@Ziya On Road
Peki bu bisikletime gravel gidon taktim kendisi 26jant ve şehir dağ arası bir kadro .
Kalın lastik te takilabiliyor, çamurluk ve bagaj da.
Buna gravel denebilir mi?
Gravel kategorisi altında satılan bisikletlerde genelde mekanik disk fren kullanılıyor. Bunun tam nedenini bilen var mı? Hidrolik disk insana kendini güvende hissettiriyor kendim toplasam tercihim o yönde olurdu.
Kendi araştırmalarımda yurtdışı forumlarda bulduğum tek nedenin basitliği ve az bakım gerekliliği olduğuydu (dağda veya bikepacking ile turlarda nasıl bakım yapacaksın? bozuldu kendin yapabilirsin minvalinde)
Shimano, yol bisikleti kollarında hidrolik freni 105 seviyesi ve üstünde satıyor. O nedenle, düşük seviye bisikletlerin hepsinde mekanik disk fren var.
Bu durumda toplamak daha mantıklı gibi Türkiye'de satılan merida silex ve specialized diverge gibi modellerin 7000 TL civarı modellerinde dahi mekanik disk kullanılıyor
Türkiyede pek bilinmese de Tiagralara hidrolik takılabiliyor.
Shimanonun tiagra 4700ler için hidrolik vites-fren kolu var. Elindeki bisikleti 4700 tiagra mekanik disk olanlar vites-fren kolu değiştirebilir.
(link)
(link)
Tiagra grupset fiyatı ile aynı kolların fiyatı. Grupset + kollar da 105 grupset fiyatı ediyor. O nedenle bu kolları kullanan bisikleti bulmak pek de kolay değil. Benim gördüğüm bir tek Trek vardı şimdiye kadar.
Gravel konusunda bir saptamada bulunmak istiyorum. Turla ilişkilendirilmeyen bir gravel bisiklet anlayışı hep eksik kalacaktır. Bu tur anlayışı ise hızlı ve hafif turculuktur. Gravel bu ihtiyaca binaen üretilmiş bir bisiklettir. Graveli salt bozuk yollarda yarışalım şeklinde düşünmek ve yol/cyclocross bisiklet yerine ikame etmek eksik bir bakış olacaktır.
@mehmetsunu Gravel yarış müsabakaları yurtdışında gittikçe artıyor. Cyclocross ile aralarında parkurdan tutun da, yarışma km uzunluğu açısından farklılıklar var. Biz ne dersek diyelim adamlar zaten belli bir standartı yurtdışında oluşturmuşlar bile. Benim bu türe diyeceğim en kestirme yanıt; yol bisikletini her ortamda kullanma arzusu olanlar için tercih edilebilir. Örneğin 40 km yol diyelim, 10 kmsi bozuk toprak yol, 30 kmsi asfalt, 10 kmlik ara geçiş için 30 kmde mtb hantallığını çekmek istemeyenler için, ara - geçiş bisikleti basitçe.
bence gravelin yarış maksatlı kullanıldığı en anlamlı organizasyon transcontinendal dir. Zaten dediğin koşullar için üretilmiş zibilyon tane bisiklet modeli varken işi dahada kategorize edip 3 km si asfalt 4 km si toprak demeninde alemi yok.
@mehmetsunu Açıkçası gravel denen türün ticari bir düzenleme olduğu aşikar. Youtube'deki Gnc kanalını takip ederseniz, daha iyi anlarsınız. En prestijli gravel yarışı Dirty Kanza 200'dir bu arada.