Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

Herkese merhaba.
Bisiklet hakkındaki bu yazım tamamen bisiklet jargonundan uzak tekniğinden uzak çok az deneyimli hatta deneyimsiz insanların merak ettikleri konuları ve kafasında oluşan hurafeleri kıracak konuları çok basit bir dille anlatmak içindir.
Bu platformdaki bir çok insan nın bisikleti görmesine gerek yok tarif edince teknik detaylarını anlatınca lastik vites maşa vb teknik konuları öğrenince o bisikleti kafasında canlandırıp kullanmasa bile ne olduğunu sizinle tartışa bilir
Ama benim gibi jargonu tekniği matematiği bilmeyen meraklı kullanıcılar bu işin içinde boğulup garip garip acaba sorularını hem kendine hem başkasına sorup kafasını bulandırmasın diye yazıyorum.
3yıl önce 47 yaşında sigarayı bırakıp( hem de güzel bir içici iken) vedalaşıp yerine bir şey koymak hem de spor yapmak çarşıya pazara gitmek düşüncesi ile internet ortamında bulunduğum coğrafyada bu bisiklet işinden anlayan insanlarla irtibata geçtim.
Araştırma neticesinde sedona 300 bir şehir bisikleti aldım 21 vites amörtisörlü maşa bir şehir bisikleti
Hala kullanıyorum çok süper standart bir bisiklet.
Yazları işime 30 km uzakta bir yerde yaşıyorum bisikleti alır almaz işe bisiklet ile gidip gelmeye başladım, lakin yol bozuk bir asfalt tek şerit ve çok dar birkaç gün gittim geldim dehşet de bir yazlıkçı trafiği var. Alternatif yollar aramaya başladım alternatif bir yol buldum 25 km 5 km asfalt geriye kalanı tarla yolu köy yolu tamam uyar dedim
Sedona 300 o yola sokmaya kıyamadım yol çakıllı kumlu traktör yolu bozuk yağışlarda kötü hemen gene bir araştırma ne yapılabilir bir dağ bisikleti alayım dedim gene form larda bir araştırma yaptım carraro 927 dag bisikleti aldım oh süper o bozuk yollar maşa süper konfor güzel ben mutluyum hayat güzel.
Dolu dolu 3 yıl yaklaşık 5000 km bu iki bisiklete bindim hafta içi dag bisikleti ile işe gidip geldim.
Hafta sonu asfaltdan 100-150 km arası ilçeler arası turlar yaptım.
Kendi açımdan marka model teknik detay konusunda zayıf olsamda bisikletin zevkini almış turculuk merakı uzun yol merakı performans merakı hasıl olmaya başlamıştı özellikle drop barlı kaliteli vites setleri olan sabit maşalı ince tekerli sülün gibi bisikletleri görünce youtube denen bataklığın içinde seyrettiğim videolardan esinlenip bisikletlerimi satıp yeni bir ŞEY alma kararı verip gene forum deryasına daldım.
Yeni bir ŞEY alacağım ama ne alacağım ve hurafeler
Drop bar kullana bilirmiyim
Bu tekerler her yola girer mi yoksa satıcılar videolarda bizimi kekliyor.
Sabit maşa konfor hidrolik fren disk fren bla bla
Derken cyclocross mu gravelmi omu bumu ararken carraro gravel almaya karar verdim.
Şöyle iyi böyle iyi demiyeceğim çünkü piyasada herkesin bütçesine göre zevkine göre bir sürü marka var bu seçenekler alım gücü ile orantılı sınırsız.
Benim tavsiyem şu bozuk asfalt yollar çakıllı stabilize bozuk tarla yolları güzel sıcak asfalt olan her yerde kondisyonunuzla oranlı gayet mutlu mesut gidebilirsiniz.
O ince tekerden sabit maşadan drop bardan bu yola gidermi derdinden vazgeçin gidin bir gravel bisiklet alın bisikletin ve memleketin doğasının tadını çıkarın.
Ben kendi yaşıma ve performansıma göre konuşuyorum ben gravelden bir yarış bisikleti performansı beklemiyorum bir dağ bisikleti performansıda beklemiyorum ama kişisel performansımın yettiği her coğrafyaya beni götüreceğine inanıyorum.
Herkese mutlu mesut bisikletli günler dilerim
Bu form dan çok şey öğrendim herkese teşekkür ederim.
 
Scudo
Okurken bir an kendim konuşuyorum zannettim.. :) En kısa sürede bende G2 kervanına katılacağım. Çünkü düşüncem aynı:))) ... Bu arada Çağatay Bey, boyunuz kaç ve bisiklet ölçüsü kaç bilgi verirseniz sevinirim...
 
  • Beğen
Tepkiler: cagatay17
@OTEPEYURT
Hah iste en vesvese yaptığım konu kac beden bisiklet boyum 1.78 55 kadro tam oldu 52 kadro kucuk geldi bir satici 52 tam sana göre dedi birisi 55 tam sana göre dedi ikisininde elinde tam sana gore dedikleri ölçü vardı youtubede bu konu ile ilgili guzel videolar var çağrı terzi
oğlu konuyu toparlamis seyredin cok faydasi olur guzel bisiklet alin derim kolay gelsin
 
20190519_112203.jpgIMG_20190519_174557_513.jpgHafta sonu turu 135 km 20 km tırmanış bozuk asfaltta gayet başarılı 20190519_100727.jpg

Gravel bisiklet bozuk asfaltlarda özellikle inişlerde gayet başarılı üzerindeki lastiklerde endişeli idim ama çakıl da hic kayma yapmadı çok bozuk olmayan yollarda gayet başarılı .
 
Son düzenleme:
Çağatay Bey, aksesuarlarla birlikte daha farklı bir havası olmuş. Aksesuar seçimleri başarılı. Gördüğüm kadarı ile bagaj delikleri vs her şey mevcut. bagaj ve/veya çamurluklarla birlikte daha da farklı bir havaya bürünebilir. Belki biraz adventure'a kayar ama bence her şey yakışır bu bisiklete. Güle güle kullanın :)))
 
@OTEPEYURT
Elde var olan ekipmanlardan toparladım bagaj demiri takacak deliklerde var ona göre aparat da yapılabilir ben bu bisikleti çok severek kullanıyorum
çok uzun araştırdım kesinlikle memnunum selamlar.

@Santaruins
Sagolun lastikler dublex değil tam zırhlı degil ama dayanımlı bir lastik olduğunu okumuştum patlak önleyici sıvı düşünüyorum dağ bisikletinde memnun kalmıştım.
şamrelli modele sıkılan sıvılardan alabilirim teşekkür ederim.

Aslında şimdi kafamdaki soru
bu tarz bisikletlere park ayağı koymuyorlar ve kullanıcılarıda takmıyor
bisikleti yüklerken park ederken olur olmaz yerde çok sorun yaşıyorum
park ayağı alayımmı almayayım mı çok ikilemdeyim
kullanma konforunu artıracağı için
hiç bir performans derdim de olmadığından park ayagı takayım diyorum.
bu tarz bisikletlerin felsefesine ters olsa bile.
 
@gezgin gezer
oo süper bende bu konuda destekci arıyordum ilaç geldi bir kere bisikleti düşürdüm yok olmuyor olmuyor yan ayak takıcam
 
  • Beğen
Tepkiler: Otepeyurt
In
@Haggard1963
Insanlar neler yapıyor cok yakışıklı bisiklet
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökay Akçay
Herkese günaydın hayırlı işler
gravel bisiklet hakkındaki düşünceme kullanım deneyimime ilave olarak yazıyorum.
Bu bisikleti almak ihtiyacı hissettiğim parkurdan dün akşam bisiklet ile gectim.
Her gün işe gelip giderken 50 km gidiş dönüş yol yapıyorum.
bunun 20 km asfalt 30 km bozuk kara yolu tarla yolu ve çakıllı mıcırlı yol.
insan önce biraz tereddüt ediyor narin bisiklet diye ama yani anlatılan tanımı ve olması gerektiği için
içim yansa da o bozuk yollara soktum bisikleti
biraz konfor düştü mtb ye göre ama çok zevkli idi
traktör izleri ve kasisler biraz can sıkıcı ama deydi güzel bir deneyim oldu şimdi 4 ay bu yolu kullanacağım.
bakalım ileride nasıl olacak .
herkese sağlıklı günler.
 
@cagatay17
Yolun çoğunluğu bozuk ise lastikleri daha g one bite veya allround ile değistirmeyi düsünebilirsiniz.
(link)
 
@gezgin gezer
evet dediğiniz gibi lastik performansına göre değiştirile bilir
ama en çok tereddütü tecrübe eksikliğinden kaynaklanıyo
o yapıda bir bisikletin cant kadro kompenatlar ve diğer aksamın dayanıklılığı mevzusu zaman içerisinde tecrübe ile konuyu hazmederim teşekkürler.
 
arkadaşlar abile sizce fuji jari 2.5 mi carraro gravel g2 mi? siz olsanız hangisini alırdınız?
 
Geri