Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

@gravelbikeshot

Merak ettiyseniz belirteyim, son 12 yıldır kesintisiz bisiklet kullanıyorum ve tamamını kendimin topladığı 4 farklı bisikletim mevcut. Bunlardan gravel sınıfında olanı ise Bisan marka. Üzerinde ise aynı sizin Mosso'da olduğu gibi GRX 600 set mevcut. Hatta 1x olarak topladığım sistemin üzerinde 38t aynakol ve 42t kaset dişlisi ile bunları çalıştıran GRX810 aktarıcı ve wolftooth kombinasyonu mevcut. Tüm bunları bu başlığın önceki sayfalarını takip etseydiniz görebilirdiniz.

Bisiklet komponentleri için üreticilerin belirlediği kullanım şartları ve sınırlamalar mevcut. Mevzubahis aktarıcı grubu olunca buna kapasite diyoruz. Bu kapasiteler aşılamaz kesin sınırlardan çok, üreticinin yüksek standartlarını (pürüzsüz geçiş, hızlı aktarım, minimum tork kaybı vb) karşılayabilen aralığı temsil eder. Zaten aksi durum olsa ne benim "marka takıntısıyla" topladığım Bisan, ne de sizin kullandığınız Mosso mevcut konfigürasyonlarıyla çalışamazlardı. Evet kapasite belirli bir noktaya kadar aşılabilir, ancak aşım miktarına bağlı olarak üretici standardından hızla uzaklaşılır.

Bisiklet kullanmanın stresi azalttığı malum, ama görüldüğü üzere okuduğunu anlama konusunda herhangi bir katkısı olmuyor maalesef. Mesajımın neresinde gidin pahalı markalara yönelin diye bir ifade gördünüz? Neresinde sistemin çalışmadığı bilgisi mevcut? Özgür Demirtaş gibi cevaplayayım : demek ki neymiş? insanları tanımadan atıp tutmamak gerekiyormuş. Bana katılmak zorunda değilsiniz ancak karşı fikir beyan edecekseniz öncelikle araştırmanızı doğru yapın, sonra da üslubunuzu yaşınıza uygun hale getirin.
 
Scudo
Ben yazınızı, bire bir olarak buraya koyuyorum beyefendi:

"Tam olarak Mosso Türkiye distribütörü Ümit Bisiklet'in "ben yaptım oldu" isimli çalışmasıdır. Shimano aktarıciların katalog verilerinde belirtilen kapasitelerinin bir miktar daha üstünde çallşabildiği hepimizin bildiği bir gerçek.
Bununla birlikte 31t kapasiteli bir aktariclyı 47t kapasitede
çallştırma fikri hangi parlak zekall ümit Bisiklet çalişanının aklına geldiyse kendisini tebrik etmek gerekir. Muhtemelen "biz bunu ikili aynakolda da bir denesek ya' diye düşünüp, "aa oluyormuş" diye sonuç aldıkları bir "ar-ge" projesinin eseri. Shimano bu kapasite sınırlarını koyarken kendi geçiş hizı, kararlilik, sessiz çalişma, güç aktarmı verimi gibi yüksek
standartların göz önüne allyor. Kapasite aşımnda sistem çalişsa bile bu standartlar sağlanamaz duruma geliyor,
Bir GVL 700 kullenıp yük alinda vites değiştirirken aktancidan gelen
sesleri dinlemek isterdim". Bu yazı sizin yazınız.

Bende bilale anlatir gibi anlatayim:
1. Üslubumun sert olduğunu kabullenmekle beraber, yazı sadece size yönelik değildi. Hangi bölümü size yönelik değildi eleştirimin; forumlarda çokça gördüğüm canyon, trek gibi dudak uçuklatan fiyatlara sahip bisikletleri övüp, diğer bisikletleri kötüleyenlere yönelikti.

2. Size yonelik olan eleştirim; o markanın o bisikleti için yazdıklarınız dogru değil. Denediniz mi? Alıp kullandınız mı? ki zaten son cumlenizde almadiginiz, kullanmadıginizı yazmişsıniz. Hoş olmamış. Burada bu klasman bisiklet almak isteyen biri varsa yanlış yonlendirmis oluyorsunuz. Yazdıklarınızı bir daha okuyun isterseniz. Kullanan biri olarak, tamamıyla hatalı olduğunuzu söyleyebilirim. Evet bir gravelde tırmanma katsayisinin 0,80 altına inmesi, katalog değerlerine göre çok zor (birde 47 Dişli değil, bu da yanlış).

3. Yazınızı kaldirmalisiniz çünkü insanları yanlış yonlendiriyorsunuz. Google da mosso gvl 700 grx 600 forum şeklinde aradığınızda başlarda çıkıyor bu yorumunuz. Hatırlamak istiyorsanız yazınız hemen yukarıda.

4. Foruma bu bisikleti almadan önce sizin bu yorumunuzla başladım. Bayagi bir araştırdım. Hatta vazgeçiyordum, yazınız mesela beni etkiledi. Ama iyiki size uymamışım. Siz birde şunu düşünün; acaba yaptığınız yorumla kaç kişiyi bu bisikleti almaktan alıkoydunuz? Kaç kişiyi fiyat/performans kriterine gore olumsuz etkilediniz. Üzücü bir durum.

12 yıldır bisiklet süren, 4 bisikleti olan birine uygun bir yazı olmamış. Tabi takdir sizin.
 
@gravelbikeshot

Benimki de dahil olmak kaydıyla hiçbir görüşe katılmak zorunda değilsiniz. Lakin karşıt görüş sunacaksanız bunun altını doldurun. Daha önce dediğimi yine tekrarlayayım: önce okuduğunuzu tam anlamış olduğunuzdan emin olun.

Bisikletinizin üzerinde bunulan aynı seri komponentleri üstelik kapasite aşımı yaparak topladığımı ve deneyimlediğimi belirtmiştim. Size göre denemiş olmak için illa bisikletin üzerinde tıpa tıp aynı kelimelerin yazması mı gerekiyor? Ayrıca mesajımın hiçbir yerinde 47t dişli ölçüsü bulunmuyor. O değer mesajda yazdığım ve bir üstte de değindiğim gibi toplam aktarıcı kapasitesi. Yine okuduğunuzu anlamadan eliniz klavyeye gitmiş.

Kullandığınız bisiklete karşı duygusal bağlılık geliştirmiş olmanız normal, ancak bu onu üreten firmanın kapasite dışı komponent seçimi yaparak ideal performansın altında bir sistem topladığı gerçeğini değiştirmez. Yanlışa yanlış diyerek eleştiri yaparken birinden izin mi almamız gerekiyor?

Siz ve satın alan diğer kişiler umarım sorunsuz kullanmaya devam edersiniz. Ancak günün birinde çok dik bir yokuşta eskaza vites değiştirmeye kalktığınızda zinciri koparırsanız mesajımı hatırlarsınız.

Son olarak yurtiçi ya da yurtdışından görece pahalı markalarda bisiklet tedarik edenlerle ne derdiniz olduğunu çözemedim. Bütçesi, beklentisi ve hedefleri farklı olan kişilerin kendi imkanları doğrultusunda istedikleri herhangi bir marka/model bisikleti kullanıyor olması sizi neden rahatsız ediyor bilmiyorum.
 
@Sadettin Z.
Bütün bisikletlerimle duygusal bağım olması sizi niye rahatsız ediyor ki? Sizin duygusal bağınız yok mu? Ayrıca Kazdağları gibi yerde, cok dik yokuslarda kullanıyorum, yine kötülemeye çalışmışsınız, huyunuzdan vazgecmemissiniz. Ayrıca yurt dışından ben kendimde getirebilirim, derdim yurt dışından bisiklet getirenlerle değil, forumlarda bu tip bisikletleri öne çıkararak, diğer bisikletleri hakir görenlere yönelik. Yoksa her bisikletsever; pinarello'yu da hak ediyor, bisan'ı da. Tabiiki bütçe ve diğer kriterlere göre karar kişiye ait. Yazılarımı okumamıssıniz sizde, sanırım buradan devam etmeye çalışıyorsunuz. Ben yazınızı tekrar aşağıya koyuyorum, kendiniz neye sebep olduğunuzu belki bulabilirsiniz. Son cevabım da budur. Siz dahil, bütün bisikletcilere güvenli ve sağlıklı sürüşler dilerim. Yazınız:

"Tam olarak Mosso Türkiye distribütörü Ümit Bisikletin "ben yaptım oldu' isimli çalismasıdr. Shimano aktarıciların katalog verilerinde belirtilen kapasitelerinin bir miktar daha üstünde çallşabildiği hepimizin bildiği bir gerçek.
Bununla birlikte 31t kapasiteli bir aktariclyi 47t kapasitede çalştırma fikri hangi parlak zekall ümit Bisiklet çalişanının aklına geldiyse kendisini tebrik etmek gerekir. Muhtemelen "biz bunu ikili aynakolda da bir
denesek ya' diye düşünüp, "'aa oluyormus' diye sonuç aldıkları bir "ar-ge" projesinin eseri. Shimano bu kapasite sınirlarını koyarken kendi geçiş hizı, kararlilik, sessiz calisma, güç aktarmı verimi gibi yüksek standartların göz önüne allyor. Kapasite asimnda sistem çalissa bile bu standartlar sağlanamaz duruma geliyor. Bir GVL 700 kullanıp yük altında vites değistirirken
aktancidan gelen sesleri dinlemek isterdim".
 
İnsanları üreticinin belirttiği kapasite sınırlarını aşmanın sorun çıkarmayacağına inandırmaya çalışmak hatalı kullanıma sevk etme yoluyla yanlış yönlendirme.
"Ben kullanıyorum, sorun yaşamıyorum" ile "ben sorun yaşanmıyorsam sorun yaşanacağı yalandır, benim tecrübeme/fikrime uymayan bilgiler silinmelidir" çok farklı şeyler.
Geçmişte olumsuz görüş yazan olmuş, sonra da onun yanlış olduğu yazılmış. Okuyanlar hangisi mantıklı geliyorsa ona inanır. Olumsuz bir görüş markanın imajını yerle bir etmez, belli bir modeli topyekün değersizleştirmez, kimsenin o bisikleti yolda/ikinci el satışta görüp kötü gözle bakmasına neden olmaz.
"Yazdıklarınızı kaldırmalısınız" bir forum ortamı için normal bir ifade değil. O bilgilerin kalkması çok önemliyse her mesaja ekleyip yayılmasına sebep olmak da mantıklı değil. Düzeltilmesi gereken bir yanlış varsa yazan isterse düzeltir, zorla bir şey düzeltilemez. İlla düzeltilmesi gereken önemli bir yanlış varsa bunu başkaları da dile getirir, çok önemli bir durumda moderatörler müdahale eder.
 
Bisiklet konusunda bir çok değerli bilgiye ulaşmama sebep olan bu güzel foruma çok acemi bir katkım olması nedeniyle kendi gravel bisikletimi paylaşıyorum.

Bianchi Gr0013 50 kadro gravel bisikletle gravel ailesine katıldım, çocukluk yıllarım sonrası başka bir bisiklet kullanmadığım için kıyaslama yapabileceğim bir model yok (yol/mtb), drop barı ilk defa kullandığım için alışmak zaman istiyor.

Eğer alışamazsam drop bar yerine ne olabilir acaba 🤔, sti vites kollarını da kullanabileceği gidon türü.

Ayna olarak drop bara özel selle italia eyelink kullandım bugün ilk defa, geri görüşü çok iyi, kaliteli bir ürün.

Ön-arka aydınlatmalar için knog kullanıyorum, gece deneme şansım olmadı ama aydınlatma gücü gayet iyi duruyor.

Sele ye alışmam da biraz zaman alacak, neredeyse 40 yıl sonra bisiklet biniyorum, Selle Royal in Lookin modeli jelli selesini kullanıyorum, bisiklet taytı kullanmak konforu artıracaktır muhtemelen.

Forumda da gördüğüm kadarıyla gravel bisikletler genelde Bikepacking çanta sistemleriyle kullanıyorlar ama ben klasik olarak Ortlieb Sport-Packer Plus Ön Heybe Çantasını arka bagaj sistemiyle kullanıyorum, belli çok uzun olmayan turlar yaparım diye.
Gidon ve kadro üstü çanta için yerli bir marka olan Pack2ride kullanıyorum, gayet kaliteli çantalar.

Genelde gravel bisikletlere ayaklık takılmamış olarak gördüm ama şuan için decathlon dan aldığım ve uzunluk ayarı olan ayaklığı kullanıyorum, yoğun bir arazi kullanımın olmaz diye düşünüyorum.

Zefal marka çamurluk kullanıyorum, plastik olduğu için çok hafif ve bisiklete iyi uyum sağladı.

IMG_20240601_141519.jpgIMG_20240601_141508.jpg
 
...
Eğer alışamazsam drop bar yerine ne olabilir acaba 🤔, sti vites kollarını da kullanabileceği gidon türü.
...

Alışırsınız. Alışsanız da rahat edemeyebilirsiniz ama rahat etmenizi sağlayabilecek çözümler var.
Gravele uygun birçok gidon türü var ama STI kullanmak şart olduğunda başka seçenek yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: ireyal
Alışırsınız. Alışsanız da rahat edemeyebilirsiniz ama rahat etmenizi sağlayabilecek çözümler var.
Gravele uygun birçok gidon türü var ama STI kullanmak şart olduğunda başka seçenek yok.

Cevabınız için teşekkür ederim hocam.

Rahat etmek için hangi çözümler olabilir?

3mm lik fizik gidon bandı, altında fizik gidon jeli ve eldivenler ile gayet konforlu oluyor ama sorun gidon hakimiyeti, normal gidonların hakimiyeti daha kolay geliyor bana, hızlanma gibi bir isteğim olmadığı için gidona yatmıyorum, artık zamanla alışacağım.
 
Cevabınız için teşekkür ederim hocam.

Rahat etmek için hangi çözümler olabilir?

3mm lik fizik gidon bandı, altında fizik gidon jeli ve eldivenler ile gayet konforlu oluyor ama sorun gidon hakimiyeti, normal gidonların hakimiyeti daha kolay geliyor bana, hızlanma gibi bir isteğim olmadığı için gidona yatmıyorum, artık zamanla alışacağım.

Tutuş konforu sağlayan bileşenlerden çok ergonomiyle ilgili çözümleri kastettim. Gidon yüksekliği, gidon genişliği, gidon boğazı uzunluğu gibi. Zaman içinde neye alışamazsanız ona yönelik fiziksel çözümler bulunur. Bisikletin kadro boyu doğru olduktan sonra rahatsızlık veren konulara çözüm var.
 
  • Beğen
Tepkiler: ireyal
Tutuş konforu sağlayan bileşenlerden çok ergonomiyle ilgili çözümleri kastettim. Gidon yüksekliği, gidon genişliği, gidon boğazı uzunluğu gibi. Zaman içinde neye alışamazsanız ona yönelik fiziksel çözümler bulunur. Bisikletin kadro boyu doğru olduktan sonra rahatsızlık veren konulara çözüm var.

Evet dediğinizin ilk adımı olarak stok gidon boğazını açı ayarlı gidon boğazıyla değiştirdim, gidonunun açısını yükselttim şimdilik 👍
 
Lapierre Crosshill 2.0 alarak katıldım ben de. Gündelik olarak kullanıyorum, her yere gidiyorum bisikletimle. Salcano XRS001'im de hala duruyor ancak gerek düz asfaltta olsun, gerek patikada olsun yüzümü çok güldürüyor açıkçası gravel. Bir süredir yol bisikletim öylece duruyor diyebilirim açıkçası.
 
Merhaba,

Bugün Carraro G4 Pro modelini sipariş vererek aranıza katıldım. Boyum 175cm - İç bacak boyum 79cm.

52cm (M) kadro siparişi verdim fakat şüpheye düştüm bisiklet bana büyük gelecek mi diye…

Düşüncelerinizi merak ediyorum.
 
Merhaba,

Bugün Carraro G4 Pro modelini sipariş vererek aranıza katıldım. Boyum 175cm - İç bacak boyum 79cm.

52cm (M) kadro siparişi verdim fakat şüpheye düştüm bisiklet bana büyük gelecek mi diye…

Düşüncelerinizi merak ediyorum.
hiç sanmıyorum büyük geleceğini tam olur
 
Makine gelince, kadronun tam olup olmadığın buradan yazar mısınız? Bu tip şeyleri merak etme gibi tuhaf bir huyum var; evde duvardak asılı çerçeveleri de düzeltirim, yamuk olan olursa içime dert oluyor. 🙃
 
Herkese selam. 1990 yılında yol bisikletiyle (marka model hatırlamıyorum maalesef) başlamış olan ve 1995-1996 doğru hatırlıyorsam, Bianchi Caurus model ile devam eden, 2000 senesinde bisikletimin çalınmasıyla son bulan bisiklet hayatıma/hayalime kaldığım yerden devam etmek için önce Mosso legarda 2324 MSM 56 kadro bir bisiklet ile (boy 181, bacak 87) geri dönüş yaptım. 45 yaşındayım ve flat gidonun yaşıma, belime, sürüş stilime daha çok uyacağını düşündüm. legarda bir şehir bisikletinden çok; her terrain'da bana yoldaş olabilecek bir bisiklet gibi hissetmiştim. fakat bisiklet ve komponentler çok güzel olmasına rağmen (evet 25 sene bisiklet teknolojisinden uzak kalmış biri olarak bu başlıktaki insanların "Mosso" kötülemelerine rağmen çok iyi olduğunu düşünüyorum.) drop bar gidon arayışım yeni bisikleti aldıktan sonra 1.5 ay kadar geçmedi. ben de legarda'yı ilana koyup kendime yine MOSSO GVL700 GRX-600 22S 54 kadro bir bisiklet aldım. çok da zor buldum. fabrikanın elinde son kalan gvl700 ü almış olabilirim. (bayramdan sonra satışa açılacağı bilgisi gelmişti) . açıkcası son derece memnunum. tabii ki teknik olarak çok bir bilgim yok. kadro komponentleri kaldırır mı kaldırmaz mı çok umursamadım. House Of Bikes YouTube kanalında izlediğim bir iki inceleme sonucu bu bisiklete karar verdim. ve evet kullanılan aksamın Shimano olması, hatta muadil modellerden çok daha iyi ekipmanı olması gvl700 ü seçmeme ön ayak oldu. yineliyorum. çok da memnun kaldım. evet MOSSO ahım şahım bir marka değil. ama fiyat performans eğrisindeki yerinin yüksek olduğunu söyleyebilirim. benzer aksam ile üretilen Scott, trek gibi markaların 4te 1 i fiyatında olması eğrinin en altında olmasına neden olabilir. ancak benim gibi, şehirde gezeyim, istersem çakıl yollara çıkayım, biraz toprak tadayım, denize giderken istediğim yolu tercih edeyim modundaysanız oldukça başarılı bir bisiklet diyebilirim. 374üncü 375inci sayfadaki yorumları bu bisikleti tercih etmeden önce okusaydım, belki hiç bir zaman bir gravel bisiklet sahibi olamayacaktım. çünkü madem bu kadar kötü, pahalısını almak lazım, alamıyorsam da bisiklete binmeyim moduna girebilirdim. :) iyi ki okumamışım.

sonuç olarak profesyonel bir binici değilseniz, haftanın 3-4 günü tırmanış, iniş vs gibi aktif spor yapmıyorsanız beklentinizi karşılayacağını düşünüyorum. vites geçişleri sorunsuz, sessiz sedasız bir bisiklet. ilk değiştirdiğim şey gidon bandı ve suluk kafesi montaj delikleri çok yukarıda olduğu için kafes kaydırma adaptörü gibi bir şey almak oldu. gidon formu oldukça güzel. konforlu bir kullanım sağlıyor. gidonda fren kolları için bir montaj şablonu bulunmuyor. bu sebeple doğru hizaları denkleştirebilmek için bir hayli uğraştım (simetri hastalığı ve obsesiflikten mütevellit. :) ) onun dışında 2. ayım ve yaklaşık 200km yol yaptım. henüz negatif bir algı oluşmadı... lastiklerim hariç...

gelelim foruma girme sebebim ve sormak istediğim konuya...

bisiklet üzerinde Rubena x-road 700x38C lastik var. geçmiş bilgi kırıntım ve otomobiller ile haşırneşirliğimden dolayı, lastiklerimin beni tuttuğuna inanıyorum. sanırım buna yuvarlanma rezistansı deniyor. çok da bilgili değilim konu ile ilgili, tekrarlıyım.

kullanımım %80 bisiklet yolu, asfalt ve %20 çakıl çukul toprak vs. Antalya'da yaşayan varsa bilir. buralarda asfalt da bir nevi graveldir. :) her yer delik deşiktir.gravel bisiklet tercih etmemdeki nedenlerden biri de yolların yol olmayışdır. bu ayrı bir konu.

bir kaç forum ve review sonucu:
Pirelli Cinturato Gravel RC
Schwalbe g-one bite

model lastiklerin önerildiğini gördüm. cinturato'nun gravel H ve gravel M modelleri de mevcut. hatta yuvarlanma rezistansları daha düşük (düşük olan mı makbul? :) )
(H=19.5W, M=22.7W, RC=23.2W)
NOT: Rubena road için yuvarlanma rezistansı datası herhangi bir yerde bulamadım. karşılaştırma yapamıyorum.

H modelinin diş yapısı daha narin, ne kadar toprak çakıl yollarda hardcore bir kullanımım olmasa bile, bu lastiğin en azından Antalya yollarına uyacağını düşünmediğim için elemeyi düşünüyorum.


gelelim sadede, sizlerin engin bilgilerinden tam da bu konuda faydalanmak isterim. acaba önerebileceğiniz bir lastik marka model var mıdır? bu modelleri deneyimleyen, benzer koşullarda bisiklet kullanan kullanıcılar var mıdır?

son soru olarak da; cinturato'nun 3 boyu mevcut. 35, 40, 45. ben 35 almayı düşündüm, ince lastik performansıma bir nebze katkı sağlar düşüncesiyle. yorumlarınız nedir?
sonuna kadar okuyan herkese teşekkürler. sürç-ü lisan ettiysem affola.

Edit: mevzubahis kötüleme sanırım bu sayfadaymış.👍
 
Son düzenleme:
Ben de gvl700 kullanıyorum. Açıkçası ben X-Road u beğenmiştim. Tabii siz yol bisikleti temelli iseniz o şekilde hissediyor olmanız normal. X-Road dan sonra g-one bite a geçtim. Direkt olarak daha fazla tuttuğunu hissettim. Dediğiniz gibi X-Road un verisi olmayabilir ama ben 1 yıl kadar kullandım, net olarak bunu hissettim.
Diğer söylediğiniz lastiği bilmiyorum. Daha yola yakın bir lastikse g-one yerine o tercih edilebilir
 
  • Beğen
Tepkiler: Gokce_K
Ben de gvl700 kullanıyorum. Açıkçası ben X-Road u beğenmiştim. Tabii siz yol bisikleti temelli iseniz o şekilde hissediyor olmanız normal. X-Road dan sonra g-one bite a geçtim. Direkt olarak daha fazla tuttuğunu hissettim. Dediğiniz gibi X-Road un verisi olmayabilir ama ben 1 yıl kadar kullandım, net olarak bunu hissettim.
Diğer söylediğiniz lastiği bilmiyorum. Daha yola yakın bir lastikse g-one yerine o tercih edilebilir

pek yola yakın bir lastik değil, ama hem çakıl hem asfalt için bir çok forumda veya inceleme sitesinde en başta önerilen bir lastik. dediğim gibi konuya çok da hakim olmadığım için çok yorum yapamıyorum. siz x-road'un mu yoksa g-one'ın mı daha iyi yol tuttuğunu hissettiniz? o kısmı anlayamadım.
teşekkürler geri dönüşünüz için.
 

Dosyalar

  • pirelli-cinturato-gravel-rc-tlr-black-tan-wall-45-622700-x-45c~3.jpg
    pirelli-cinturato-gravel-rc-tlr-black-tan-wall-45-622700-x-45c~3.jpg
    71,6 KB · Okunma: 12
. siz x-road'un mu yoksa g-one'ın mı daha iyi yol tuttuğunu hissettiniz? o kısmı anlayamadım.

G-one yolu daha çok tutuyor. Net olarak bunu hissettim. Hamurunun yapısından muhtemelen. X-Road biraz daha sert olabilir.

Bu bahsettiğiniz Pirelli nin deseni de X-Road a benziyor, hamuru nasıldır bilmiyorum tabii.
 
G-one yolu daha çok tutuyor. Net olarak bunu hissettim. Hamurunun yapısından muhtemelen. X-Road biraz daha sert olabilir.

Bu bahsettiğiniz Pirelli nin deseni de X-Road a benziyor, hamuru nasıldır bilmiyorum tabii.
yani aslında yol tutmak derken performans olarak yolu tutması iyi bir şey. ben x-road beni biraz tutuyor derken yavaşlatıyor, yolda daha çok güç harcamam gerekiyor demek istemiştim. yolu tutması iyi bir şey. sizi tutması kötü bir şey :)

umarım tecrübe etmiş birileri çıkar ve detaylı bir karşılaştırma yapma imkanımız olur. :) teşekkürler Hakan Bey.
 
Geri