Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

Herkese selamlar. Ufak bir sorum var yardımcı olabilirseniz sevinirim. 17 yıl aradan sonra yaklaşık 1 ay kadar önce ikinci el Sedona 345 (2014 model-19" kadro) aldım. Olay da şöyle gelişti, arkadaşım işe gidip gelmek için bisiklet almış sonradan haberim oldu (aynı iş yerindeyiz) daha sonra bana da mantıklı gelince araştırdım ve bu forum sayesinde bütçeme göre ikinci el almanın mantıklı olduğunu öğrendim. Yaşadığım şehirde de 345 denk geldi beğendim ve aldım. Daha sonra da başka bir arkadaş da Salcano xrs 060 aldı ikinci el. Günlük işe git-gel (toplam 7.8km) ve arada dolaşmaya çıkıyoruz. Arkadaşımın bisikletini kullandığımda dropbar daha rahat geldi bu yüzden araştırmaya başladım, bu konuyu buldum ve tüm mesajları okudum. Yapmam gerekenleri öğrendim ve kafamda adım adım oluşturdum. Tek kafama oturtamadığım almam gereken maşa ölçüleri.

Soruma gelirsek, bütçeden dolayı ilk olarak maşayı değiştirip bir müddet sabit maşa ile kullanmak istiyorum. Şuanki gereksiz ağırlıktan kurtulmuş olacağım hem. Maşa araştırması yaptığımda ölçüler ile alakalı anlayamadığım kısımlar oldu. Almam gereken maşanın ölçüleri ne olmalıdır? Bunun ile alakalı bana yol gösterip maşa tavsiyesi verebilirseniz sevinirim(disk fren uyumlu). aliexpress den de alabilirim uygun karbon yada aluminyum farketmez.

Biraz uzun oldu vakit ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim. Alta 2014 model Sedona 345 özelliklerinin olduğu resim ekliyorum.

Screenshot_20190801-024221.png

Screenshot_20190801-024221.png
 
Son düzenleme:
Scudo
@Zelhtar
Hocam ben olsam mosso maşalara bakardım. Sabit mtb lerde kullanılıyor. 26 27.5 29 inç hepsine uyumlu. Grafikten anladığım kadarıyla bisikleti geometriyi de bozmak istemezseniz 47-48 cm maşalara bakabilirsiniz.

Aliexpress ıcın mosso fork yazsanız çıkıyor hepsi. Sahibinden de bakabilirsiniz. Bir ay önce vardı 300-400 TL bandında.
 
@ProfessionaL


Cevabınız için teşekkür ederim. aliexpress'de mosso maşaları incelemiştim zaten (link) . Eklediğim resimdeki (D) olan mesafeyi baz alacağım o zaman yaklaşık 47cm geometriyi bozmaz anladığım kadarıyla.

Linkteki maşalarda üst kısımları 23-26 cm olanlar var o kaç olmalı? Başka aramalarımda 30cm olanları da gördüm.

Ayrıca 47cm den kısa veya uzun olması, oturma açımı değiştirmesinden başka neleri etkileyebilir? Öğrenmek amaçlı soruyorum, teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Zelhtar
Bu kadroyu alıp gravel yapmak istiyorsanız çok uygun olmayacaktır benim görüşüm.

467mm üzerindeki tüm maşalarda alın borusu açısını biraz daha daraltacaksınız ve iyice yol yapılmaz bir fite gelecek,
72-73 dereceler arasını yakalayacak şekilde maşanın kısalması lazım.

Aynı zamanda 19” kadro kısa maşa ile reel çizgide 58cm civarı bir toptube verecek, bakmışsınızdır illaki, bunun için de boyunuzun 185 üzerinde olduğunu umuyorum?

Diğer taraftan sele açısı dikleşeceği için ek seatback bir sele borusu kullanmanız gerekecek.
Dropbarlı mtb diyorsanız okay ama gravel donanımlı yol için çok doğru bir fit değil.
 
@fahrettin akansu

Kadroyu almak değil de zaten mevcut bisikletim. Demek istediklerinizi anladım. Amacım tam olarak gravel yapmak değil de dropbar takıp yine konforlu şekilde kullanmak diyebiliriz. Boy 1.80, çok problem olmaz diye düşünmüştüm ancak tabi ölçüler konusunda çok bilgim yok. 47cm maşa ile yine denenebilir mi sizce? Maşanın üst ölçüleri ne olmalı boru ölçüsü demek istediğim?
 
@Zelhtar
Maşanın boru ölçüsü için minimumda;
kadronun alın borusu, boğazın stack yüksekliği ve ekleyeceğiniz spacer ölçüsü toplamı kadar olmalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Zelhtar
@fahrettin akansu
Tamamen anladım. Şuan alın borusu 15.5cm + 7.5 boğaz vs toplam 23cm. Aynı ölçülerde alırsam biraz fazla uzanmak durumunda kalabilirim sanırım. Biraz daha araştırayım. İlginiz için teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Zelhtar
7,5cm boğazın kalınlığı + spacer yüksekliği mi?

Dropbar tutuş açısı flatbardan bağımsız ve alakasızdır çünkü, biraz deneme yanılma olacak sizinkisi,
maşayı alırsanız da tam net ölçünüzü bulmadan kesmeyin bence.
 
Bu tarz bisikletlerin de ne olduğu konusunda bir kafa karışıklığı var genellikle, her 25 milimetre kalınlığın üzerindeki lastiklere sahip bisikletlere bu tarz şeyler söyleniyor artık.

Bu işe yıllarını vermiş insanlar bile artık bisiklet türlerini karıştırabiliyor. :)
 
@ilkerzytnl
@ilkerzytnl Rabbim herkesin gönlüne göre nasip etsin (amin) .. Teşekkür ederim güzel dileklerin için, yorumumu daha öncede yapmıştım, aslında kimseye göndermede değil sadece vurgulama yapmaktı amacım .. ''Yemeyin, içmeyin gravel alın, keyfile kullanın'' bu da benim konu hakkında ki düşüncem :) ..
 
@Kobebryant
Aslında bunu çok istiyoruz, isteyen çok insan var aramızda. Ama şartlar buna şimdilik müsaade etmiyor belki ileride inşallah :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kobebryant
@mariokaldato
Bu videoyu izlemiştim yeni bisikletini tanıtıyor eleman. Yolda barlar arazide elcikler mantıklı ama kullanmaya başlayınca tahmin edilmeyen rahatsızlık verecek gibi bir his veriyor bana.
 
Ben daha çok bir satıș politikası diye görenlerdenim bu tür bisikleti, biliyorsunuz bisikletlerde ağır șartlarda iki iși aynı anda yapabilme diye bir durum söz konusu değil. Bu bisikletleri alan da genellikle gözümüze sokulmak istenen 'her iși yapabilen bisiklet' tabirinden etkilenerek alıyor bence. Ama görünüș olarak çok iyiler orası ayrı, bu arada yerin dibine soktum ama bende almayı düșünenlerdenim.
 
Arkadaşlar merhaba.. yol bisikleti falan derken kendimi gravel bisiklet bakarken buldum. Yolların durumu sebebiyle sağlayacağı özgürlük bana daha cazip geldi.

Çocukluğum bisiklet üzerinde geçti. Uzun yıllardır kullanmasam da spor yaptığım için kondüsyonum fena değil. Bir kaç kez kardeşimin rock rider 340 ile 35 40 kmlik turladım. Ve bisiklet almaya karar verdim.

Açıkçası carraro gravel çok cazip geliyordu ama 5800 tl civarı fiyatları biraz düşündürüyor. Araştırınca mosso monza cyclocross, salcano cyc02 ve carraro gravel arasında kaldım.

Bir merakım da şu, bunların geometrisi nasıl acaba.. ikisi cyclo cross olarak geçerken carraro gravel demiş. Geometri farkı nasıldır ?

Bir de mosso monza popüler fakat salcano da o fiyata çok şey vaad ediyor..

Yardımcı olursanız sevinirim.
 
@Ceasar Bravo

Cyclecross bisikletler orijinal olarak çamur ve merada nispeten kısa mesafeli, aksiyonlu yarışlar için çeşitlendirilmiş yol bisikletleri. Bu yüzden iki dingil arası mesafeleri keskin dönüşler yapabilmek için kısa, geometri agresif. Gravel'lar ise daha konforlu kadroya sahip yol bisikletlerinin hafif bozuk zemine girmeye uygun şekilde modifiye edilmiş hali. Tabi bu konuda farklı görüşler de var, bu başlığın en klişe tartışma konularından biri bu, neyse :)
Kendi adıma Monza ve Cyc02'dense Carraro Gravel'ı öneririm çünkü kadro daha rahat. Diğer ikisine bakarsanız gidona daha fazla uzanacaksınız, ayrıca ön teker daha yakın olduğundan hız arttığında cyclecross'lar biraz daha dengesiz olacaktır.
 
@Haggard1963
Çok teşekkür ederim bilgiler için. Fiyatı biraz düşündürüyor. Açıkçası ben kadro ölçüleri konusunda tamamen bilgisizim. Fakat her ne kadar salcano ve mosso bisikletlerin modeline cyclocross ismi verdiyse de "bunlar kesin rahat, gravel ya da endurance bir kadro yapmışlardır" diye düşünmüştüm.

Peki şunu da sormuş olayım. Salcano cyc02 ve mosso monza kadrosunu karşılaştırırsanız hangisi daha rahat ve dengelidır acaba? Salcano da fiyata göre bayağı donanımlı. Karbon maşa bile var.
 
@Ceasar Bravo
Hocam gravel kafasi yasiyayim diye sakin saykil kross alma hatasi yapma. Bu 4x4 range rover cip kafasi yasiyayim derken traktor almaya benzer. Aralarinda daglar kadar teknik ve statik farklar var

@Haggard1963
Oyle bir sey yok hocam . Denge tamamen agirlik merkezinin yol bisikletine gore nispeten daha yukarda olmasiyla ilintili bir durum. Ha diyeceksiniz ki " mtblerde de öyle" mantikli bir yaklasim olsada, mtb lerin geometrileri denge konusunda mukemmeldir, geometrilerinden ve teker acikliklari sebebiylen :)
 
@mariokaldato

Çok teşekkür ederim. Peki yani bu durumda bu salcano ve mosso'nun kadroları o kadar agresif yani carraro yanında. . Bu kötü oldu..
 
Geri