Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

Herkese Merhaba;

Dağ bisikletinden sonra gravel bisiklete geçmek istiyorum.
Carraro G4 pro almak istiyorum fakat anladığım kadarıyla bana uygun bir size gözükmüyor.
Giant'ın giriş seviye revolt 1 ölçülerine baktığımda, S bedeni benim için uygun ama Carraro G4 pro kadar bütçem mevcut.

Boyum 161
Bacak boyum 69-70
Şu anda kullandığım MTB kadro boyum 450.

Sizce nasıl karar vermeliyim ?
Yardımcı olabilecek arkadaşlar varsa çok sevinirim.

1712341625060.png

1712341639992.png

1712341663885.png

Giant beden tavsiyesi;

1712341718653.png

Carraro beden tavsiyesi;

1712341746673.png


1712341766570.png
 

Dosyalar

  • 1712341694382.png
    1712341694382.png
    153,5 KB · Okunma: 2
  • Beğen
Tepkiler: anspoki ve TafLan
Scudo
Carraro G2 üzerinde gelen lastikler yol bisikletinden geçiş sonrasında çok yavaş kalıyor gibi hissettiriyor. 38c var sanırım üzerinde. Acaba minimum hangi lastikler takılabilir. Araştırma yaparken hangilerini baz almalıyım. En küçük hangi çapta lastikler uyar buna acaba.
 
Carraro G2 üzerinde gelen lastikler yol bisikletinden geçiş sonrasında çok yavaş kalıyor gibi hissettiriyor. 38c var sanırım üzerinde. Acaba minimum hangi lastikler takılabilir. Araştırma yaparken hangilerini baz almalıyım. En küçük hangi çapta lastikler uyar buna acaba.
28c ye kadar kullanabiliyorsunuz daha düşüğü olmuyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Özşahin
Carraro G2 üzerinde gelen lastikler yol bisikletinden geçiş sonrasında çok yavaş kalıyor gibi hissettiriyor. 38c var sanırım üzerinde. Acaba minimum hangi lastikler takılabilir. Araştırma yaparken hangilerini baz almalıyım. En küçük hangi çapta lastikler uyar buna acaba.


32 lik kullandım ben. Maxxis Re-Fuse 700x32. Gayet iyi oldu. Daha incesi bisikleti çok cılız gösterir. 32 lik bile cılız gösterdi biraz. O yüzden de satılık ilanı koydum. 35-38 arası ideal bence
 
Carraro G2 üzerinde gelen lastikler yol bisikletinden geçiş sonrasında çok yavaş kalıyor gibi hissettiriyor. 38c var sanırım üzerinde. Acaba minimum hangi lastikler takılabilir. Araştırma yaparken hangilerini baz almalıyım. En küçük hangi çapta lastikler uyar buna acaba.
Minimum takacağınız lastik yol bisikleti lastiği olur. O zaman da bisiklet gravel bisikleti olmaktan çıkar.

Alabileceğiniz en düşük yuvarlanma dirençli "gravel lastiği" Specialized Pathfinder olur 1900 TL.

(link)

Gravel lastiğinden çok yol lastiğine yakın olsun derseniz 2335 TL cinturato velo 700x35 her yolda sürülür ama çakıllı çamurlu yollarda bir gravel lastiği kadar performans gösteremez.

(link)
 
Herkese merhaba arkadaşlar. Uzun zamandır istediğim "eşeği" bugün almış bulunmaktayım. Kısa bir sürüşün ardından bisiklet çok hoşuma gitti. Kazasız belasız bol sırt rüzgarlı sürüşler diliyorum.


IMG_20240419_142329.jpg
 
Herkese merhaba arkadaşlar. Uzun zamandır istediğim "eşeği" bugün almış bulunmaktayım. Kısa bir sürüşün ardından bisiklet çok hoşuma gitti. Kazasız belasız bol sırt rüzgarlı sürüşler diliyorum.


316431 dosyayı görüntüle
piyasada kalmadı bildiğim kadarıyla, kıymetini bilin. Keyifle, iyi günlerde kullanın :)
 
piyasada kalmadı bildiğim kadarıyla, kıymetini bilin. Keyifle, iyi günlerde kullanın :)
Cidden öyle. Uzun zamandır sarı siteyi yokluyordum. Nasip kendi şehrimden buldum tertemiz. Teşekkür ederim. :hhhhhh:
Sadece dış lastikleri yaşlanmış biraz. Çok sürülmemiş belli ama yine de değiştirmekte fayda var. Zırhlı 700x35C önerebileceğiniz lastikler varsa bi değerlendirip değişim yapacağım ilk fırsatta.
 
Cidden öyle. Uzun zamandır sarı siteyi yokluyordum. Nasip kendi şehrimden buldum tertemiz. Teşekkür ederim. :hhhhhh:
Sadece dış lastikleri yaşlanmış biraz. Çok sürülmemiş belli ama yine de değiştirmekte fayda var. Zırhlı 700x35C önerebileceğiniz lastikler varsa bi değerlendirip değişim yapacağım ilk fırsatta.

Ben 40mm zırhsız schwalbe gone bite kullanıyorum, oldukça memnunum, patlamaya karşı oldukça dirençli. 35 mm olarak genelde schwalbe nin marathon modelini tavsiye ediyorlar, ben hiç kullanmadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: lordOFbolts
Gravel g2 için on fren diskini değiştirmem gerekiyor RT30 160 mm lik disk kullanıyor. Merak ettiğim şu daha yeni bir model disk alabilirmiyiz yine 160 mm center lock ama farklı bir model örneğin Shimano SM-RT70 alsam bir sorun yaşarmıyım deneyen önerisi olan var mıdır?
Gravel g2 için on fren diskini değiştirmem gerekiyor RT30 160 mm lik disk kullanıyor. Merak ettiğim şu daha yeni bir model disk alabilirmiyiz yine 160 mm center lock ama farklı bir model örneğin Shimano SM-RT70 alsam bir sorun yaşarmıyım deneyen önerisi olan var mıdır?
 
Gravel g2 için on fren diskini değiştirmem gerekiyor RT30 160 mm lik disk kullanıyor. Merak ettiğim şu daha yeni bir model disk alabilirmiyiz yine 160 mm center lock ama farklı bir model örneğin Shimano SM-RT70 alsam bir sorun yaşarmıyım deneyen önerisi olan var mıdır?
Gravel g2 için on fren diskini değiştirmem gerekiyor RT30 160 mm lik disk kullanıyor. Merak ettiğim şu daha yeni bir model disk alabilirmiyiz yine 160 mm center lock ama farklı bir model örneğin Shimano SM-RT70 alsam bir sorun yaşarmıyım deneyen önerisi olan var mıdır?

bi sorun olmaz. center lock oldugu sürece her rotoru kullanabilirsiniz.
 
Selamlar. Günlük ulaşımda benim XRS 001 biraz yoruyor, kıyafetleri falan filan derken. Ulaşım üzerinde dikmen vadisi de var ve vadi içini kullanamıyorum bisikletimle. Tam da bu sebeplerden, bir gravel arıyorum ve gözüme Carraro g0 çarptı. Ne dersiniz, alınır mı?
 
Merhabalar, bisikletim Lapierre Crosshill 3.0. Mevcutta bisikletin üzerinde gelen lastikleri kullanıyorum. Yol lastiği bakıyorum. Decathlon'da Vittoria Randonneur 700x28 modelini uygun görüyorum. Kullanan var mıdır? Avantajı dezavantajı ne olur?
 
38 veya 40mm gravel lastikleri hakkindaki yorumlari merak ediyorjm cok hoplayip ziplamayacak biri icin bozuk yollarda yeterlimidir.
 
Merhabalar, bisikletim Lapierre Crosshill 3.0. Mevcutta bisikletin üzerinde gelen lastikleri kullanıyorum. Yol lastiği bakıyorum. Decathlon'da Vittoria Randonneur 700x28 modelini uygun görüyorum. Kullanan var mıdır? Avantajı dezavantajı ne olur?

700x35'ini bir bisikletimde arka lastik olarak kullanıyorum. Herhangi bir vaadi olmayan, vasat bir lastik. Sanırım Vittoria'nın en alt seviye modeli. Vittoria modelleri içinde trekking/hibrit/cross modelleri içinde en azından Urbano tercih edilebilir. Yol serilerinde çok daha iyi modeller var.

Sürüşlerimi ideal lastik basıncıyla yapmayı severim. Aynı genişlikteki Schwalbe Marathon Racer lastikleri 75-80 psi basınçla kullanırken 35'lik Randonneur'un izin verilen max 60 psi basıncı bana yetersiz geliyor, her kullanışımda max basınca şişirmek zorunda kalıyorum. Aynı bisikletin ön lastiğinin min basıncı 60 psi. İki lastiği aynı basınçta tutmak için birini maksimumunda, birini minimumunda tutmak gerekiyor.
 
Son düzenleme:
Merhabalar, bisikletim Lapierre Crosshill 3.0. Mevcutta bisikletin üzerinde gelen lastikleri kullanıyorum. Yol lastiği bakıyorum. Decathlon'da Vittoria Randonneur 700x28 modelini uygun görüyorum. Kullanan var mıdır? Avantajı dezavantajı ne olur?
Bütçen ne kadar?

Yetiyorsa p7 sport al.
(link)
38 veya 40mm gravel lastikleri hakkindaki yorumlari merak ediyorjm cok hoplayip ziplamayacak biri icin bozuk yollarda yeterlimidir.
Yeter niye yetmesin ama modele ve kullanacağın yol tipine göre.
 
.
Merhaba. Trekking bisiklet ve gravel bisiklet hakkında, ilgilenenler için tecrübelerimi aktarmak istiyorum, faydalı olabilirsem ne ala. Bu forumda, sayfa 372 de buna benzer bir paylaşım yaptım, şimdi daha detaylı yazacağım.
Daha önce kullandığım bisiklet, tarafımca modifiye edilmiş bir trekking/hibrit olan (şehir diyenlerde var) carraro sportive 225. Özelliklerini yazıyorum ki yazımın devamında bunlari kullanacağım. Aynakol 22/32/42 yapılmış, arka aktarici acera (wolftooth kullanmamak için bunu taktim), ruble 11-40 shimano 8li, lastikler schwalbe marathon plus tour 40 mm, ağırlık 16-17 kg. Bu bisikletimle abartısız binlerce km. yaptım.
Şimdiki kullandığım gravel; mosso gvl 700 grx 600, şok emici gidon boğazı, şok emici sele ve lastikler schwalbe hibrit 40 mm, ağırlik 11,5 kg. Bu bisikletimi ocaktan bu yana kullanıyorum, her türlü yolda şu ana kadar 700 km yol, 1500 metre kadar tırmanış yapmışim.


Tecrübelerim:
1. Daha önceki trekking bisikletimle pek vo2max tarzi bir sürüş performansına ulaşamıyordum. Daha doğrusu bu kadar çok ulaşamıyordum. Gravelin kadro geometrisinden dolayı, bastıkça basasım geliyor. Geometrisi, performans arttırmaya yönelik. Aerobik, anaerobik ve vo2max kavramlarına veya zone 1-5 kavramlarina burada girmeyeceğim. Gravel bisiklet hızımı yaklaşık olarak %30 oranında arttırdı. Bu da vo2max'ı daha rahat yakalamamı sağladı.

2. Düz yolda, cok bozuk olmayan yolda, gravel çok iyi. Ama son çıktığım dag/orman yollarında, drop bar yüzünden kontrolü biraz sıkıntili. Son turun yollarından iki örnek asagida.
Screenshot_20240523_225700_Gallery.jpg
Screenshot_20240523_225715_Gallery.jpg
Şimdi bazı arkadaşlar hemen bu yol için dağ bisikleti yolu diyecekler ki evet katılıyorum dağ bisikleti yolu ama trekking bisikletimle bu yolları daha iyi tirmanabiliyordum. Neden? Bu tarz yollarda tt barın kontrolü daha iyi ve amortisörlü maşa hem kontrol hem de konfor açısından daha etkin. Titreşim/şok, gravel bisiklette amortisör olmadığı için çok fazla ve size yansıyor. Şok emici gidon boğazı, 3-5 mm. jelli gidon sargısı game changer değil. Bir başka husus yokuş aşağı inişlerde yine tt bar çok daha iyi, kontrol açısından. Gravelin drop barında el, parmak ve bilekler çok uyuşuyor. Tirmanislarda ise drop bar/gravel daha performanslı. Cok dikkat ettiğim bir diğer husus, bana göre tabiiki, trekking bisikletimle her ne kadar performans yapamasam da daha çok kilo verebiliyordum. Her ne kadar gravelde bunu, trekking bisiklet kadar göremesem de, tecrübem bu şekilde.
Şunu söyleyebilirim, tabiiki tartışmaya açık, eger çok bozuk olmayan yollarda kullanilacaksa kesinlikle gravel. Daha akıcı, daha seri. Ama nasıl bir gravel; 2 yapraklı yani aynakolu 30-50 civarı dişliye sahip iki carkli. Benimki 30-46. Rublede 11-50 civari olmalı (benimki 11-40) Tek aynakol ve 11-34 ruble veya 40 li bir tek aynakol ve 40 li bir ruble tirmanista sizi zora sokar.
Eğer bolgenizdeki yollar çok bozuk, ormanlık/dağ yolu tarzi ise kesinlikle bir hibrit veya hafif bir dağ bisikleti öneririm. Veya uygun bir hibrit bisikleti modifiye edip her yola uygun hale getirebilirsiniz.
Aslında her şarta uygun bir bisiklet yok. Sıklıkla nerede surecekseniz ona göre bir bisiklet tercih etmelisiniz. Veya bütçe uygunsa bir gravel bir de dag bisikletiniz olmalı.
Herkese güvenli ve sağlıklı surusler dilerim.
Bunu eklemeden geçmek istemiyorum. Bir gravel bisiklet, dağ bisikleti değildir. Tabiiki bir trekking/hibrit bisiklette dağ bisikleti değildir. Önemli olan sıklıkla kullanacağınız bölgenin yol yapısına uygun bir bisiklet seçimi yapmaktır.
Bir dağ bisikleti ile asfaltta 70-100 km yapabilirsiniz ama gravelin verdiği zevki vermez size. Bir gravelde, bir dağ bisikletinin yolunda, dağ bisikleti kadar keyif vermez.
 
Tam olarak Mosso Türkiye distribütörü Ümit Bisiklet'in "ben yaptım oldu" isimli çalışmasıdır.

Shimano aktarıcıların katalog verilerinde belirtilen kapasitelerinin bir miktar daha üstünde çalışabildiği hepimizin bildiği bir gerçek. Bununla birlikte 31t kapasiteli bir aktarıcıyı 47t kapasitede çalıştırma fikri hangi parlak zekalı Ümit Bisiklet çalışanının aklına geldiyse kendisini tebrik etmek gerekir.

Muhtemelen "biz bunu ikili aynakolda da bir denesek ya" diye düşünüp, "aa oluyormuş" diye sonuç aldıkları bir "ar-ge" projesinin eseri. Shimano bu kapasite sınırlarını koyarken kendi geçiş hızı, kararlılık, sessiz çalışma, güç aktarımı verimi gibi yüksek standartlarını göz önüne alıyor. Kapasite aşımında sistem çalışsa bile bu standartlar sağlanamaz duruma geliyor.

Bir GVL700 kullanıp yük altında vites değiştirirken aktarıcıdan gelen sesleri dinlemek isterdim.
Ben bu bisikleti kullanıyorum. Sayfa 372 ve 375de gerekli yorumları yaptım. Ben değişik yollarda, değişik ortamlarda kullanırken bu bisiklet, vites geçişlerinde hiçte çatur çutur etmiyor. Hiç denediniz mi de insanları yanlış yonlendiriyorsunuz. Dağ, bayır, asfalt her türlü kullanıyorum. Yorumunuz yanlış ve yersiz.
Arkadaşlar, marka takıntısı yapmayın. Ben, edge 830, suunto peak ve garmin varia rtl bisiklet radari kullanıyorum. Yani halim vaktim yerinde. Bisikletimde mosso gvl 700 grx 600. Fakat yukarıda yazan kişi, bence bisikleti kullanmadan atmış. Evet shimanonun sitesinde bir miktar altına bir miktar üstüne cikilabilir diyor ki bu bahsettiğiniz bisikleti 700 km 1500 metre tirmanista kullanmış biri olarak, bu kişinin yorumunun yersiz olduğunu belirtiyorum. İnsanları yanlış yönlendirmeyin. Sizde mi Almanya'dan, Amerika'daki, İtalya'dan, Fransa'dan vs vs canyon, trek, specialized, campanola, swork, rose vs vs getirtenlerdensiniz? Niye yanlış yonlendiroyorsunuz ki insanları. Daha önce de yazdım, o zaman gidin, 9,5 kiloluk tek aynakol g6pro alın, Konya ovasında gezin o zaman, 90bin lira karsiligi, durum bu. Arkadaşlar, denemeden, görmeden, araştırmadan, yazılanlara bakarak karar vermeyin.
Marka takıntısı yapmayın. Amatör bisikletciler olarak amacımız gezmek, spor yapmak, iyi vakit geçirmek. Tuzaklara düşmeyin. Bütçeniz neyse, ona göre davranın. Bir trekking bisiklet bile hemen hemen her şartta, yolda işinizi görür. Sonra bütçeniz uygunsa, arzu ederseniz yukseltirsiniz. Ama yazılanlara bakarak karar vermeyin. Trekking de carraro kullandım güzel, gravel de mosso kullanıyorum o da çok güzel.Dag bisikletim var, 26 jant, corelli marka, 24 vites, o da çok iyi. Marka takıntısı ile bir yere varamazsınız.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Gokce_K
Geri