@mehmetsunu
Yol bisikletim Cipollini NK1K (aero karbon kadro, 6870 Ultegre Di2 Disk set, DT Swiss ERC 1100 jant seti)
Fitness bisikletin kaba tanımı genelde şöyle oluyor, endurance yol bisikletinin flat gidon takılmış hali.
Gravel, Rocky Dağları'nda yarışmayı seven bisikletçilerin hükümetin ödenek yetersizliğinden asfalt gökemediği yollarda bisikletlerini modife etmesiyle doğuyor. Daha sonra firmalarında bu modifikasyonu kullanıp, disk frenin eklenmesiyle ve bikepacking turculuğunun getirileriyle bugünkü şeklini alıyor.
Ortak nokta endurance kadro olması ve fitness bisikletlerde yol setlerinin yaygın olarak kullanınması dönüşümün anahtarı.
Cyclocross ile gravel farkları önce kültürden başlıyor. Cyclocross, ölü sezonda bisikletçilerin (yarışcıların) ölü sezonu değerlendirmesi için mera arazilerinde (yumuşak toprak, engebeli arazi) yarışmalarıyla başlıyor. Daha sonra bu etkinlikler tutunca UCI, yine yol bisikletinin modifikasyonuyla yapılan bu bisikletlere standartlar getirmeye başlıyor. En belirgini çamurluk boşlukları, daha seri manevra için alın boru açıları ve bisikletçinin yeri geldiğinde bisikletini omuzlayarak dengeli taşıyabilmesini de sağlayan yere paralel üst boru (doğal olarak alın borusu kısalıyor). Parkurdan parkura değişiklik gösterse de cyclocross bisikletlerinde engebe açılarından dolayı daha büyük dişliler ve genelde tek aynakol kullanılır. Parkurlar kilometrelerce olmadığından konfor düşünülmez.
Kendi bisikletime gelirsek Merida Speeder 200 üzerine bir dönüşüm oldu. İlk dönüşümü forumda paylaştım.
Buradan ulaşabilirsiniz. Üzerine bir çok yükseltme daha yaptım. Son haliyle sadece kadroyu kullanmış oldum. Neden Merida ile devam ettim, çünkü çok hafif, dayanıklı ve konforlu bir kadro. Performans olarak pek rijit sayılmaz ama amacına iyi hizmet ediyor.
Kısaca özelikleri:
Kadro: Merida Speeder 200 D (2015 model)
Maşa: Merida Speeder (2018 model, ön bagaj delikleri için karbondan vazgeçtim)
Aynakol: 5800 Shimano 105 (50/36)
Ruble: 5800 Shimano 105 (11/32)
Arka Aktarıcı: 5800 Shimano 105 SG
Ön Aktarıcı: 5800 Shimano 105
Jant Seti: DT Swiss Spline 24
Frenler: STI-RS685 kollar, RS785 Kaliperler, RT99 Rotarlar (Ultegra)
Gidon: Easton EA 70 AX 8 derece açılı gravel gidon
Lastikler: Kullanım türüme göre 38c Shwalbe G-One, 32c Wtb Exposure ve 30c Shwalbe Spacer
Yeri geldiğinde yüklü halde araziye girmekten çekinmem.
Son olarak yol bisikletleriyle çıktığım bir tur. (link)