Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

Aynı lastik arayışında olanlardan bir tanesi de benim. Akılma yatanlarda iki tanesi bunlar. Tabi global pandemi nedeniyle yurt dışı alış-veriş ve döviz bu haldeyken nasıl olur bilemiyorum.
(link)
(link)
Desen olarak birde şunu beğenmiştim ama (link) şimdilik eksikleri toplamam lazım.
Şehir içi ve hafif arazi için en uygunu şu (mesaj-2241811) - olacaktır. Ama aynı lastiğin deseni gibi cüzdanda açıldığı için bakıyoruz.

700x38c gravel, adventure, cyclocross lastik önerilerinizi bekliyorum.
Delta daki güzel duruyor. En son atrrigin bize gelmez abi.
 
Scudo
Selamlar,

2018 Aralık ayından beri düzenli olarak Gravel sürüşleri yapmaya çalışıyoruz. Ben de bisikletimi paylaşmak istedim. Aynı zamanda Gravel sürüşleri düzenlemek ve içerikleri paylaşmak için bir instagram sayfamız var Gravel Diggers adında. İlgilenenleri bekleriz.

DSC07743.jpg
 
Son düzenleme:
@Samsam (link) small block 8 'i buradan bulmuştum. Amerikan arabalarında small block 8'i genelde bizim ülkede çok severler V8'dir ama küçüktür. Büyük ihtimal oradan yürümüşler isimde. Fındık 8. Yabancı forumlara bakıyorum adamlara çerez parasına geliyor. Bakıyorsun "ooo tam istediğim tip lastik" diyorken vergi döviz kuru derken feleğim şaşıyor. Gerçi benim yoldaki durano pluslar türkiyede tane fiyatı 400 lirayken ben çiftini o paraya almıştım. Büyük ihtimalle bunda da öyle r2-bike (link), (link), (link) 'dan alma usulü oalcak. Birde lastiğin aşınma duruma var. Daha önceki attığım mesajda @Ziya On Road Schwalbe G-One Allround 4000km de kabak olduğundan bahsetmiş. (işten dolayı bin km anca yaptım gerçi)

Hazır konu aktif iken bende bir öneri istiyorum. Şuanda topladığım bisiklete sahibinden veya facbooktan ikinci el olarak disk frenli jant bakıyorum. Bisiklet maksimum 40c lastiği destekliyor ama o da sıfıra sıfr giriyor. Maksimum 700x38c'e kadar lastik kullanabileceğim bir jant var mı?
Aklımda (link) bu ilandaki vardı. Galiba onunda minimum lastik genişliği benim üst limiti (38c'yi) aşıyormuş. 27.5 jant olarak bir kaç deore göbekli janta rast geldim fiyat olarak uygun. Acaba 2.75 bir jant alsam bazı bisikletlerde 650b takınca bir kaç boy daha genişe elverişli olduğunu gördüm. Misal 650bx45c gibi buna değer mi yada bir farklı deyişle mantıklı olur mu?
@drillroid attığınız fotoğraf görünmüyor yada bende bir sıkıntı var.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Selamlar,

2018 Aralık ayından beri düzenli olarak Gravel sürüşleri yapmaya çalışıyoruz. Ben de bisikletimi paylaşmak istedim. Aynı zamanda Gravel sürüşleri düzenlemek ve içerikleri paylaşmak için bir instagram sayfamız var Gravel Diggers adında. İlgilenenleri bekleriz.

223028 dosyayı görüntüle

Bu bisiklete dair bir inceleme yazısı okumak isterdim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Samsam
gravel-g2-209.jpg

Gerçeğini gören alan duyan bilen var mı bu canavarın?
(2020 model-donanımlısını)
 
  • Beğen
Tepkiler: AkseL
223037 dosyayı görüntüle

Gerçeğini gören alan duyan bilen var mı bu canavarın?
(2020 model-donanımlısını)
Çok güzel gözüküyor gerçekten. Eski bisikleti satıp bundan mı alsam acaba? İş görür mü? Açıkçası bugüne kadar düz ve kelebek gidon kullandım ve nispeten dik bir oturma açısı ile kullandım bisiklet. Şimdi birden Gravele geçmek sorun yaşatır mı? Nedense bana fiziksel olarak çok rahatsız edici gibi geliyor. Sanırım gidona eğilerek sürmek zorunda kalınıyor. Bu uzun sürüşlerde sıkıntı yaratmıyor mu?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Çok güzel gözüküyor gerçekten. Eski bisikleti satıp bundan mı alsam acaba? İş görür mü? Açıkçası bugüne kadar düz ve kelebek gidon kullandım ve nispeten dik bir oturma açısı ile kullandım bisiklet. Şimdi birden Gravele geçmek sorun yaşatır mı? Nedense bana fiziksel olarak çok rahatsız edici gibi geliyor. Sanırım gidona eğilerek sürmek zorunda kalınıyor. Bu uzun sürüşlerde sıkıntı yaratmıyor mu?
Bütün gidonları kullanan biri olarak söylüyorum; En rahatı kelebek. En temiz, en dik duracağınız ve en rahat açıları kelebekte yakalarsınız, Drop'a alışınca o da güzel geliyor fakat flat bar yoruyor sadece :D
Drop'da da yeteri kadar dik durabileceğiniz pozisyonlar yakalarsınız ama drop'un yapılış amacı biraz daha yatar pozisyon almaktır.
İş görür mü? Ne iş yapacağınıza yani ne beklediğinize bağlı. Dropbar tecrübeniz hiç yoksa başlarda biraz bilek ağrısı yapabilir.

Biz de şakirle karantinada kaldık. Pazartesi olsa da evimize gitsek :(
 

Dosyalar

  • WhatsApp Image 2020-04-12 at 10.47.55.jpeg
    WhatsApp Image 2020-04-12 at 10.47.55.jpeg
    125 KB · Okunma: 107
Bütün gidonları kullanan biri olarak söylüyorum; En rahatı kelebek. En temiz, en dik duracağınız ve en rahat açıları kelebekte yakalarsınız, Drop'a alışınca o da güzel geliyor fakat flat bar yoruyor sadece :D
Drop'da da yeteri kadar dik durabileceğiniz pozisyonlar yakalarsınız ama drop'un yapılış amacı biraz daha yatar pozisyon almaktır.
İş görür mü? Ne iş yapacağınıza yani ne beklediğinize bağlı. Dropbar tecrübeniz hiç yoksa başlarda biraz bilek ağrısı yapabilir.

Biz de şakirle karantinada kaldık. Pazartesi olsa da evimize gitsek :(
Daha çok şehir içinde,sahillerde,ulaşımda kullanacağım lakin buna ek haftasonları arkasına belki çadırımı uyku tulumumu vs. atıp köy rotalarında,stabilize yollarda ufak tefek kamplı kaçamaklar yapacağım. Bazen aklıma esiyor ve dur bakalım dalalım bir şuraya deyip toprak yollara,hafif çimenli arazilere girmeyi seviyorum. Aradığım özellikler ise öncelikle rahat ve konforlu olması. Oturuş açım keyifli ve aktif bir sürüşe uygun olmalı. Diğer bir özellik ise sabit maşalı ve nispeten yormayan bir bisiklet olmalı. Ve Claris/Altus gibi giriş seviyesi değil de daha böyle Deore/Tiagra hiç olmadı Alivio olmalı.Ne almam gerekiyor karar veremedim. Bütçem en fazla 6.000
 
  • Beğen
Tepkiler: AkseL
fırsat reyonuna birisi gravel bisiklet linki ekledi bakın isterseniz @okidoki yeni serilerden olduktan sonra clraisde güzel sora da altus ta üstelik yedek parçası ucuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Daha çok şehir içinde,sahillerde,ulaşımda kullanacağım lakin buna ek haftasonları arkasına belki çadırımı uyku tulumumu vs. atıp köy rotalarında,stabilize yollarda ufak tefek kamplı kaçamaklar yapacağım. Bazen aklıma esiyor ve dur bakalım dalalım bir şuraya deyip toprak yollara,hafif çimenli arazilere girmeyi seviyorum. Aradığım özellikler ise öncelikle rahat ve konforlu olması. Oturuş açım keyifli ve aktif bir sürüşe uygun olmalı. Diğer bir özellik ise sabit maşalı ve nispeten yormayan bir bisiklet olmalı. Ve Claris/Altus gibi giriş seviyesi değil de daha böyle Deore/Tiagra hiç olmadı Alivio olmalı.Ne almam gerekiyor karar veremedim. Bütçem en fazla 6.000

Valla ben işe gidip gelirken kullanıyorum, yol bisikleti de kullandım bu rotada. 20 model carraro c053d ile bu bisiklet arasında kalmıştım açıkcası. Yol bisikleti tercih etmememin sebebi kalın lastik takabileceğim ve geometrisinin bi nebze daha yol bisikletine göre dik olarak kullanabilmeyi amaçladığım için ayrıca bagaj deliğine sahip olduğu için gravel'i seçtim. Aslında baktığım model bu konudaki çoğu insan gibi corelli goat 2.0'di ama üretim konusunda sıkıntı olduğu için beklememek adına 19 Gravel g2 aldım. Şehir içinde ben kelebek gidona nazaran drop bar ile daha rahat ediyorum. Kelebek gidon gerçekten uzun mesafelerde kullanılmayacaksa bence çok anlamlı değil. Bu bisiklet ile hiç araziye girmedim üstündeki 700x38 lastikle çok araziye girilebileceğini düşünmüyorum ama 700x42 smart samler ile rahatça arazide de kullanabileceğinizi düşünüyorum. 38lik speed g-one ler ise şehir içi kullanıma daha uygun gibi. Ben şimdiye kadar tiagra hiç kullanmamıştım, imzamda kullandığım bisikletleri görebilirsiniz. Setler konusunda çok bir bilgim yok ama almışken ne kadar üst model ya da kaliteli alırsanız ömür açısından faydalı olacağını düşünüyorum. 6.000 lira bütçeniz varsa çok kötü bir sete yatırım yapmamanızı tavsiye ederim. Aslında bir mağazaya gidip deneme görme şansınız varsa çok daha mantıklı olur körü körüne satın almaktansa. Ayrıca bisikletin geometrisini ne kadar doğrudur bilmiyorum ama şehir bisikletlerine yakın buldum.
 
Valla ben işe gidip gelirken kullanıyorum, yol bisikleti de kullandım bu rotada. 20 model carraro c053d ile bu bisiklet arasında kalmıştım açıkcası. Yol bisikleti tercih etmememin sebebi kalın lastik takabileceğim ve geometrisinin bi nebze daha yol bisikletine göre dik olarak kullanabilmeyi amaçladığım için ayrıca bagaj deliğine sahip olduğu için gravel'i seçtim. Aslında baktığım model bu konudaki çoğu insan gibi corelli goat 2.0'di ama üretim konusunda sıkıntı olduğu için beklememek adına 19 Gravel g2 aldım. Şehir içinde ben kelebek gidona nazaran drop bar ile daha rahat ediyorum. Kelebek gidon gerçekten uzun mesafelerde kullanılmayacaksa bence çok anlamlı değil. Bu bisiklet ile hiç araziye girmedim üstündeki 700x38 lastikle çok araziye girilebileceğini düşünmüyorum ama 700x42 smart samler ile rahatça arazide de kullanabileceğinizi düşünüyorum. 38lik speed g-one ler ise şehir içi kullanıma daha uygun gibi. Ben şimdiye kadar tiagra hiç kullanmamıştım, imzamda kullandığım bisikletleri görebilirsiniz. Setler konusunda çok bir bilgim yok ama almışken ne kadar üst model ya da kaliteli alırsanız ömür açısından faydalı olacağını düşünüyorum. 6.000 lira bütçeniz varsa çok kötü bir sete yatırım yapmamanızı tavsiye ederim. Aslında bir mağazaya gidip deneme görme şansınız varsa çok daha mantıklı olur körü körüne satın almaktansa. Ayrıca bisikletin geometrisini ne kadar doğrudur bilmiyorum ama şehir bisikletlerine yakın buldum.
053d ye 40 c ye kadar lastik takılabiliyor. Kadro ve maşa buna izin veriyor. Ama dediginiz gibi bagaj deliği yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve sspl
Bunun bence en büyük sebebi tanım karmaşası. Nasıl olunca gravel oluyor bunu ne belirliyor? Yabancı forumlara bakıyorum monstercross, dirt drop, adventure varda var. Bana kalsa hepsi gravel ama biri çıkıp "bu gravel değil geometrisi farklı" dediğinde bir affalama oluyor. Bana göre hepsi gravel ama kendi içinde alt grupları var.

''Bu Gravel Değil''ciler bir tek bizim ülkede var, başka yerde bu kadar kadro milliyetçisini bir arada bulamazsınız :)
 
053d ye 40 c ye kadar lastik takılabiliyor. Kadro ve maşa buna izin veriyor. Ama dediginiz gibi bagaj deliği yok.
Aklımda 42 lik smart samler var. Valla c052d'ye gözümde 42lik smart samleri konduramıyorum :D
 
Daha çok şehir içinde,sahillerde,ulaşımda kullanacağım lakin buna ek haftasonları arkasına belki çadırımı uyku tulumumu vs. atıp köy rotalarında,stabilize yollarda ufak tefek kamplı kaçamaklar yapacağım. Bazen aklıma esiyor ve dur bakalım dalalım bir şuraya deyip toprak yollara,hafif çimenli arazilere girmeyi seviyorum. Aradığım özellikler ise öncelikle rahat ve konforlu olması. Oturuş açım keyifli ve aktif bir sürüşe uygun olmalı. Diğer bir özellik ise sabit maşalı ve nispeten yormayan bir bisiklet olmalı. Ve Claris/Altus gibi giriş seviyesi değil de daha böyle Deore/Tiagra hiç olmadı Alivio olmalı.Ne almam gerekiyor karar veremedim. Bütçem en fazla 6.000
Gravel al kardeş tam dediğin işlere gelir, hem yol hem patika, bende o yüzden seçtim zaten, nasipse carraro g2 2020 düşünüyorum, senin bütçende buna uygun
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
''Bu Gravel Değil''ciler bir tek bizim ülkede var, başka yerde bu kadar kadro milliyetçisini bir arada bulamazsınız :)
😂😂😂 Acaba gravel denen kavrami cikaranlar, yani ust akil sahipleri bunu kasıtli olarak ulkemizde bir fesat cikarmak icin mi uydurdular hep merak ederim. Eskiden sagci solcu vardi, smdi "yohh gardesim bu gravel geometrisine uygun deyil " cilerle digerleri yogun bir çatisma halinde :D

Zaten ara olan bi tür icinde bu kadar yobazliga bence gerek yok. Ki her bisikletle hafif arazide gezilir tozulur, bide " gravel diktatoryasi " keske sifir icerik full motivasyon yerine azcik goggle kullansalardida neler neler gravel yapilmis goreydi hshhshjdjw :D

Ha birde gravel reklamlarda katır kutur ses çikaran magnum dondurma gibidir. Gaza gelir alir , eve gelirsin o katirdama sesi asla cikmaz ve söversin kandirildigina :D
Kandirilmaktan kastim şu : "gardaşim hem yolda , hem arazide performans istiyorsan giravel al raad et" çiler varya hah iste onlar bu beklentilerin çıtalarini yukselten tipler , tekrar soyluyorum oyle bir sey yok. Yolda hizli giden alete yol bisikleti denir
 
Geri