Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

İyi bir jant setine birkaç örnek alabilir miyim? Lastikte yuvarlanma, yol tutuş, sağlamlık ve fiyat konularını dengeleyip seçeceğim. Ama jantta gerçekten bilgim yetmiyor. Neye bakmalıyım?
Benim ön jant kırılmıştı birkaç ay önce Dt 460 takıldı. Bir arkadaş arkaya da ondan tak yeter diyor. Sanırım yetmez. O niye yeter dedi, ben niyr yetmez diye düşünüyorum bilmiyorum.


Nasipse şubat ayında ödemesini yaptığım goat 2 gelirse, yeni topladığım bu jant setini takacağım.
dt swiss 27.5 533d çemberler
dt swiss champion 2.0 teller
maxxis 27.5x2.00 race tt tubeless lastikler
snail disk rotorlar
arc carbon göbekler
 

Dosyalar

  • WhatsApp Image 2020-06-12 at 19.55.27.jpeg
    WhatsApp Image 2020-06-12 at 19.55.27.jpeg
    226,4 KB · Okunma: 64
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Scudo
Nasipse şubat ayında ödemesini yaptığım goat 2 gelirse, yeni topladığım bu jant setini takacağım.
dt swiss 27.5 533d çemberler
dt swiss champion 2.0 teller
maxxis 27.5x2.00 race tt tubeless lastikler
snail disk rotorlar
arc carbon göbekler
Sığacağından emin misiniz?
 
Nasipse şubat ayında ödemesini yaptığım goat 2 gelirse, yeni topladığım bu jant setini takacağım.
dt swiss 27.5 533d çemberler
dt swiss champion 2.0 teller
maxxis 27.5x2.00 race tt tubeless lastikler
snail disk rotorlar
arc carbon göbekler
Çember ve teli ayrı almanın mantığını açıklayabilir misin?
 
Merhabalar,

Ben giriş seviye gravel bakıyorum. Başta Goat 1.0 a yakındım. Şu an Carbon maşası, alexrims jantı, rengi, sora seti ve kadronun derli toplu olması bakımından bir tık Bisan All Trail Eco ya yakınım. Alacak olan ya da alıp kullanan var mı?
 

Dosyalar

  • P0001PR100101551.jpg
    P0001PR100101551.jpg
    299,9 KB · Okunma: 61
Çember ve teli ayrı almanın mantığını açıklayabilir misin?

Fabrika tarafından üretilmiş hazır bir jant seti değil, isteğim doğrultusunda hazırlamış olduğum bir kombo bu. Göbek, Jant Çemberi, Jant Teli, Disk Rotoru, Dış Lastik, Tubeless Bandı, Tubeless Sibobu ve Tubeless Sıvısı.
 
İyi bir jant setine birkaç örnek alabilir miyim? Lastikte yuvarlanma, yol tutuş, sağlamlık ve fiyat konularını dengeleyip seçeceğim. Ama jantta gerçekten bilgim yetmiyor. Neye bakmalıyım?
Benim ön jant kırılmıştı birkaç ay önce Dt 460 takıldı. Bir arkadaş arkaya da ondan tak yeter diyor. Sanırım yetmez. O niye yeter dedi, ben niyr yetmez diye düşünüyorum bilmiyorum.
Vallahi doğrusu benimde çok bir fikrim yok. Ben bütçem dahilinde bakıp içinden bana en olası olanı seçme usulü yapıyorum genelde. Hatta kendi topladığım bisiklette en büyük hata olarak adam akıllı sıfır jantlar duruken 2.el jant almam oldu. Bende ufaktan bakıyorum, bazen merlincycle'ta indirimler göz kırpıyor. Bazı parçaların ikinci elleri kurtarıyor ama lastik tekerler ve fren direk yol ile temas ve durmanızda önemli pay oynuyor. Yol bisikletinin üzerinde olan göbekler o kadar akıcı iken bu mtb jantlarda hayal kırıklığı oldu. Bazı şeyleri yaşayıp görmek daha iyi oluyor. Zaten aldığım fiyattan ilanlarını koydum nasipse 2 tane de alıcısı var bende bakıyorum. Forumda monza kullanıp jant değiştiren bildiğim kadarı ile @Ysryyn Bey var.
alt taraftaki tabloya göre 622x17/19 jant aldığım takdirde hem yol bisikletimdeki 25c'leri hemde 38c'leri kullanabiliyorum. Ona göre bir şeyler bakıyorum aslında. Yurt dışında güzel seçenekler var. Tabi üzerine kargo ve vergi çıkıncahesap ettiğiniz fiyatın biraz üzerine çıkabiliyor.
@sspl Sheldon Brown'dan.....

Which tire fits safely on which rim?
[all dimensions in millimeters]
Tire width
Rim width
(interior)
1820232528323537404447505457
13XXXX
15XXXX
17XXXXX
19XXXXXX
21XXXXXX
23XXXX
25XXXXX

Ekleme :
Topladığım bisiklette ikinci el jant tercihi pek verimli olmadı sürekli önüme bir şey çıkıyor, yok akortu yok bilyesi derken janttan soğudum. İnternette jant setlerine bakarken merlin'de güzel seçenekler geldi. Baktıkça daha güzeli çıkıyor çıktıkça da parası artıyor haliyle. (link) Bu jant hakkında görüşünüz nedir? Aslında vision 30 disc 'te göz kırpıyor ama vergi vs derken bisikleti topladığım fiyata jant seti almış olacağım, kendi sitesinde cyclocross uyumlu görünüyor. Hidrolik fren seti kullanıyor olsam alırdım. Maaş bordrosunda mayıs ayı için devlete bir jant seti kadar kesinti ile vergi ödemişim. Her ay maaşımın yarısını devlete verirken ben bir şeylere ulaşmak için sürekli kesinti yapmak zorunda kalıyorum onun için az gözüm döndü olmuşken bu kadar emek varken bari iyi bir şey olsun.
Yada bunların hepsini def edip yurt içinden shimano mt35 mtb jant seti alsam.
(link)
 
Son düzenleme:
@MakRo ben 15 jant ile 38 lastik kullanıyorum çok da bir problem yok gibi. hatta fabrika çıkışı bu şekilde. illa 17-19 olmasına da gerek yok sanki, 15 de denk gelirsen uygun tercih edebilirsin. vision 30lar çok jant teli kırması ile ünlü bildiğim kadarıyla.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin ve MakRo
@MakRo dostum merhaba. Bu aralar foruma girmiyorum pek. Senin canavar nedir ne durumda bir bilgim yok açıkçası. Epey merak ediyorum. Harika bişey çıkacak ortaya biliyorum 👍bitir artık 👋
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin ve MakRo
Nasipse şubat ayında ödemesini yaptığım goat 2 gelirse, yeni topladığım bu jant setini takacağım.
dt swiss 27.5 533d çemberler
dt swiss champion 2.0 teller
maxxis 27.5x2.00 race tt tubeless lastikler
snail disk rotorlar
arc carbon göbekler

ne kadara patladı bu set? lastikler çok büyük görünüyor, yolda performansı nasıl olmasını bekliyorsunuz?
 
Arkadaşlar merhaba. Bugün sipariş verdiğim Bisan All Trail Eco bisikletimle ben de artık aranızdayım. Çok uzun zamandır ara verdiğim bisiklet sevdama yeniden dönmüş olmanın heyecanı fazlasıyla var. :) Bisikletimin gelmesi 1 haftayı bulacak. Bisikletimle ilgili çok fazla içerik bulamadım, kullanan arkadaşlara bazı sorularım olacak, yardımcı olabilirlerse sevinirim.
 
Umarım fotoshop ile doğaya koyulmuş şekilde değilde gerçekten çamurun tozun toprağın içinde de görürüz. Bir tane de benden olsun. Geometrisi bence dağ bisikletine benzeyen (ne alakası var değil ki) 'de olabilir, Fiyat olarak tabi ki de beni aşan, renk olarak özellikle yeşilinin hoşuma gittiği 700x42c lastikli, maşa ve kadrosunda ekstra montaj yeri olan (çanta, matara kafesi). Sitesinde zevkinize göre grup set ve bir kaç şey ekleyebilmenize imkan tanıyan acayip bir makine. Yani kadro boyunu bile yayınlamaya üşenen markalar şöyle bir şey yapması için daha kça yıl geçmesi gerekiyor. Ya arkada x firması y modeli için dese ki "elimde her zaman 52 ve 54 kadro var ama, elimizde 50-56-58 kadro üretmek için teknoloji ve imkanımız var. Sen 58 kadro mu istiyorsun tamam yaparız ama 1 ay beklersin" demesi bu kadar mı zor. Listesine bakıyorsun ya kadro boyu sınırlı yada listede var ama bayinin haberi yok. Carraro bayisi ile inatlaştım en son söylenerek açıp baktığı katalogda 58 yazdığını görünce "ana varmış lan" demişti yanındaki kişiye.
Britanya'nın kuzeyinde Galler'de İrlanda'da bisiklet sürmeyi çok isterdim. Sürekli adamlara kızıyoruz ama bilgisayar oyunlarındna tanıdığım İngilizler özellikle de İskoçlar çok sıcak kanlıydı. "yazın buraya gelsene eğleniriz" diyenler vardı. Daha şehir değiştiremiyoruz ülke için daha var. Hele ki orası için vize almak ölüm.

FUSTLE Causeway GR1 - seçenek opsiyonlu satın alma : (link)

Video

Fotoğraf
fustle-causeway-2020-review-test-001.jpg
 
Arkadaşlar bi sorum olacak. Sizin de avuç içleriniz sürüş esnasında acıyor mu, yoksa ben yanlış kadro mu aldım diye merak etmeye başladım. carraro gravel g2 kullanıyorum 55 kadro.
 
@merihanac All trail modeli daha dağıtıma çıkmadı ama instagram da iki Teker Bir rota isimli arkadaşa bisan test etsin diye vermiş ordan bakabilirsiniz. Tabii eco modeli ile farkı vardır biraz
 
Herkese merhaba.Forumda yeniyim yaklaşık 3 aydır bu sayfayı takip ediyorum ve ben de bir cok kisi gibi gravel konusunda karar veremiyorum.Size bir kac sorum olacak.Btwin triban 520 hakkinda ne dusunuyorsunuz ? Bu bisikleti gravel a donusturebilir miyim 3 bin liraya yakın ikinci elini bulabiliyorsunuz. Ya da corelli goat 1.0 mi alayim ?bu bisikleti alan arkadaşlar var mi? bu iki bisiklet arasinda component farklari var cok fark eder mi surus acisindan? Tesekkur ederim

Siz mesajı yazalı bayağı olmuş ama görünce yazmadan duramadım.

Ben geçen sene ağustosta yol bisiketi aldım. Açıkçası kafamda bir sürü soru işareti vardı. Sever miyim, bizim yollara uygun mu yoksa zırt pırt lastik patlağı ile mı uğraşırım, acaba asfaltta mı daha çok sürerim yoksa mıcıra toprağa girer bundan mı keyif alırım bilmiyordum. Kafam böyle karışık olunca ben de "her yola gelsin" mantığı ile gravel tarzı bir bisiklet bakınmaya başladım.

Bu sene kullanıcılar için çok daha fazla çeşit var. Brn geçen sene ciddi bir şekilde Carraro G2 almayı düşündüm. Tipi de çok hoşuma gidiyordu. Fakat bir bayiiye gidip yakından gördüğümde bana çok ağır ve "kalın" geldi.

Bu sefer bir Salcano cyc02 buldum. Fakat başka bir şehirdeydi ve belki de bu modelin tek geriye kalanı idi. Görmeden almak istemedim.

Bunun üzerine Triban 520 aldım. Hem kadrosu zarif ve hafif, hem de karbon maşa bozuk yolda konforu arttırıyor (hafifliği de cabası).. ama daha da önemlisi şunu düşündüm, eğer yol bisikleti olarak kullanmazsam takarım 35 lastik, gravel olur. Ayrıca kargo için delikleri de olduğundan tura da çevrilebiliyor. Yani her yola geliyor. Gravel olarak kullansam tek eksiği hidrolik fren olacaktı.

Ben kullandıkça gördüm ki rotada bir sürpriz olmazsa yoldan çıkmıyorum. Ayrıca performans amaçlı kullanıyorum. Bu yüzden yaklaşık 2 hafta önce satıp aero bir peugeot r12 aldım. Ama triban 520'yi gerçekten istemeden sattım. Eğer vaktim olsa, yapacağımı bilsem onu satmaz ve gravele çevirir ya da tur bisikleti olarak kullanırdım.

Benim fikrim triban 520 -hidrolik fren eksiği hariç- hafifliği, endurance kadro geometrisi, rahatlığı ve sağlamlığı ile güzel bir gravel olur.
 
bende aynı arayışlar içindeyim ve kararsızım triban 520 ikinci eli pek yok triban 500 piyasada çok sizce 520 ile çok farkı var mı? bir de tekerler kaça kadar kalınlaştırılabilir 500 ün bilgi verirseniz sevinirim. son olarak 700/25 tekerli bir yol bisikleti parkeli yollarda çok kasmadan sürülür ise ne tip sorun olur yada normal gidebilir mi. çünkü ben dağa taşa gitmek için değil memleketin yollarından dolayı kararsız kalıyorum. malum yollar daha çok parkeli bazen asfalt ve toprak yoldan ibaret bizim buralarda

Aslında triban 520 bulabilirsiniz 2. Elde ama daha çok bir önceki seri var. Kırmızı siyah olan yani. Son seri siyah beyaz olan triban 520 gerçekten tek tük var 2. Elde. Benim sattığım siyah beyaz olan son seri idi oradan biliyorum. Eski 520 ile son 520 arasında benim bildiğim tek fark sora vites sisteminin sürümü. Yeni 520 sora setin son versiyonunu kullandığı için vites telleri ffrenkollarının içinden geçiyor ve bir kablo kirliliği olmuyor. Eski 520 yine eski sora seti kullandığı için vites kabloları da fren kabloları gibi dışardan geçiyor ve biraz kablo kirliliği oluyor. Bunun dışında lastik, ruble, aynakol farklı mıdır onu net bilemiyorum ama nette vardır bu bilgiler.

Sizin sorduğunuz 500 modeli ise shimano değil microshift vites sistemi kullanıyor. Ben hiç kullanmadım o yüzden performansı hakkinda bir şey diyemiyorum.

520'ler maşa genişliği sayesinde 35 mm lastiğe kadar destekliyor. En azından yeni seri 520 böyle. Fakat 500 için yine emin değilim.

Sizin yerinizde olsam bulabilirsem yeni 520, olmadı eski 520 bakardım.

Bunlar dışında dedigim gibi çok memnun kalarak kullandım. Hem nispeten hafif hem de güzel kadro geometrisi ve vites oranlarına sahip. Yokuşlarda çok rahat ettiriyor bu durum. Ayrıca performanslı kullanmaya da açık bir bisiklet. 65 km hız görmüşlüğüm var ki daha da giderdi, ben korktum.
Şunu eklemeyi unutmuşum, parkeli yolda cok sürdüm, hiç bir sıkıntı yaşamadım. Hatta karbon maşa sayesinde kollarım ve bileklerimden hiç sikayetim olmadı. Bir kaç kez yanlışlıkla sert çukura da girdim. Yine sorun olmadı. Hatta 50 km'lik bir turda girdigim köy yolu gerçekten bozuktu. Yani tam gravellik bir yoldu ama 25 mmlik lastiklerle hiç sorun yaşamadan bitirdim turu. Ben 520'nin michelin lastiklerini ve jantlarını çok beğeniyorum. Daha hiç lastiğim patlamamıştı satarken :) bir senedir yol bisikleti kullanıyorum lastik değiştirmedim :) jant ayarı da hiç bozulmadı. Fakat şunu da ekleyeyim okuduğum kadarıyla 2000 km'den sonra lastiklerde patlak oluyormuş ve bunun sebebi de lastik içindeki bandın deforme olması sebebi ile jantın iç lastiği delmesi imiş. Ama jant içine kalın bir bant geçirince sorun kalmıyor demiş yaşayanlar. Ha bir de kullandıkları zincir hoşuma gitmedi kalite olarak.
 
Arkadaşlar bi sorum olacak. Sizin de avuç içleriniz sürüş esnasında acıyor mu, yoksa ben yanlış kadro mu aldım diye merak etmeye başladım. carraro gravel g2 kullanıyorum 55 kadro.
Tabi ki ağrıdığı oluyor, her rahatsız olduğunu hisettiğin an sürüş pozisyonunu değiştirmende fayda var. Bazen alt kısımdan, bazen vitesin kauçuk kollarından, bazen de gidon boğazındaki düz taraftan tutmayı deneyebilirsin. Tabi ki eğer şikayetin devam ederse jelli bir eldiven almanda yine fayda var. Eldiven alırken mutlaka ağrıyan kısımlarınızda jel olmasına ve eldivenin tatlı bi havalandırması olmasına özen gösterin. Çünkü eldiven takmak bazen terleyen avuç içiyle beraber rahattan çok darlanmaya sebebiyet verebilir. Sevgiler.
 
  • Beğen
Tepkiler: ventiotto
Geri