Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

#985 nolu mesajım

Ben de son söz olarak yakın gelecekte en çok tecih edilen tür olacak diyorum bu Gravel makineler...

Zira biraz mtb ile biraz yol ile haşır neşir olup da her ikisinin cezbedici yönlerini asgari düzeyde bir arada görmek isteyenlerin sayısı artacak diyorum

Ancak artık yeni bir tür olan bu gravellerin bu türe gereksiz diyenlerin yanlış anladığı gibi iki bisiklet türünün de (mtb-yol) azami faydalarını sunmayacak yani yolda kullanırken mtb den seri arazide kullanırken yol bisikletinden güvenli olacak böylece çok daha genel bir kullanım tarzına hizmet edecek.
 
  • Beğen
Tepkiler: sspl ve Feunard
Scudo
#985 nolu mesajım
Benim şahsen neden gravel tercih ettiğimi özetlemişsiniz.

Şehir içinde bence mantıklı tercih bunlar, yola göre. Çünkü yol efor istiyor, işe gidip gelen ya da efor sarfetmek istemeyenler için vites oranları konusunda gravel daha mantıklı tercih oluyor. Dağ bisikleti de asfaltta malum hem vites oranı hem de lastik nedeniyle yoruyor. Şehir bisikleti neden değil peki diyeceksek de ben bunun için gene vites oranları diyeceğim bir yerden sonra şehir bisikleri vites oranları genellikle dağ bisiklerine yakın olduğu için yetmemeye başlıyor. Bence şehir içinde tercihe göre fit bike ya da gravel en mantıklısı.

Keşke imkan olsa her türden birer tane ya da en temel 3 türden 1er bisikletimiz olsa da böyle melez çözümlerle uğraşmasak :) Sonuçta spesifik olarak bir türe özel üretilmiş bir ürünle melez ürün arasında illaki fark olacak.



Graveller ile klasik dağ bisikletlerinin kıyaslandığı bir video. @mariokaldato izlemeni tavsiye ederim :)
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
😂😂😂 Acaba gravel denen kavrami cikaranlar, yani ust akil sahipleri bunu kasıtli olarak ulkemizde bir fesat cikarmak icin mi uydurdular hep merak ederim. Eskiden sagci solcu vardi, smdi "yohh gardesim bu gravel geometrisine uygun deyil " cilerle digerleri yogun bir çatisma halinde :D

Zaten ara olan bi tür icinde bu kadar yobazliga bence gerek yok. Ki her bisikletle hafif arazide gezilir tozulur, bide " gravel diktatoryasi " keske sifir icerik full motivasyon yerine azcik goggle kullansalardida neler neler gravel yapilmis goreydi hshhshjdjw :D

Ha birde gravel reklamlarda katır kutur ses çikaran magnum dondurma gibidir. Gaza gelir alir , eve gelirsin o katirdama sesi asla cikmaz ve söversin kandirildigina :D
Kandirilmaktan kastim şu : "gardaşim hem yolda , hem arazide performans istiyorsan giravel al raad et" çiler varya hah iste onlar bu beklentilerin çıtalarini yukselten tipler , tekrar soyluyorum oyle bir sey yok. Yolda hizli giden alete yol bisikleti denir

Merhaba,

Son 4-5 sene içerisinde deneyimlediğinzi modern yol ve gravel geometrileri nelerdir ? Bu kadar net bir yorum yapabildiğinize göre baya bir yol yapmış olmanız gerek farklı geometrilerle. Paylaşırsanız biz de bilelim.
 
Benim şahsen neden gravel tercih ettiğimi özetlemişsiniz.

Şehir içinde bence mantıklı tercih bunlar, yola göre. Çünkü yol efor istiyor, işe gidip gelen ya da efor sarfetmek istemeyenler için vites oranları konusunda gravel daha mantıklı tercih oluyor. Dağ bisikleti de asfaltta malum hem vites oranı hem de lastik nedeniyle yoruyor. Şehir bisikleti neden değil peki diyeceksek de ben bunun için gene vites oranları diyeceğim bir yerden sonra şehir bisikleri vites oranları genellikle dağ bisiklerine yakın olduğu için yetmemeye başlıyor. Bence şehir içinde tercihe göre fit bike ya da gravel en mantıklısı.

Keşke imkan olsa her türden birer tane ya da en temel 3 türden 1er bisikletimiz olsa da böyle melez çözümlerle uğraşmasak :) Sonuçta spesifik olarak bir türe özel üretilmiş bir ürünle melez ürün arasında illaki fark olacak.



Graveller ile klasik dağ bisikletlerinin kıyaslandığı bir video. @mariokaldato izlemeni tavsiye ederim :)
Biskletteki açacak çok hoşuma gitti 😁
 
  • Beğen
Tepkiler: sspl
Benim anlamadığım şu. Niye dağ bisikleti ile gravel I karsilastiriliyor. Dağ bisikletim ileÖyle yollara giriyorum ki oturmuş cillop gibi toprak yol. Sonra yol bozuluyor greyderin yarısını kestiği yarısını toprakta bıraktığı tasli yola geliyor. Tekrar devam ederken bir yangın yoluna dalıyorum.( İnişte o iri taşlar sıkıntı da yaratıyor.) o ilk girdiğim yol sıcak asfalt kalır yanında.. Şu yukarıda ki video oturmuş toprak. Bazı yerler viccik çamur. Orada da sıkıntı yok.oraya 32 lik lastikle bile girilir.ikisinin karsilastirabilecegi bir zemin olmamış.. İkisinin birbirine avantajı ve dezavantajı var bence. Ki graveller bile kendi aralarında vites sisteminden tut gidonu a kadar netsememisken. Benim için zevkk aldığın eglenebildigin her biri güzel. Hatta şöyle bir benzetme yapabilirim. Biri sürekli dört çeker land defender. Diğeri otomatik dört çeker suv.
 
@drillroid selamlar hocam. Son 6 yilda cok cesitli bisikletler kullandim. Gravel diye satilan bir bisiklet kullanmadim ama hem agirlik olarak hem geometri olarak bire bir karsilastirabilecegim makinalarda kullandim ve biliyorum ki gravel diye tanimlanan bisikletlerle yol bisikleti performansi almak mumkun değil, tabi Peter Sagan in bacaklarina sahip degilseniz. :)

Zaten insanlar beni yanlis anliyor : Gravel kötüleyicisi falan degilim. Seviyorum o sistem makinalari. Sadece idda edildigi gibi " offroad yolda ve normal asfalt yolda " ayni performansi gosterdikleri iddalarini ütopik buluyorum. Ama guzel , ve keyifli makinalar seviyorum yani
 
Alana kullanana saygım var ama Gravel işi bence gereksiz neden derseniz çoğunda 46-30 ikili veya 38, 40 lı tekli aynakol mevcut asfaltta nasıl performans yapacağım ben bununla ya da dağlık arazi kesiminde %20-25 lik eğimleri nasıl çıkacağım hepsi soru işareti bendeki dağ bisikleti 44-34-24 aynakol ve 36-11 ruble var arazide iyi ama düz yolda yetersiz kalıyor ne kazandıracak bana drop bar harici anlayamıyorum
 
@drillroid selamlar hocam. Son 6 yilda cok cesitli bisikletler kullandim. Gravel diye satilan bir bisiklet kullanmadim ama hem agirlik olarak hem geometri olarak bire bir karsilastirabilecegim makinalarda kullandim ve biliyorum ki gravel diye tanimlanan bisikletlerle yol bisikleti performansi almak mumkun değil, tabi Peter Sagan in bacaklarina sahip degilseniz. :)

Zaten insanlar beni yanlis anliyor : Gravel kötüleyicisi falan degilim. Seviyorum o sistem makinalari. Sadece idda edildigi gibi " offroad yolda ve normal asfalt yolda " ayni performansi gosterdikleri iddalarini ütopik buluyorum. Ama guzel , ve keyifli makinalar seviyorum yani


Birebir kıyaslanan bisikletler hangisi acaba? Lütfen eski fitness biisiklete drop bar ve dişli lastik taktığınızı örnek göstermeyin. Bal tatlıymış fırıncı yerken abim görmüş tarzı kullanmadan yapılan yorumlar forumda bilgi kirliliğinden başka bir işe yaramıyor. Alt türleri ile çok dallandırıp budaklandırmazsak genel olarak gravellar, endurance yol bisikleti ile benzer geometrilere sahipler. 2 jant seti ile çok rahat yol bisikletine yakın performans alabilirsiniz. En son 295 km'lik Uzak Ride'da bunu birebir tecrübe etmiş oldum gravel bisikletimle. Ayrıca 475 km'lik İstabul-Alaçatı sürüşümle de aslında tek bisiklet olabilecek kabiliyetli bir bisiklet olduğunu deneyimledim. Son olarak insanlara V frenli bisiklet önerirken çamurda ve dik inişlerde pek tecrübeniz olmadığı belli oluyor.
 
Benim anlamadığım şu. Niye dağ bisikleti ile gravel I karsilastiriliyor. Dağ bisikletim ileÖyle yollara giriyorum ki oturmuş cillop gibi toprak yol. Sonra yol bozuluyor greyderin yarısını kestiği yarısını toprakta bıraktığı tasli yola geliyor. Tekrar devam ederken bir yangın yoluna dalıyorum.( İnişte o iri taşlar sıkıntı da yaratıyor.) o ilk girdiğim yol sıcak asfalt kalır yanında.. Şu yukarıda ki video oturmuş toprak. Bazı yerler viccik çamur. Orada da sıkıntı yok.oraya 32 lik lastikle bile girilir.ikisinin karsilastirabilecegi bir zemin olmamış.. İkisinin birbirine avantajı ve dezavantajı var bence. Ki graveller bile kendi aralarında vites sisteminden tut gidonu a kadar netsememisken. Benim için zevkk aldığın eglenebildigin her biri güzel. Hatta şöyle bir benzetme yapabilirim. Biri sürekli dört çeker land defender. Diğeri otomatik dört çeker suv.

Sorunuzun cevabı video başlığında gizli, dağ bisikletlerinden sıkıldık fantezi arıyoruz diyor :)
 
Birebir kıyaslanan bisikletler hangisi acaba? Lütfen eski fitness biisiklete drop bar ve dişli lastik taktığınızı örnek göstermeyin. Bal tatlıymış fırıncı yerken abim görmüş tarzı kullanmadan yapılan yorumlar forumda bilgi kirliliğinden başka bir işe yaramıyor. Alt türleri ile çok dallandırıp budaklandırmazsak genel olarak gravellar, endurance yol bisikleti ile benzer geometrilere sahipler. 2 jant seti ile çok rahat yol bisikletine yakın performans alabilirsiniz. En son 295 km'lik Uzak Ride'da bunu birebir tecrübe etmiş oldum gravel bisikletimle. Ayrıca 475 km'lik İstabul-Alaçatı sürüşümle de aslında tek bisiklet olabilecek kabiliyetli bir bisiklet olduğunu deneyimledim. Son olarak insanlara V frenli bisiklet önerirken çamurda ve dik inişlerde pek tecrübeniz olmadığı belli oluyor.
Dostum binlerce kere yazdim senin icin kisa bir ozet geçeyim. Bir kere gravel dediginiz makinayla bir mtb gbi surusler , cilgin inisler azgın kumlardan serin camurlara geçişler yapabildiginizi falan idda etmeyin , dere kenarlarindan gecince o bisiklet uzaylilarin tasarladigi bir makina olmuyor.

Ben o kalin lastiklerle, o agir govdeyle yol bsikleti performansi alinacagina bilimsel olarak gülüyorum. Rahatliksa ,elbet safkan bir gravelse, bir yol bisikletinden bi kac tik daha konforlu olacaktir ama performanstan gidende cok sey olacaktir.

Bana ve kendi yaptigim ekonomik restorasyonlara laf sokarak gerçekleri degistiremezssin. Jant seti degisirse, lastik değişirse performans artarmiş tabi ki artar ama o zaman kendin bu dönüsume ihtiyaç olduğunu agzinla ıtıraf etmis oluyorsun.
Mesele disk frense en kralinin olduğu makinalarda kullandim. Bana hindistandan yaziyormusum muamelesi yapma. Ama kac kisi o gravellerin hakkini verecek surusler yapiyor, bana ondan haber ver. Durumu olmayan birak kendince v frenli bir fitness toplasin , bundan sana ne ki

Ben gravel dusmani degilim tekrar ' altini çiziyorum".
Neden israrla ayni argumanlara sariliyorsunuz anlamis değilim istersen bisan montain cat ile yap 475 km ni ve süper de . Bana ne ki bundan. Sevgiler saygilar
 
Dostum binlerce kere yazdim senin icin kisa bir ozet geçeyim. Bir kere gravel dediginiz makinayla bir mtb gbi surusler , cilgin inisler azgın kumlardan serin camurlara geçişler yapabildiginizi falan idda etmeyin , dere kenarlarindan gecince o bisiklet uzaylilarin tasarladigi bir makina olmuyor.

Ben o kalin lastiklerle, o agir govdeyle yol bsikleti performansi alinacagina bilimsel olarak gülüyorum. Rahatliksa ,elbet safkan bir gravelse, bir yol bisikletinden bi kac tik daha konforlu olacaktir ama performanstan gidende cok sey olacaktir.

Bana ve kendi yaptigim ekonomik restorasyonlara laf sokarak gerçekleri degistiremezssin. Jant seti degisirse, lastik değişirse performans artarmiş tabi ki artar ama o zaman kendin bu dönüsume ihtiyaç olduğunu agzinla ıtıraf etmis oluyorsun.
Mesele disk frense en kralinin olduğu makinalarda kullandim. Bana hindistandan yaziyormusum muamelesi yapma. Ama kac kisi o gravellerin hakkini verecek surusler yapiyor, bana ondan haber ver. Durumu olmayan birak kendince v frenli bir fitness toplasin , bundan sana ne ki

Ben gravel dusmani degilim tekrar ' altini çiziyorum".
Neden israrla ayni argumanlara sariliyorsunuz anlamis değilim istersen bisan montain cat ile yap 475 km ni ve süper de . Bana ne ki bundan. Sevgiler saygilar

İsteyen istediği ekipmanı alır. Her iyi bisiklete bu kadarına ihtiyacın yok demenize gerek yok. Ağır lastikler, ağır gövdeler bunlar hep ezbere bilgiler insanları yanlış yönlendirmeyin. Konuyu sürekli buna gerek yok eski bisiklete drop bar tak al sana gravel modundan çıkarıp biraz gerçek gravel konuşulsun rica ederim. Azgın kumlardan serin sulara atlayacak bisikletlerde mevcut biraz araştırmanızı tavsiye ederim.
 
İsteyen istediği ekipmanı alır. Her iyi bisiklete bu kadarına ihtiyacın yok demenize gerek yok. Ağır lastikler, ağır gövdeler bunlar hep ezbere bilgiler insanları yanlış yönlendirmeyin. Konuyu sürekli buna gerek yok eski bisiklete drop bar tak al sana gravel modundan çıkarıp biraz gerçek gravel konuşulsun rica ederim. Azgın kumlardan serin sulara atlayacak bisikletlerde mevcut biraz araştırmanızı tavsiye ederim.
Ah o insanlar bar bar bağırıyorlar maddiyatimiz yetmiyor diye . Anlatamiyorum. Iyi o zaman ben buraya 50 tane 4bin dolardan baslayip 8 e kadar cikan zengin apaçi bisikletleri koyayim, tavsiye edeyim . Bunun bize ne yarari olur orasi meçhul
 
Ah o insanlar bar bar bağırıyorlar maddiyatimiz yetmiyor diye . Anlatamiyorum. Iyi o zaman ben buraya 50 tane 4bin dolardan baslayip 8 e kadar cikan zengin apaçi bisikletleri koyayim, tavsiye edeyim . Bunun bize ne yarari olur orasi meçhul


Olur koyalım siz mi başlarsınız ben mi? Sektörün ne yöne gittiğini, gravella ilgili Türkiye'de ne var ne yok konuşuruz sonra da. Daha fazla 26 mtb'ye drop bar takılmış bisiklet atmayın yeter 80 sayfada herkes anladı bunu konu sürekli tekrar ediyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: yeyu
Konuyu sürekli buna gerek yok eski bisiklete drop bar tak al sana gravel modundan çıkarıp biraz gerçek gravel konuşulsun rica ederim. Azgın kumlardan serin sulara atlayacak bisikletlerde mevcut biraz araştırmanızı tavsiye ederim.
Eski bisiklete yada mtbye yada farklı bisiklete drop bar takınca gravel olmuyor farkındayız zaten. Bir çok sayfa veya yabancı forumlarda denildiği gibi "dirt drop" yada "monstercross" oluyor, yani oluyordur her halde.
Alt fotoğraftaki gibi bir bisiklete gravel diyorlarsa eğer bana göre her drop bar takılıp geniş tekerli olan bisiklete kullanıcısı da gravel diyebilir. İçlerinde benimde olduğum bir çok kişi kuş serisi (doğa,şahin,kartal) arabaya egzoz ve jant takıp modifiyem şekil, önümden çekil diye geziyor ve ben buna "hadi len" diyorsam elbet sizde benim yada farklı bir kullanıcının kendisine göre gravel dönüşümüne "hadi len" diyebilirsiniz. Sonuçta ben bisikletimi gravel olarak görüyorsam graveldir. Gravel bisiklet tanımını yapan kişi dahi gelse bu tanımı değiştiremez.
Birde bu "azgın kumlardan, serin sulara atlayan" bisikletnasıl bir şey oluyor. Ben normalde 27.5+ bisikletlerin hastasıyım. Ama ülkeye bir şey gelmiyor gelse de böbreğim bana lazım.
Bu alttaki bisiklet nasıl bir şeydir öyle, yada peygamber devesine benzettiğimiz giant anyroad. İlki gravelse ikincisi de graveldir.Linkler
(link) (ilk resimdeki)
(link) (ikinci resimdeki)

The-Evil-Chamois-Hagar-Parties-Hard-39.jpg

singular-peregrine-bike-wall-1500x1000.jpg
 
Olur koyalım siz mi başlarsınız ben mi? Sektörün ne yöne gittiğini, gravella ilgili Türkiye'de ne var ne yok konuşuruz sonra da. Daha fazla 26 mtb'ye drop bar takılmış bisiklet atmayın yeter 80 sayfada herkes anladı bunu konu sürekli tekrar ediyor :)
Sektörün ne yone gittigi belli. Ortada bir adet carraro , bir adet salkano var gravel diye tanimlanmis. Ha birde Hayalet Avcısı Corelli goat var oda ortada yok. Konustuk bak sektoru nereye gittigi , daha dogrusu gitmedigi belli oldu. Seninle tartismaya dermanim yok valla bak. Takil kafana gore lutfen ama bu sabit fikirli yobazligindanda kurtul bir ara
 
Sektörün ne yone gittigi belli. Ortada bir adet carraro , bir adet salkano var gravel diye tanimlanmis. Ha birde Hayalet Avcısı Corelli goat var oda ortada yok. Konustuk bak sektoru nereye gittigi , daha dogrusu gitmedigi belli oldu. Seninle tartismaya dermanim yok valla bak. Takil kafana gore lutfen ama bu sabit fikirli yobazligindanda kurtul bir ara

Her cevaba top cevirmeye devam edebilir ya da bu konu başlığına yazmayı bırakabilirsiniz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: cagatay17 ve FuBu
Sektörün ne yone gittigi belli. Ortada bir adet carraro , bir adet salkano var gravel diye tanimlanmis. Ha birde Hayalet Avcısı Corelli goat var oda ortada yok. Konustuk bak sektoru nereye gittigi , daha dogrusu gitmedigi belli oldu. Seninle tartismaya dermanim yok valla bak. Takil kafana gore lutfen ama bu sabit fikirli yobazligindanda kurtul bir ara

İnsanlara madem fikir veriyorsunuz, ben aynı ağırlık ve geometrideki bisiketlerle şunları bunları yaptım şeklinde yuvarlak cümleler kurmayın. Ben X kadrosu , Y komponentleri , Z lastiklerini kullandım. Yok bilmem kaç yılında ona benzer bir şey yapmışsınız şeklinde yorumlanmaz. Ben Kinesis, Mason, Specialized, Soulrider markalarının yol kadrolarını da kullandım, gravel kadrolarını da kullandım ve bunların hangi yollarda nasıl performanslar sergileyebildiğini tecrübe ettim. Siz de 20 sene önce üretilmiş bir bisikletten değil de biraz daha modern şeyler bahsederseniz daha sağlıklı tartışır insanları doğru yönlendiririz.

Ha ekip değişme mevzusuna gelince, bir bisikletin üzerindeki jant, lastik ekipman tabii ki upgrade edilir. Bubir bisikleti değiştirmek olmuyor. Kim neden 2 kiloluk bilyalı jantlarla binmek istesin bisikletine ?

Ayrıca gravel bisikletten anladığın salcano, corelli, carraro gibi yol bisikletleriyle aynı geometriye daha büyük lastikler sıkıştırmış markalarsa lügatını biraz daha genişletmeni ithal markaları öğrenmeni tavsiye ederim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: FuBu
İnsanlara madem fikir veriyorsunuz, ben aynı ağırlık ve geometrideki bisiketlerle şunları bunları yaptım şeklinde yuvarlak cümleler kurmayın. Ben X kadrosu , Y komponentleri , Z lastiklerini kullandım. Yok bilmem kaç yılında ona benzer bir şey yapmışsınız şeklinde yorumlanmaz. Ben Kinesis, Mason, Specialized, Soulrider markalarının yol kadrolarını da kullandım, gravel kadrolarını da kullandım ve bunların hangi yollarda nasıl performanslar sergileyebildiğini tecrübe ettim. Siz de 20 sene önce üretilmiş bir bisikletten değil de biraz daha modern şeyler bahsederseniz daha sağlıklı tartışır insanları doğru yönlendiririz.

Ha ekip değişme mevzusuna gelince, bir bisikletin üzerindeki jant, lastik ekipman tabii ki upgrade edilir. Bubir bisikleti değiştirmek olmuyor. Kim neden 2 kiloluk bilyalı jantlarla binmek istesin bisikletine ?

Ayrıca gravel bisikletten anladığın salcano, corelli, carraro gibi yol bisikletleriyle aynı geometriye daha büyük lastikler sıkıştırmış markalarsa lügatını biraz daha genişletmeni ithal markaları öğrenmeni tavsiye ederim :)
kullandığınızı söylediğiniz gravel kadroların aynakol ve ruble oranlarını hatırlıyor musunuz? yukarıda bahsettiğiniz dört markanın gravel ve yol kadroları arasında ne gibi farklar hissettiniz?
genelleme yapmadan söylemem gerekirse gravel kullanıcıları hızlı tur yapmaktan bahsediyorlar. gravel aynakol ve ruble oranlarıyla yol bisikletleri ile de kıyaslayarak bahsedildiği gibi yol bisikleti performansı yakalamak mümkün müdür?
 
İnsanlara madem fikir veriyorsunuz, ben aynı ağırlık ve geometrideki bisiketlerle şunları bunları yaptım şeklinde yuvarlak cümleler kurmayın. Ben X kadrosu , Y komponentleri , Z lastiklerini kullandım. Yok bilmem kaç yılında ona benzer bir şey yapmışsınız şeklinde yorumlanmaz. Ben Kinesis, Mason, Specialized, Soulrider markalarının yol kadrolarını da kullandım, gravel kadrolarını da kullandım ve bunların hangi yollarda nasıl performanslar sergileyebildiğini tecrübe ettim. Siz de 20 sene önce üretilmiş bir bisikletten değil de biraz daha modern şeyler bahsederseniz daha sağlıklı tartışır insanları doğru yönlendiririz.

Ha ekip değişme mevzusuna gelince, bir bisikletin üzerindeki jant, lastik ekipman tabii ki upgrade edilir. Bubir bisikleti değiştirmek olmuyor. Kim neden 2 kiloluk bilyalı jantlarla binmek istesin bisikletine ?

Ayrıca gravel bisikletten anladığın salcano, corelli, carraro gibi yol bisikletleriyle aynı geometriye daha büyük lastikler sıkıştırmış markalarsa lügatını biraz daha genişletmeni ithal markaları öğrenmeni tavsiye ederim :)
İç piyasada maalesef salcano, corelli carraro gibi markalar var. Ha scott, yada sizin de örneğiniz de vermiş olduğunuz "Kinesis, Mason, Specialized, Soulrider" yok mu elbette var. Ama nasıl var ? Türkiye'de insanların gelir düzeyi ve buna bağlı olarak alım gücü belli bir oranda. Sırf kadrosu güzel yada marka diye sora setli bir bisiklete 8-9 bin lira verecek adam zaten burada laf dalaşına girmiyor gidip alıyor.
Hatırlarsanız Serkan Mıstınlıoğlu (nedense çıkmadı) (konusunu ekliyorum Piyasadaki tüm giriş seviyesi yol bisikletlerinin test edilmesi ve incelenmesi projesi) bir konu açmıştı başlangıç seviyesi yol bisikletlerini incelemek üzerine. Bakın ülke içinde alınabilecek yeni başlayan veya bütçesi kısıtlı olanlara rehber olmak adına böyle bir projeye başlıyordu. Peki ne oldu? Serkan beyi kaç kişi destekledi, evet biz destekliyoruz forumdan ama elinde test edecek bisiklet olmayınca neye göre yorum yapacak. Herkes elindekine göre yorum yapıyor. Ah o youtube'da 15bin liralık telefon çıkar çıkmaz parçalayan adamlar gibi sponsorlarımız olsa da yada bu işten anlayan bir adamın olsa da gerçek gravel neymiş, nasıl bir hissiyatı varmış bizde anlasak. Benim şimdi elimde imkanım olsa ben istemez miyim 2 bin dolarlık taş gibi gravel almayı hatta bırakın almayı gidip kendime göre yaptırmayı. Yok işte olmuyor, eldeki imkanlar dahilinde bir cyclocross kadrosu geldi onu topluyorum ona da bir ton laf edecek olan eminim ki vardır, etsin önemli olan benim sevmem. Zaten işsiz bir çok insan vardı, şimdi olanlarda onlara katılmamak adına ecel teri döküyor. Hali ile herkes kendi bütçesine göre piyasada olan salcano, carraro, corelli yada bisan'a yöneliyor. Firmalar da zaten arama motorunda çıkan ilk örneği alıp taklit ediyor. Kimse ar-ge yapmıyor. Biraz kaba bir tabir olacak ama "aman daya geç nasılsa alıyorlar" diye üzerine düşmüyorlar.

Herkesin imkanı olsa da kendine göre bir şey alsa test etse. Şunlar örnek bunu alan adam zaten alıp gitti olur da konuyu görürse de bizim tepişmemizi izliyordur.
(link) 8600₺
(link) 8275₺
(link) 10790₺

ülke içinde kim olsa gider carraro alır çünkü görsel albenisi ve gravel adının popülerliği var.
 
Geri