Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

Merhaba herkese. Bir sorum olacaktı, cevaplanırsa çok memnun olurum. 1,5 senedir Cyclocross kullanıyorum. İlk kez düzenli bisiklet sürdüğüm dönem bu. Yani yeniyim. Cyclocross'un yoldaki performansından tabiki hiç memnun değilim. Yaz sonu bisiklet alacağım ve Yol bisikleti alma fikrim var. Fakat sürüşlerimin % 10-15'i çakıllı, hafif toprak arazide geçiyor. Samsun'da yaşıyorum, zaman zaman bazı turlar sizi böyle parkurlara sokuyor asfalt sevseniz bile. Bana "o zaman Gravel alacaksın" dendi. Fakat anlamıyorum bu Gravel işini. Olay sadece maşanın geniş ve esnek olması mı? Kocaman lastikler ve hantal bir kadro mu oluyor Gravel dedikleri. (hafiflik takıntım hiç yok bu arada) Daha arada bir şey mi bakmak lazım
Bence bisiklet değiştirmenize değecek bir fark hissetmezsiniz. Bence bisikletinizi modifiye ederek çözersiniz gibi. Vites sisteminizi (oranları ile birlikte) ve lastik bilgilerinizi paylaşırsanız size bir yorum yapabiliriz.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Scudo
Bence bisiklet değiştirmenize değecek bir fark hissetmezsiniz. Bence bisikletinizi modifiye ederek çözersiniz gibi. Vites sisteminizi (oranları ile birlikte) ve lastik bilgilerinizi paylaşırsanız size bir yorum yapabiliriz.

Teşekkür ederim. İnanın isikletimi hiç sevmiyorum. Mosso Monza kullanıyorum. Bir şekilde daha güzel bir bisiklete kavuşmak isterim. Yolda daha atak, ölçülerime uygun ve şeklen de iyi bir şey istiyorum. 80-100 km'lik sürüşler yapacağım çoğunlukla asfaltta. Fakat mutlaka çakıla ve toprağa giriyorum. "Sana saf yol bisikleti gitmez, gravel almalısın" deniyor.
 
Teşekkür ederim. İnanın isikletimi hiç sevmiyorum. Mosso Monza kullanıyorum. Bir şekilde daha güzel bir bisiklete kavuşmak isterim. Yolda daha atak, ölçülerime uygun ve şeklen de iyi bir şey istiyorum. 80-100 km'lik sürüşler yapacağım çoğunlukla asfaltta. Fakat mutlaka çakıla ve toprağa giriyorum. "Sana saf yol bisikleti gitmez, gravel almalısın" deniyor.
Şu an takılı olan lastikler ne?
 
İlk sayfadan itibaren bütün yazılanları okudum, kafamdaki soru işaretleri gitti mi? Hayır. Aksine arttı. Herkesin farklı bakış açısı var tabi, bu doğru. Tek bir cevabın çıkma olasılığı yok.
Bozuk Antakya yollarında mtb kullanıyorum ama biraz hantal kalıyor. Gravel bakayım dedim, işin içinden çıkamadım, bazı graveller neredeyse dağ bisikleti gibi tekere sahip, bazıları daha yol’cu. Kross’ un bir modelini beğendim ama ağır ve hantal duruyordu. Yerli modellerinde hepsi muamma. Fiyatlar makul ama kadroları ne alemde bilmiyorum. Sonunda şöyle bir şeye karar verdim ama bu da donanıma göre oldukça yüksek fiyata sahip benim için. Güzelliği ise genelde asfaltta sürüldüğü için uzun yola gider, bozuk yolu da sever. Son bir kez sorayım dedim sizlere gravel mi, Türk markalar mı yoksa bu mu? Sizin vereceğiniz bir bütçeniz olsaydı ne yapardınız?A4150A51-AD75-44AC-8D52-834C3076FA67.jpegF8A2498E-65B3-4A27-9908-EBC5F85092C2.jpegC667EA81-745B-4395-BDC6-0521A9E375E2.jpegF8A2498E-65B3-4A27-9908-EBC5F85092C2.jpegF8A2498E-65B3-4A27-9908-EBC5F85092C2.jpeg
 
İlk sayfadan itibaren bütün yazılanları okudum, kafamdaki soru işaretleri gitti mi? Hayır. Aksine arttı. Herkesin farklı bakış açısı var tabi, bu doğru. Tek bir cevabın çıkma olasılığı yok.
Bozuk Antakya yollarında mtb kullanıyorum ama biraz hantal kalıyor. Gravel bakayım dedim, işin içinden çıkamadım, bazı graveller neredeyse dağ bisikleti gibi tekere sahip, bazıları daha yol’cu. Kross’ un bir modelini beğendim ama ağır ve hantal duruyordu. Yerli modellerinde hepsi muamma. Fiyatlar makul ama kadroları ne alemde bilmiyorum. Sonunda şöyle bir şeye karar verdim ama bu da donanıma göre oldukça yüksek fiyata sahip benim için. Güzelliği ise genelde asfaltta sürüldüğü için uzun yola gider, bozuk yolu da sever. Son bir kez sorayım dedim sizlere gravel mi, Türk markalar mı yoksa bu mu? Sizin vereceğiniz bir bütçeniz olsaydı ne yapardınız?229899 dosyayı görüntüle229900 dosyayı görüntüle229901 dosyayı görüntüle229900 dosyayı görüntüle229900 dosyayı görüntüle
O fiyata değmez bence.
forumda birisi çok güzel çelik bisiklet satıyordu.
Wilier Jaroon Çelik Gravel Adventure Sram Rival 1

veya
(link) kadro alıp tiagra veya sora setle çok iyi olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve ykaya
Teşekkür ederim. İnanın isikletimi hiç sevmiyorum. Mosso Monza kullanıyorum. Bir şekilde daha güzel bir bisiklete kavuşmak isterim. Yolda daha atak, ölçülerime uygun ve şeklen de iyi bir şey istiyorum. 80-100 km'lik sürüşler yapacağım çoğunlukla asfaltta. Fakat mutlaka çakıla ve toprağa giriyorum. "Sana saf yol bisikleti gitmez, gravel almalısın" deniyor.
Bisikletinizi sevmiyorsanız yapabileceğimiz bir şey yok ama ufak tefek dokunuşlarla bisikletinizdeki hantallıktan kurtulabilirsiniz. Gravel de alsanız piyasadaki gravellere bakınca çok üst düzey bir bisiklete çıkmazsanız elinizdekinden çok farklı bir ürün almayacaksınız.
 
Aslında ön maşada gidon bağlantım olmamasına rağmen ön bagaj kullanan biriyim, delik olması inanılmaz avantaj evet; ama kafanıza koyduysanız o bagajı takarsınız ön çatala :D ben tura çıktığımda yapıştırıcam bagajı, ama önce estetiğini hissede hissede kullanmak istiyorum

Vay arkadaş. Sadece 1 senede piyasada kalması üzücü, gayet güzel bi model aslında. Biz de sınırlı üretim kullanmış kadar olduk hocam ne dersiniz? :D
ben bir de Türkiye`de ilk üretilen modeli kullandım :) Direk fuardan bana geldi.
 
Çok teşekkür ederim, ama lastikler mitas geldi. Beni çok üzdü cidden, aldığım yere mesaj attım değiştirir misiniz diye. Umarım olumlu yanıt verirler
Hadi ya. İnşaallah değiştirirler.
 
Teşekkür ederim. İnanın isikletimi hiç sevmiyorum. Mosso Monza kullanıyorum. Bir şekilde daha güzel bir bisiklete kavuşmak isterim. Yolda daha atak, ölçülerime uygun ve şeklen de iyi bir şey istiyorum. 80-100 km'lik sürüşler yapacağım çoğunlukla asfaltta. Fakat mutlaka çakıla ve toprağa giriyorum. "Sana saf yol bisikleti gitmez, gravel almalısın" deniyor.
Gravel aldığınızda da cyclocrosstan pek bir farkı olacağını düşünmüyor. Daha atik çoğu zaman yolda kullanabileceğiniz bir şey istiyorsanız. Endurace kadro geometrisine sahip bir bisiklet alabilirsiniz. Bazı modeller 35c'ye kadar lastik takmaya izin veriyor. Melez bir lastik ile hem yolda hemde kısmi toprak yollarda kullanabilirsiniz.
Geçenlerde yol kapalıymış bir toprak yola girmek zorunda kaldım 25c durano ile bile gittiysem endurace ve 35 lastik ile çok daha rahat gidilebilirdi o yolda. Bende monza topladım misal yol performansı beklemediğim için mtb grup set ile topladım. Yol bisikletimin yeri ayrı onun ki ayrı. Gravel bisiklete 5-6 bin verip keşke demektense ya elinizdekini @sspl 'nin dediği modifiye edip devam edeceksiniz yada bence endurace kadro alıp devam etmelisiniz. Bisikletinizin kadro boyu 52 falan ise forumdan @Ali Kılıç 35.5 arıyor.


Alındığı takdirde ileri dönemler yükseltmeye elverişli güzel bir kadrosu var. Kross markası çok bilinmese de daha öncelerde de dediğim gibi özellikle dağ bisikleti modellerini beğeniyorum. Denizli'de Enes'in mağazasında da görmek ayrı bir güzel oluyor.
 
Gravel alacak olsam kross esker ‘i değerlendirirdim. Üzerindeki sete çok takılmamak lazım ki Claris de fena değil. Diğer kullanılan malzemeler de kaliteli , selesi çok hoşuma gitti mesela. Gidon sargısı kaliteli , lastikleri çok güzel. Ben beğendim açıkçası. Elbette bu işler biraz da zevk meselesi şahsen ben Carraro almazdım .
 
İlk sayfadan itibaren bütün yazılanları okudum, kafamdaki soru işaretleri gitti mi? Hayır. Aksine arttı. Herkesin farklı bakış açısı var tabi, bu doğru. Tek bir cevabın çıkma olasılığı yok.
Bozuk Antakya yollarında mtb kullanıyorum ama biraz hantal kalıyor. Gravel bakayım dedim, işin içinden çıkamadım, bazı graveller neredeyse dağ bisikleti gibi tekere sahip, bazıları daha yol’cu. Kross’ un bir modelini beğendim ama ağır ve hantal duruyordu. Yerli modellerinde hepsi muamma. Fiyatlar makul ama kadroları ne alemde bilmiyorum. Sonunda şöyle bir şeye karar verdim ama bu da donanıma göre oldukça yüksek fiyata sahip benim için. Güzelliği ise genelde asfaltta sürüldüğü için uzun yola gider, bozuk yolu da sever. Son bir kez sorayım dedim sizlere gravel mi, Türk markalar mı yoksa bu mu? Sizin vereceğiniz bir bütçeniz olsaydı ne yapardınız?229899 dosyayı görüntüle229900 dosyayı görüntüle229901 dosyayı görüntüle229900 dosyayı görüntüle229900 dosyayı görüntüle
Specialized vs yerli markalar diyorsanız cevap belli zaten.Ben şu anda bana uygun kadro boyu bulamadığım için piyasada mecburen carraro falan bakıyorum ama bekleyeceğim heralde biraz daha.Wiggle dan buldum bi willier onu da tr e göndermiyorlar.Kross falan da güzel bu arada uygun kadro bulduysanız.Beni tek kıl eden bunlarda mekanik disk olması o da mekanik olmasından ziyade fren diskine tek taraftan baskı uygulayıp frenleme yapmasından geçmişte kimde gördüysen ne yaparsan yap hafif sürterdi o frenler o zamandan kıllık kalmış:D
 
Teşekkür ederim. İnanın isikletimi hiç sevmiyorum. Mosso Monza kullanıyorum. Bir şekilde daha güzel bir bisiklete kavuşmak isterim. Yolda daha atak, ölçülerime uygun ve şeklen de iyi bir şey istiyorum. 80-100 km'lik sürüşler yapacağım çoğunlukla asfaltta. Fakat mutlaka çakıla ve toprağa giriyorum. "Sana saf yol bisikleti gitmez, gravel almalısın" deniyor.

Merhaba ben de sizin gibi Mosso Monza kullanıcısıyım. Üzerinde gelen lastikler felaket. Özellikle uzun turlarda (Pendik-Şile git-gel 110 km) sürüş zevkini kaçırıyor, çok yoruyor. Üstüne bu lastikler 600 gr. İkisi 1.2 kg geliyor. Jantlar daha fena alivio/acera göbeğe örülmüşler ve 2,2-2,4 kg civarında ikisi.

İlk aşamada lastikleri (700x30 gravel ya da 700x28 yol) sonra da biraz paraya kıyıp jantları(1,6 -1,7 kg disk fren model jantlar) daha iyisi ile değiştirebilirsiniz. Hatta eliniz değmişken üzerindeki rubleyi shimano xt 9 vites 11-34 ruble ile değiştirirseniz bambaşka bir canavarınız olur. Bisiklette 10,5 kg'a düşer.

En azından Monza için ilk aşamada hedefim bunlar. Sonra belki bir karbon maşa alıp 10 kg'a çekip defteri kapatırım. Tüm bunlar 3000 tl tutar. Zaten bisikleti de 3.000 tl'ye aldım. 6.000 tl'ye alacağınız her türlü gravel'dan ya da endurance'dan iyi olur.

Bence Monza'nın kadrosu oldukça rijit. Esneme yapmıyor. Aydos da tırmanırken direk tecrübe ediyorsunuz. Geometri olarak cx'den ziyade endurance/gravel kadroya daha yakın. Muadillerine göre ağır olabilir ama sağlamlık açısından güven veriyor.

Tercih sizin tabi ama sadece jant ve/veya lastiği değiştirerek çok yönlü kullandığım bisikleti tek yönlü bir bisiklete tercih etmem.
 
Son düzenleme:
Merhaba ben de sizin gibi Mosso Monza kullanıcısıyım. Üzerinde gelen lastikler felaket. Özellikle uzun turlarda (Pendik-Şile git-gel 110 km) sürüş zevkini kaçırıyor, çok yoruyor. Üstüne bu lastikler 600 gr. İkisi 1.2 kg geliyor. Jantlar daha fena alivio/acera göbeğe örülmüşler ve 2,2-2,4 kg civarında ikisi.

İlk aşamada lastikleri (700x30 gravel ya da 700x28 yol) sonra da biraz paraya kıyıp jantları(1,6 -1,7 kg disk fren model jantlar) daha iyisi ile değiştirebilirsiniz. Hatta eliniz değmişken üzerindeki rubleyi shimano xt 9 vites 11-34 ruble ile değiştirirseniz bambaşka bir canavarınız olur. Bisiklette 10,5 kg'a düşer.

En azından Monza için ilk aşamada hedefim bunlar. Sonra belki bir karbon maşa alıp 10 kg'a çekip defteri kapatırım. Tüm bunlar 3000 tl tutar. Zaten bisikleti de 3.000 tl'ye aldım. 6.000 tl'ye alacağınız her türlü gravel'dan ya da endurance'dan iyi olur.

Bence Monza'nın kadrosu oldukça rijit. Esneme yapmıyor. Aydos da tırmanırken direk tecrübe ediyorsunuz. Geometri olarak cx'den ziyade endurance/gravel kadroya daha yakın. Muadillerine göre ağır olabilir ama sağlamlık açısından güven veriyor.

Tercih sizin tabi ama sadece jant ve/veya lastiği değiştirerek çok yönlü kullandığım bisikleti tek yönlü bir bisiklete tercih etmem.

Buraya yazmak gerçekten harika oldu. Cevaplar çok iyi geldi. Aslında temel olarak Monza'dan yolda performans alabileceğimi hiç düşünmemiştim. Öncelikle bunu denemeye karar verdim. Jant'ları, lastikleri ve seleyi değiştirip duruma bakacağım. Yolda istediğim atikliğe yakalaşırsam ruble ve karbon maşa konularına tekrar bakabilirim. Maşa aşamasına gelirsem belki o zaman sizinle temasa geçerim. Cevaplayan diğer arkadaşlara da çok teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spd-SL Terlik
Gravel alacak olsam kross esker ‘i değerlendirirdim. Üzerindeki sete çok takılmamak lazım ki Claris de fena değil. Diğer kullanılan malzemeler de kaliteli , selesi çok hoşuma gitti mesela. Gidon sargısı kaliteli , lastikleri çok güzel. Ben beğendim açıkçası. Elbette bu işler biraz da zevk meselesi şahsen ben Carraro almazdım .
Şu krosslar gerçekten ilgi çekici, öncelikle tasarımları renkleri çok güzel. Üç modelin
en basit olan 2.0 bence f/p olarak başarılı wtb lastik ve seleleri bulunmaz nimet. 4.0 modeli cro/mo kadro o da bence çok başarılı ayrıca jantlarıda wtb. 6.0 ilginç üzerinde disk frenli 105 set var maşa karbon jantlar dtswiss r500 o fiyata çıktıktan sonra kafalar karışmaya başlıyor.
Ama dediğim gibi 2.0 modeli o fiyat bandında değerlendirilebilir
 
Şu krosslar gerçekten ilgi çekici, öncelikle tasarımları renkleri çok güzel. Üç modelin
en basit olan 2.0 bence f/p olarak başarılı wtb lastik ve seleleri bulunmaz nimet. 4.0 modeli cro/mo kadro o da bence çok başarılı ayrıca jantlarıda wtb. 6.0 ilginç üzerinde disk frenli 105 set var maşa karbon jantlar dtswiss r500 o fiyata çıktıktan sonra kafalar karışmaya başlıyor.
Ama dediğim gibi 2.0 modeli o fiyat bandında değerlendirilebilir
2.0 modelinde kablolama kadro içi ve kaynak işçiliği insanın gözünü tırmalamıyor. Evet 6.0 modeli amiral gemisi .
 
Son düzenleme:
Şu krosslar gerçekten ilgi çekici, öncelikle tasarımları renkleri çok güzel. Üç modelin
en basit olan 2.0 bence f/p olarak başarılı wtb lastik ve seleleri bulunmaz nimet. 4.0 modeli cro/mo kadro o da bence çok başarılı ayrıca jantlarıda wtb. 6.0 ilginç üzerinde disk frenli 105 set var maşa karbon jantlar dtswiss r500 o fiyata çıktıktan sonra kafalar karışmaya başlıyor.
Ama dediğim gibi 2.0 modeli o fiyat bandında değerlendirilebilir
2.0 modelinde kablolama kadro içi ve kaynak işçliği insanın gözünü tırmalamıyor. Evet 6.0 modeli amiral gemisi .
Türkiye'deki modelde claris grup setli 2019 modeller. 2020 modelinde sora grup kullanılmış olarak görünüyor. Bisikletin kadro altında matara bağlantı noktası var mı bilmiyorum ama kadro üzerinde entegre kadro üstü çantası için bağlantı yerleri mevcut. (link) Üzerindeki lastiklerin sadece Türkiye fiyatı 800 lira civarında. Birde shimano'nun sora ve altındaki yol grup setlerinin mtb set ile uyumlu çalışması güzel bir şey. Her hangi bir aktarıcı ve ruble değişikliği ile çok bir para harcamadan internette gördüğümüz tipte bir gravel bisiklete dönüştürülebilir. Denizliye gittiğimde ilk iş olarak bir canlı olarak inceleyeceğim.

Gravel değil ama şu modeli çok hoşuma gidiyor, 29+ efsane bir şey (link)
 
Merhaba ben de sizin gibi Mosso Monza kullanıcısıyım. Üzerinde gelen lastikler felaket. Özellikle uzun turlarda (Pendik-Şile git-gel 110 km) sürüş zevkini kaçırıyor, çok yoruyor. Üstüne bu lastikler 600 gr. İkisi 1.2 kg geliyor. Jantlar daha fena alivio/acera göbeğe örülmüşler ve 2,2-2,4 kg civarında ikisi.

İlk aşamada lastikleri (700x30 gravel ya da 700x28 yol) sonra da biraz paraya kıyıp jantları(1,6 -1,7 kg disk fren model jantlar) daha iyisi ile değiştirebilirsiniz. Hatta eliniz değmişken üzerindeki rubleyi shimano xt 9 vites 11-34 ruble ile değiştirirseniz bambaşka bir canavarınız olur. Bisiklette 10,5 kg'a düşer.

En azından Monza için ilk aşamada hedefim bunlar. Sonra belki bir karbon maşa alıp 10 kg'a çekip defteri kapatırım. Tüm bunlar 3000 tl tutar. Zaten bisikleti de 3.000 tl'ye aldım. 6.000 tl'ye alacağınız her türlü gravel'dan ya da endurance'dan iyi olur.

Bence Monza'nın kadrosu oldukça rijit. Esneme yapmıyor. Aydos da tırmanırken direk tecrübe ediyorsunuz. Geometri olarak cx'den ziyade endurance/gravel kadroya daha yakın. Muadillerine göre ağır olabilir ama sağlamlık açısından güven veriyor.

Tercih sizin tabi ama sadece jant ve/veya lastiği değiştirerek çok yönlü kullandığım bisikleti tek yönlü bir bisiklete tercih etmem.

Hocam 25mm çok mu ince olur Monza için?
 
Geri