220610_132342.jpg
    46,3 KB · Okunma: 83
  • IMG_20220610_132204.jpg
    IMG_20220610_132204.jpg
    97,7 KB · Okunma: 81
Carraro Gravelde g0- g2 de parayı verdik diyelim kadro boyu bulmak mesele üretim tarihleri belli değilmiş. Muadili hangi bisikleti önerirsiniz
 
herkese selamlar, sağlıklı günler.başlık açmayı beceremedim ama fotoğraftaki taşıyıcısı yapmayı becerdim...
inşaat işiyle ilgilenmekte olduğumdan zaman zaman malzeme numuneleri üreticiler tarafından getirilmekte.
bu geomembran hdpe olarak bilinen türden. plastik gibi gevrek değil, elastik gibi de esnek değil. gayet sağlam malzemedir. A4 boyutundaki bu malzemenin yarısını kullandım.
bu malzemeden çatal bagaj tutucu yapmaya karar verdim. tasarım üzerinde pek düşünmeden uygulamaya koyuldum. kesme delme işleri haricinde pek zaman almadı.
delme kesme işlerinde maket bıçağı, hobi matkabı kullandım. bıçağı ısıtarak da bu işlemi yapabilirsiniz. maket bıçağı ile keserken çok dikkatli olun. maket bıçağı kırılabilir.
şekil vermek için pürmüzle ısıtıp termosun üstüne koydum ve bir miktar ovallik kazanmasını sağladım.
civataların geçeceği deliklerin iki tarafına da pul koydum. pul koymak yerine başka çözümler geliştirilebilir.
sıkıştırma perlonlarının genişliğine göre açtığım boşluklar ihtiyaca göre düzenlenebilir halde.
4,5 lt boyutundaki uyku tulumunu yerleştirip deneme yaptım. sonucu gayet tatmin edici. sallanma yoktu. görece hacimli fakat ağır olmayan eşyaları koyacağım düşünülürse, çok sağlam iş oldu. bagaj deliği olmayan bisikletler için kelepçe ile kullanılabilir.
Ellerinize sağlık gayet güzel olmuş, Türkiye 'de aranıp bulunamayan insanların 3D modellere yönelmesine neden olan parça aslında bir firma yapıyordu ama tane başına o ara 320-360 lira para istemişlerdi. Anything cage başlığında da çok konuşulmuştu. Başlık açma olayı da belirli mesaj ve forumda aktif olma durumu ile ilgili bir durum. Bende 3D baskı ile yapılmış bir model var.
 

Dosyalar

  • IMG_20210427_174504.jpg
    IMG_20210427_174504.jpg
    118,1 KB · Okunma: 29
  • IMG_20210427_174514.jpg
    IMG_20210427_174514.jpg
    118,7 KB · Okunma: 29
geçen hafta bileklerimde ağrı oluştu. kadronun bana uygun olduğunu düşünüyorum. muhtemelen tutuşumdan kaynaklı oldu ağrılar ama ara sıra oluyor sadece geçen hafta biraz fazla oldu ve ara verdim 5-6 gün. sizce tutuşta gidonda vs. de bi sorun var mı?

dirseklerimi galiba biraz az kırdım bu fotolarda duvara yaslandığım için birazda
Bisiklet size küçük geliyor gibime geldi.
 
geçen hafta bileklerimde ağrı oluştu. kadronun bana uygun olduğunu düşünüyorum. muhtemelen tutuşumdan kaynaklı oldu ağrılar ama ara sıra oluyor sadece geçen hafta biraz fazla oldu ve ara verdim 5-6 gün. sizce tutuşta gidonda vs. de bi sorun var mı?

dirseklerimi galiba biraz az kırdım bu fotolarda duvara yaslandığım için birazda
Sanki uzanma mesafenizde sorun var gibi. Bir de bileklerinizi sürüşte bu şekilde tutuyorsanız, çok kırıyorsunuz gibi görüyorum. Bilekleriniz düz durmalı. Alttaki görsel hatalı tutuşu da gösteriyor. El tutuşunuza dikkat ediniz ama eğer uzanma mesafenizde de sorun varsa, gidon boğazını bir uzunu ile değiştirmeyi deneyebilirsiniz.
Bu arada gidonun nasıl durması gerektiği kısmında da alttaki görsellerden faydalanabilirsiniz.

1654872675614.png 1654872760466.png
 
Bisiklet size küçük geliyor gibime geldi.
174-78 iç bacak var 50 uygun olur diye düşünmüştüm.


Sanki uzanma mesafenizde sorun var gibi. Bir de bileklerinizi sürüşte bu şekilde tutuyorsanız, çok kırıyorsunuz gibi görüyorum. Bilekleriniz düz durmalı. Alttaki görsel hatalı tutuşu da gösteriyor. El tutuşunuza dikkat ediniz ama eğer uzanma mesafenizde de sorun varsa, gidon boğazını bir uzunu ile değiştirmeyi deneyebilirsiniz.
Bu arada gidonun nasıl durması gerektiği kısmında da alttaki görsellerden faydalanabilirsiniz.

289509 dosyayı görüntüle 289510 dosyayı görüntüle


el pozisyonu 1 yazan yerde biraz sorun var gibi. aşağı meyilli değilde yukarı. ama onu yaparsamda yanlış açıdaki gibi olur. sti yerlerini oynatmam gerekir belkide

bugün şunları çektim daha iyi gözüküyor
 

Dosyalar

  • IMG_20220610_180318.jpg
    IMG_20220610_180318.jpg
    180,9 KB · Okunma: 102
  • IMG_20220610_180323.jpg
    IMG_20220610_180323.jpg
    176,2 KB · Okunma: 103
  • IMG_20220610_180327.jpg
    IMG_20220610_180327.jpg
    160 KB · Okunma: 98
  • IMG_20220610_180328.jpg
    IMG_20220610_180328.jpg
    184,7 KB · Okunma: 89
174-78 iç bacak var 50 uygun olur diye düşünmüştüm.





el pozisyonu 1 yazan yerde biraz sorun var gibi. aşağı meyilli değilde yukarı. ama onu yaparsamda yanlış açıdaki gibi olur. sti yerlerini oynatmam gerekir belkide

bugün şunları çektim daha iyi gözüküyor

Gidonu yükseltmeyi İsteyerek mi yaptınız bilmiyorum ama gidon boğazınız ters yani yukarı açı ile takılı.
Vücut boyutlarımız birbirine yakın. Ancak benim bisikletim 52 kadro bir yol bisikleti. Sizin bisikletin sitesinde 50 kadronun (ST), üst borusu (TT) uzunluğu 54.5 olarak görülüyor. Sizinle ölçülerimiz birbirine çok yakın. Bu durumda benim bisikletimde TT 56 olduğuna göre sizin uzanma mesafeniz kısa kalıyor gibi.
Bence ilk önce şunlar denenebilir. Öncelikle eğer gidon boğazının üzerinde spacer varsa onu alta alın. Gidon boğazını en üste takın, ama onu da da alt-üst çevirin. Gidon boğazının açısı yukarı değil yere paralel konuma yaklaşacaktır. Gidonu yukarda paylaştığım resimlerdeki gibi takın. Böylece gidon, varsa alta alınan spacer sayesinde üste çıkarken, gidon boğazının aşağı açıyla (olması gereken) takılması ile tekrar biraz aşağı inecektir. (Youtube da çeşitli gidon ayar videoları var). Sonrasında STI kolları da biraz daha aşağı indirmeniz gerekiyor olabilir. (Resimlerden faydalanabilirsiniz). STI kolları, gidon boynuzlarının alttından yani en aero tutuş pozisyonundayken 2 parmağınızla kavrayabileceğiniz şekilde ayarlayın. Bu şekilde bir süre kullanın. Verim alamazsanız, bir uzun gidon boğazı deneyebilirsiniz. Mesela sizin şu an hangi boy gidon boğazı takılı bilmiyorum ama, 80 mm ise, 90 ya da 100 mm alıp deneyebilirsiniz. Benim tahminim 1 ya da 2 cm lik artış işinizi görür.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
Gidonu yükseltmeyi İsteyerek mi yaptınız bilmiyorum ama gidon boğazınız ters yani yukarı açı ile takılı.
bilerek değiştirdim onu. hatta yedek maşa gelince boruyu daha az keserek 4. spacer ı attım ama sonradan gereksiz gördüğüm için üste atarak 3 spacer ile devam ettim. bu aralar boğazı tekrar terse çevirsem mi diyede düşünüyordum
 
Son düzenleme:
bilerek değiştirdim onu. hatta yedek maşa gelince boruyu daha az keserek 4. spacer ı attım ama sonradan gereksiz gördüğüm için üste atarak 3 spacer ile devam ettim. bu aralar boğazı tekrar terse çevirsem mi diyede düşünüyorum
Sanırım siz cevap yazarken ben bir üst mesajımda ekleme ve düzenleme yapıyordum. 👆
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
Gidonu yükseltmeyi İsteyerek mi yaptınız bilmiyorum ama gidon boğazınız ters yani yukarı açı ile takılı.
Vücut boyutlarımız birbirine yakın. Ancak benim bisikletim 52 kadro bir yol bisikleti. Sizin bisikletin sitesinde 50 kadronun (ST), üst borusu (TT) uzunluğu 54.5 olarak görülüyor. Sizinle ölçülerimiz birbirine çok yakın. Bu durumda benim bisikletimde TT 56 olduğuna göre sizin uzanma mesafeniz kısa kalıyor gibi.
Bence ilk önce şunlar denenebilir. Öncelikle eğer gidon boğazının üzerinde spacer varsa onu alta alın. Gidon boğazını en üste takın, ama onu da da alt-üst çevirin. Gidon boğazının açısı yukarı değil yere paralel konuma yaklaşacaktır. Gidonu yukarda paylaştığım resimlerdeki gibi takın. Böylece gidon, varsa alta alınan spacer sayesinde üste çıkarken, gidon boğazının aşağı açıyla (olması gereken) takılması ile tekrar biraz aşağı inecektir. (Youtube da çeşitli gidon ayar videoları var). Sonrasında STI kolları da biraz daha aşağı indirmeniz gerekiyor olabilir. (Resimlerden faydalanabilirsiniz). STI kolları, gidon boynuzlarının alttından yani en aero tutuş pozisyonundayken 2 parmağınızla kavrayabileceğiniz şekilde ayarlayın. Bu şekilde bir süre kullanın. Verim alamazsanız, bir uzun gidon boğazı deneyebilirsiniz. Mesela sizin şu an hangi boy gidon boğazı takılı bilmiyorum ama, 80 mm ise, 90 ya da 100 mm alıp deneyebilirsiniz. Benim tahminim 1 ya da 2 cm lik artış işinizi görür.
şuan 80 mm gidon boğazı var. dediklerinizi ayarlarım bugün bu hafta test ederim. sizin ölçüler kaç boy ve bacak boyu
 
şuan 80 mm gidon boğazı var. dediklerinizi ayarlarım bugün bu hafta test ederim. sizin ölçüler kaç boy ve bacak boyu
173 boy, 78 iç bacak.
Bisikletim Bisan Grand Tour E.S. 52 kadro.
ST: 52 cm gelirken, TT 56 cm.
Bisikletimin ölçüleri ve duruşunu zamanında bu şekilde çizmiştim:
1654895589568.png
 
173 boy, 78 iç bacak.
Bisikletim Bisan Grand Tour E.S. 52 kadro.
ST: 52 cm gelirken, TT 56 cm.
Bisikletimin ölçüleri ve duruşunu zamanında bu şekilde çizmiştim:
289526 dosyayı görüntüle
merida speeder 100 vardı bende de fitness bisikleti 52 kadro. ondan sonra gravel almıştım 52 büyük olabilir diye 50 aldım gravelda genellikle arada kalınca küçük tercih ediliyor diye. aslında bisikletle 2000km yaptım son 3 haftadır bu ağrı var bileğimde. zaman zaman dirseğimde ağrı oluyordu oda genellikle dirseklerimi kırmadan gergin sürdüğüm zamanlar
 
merida speeder 100 vardı bende de fitness bisikleti 52 kadro. ondan sonra gravel almıştım 52 büyük olabilir diye 50 aldım gravelda genellikle arada kalınca küçük tercih ediliyor diye. aslında bisikletle 2000km yaptım son 3 haftadır bu ağrı var bileğimde. zaman zaman dirseğimde ağrı oluyordu oda genellikle dirseklerimi kırmadan gergin sürdüğüm zamanlar
Osman kardeşim, 2000 km yol yaptım ve bu ağrılar son 3 haftadır oluştu diyorsunuz. Buradan itibaren benim tecrübe ve bilgim yetersiz gelir. Size en fazla bileğinizin gidon üzerindeki pozisyonunu, düz durmaması yüzünden sıkışan sinirleri düşünün diyebilirim. Bir de gidon ayarlarını... Ancak elbet'te doktora gitmeyi de düşünüyorsunuzdur. Bence ihmal etmeyin. Umarım ağrılarınız kısa sürede çözülür ve bizleri de bilgilendirirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
Osman kardeşim, 2000 km yol yaptım ve bu ağrılar son 3 haftadır oluştu diyorsunuz. Buradan itibaren benim tecrübe ve bilgim yetersiz gelir. Size en fazla bileğinizin gidon üzerindeki pozisyonunu, düz durmaması yüzünden sıkışan sinirleri düşünün diyebilirim. Bir de gidon ayarlarını... Ancak elbet'te doktora gitmeyi de düşünüyorsunuzdur. Bence ihmal etmeyin. Umarım ağrılarınız kısa sürede çözülür ve bizleri de bilgilendirirsiniz.
doktora geçen hafta gittim bileğimi oynattı dirseğimi oynattı yumuşak doku diyerek 2 hap 1 merhem yazdı. hatta 3 hap yazmıştı birisi sadece ağrı kesici diye almadım diğer ikisi kas gevşetici+ağrı kesici idi. boş duruyorken herhangi bir ağrım yok sadece bileğimi biraz zorlayınca oluyor o yüzden ağrı kesiciyide almadım.
Merhaba,

Bisiklet satın alırken doğru kadro boyunu tespit etmek işin en kritik bölümü. Burada doğru kararı verebilmek için mutlaka geometri tablosunu incelemek ve imkan varsa denemek gerekiyor.

Carraro'nun gravel serisi ile ilgili paylaştığını tablo şu :
267915 dosyayı görüntüle
267916 dosyayı görüntüle

Bu tablodaki değerler doğruysa, sizin 55cm olarak sipariş ettiğiniz bisiklet aslında 57.5cm üst boruya ve tam 395mm uzanma mesafesine sahip.

1.80cm boy ve 81.5cm bacak boyu için bu ölçüler hayli fazla. 52cm olan kadro boyu tercih edilmeli.
@suyunsesi benim bisiklette 2020 model. geçen sene almıştım ve tablosu şu . şuan sitedeki ile farklılıkları var o sene xs yoktu mesela. bisikletin altındaki kodada baktım emin olmak için 2020 üretimi

edit: buda çiçeksepetinden bulduğum 2020 g2. her sene bişeyler yazmış gibiler :D
 

Dosyalar

  • carraro G serisi 2020 tablo222.jpg
    carraro G serisi 2020 tablo222.jpg
    46,5 KB · Okunma: 14
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Bugün ilk kez toplamda 220km sürdüğüm gravel g2nin bakımını yaptırdım ankara bisiklet mehmet ustaya...herkese tavsiyem sıfır bisiklette bile göbek bakımı yaptırın tekerleri söküp mili çevirin yağ gibi akması lazım maalesef benim tekerler dönmüyormuş bu zaman kadar şimdi tekeri cevir durmak bilmiyor ayrıca gidon boğazını ters cevirdik seleyi ileri aldık ve sürüş pozisyonum oldukca rahatladı daha az eğim hafif kırık kollar harika oldu ,kol mesafesini ayarlamak epey farkettiriyor...frene basınca ses yapan tellerde sıkılarak düzeldi...
 
Geri