Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

Scudo
36 t ruble ile kullanın. 34 ile zaten zorlanma olmaz yokuşta 30-34 oranı iyiyken 36 rahat olur.
Tavsiyeniz için teşekkürler Peugeot gr14 gibi bir modelde arka ruble 11-40 gibi oranlara yükseltilebilinirmi ayna koludamı değiştirmek gerekir?
 
  • Beğen
Tepkiler: Özgür T.
Öncelikle herkese saygılar, selamlar,
Doğru yere soru sorduğumu düşünedek buraya yazıyorum. Hatam varsa affola.

Ben gravel bir bisiklet almak istiyorum ama üç model arasında kararsız kaldım.
Bunlar :
1- Peugeot Gr14
2- Carraro Gravel G2
3- Bisan All Trail

Özellikle Peugeot'nun ve Bisan'ın sokma mil(Thru-Axle) olması beni cezbediyor çünkü şu andaki bisikletim hidrolik diskli bir şehir bisikleti ve her teker söktüğümde kalipere ayar çekmek çok sinir bozuyor. Bu üç bisiklet ile ilgili deneyimi veya bilgisi olan arkadaşlar (özellikle Peugeot hakkında çünkü internette pek yorumu yok.) hangisinin daha iyi bir seçim olduğunu söylerlerse çok mutlu olurum. Ayrıca bunlara alternetif olarak başka bisiklet önerilerine de açığım.

Ayrıca başka bir durum da şu, benim boyum 183 cm iç bacak boyum 86 cm. Bu durumda Peugeot'nun en büyük kadro boyu olan 52,5 cm bana küçük gelir mi? Hesapladığıma göre sanırım 56-57 cm kadro boylu bir bisiklet almam lazımmış.

Şimdiden çok teşekkür ediyorum
 
Son düzenleme:
Ayrıca başka bir durum da şu, benim boyum 183 cm iç bacak boyum 86 cm. Bu durumda Peugeot'nun en büyük kadro boyu olan 52,5 cm bana küçük gelir mi? Hesapladığıma göre sanırım 56-57 cm kadro boylu bir bisiklet almam lazımmış.

Şimdiden çok teşekkür ediyorum
Hocam yanlış bilmiyorsam gr14'ün kadrosu daha yeni nesil bir kadro olduğu için (geometri olarak) tercih yaparken kadro boyu olarak üst boru uzunluğu alınıyor galiba. Gr14 satan bisikletçilerin bazıları yazılıyorlar kadro 53 cm ancak üst boru 57 cmdir gibi vs. (Tam emin değilim bence siz yinede bisiklete binmeden almayın )
 
  • Beğen
Tepkiler: mutlubey
Öncelikle herkese saygılar, selamlar,
Doğru yere soru sorduğumu düşünedek buraya yazıyorum. Hatam varsa affola.

Ben gravel bir bisiklet almak istiyorum ama üç model arasında kararsız kaldım.
Bunlar :
1- Peugeot Gr14
2- Carraro Gravel G2
3- Bisan All Trail

Özellikle Peugeot'nun ve Bisan'ın sokma mil(Thru-Axle) olması beni cezbediyor çünkü şu andaki bisikletim hidrolik diskli bir şehir bisikleti ve her teker söktüğümde kalipere ayar çekmek çok sinir bozuyor. Bu üç bisiklet ile ilgili deneyimi veya bilgisi olan arkadaşlar (özellikle Peugeot hakkında çünkü internette pek yorumu yok.) hangisinin daha iyi bir seçim olduğunu söylerlerse çok mutlu olurum. Ayrıca bunlara alternetif olarak başka bisiklet önerilerine de açığım.

Ayrıca başka bir durum da şu, benim boyum 183 cm iç bacak boyum 86 cm. Bu durumda Peugeot'nun en büyük kadro boyu olan 52,5 cm bana küçük gelir mi? Hesapladığıma göre sanırım 56-57 cm kadro boylu bir bisiklet almam lazımmış.

Şimdiden çok teşekkür ediyorum

Ben de gravel alırken Peugeot nun kadro boyu olayını araştırmıştım, küçük olması garip gelmişti. Bütün büyük bisiklet markalarının gravel modellerinin geometri bilgilerini falan incelemiştim. Peugeot un farklı bir geometrisi var. 52.5 kadrosunun bana uygun olduğunu tespit etmiştim (185 cm boyum) ama şans bu ki tam alacağım zaman stoklarda kalmamıştı, ben de maalesef gidip Mosso aldım.
Alacaksan kesinlikle Peugeot al derim. Sokma mil olayı zaten olayı bitiriyor. Şuan ben Mosso nun maşasını değiştirmek istesem uygun maşa bulmak o kadar zor ki. Ama gravel için sokma mil maşa piyasada dolu. Olması gereken o zaten.
 
  • Beğen
Tepkiler: mutlubey ve MakRo
Birkaç gravel modelini inceledim, uzanma mesafesi konusunda maalesef beklentimi karşılamadı. Üstelik gidon olarak da yol bisikletinden pek bir farkı yok imiş, daha önce yol bisikleti satın alıp uzanma mesafesinin fazla olmasından dolayı hemen satmıştım.

Galiba bu tarz gidonu olan hiçbir bisiklet bana uygun değil, aramızda bu bisikletlerden birisine sahip olupta düz gidon kullanan arkadaşlar var mı? Sonradan düz gidona çevirmek geometriyi bozar mı acaba?
 
Birkaç gravel modelini inceledim, uzanma mesafesi konusunda maalesef beklentimi karşılamadı. Üstelik gidon olarak da yol bisikletinden pek bir farkı yok imiş, daha önce yol bisikleti satın alıp uzanma mesafesinin fazla olmasından dolayı hemen satmıştım.

Galiba bu tarz gidonu olan hiçbir bisiklet bana uygun değil, aramızda bu bisikletlerden birisine sahip olupta düz gidon kullanan arkadaşlar var mı? Sonradan düz gidona çevirmek geometriyi bozar mı acaba?
Fitness bisikletler var. Gidon boğazını kısaltıp deneyebilirsiniz 1-2 cm. Aslında sorun uzanma mesafesi değil sizin alısamamıs olmanız diye düşünüyorum. Gıdonu kısaltma boğazı ters çevirme gibi şeyleri denediniz mi
 
Boyumuz aynı sayılır. Almayı düşündüğünüz bisikletin 22 vitesli olanını kullanıyorum. Vites dişli oranları yokuşta harika. 50cm kadro aldım. Gravel olduğu için 50 kadro bile büyük gibi ve uzanma mesafesi fazla. Deneyip alın derim. Satın aldığım yerde 47 kadro olsa onu da denemek isterdim. Seleyi öne çektim, gidon boğazını değiştirmedim ama söküp ters çevirdim. 10 cm gidon boğazı var. Ellere omuzlara uzanma mesafesinden dolayı ciddi yük bindiriyor, yorulduğumda dinlenmek için aerobar aldım. Bu durum haricinde bisikletin konforu 10 numara oldu ama ağırlığı arttı, 11,3 kg'dan 14e çıktı. 2 suluk, 2 suluk kafesi adaptörü, 1 alet kutusu, zil, telefon ve telefon tutucu, ayna, ön arka aydınlatma, kilitli pedallar ile bu ağırlığa ulaştı tabiki. Ama bisiklet tam da istediğim gibi oldu. Yol bisikletinden çekindiğim için, geniş lastikli - konforlu - hidrolik disk frenli - vites dişli oranları fazla ve grx setli olduğu için bu modeli tercih etmiştim. 11 vitesli olan size yeter mi, karar sizin.
Hocam gidondaki matara tutucunun linki varsa atabilirmisiniz
 
Fitness bisikletler var. Gidon boğazını kısaltıp deneyebilirsiniz 1-2 cm. Aslında sorun uzanma mesafesi değil sizin alısamamıs olmanız diye düşünüyorum. Gıdonu kısaltma boğazı ters çevirme gibi şeyleri denediniz mi
Evet, gidon boğazıyla oynamayı vesaire denedim. Alete bir türlü ısınamadım, işin garibi yol bisikletinin hızını da oldukça sevmiştim. Bu yüzden dağ bisikletim yokuşlarda hantal geliyor.

Kesinlikle dağ bisikletinden hızlı bir bisiklete ihtiyacım var fakat konfordan da vazgeçmek istemiyorum. Bahsettiğiniz bisikletlere baktım, gayet güzel görünüyorlar. Benim dağ bisikletimin uzanma mesafesi de kısa değil ama yol bisikleti çok farklı, düz yolda 25+ üzeri rahat gidilebiliyor. Ben dağ bisikletiyle düz yolda 25+ ile gitmek için kendimi çok fazla yoruyormuşum, yol bisikleti aldıktan sonra farkettim durumu.
 
giant fastroad a göz atmanı tavsiye ederim
 
Evet, gidon boğazıyla oynamayı vesaire denedim. Alete bir türlü ısınamadım, işin garibi yol bisikletinin hızını da oldukça sevmiştim. Bu yüzden dağ bisikletim yokuşlarda hantal geliyor.

Kesinlikle dağ bisikletinden hızlı bir bisiklete ihtiyacım var fakat konfordan da vazgeçmek istemiyorum. Bahsettiğiniz bisikletlere baktım, gayet güzel görünüyorlar. Benim dağ bisikletimin uzanma mesafesi de kısa değil ama yol bisikleti çok farklı, düz yolda 25+ üzeri rahat gidilebiliyor. Ben dağ bisikletiyle düz yolda 25+ ile gitmek için kendimi çok fazla yoruyormuşum, yol bisikleti aldıktan sonra farkettim durumu.
Fitness kullananlarda pek memnun değil söyleyim. Forumda bi arkadaşta vardı 1-2 hafta öncede konusuktuk hatta. Arada kalıyor egılecek gibi oluyorsun ama egılmıyorsun dikte durmuyorsun. Gidondan istediğin desteği alamıyorsun mevcut pozisyonunla. Yani biraz yarım kalıyor bisıklet.


Tur bısıklerlerıne baktın mı mossonun 270 gibi tur modelleri var Drop barlı rahat oturmalı falan.
 
Fitness kullananlarda pek memnun değil söyleyim. Forumda bi arkadaşta vardı 1-2 hafta öncede konusuktuk hatta. Arada kalıyor egılecek gibi oluyorsun ama egılmıyorsun dikte durmuyorsun. Gidondan istediğin desteği alamıyorsun mevcut pozisyonunla. Yani biraz yarım kalıyor bisıklet.


Tur bısıklerlerıne baktın mı mossonun 270 gibi tur modelleri var Drop barlı rahat oturmalı falan.
Biraz araştırma yaptım, galiba son dönemlerde aldığım kilonun da yol bisikletine alışamamamda etkisi olabilirmiş. Forumda birkaç tecrübe daha okudum, yol bisikleti için kilonun ciddi bir etken olduğundan bahsedilmiş. Gidonun altından tutmayı hiç sevmiyordum, benim için bir avantajı yoktu.

Ama alet öyle bir gidiyordu ki, dağ bisikletiyle 80-100 kilometre sürmeyi bıraktım o günden sonra. Galiba o hız için bir şekilde alışmak gerekiyor. Bu arada bendeki bisiklet 2010 gibi yılların karbon maşalı ve 10 kilonun altında bir bisikletti. Klasik geometrili olduğundan bana biraz sert gelmiş olabilir. Yol bisikleti nasıl bir aletse gidişi bayağı iyi idi. Bilmiyorum, gravel yavaş kalıyor diyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
Hidrolik haznesi var o sistem hakkında bilgisi olan varmı. Nerden temin edilebilir yada adı altında nedir.
Bahsettiğiniz sistem giant markasına ait yarı hidrolik bir sistem. Yurt içinde nereden bulursunuz bilemiyorum. STI Fren/vites kollarından tel buradaki sisteme giriyor ondan sonrası hidrolik olarak çalışıyor. Aslında TRP firmasının da çıkarmış olduğu hibrid fren sisteminin bir benzeri diyebiliriz. O sistem de normal tek hidrolik fren kaliperindeki pistonu çekiyor ama fren hidrolik sistem. Bir nokta aynı sistem.
(link)
alt yazılı bakabilirsiniz.

Bu trp 'nin benzerleri daha az maliyetli olarak aliexpresste de mevcut.


Aliexpressteki benzerlerinden bir örnek (link) benzerini kısa bir dönem kullandım. Çokta da sağlıklı değildi, mekanik frene göre avantajı tek taraflı yerine çift taraflı fren yapması diyebilirim.
 
Biraz araştırma yaptım, galiba son dönemlerde aldığım kilonun da yol bisikletine alışamamamda etkisi olabilirmiş. Forumda birkaç tecrübe daha okudum, yol bisikleti için kilonun ciddi bir etken olduğundan bahsedilmiş. Gidonun altından tutmayı hiç sevmiyordum, benim için bir avantajı yoktu.

Ama alet öyle bir gidiyordu ki, dağ bisikletiyle 80-100 kilometre sürmeyi bıraktım o günden sonra. Galiba o hız için bir şekilde alışmak gerekiyor. Bu arada bendeki bisiklet 2010 gibi yılların karbon maşalı ve 10 kilonun altında bir bisikletti. Klasik geometrili olduğundan bana biraz sert gelmiş olabilir. Yol bisikleti nasıl bir aletse gidişi bayağı iyi idi. Bilmiyorum, gravel yavaş kalıyor diyorlar.
Valla isteklerini karşılayan türler gravel cyclecross (bunuda forumda çok tavsiye etmiyorlar yarış için almayacaksanız diye) fitness bisikleti. Fitness için yazdığım şeyi tek ben söylemiyorum kullandım ve sattım bende. Gravelı çok sevdim lastiğe havayı basınca gidiyor daha iyi persormans için 32-35 e dusurulebılır. Yol bisikletide size uymuyorsa fazla seçenek yok. @Sadettin Z. Bi ara bu sayfada bazı gravel geometrılerı için bir yorum yapmıştı; " carraronun modelleri daha yola yakın bısana göre geometrisi daha atık " gibi. Sizde arastırmanızı bu geometri üzerinden yaparak bir gravel seçebilirsiniz. Tam tersi şeklinde endurance yol dedıklerıde konforlu yol bısıkletlerı ise onlarında geometrılerını araştırıp(bu konuda işiniz biraz zor, yardımcı olacak kişi çok az çünkü) seçim yapabilirsınız


Ayrıca alacağınız bisikletin göbek ve jantıda önemli aynı tip bisikletin akan ve akmayan olanlarına bindim oda gidişte fark ettiriyor

Inceledıgınız btwın rc500 aradığınız bisiklet olabilir
 
'VALLAHA' isteklerini karşılayan türler gravel cyclecross (bunuda forumda çok tavsiye etmiyorlar yarış için almayacaksanız diye) fitness bisikleti. Fitness için yazdığım şeyi tek ben söylemiyorum kullandım ve sattım bende. Gravelı çok sevdim lastiğe havayı basınca gidiyor daha iyi persormans için 32-35 e dusurulebılır. Yol bisikletide size uymuyorsa fazla seçenek yok. @Sadettin Z. Bi ara bu sayfada bazı gravel geometrılerı için bir yorum yapmıştı; " carraronun modelleri daha yola yakın bısana göre geometrisi daha atık " gibi. Sizde arastırmanızı bu geometri üzerinden yaparak bir gravel seçebilirsiniz. Tam tersi şeklinde endurance yol dedıklerıde konforlu yol bısıkletlerı ise onlarında geometrılerını araştırıp(bu konuda işiniz biraz zor, yardımcı olacak kişi çok az çünkü) seçim yapabilirsınız


Ayrıca alacağınız bisikletin göbek ve jantıda önemli aynı tip bisikletin akan ve akmayan olanlarına bindim oda gidişte fark ettiriyor

Inceledıgınız btwın rc500 aradığınız bisiklet olabilir
O model hoşuma gitti, çok teşekkür ederim. Bir kez daha yerinde inceleyip onu almak iyi bir fikir gibi duruyor. Uygun fiyatlı bir bisiklet, sevmezsem satıp başka bir modele geçerim ki uygun fiyatlı olduğu için fazla bir kaybım olmaz diye düşünüyorum. Çok teşekkür ederim, ciddi anlamda yardımınız dokundu.
 
Kullandığım bisikletin bahsi geçmiş bende kullandığım kadarı ile gözlemlerimi yazayım. Öncelikle ben bu bisikleti alırken ülkemiz yerli üreticileri gravel bisikletleri daha yeni kataloglara koyuyordu, yani gravel yeni yeni popüler olmaya başlamıştı (ülkemizde). Benim de aklımda zaten disk frenli, beni performans açısından üzmeyecek ve ayrıca yokuşlarda 50-34 aynakolu telafi edecek rubleye sahip bir bisiklet almak varken kullnadığım carraro yu görünce tamam dedim benim aradığım bisiklet budur ve aldım. Aldıktan sonra nerdeyse her seferinde iyi ki bu bisikleti almışım dedim hep. Aramızda bir bağ oluştu resmen. Her ihtiyacımı karşılıyor beni her yere götürüyor ve 90 kilo olmama rağmen gerek jantı olsun asla beni üzmüyordu. Şu an için ileriye dönük daha kalın bir lastik ile sürmek var ama bakalım hayırlısı. Bu arada merak e
Bu bana da biraz abartı geldi. %20 eğim olan yol yoktur nerdeyse hadi varsa bile binde bir. Bi keresinde Afyon Kocatepeye tırmanıyordum dedim ki bu ne eğim %30 falan herhalde. İnip telefondaki su terazisi benzeri uygulamayla ölçtük %12'ymiş. Demem ki o çok eğim sandığımız yerler öyle büyük sayılar değil
Hocam Fethiye babadağ tavsiye ederim. 14 km ortalama eğim %12 varın gerisini siz düşünün. %20lik yerleri var. Hardhardcore.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bıyıkov
Bu bana da biraz abartı geldi. %20 eğim olan yol yoktur nerdeyse hadi varsa bile binde bir. Bi keresinde Afyon Kocatepeye tırmanıyordum dedim ki bu ne eğim %30 falan herhalde. İnip telefondaki su terazisi benzeri uygulamayla ölçtük %12'ymiş. Demem ki o çok eğim sandığımız yerler öyle büyük sayılar değil
Aaa Afyonlu hemşehrim. Hocam merhabalar Afyonlu olarak sizi forumda görmekten çok mutlu oldum :) Afyon PAB Whatsapp grubuna ekli misiniz acaba? Merkez civarında geziyorsanız karşılaşmışızdır belki
 
Ve bir çılgınlık yapıp Gravellendim😊
Carraro G2 52 2020 model.
Ekstra olarak :
Fizik Sele
Fizik Gidon bandı
Bracko rotorlar
Cole Rollen Cx Disc Tlr jant seti var.
Şimdilik kapı önünde karanlıkta bir kaç fotoğraf çektim.
Yapılacaklar listesinde ilk olarak maşadaki GRAVEL yazısını mat siyah kaplatmak var.
Çamurlukları benim MTB'den söktüm, şimdilik sadece arkayı taktım, yarın önü de takacağım. 249779 dosyayı görüntüle249780 dosyayı görüntüle
Jantlar çok iyi. Sırf bundan bile alınır.
 
Geri