Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

Kesinlikle haklısınız. Zaten baştan beri problem dediğim gibi profesyonel ayar yapabilecek servis yokluğu yüzünden sıkıntı çekiyorum. Kütahyada ikamet ediyorum. Eskişehire yönlendirdi fabrika orada yalnız akrd ve vites ayarı yaptılar fren ayarı yine yapamadılar. Teker balataya sürtüyor yalpalama oluyor ve çabuk duruyor diyorum. Dönüyor ya işte diye cevap alıyorum. Gidebilirsem Bursa ve İstanbul'u deneyeceğim. Bikeandoutdoor dan aldım. Orası yapar mı bilemiyorum. Asıl mesele şu ki her lastik patladığında ve her teker sök tak işleminde akordu ve disk ayarı bozulacak mı? Benim yapabileceğim düzeltmeler şu an için işe yaramıyor.

Akor ayarı düzgün yapılmış, tel gerginlik dağılımı doğru bir jant kaza veya büyük bir darbe almadığı sürece uzun zaman sorun çıkarmayacaktır. Yani tekeri her çıkarıp takmanızda jant akorunun kaçması söz konusu değil.

Disk kaliperlerinin ortalanması konusu ise biraz daha farklı. Yeni tip thru axle (sokma mil) jantlarda sorun büyük oranda ortadan kalkmış olsa da, qr sistemde jant sökülüp takıldığında kaliperlere ayar gerekebiliyor. Aslında bu ayar da kaliper civatalarının gevşetilip fren kolu basılıyken sıkılmasından ibaret. Ancak diskte eğrilik ve yalpalama varsa ne kadar ayarlarsanız ayarlayın sürtme kaçınılmaz olur. Bunlar haricinde fren sistemindeki hava ve güç kaybı için şu aşamada yine servis şart.

Kütahya bölgesinde bu konularda uzman teknik servis var mıdır bilemiyorum. Ulaşım imkanı varsa İzmir ve İstanbul gibi yerlerde daha iyi hizmet alabilirsiniz.
 
Scudo
Ön ve arka tekerlekler akıcı olarak dönmüyor. Balatalar sürtüyor. Balatalarda ve defalarca akord yapılan ön ve arka jantlardaki yalpalama giderilemiyor.
Ön fren hidroliği boş olarak gelmişti. Servis sele takmaktan başka bir şey anlamadığı için fabrikanın yönlendirdiği bisikletçi kaliperi sökmeden yağ bastığı için balata ve diskler yağlandı. Her ne kadar temizlenmiş olsa da iyi tutmuyor. Ben kendim ınternette araştırdım ve fabrikanın bana tarif ettiği şekilde balataları söktüm disklere beraber iyice temizledim. Ötme vs gitti. Fakat Bisikletin fren hidrolikleri az ya da hava yapmış durumda. Yeterince sıkı ve sert değil. İyi tutmuyor.

Vitesleri özellikle arka vites ayarları tam olmasına rağmen ve çapraz kullanmadığım halde hırıltılı çalışıyor. Bu normal mi bilmiyorum.

Tekerin orjinal İç lastikleri aşırı kalitesiz ve markasız bir lastik. Dış lastik aşırı dayanıksız ön ve arka lastikler 2-3 defa patladı. İç lastikleri kendim Shimano iç lastik ile (ki çok daha kaliteli) değiştiridim. İkisini elinizi aldığınızda farkı anlıyorsunuz. Ancak dış lasit ince ve zırhsız olduğu için ne girerse girsin tabi shimanonun iç lastiğini dahi patlatır. İlginçtir sihmano taktıktan sonra hala lastikler patlamadı.

Garantiye gönderildi. Ancak yalnızca kırılan ufak bir parçası değiştirilip gönderilmiş. Yazdığım diğer problemlerin hiçbirine bakılmamış. Belki yine en fazla akord edilmiştir.

Donanımı grx serisinin en üstü olduğu için tercih ettim ben de zaten ama ayarı yapılmayan bisiklet ya da hasarlı çıkan bisiklet isterse 100 bin liralık olsun.

Dün bir öğretmen arkadaşımın bisikleti (Van Rysel) ile denedik. Aynı anda ön ve arkayı boşta çeviriyoruz. Hocamın ki sonsuz döngüye sahipken benim iki teker de 10-20 sn de duruyor. Onun ki uzun süre dönmeye devam ediyor.
Benimkinde bu sorunlardan kaynaklanan sürtünme çok fazla.
Çaprazda ses gelebilir normal. On aktarıcı 4 tık yani iki yaprak diye iki tık değil onu farketmemıs olabilirsiniz çünkü ben ilk zamanlar edemedim :)

Fren olayı servisten kaynaklı gıbı. Frene yağ basmayı beceremeyen servis onuda yapAmamıştır.

Lastikleri bence güzel. İyi lastik patlamayan lastik demek değildir. Zırhlı 150 tl ye lastik alırsınız ama bisikleti 2-3 kg agırlastırmıs gibi yuvarlanma direnci görürsünüz. Sıvı ile idare edin ben patlak sıvısı kullanıyorum. Zırhlı olmasındansa sıvılı olması daha iyi
 
Öncelikle Bisan All Trail Sora kullanıcı arkadaşlara sorum olacak . Ön vites 2'ye geçince zincire sürtüyor öyle sabit kalıyor sizde de var mı bu durum ?
 
Tekrar merhaba velespitçi dostlar. Sabırsız bekleyiş sona erdi ve cumartesi günü 52 kadro Carraro G4 Pro'mu teslim aldım. 3 günde sanırım bir 70-80 km kadar kullandım.

Öncelikle bu benim ilk drop bar deneyimim ve ilk bir saat bisiklet sürmeyi yeniden öğrenmek gibiydi. Oturuş pozisyonu ve dar gidonun getirdiği kontrol zorluğu bana ufak çaplı bir afallama yaşattı ve "Ulen orta yaş krizine girip yedin bir halt da senin neyine drop bar? Alacaktın bir şehir bisikleti, sürecektin efendi efendi." dedirtse de kısa süre içinde bisikletin neden tarihin en güzel icatlarından biri olduğunu tekrar hatırladım. Böyle keyifli bir sürüş olamaz yahu. Kullandıkça alıştım, alıştıkça daha fazla kullandım. Hatta ilk heyecanla abartıyor da olabilirim ama bisikletin varsayılan oturuş pozisyonu bu mu olmalı ne? Drop barlı bisikletlerde hız için konfordan taviz verildiği gibi bir algı var ama ağırlığın gidona verilerek organik selenin maruz kaldığı baskının azaltıldığı, aynı zamanda da rüzgar direncinden büyük ölçüde kurtaran bu pozisyon bana çok daha doğal geldi. Alıştıkça bisikletle adeta bütünleştim ve vücudumun bir uzantısıymış gibi hissettirdi. Çok keyifli çok. Adeta çocukluğuma döndürdü beni. 52 kadroda da gerçekten çok rahat ettim. Belki seleyi çok az geri alabilirim ama şart da değil. Burada ölçülerime göre 52 kadroyu tavsiye eden arkadaşlara tekrar teşekkür ederim. İyi ki sizi dinlemişim. Drop bar övdük, gelelim gravela.

g4pro1.jpg

Hem hızlı, hem kıvrak olup, aynı zamanda hata affeden, sağlam ve güvenilir bir bisiklete bindiğim hissini fazlasıyla verdi bana. Gravel hakkında okuduğum bazı yazılarda "Her şeyi biraz yapan, ama hiçbirini tam olarak yapamayan" bir tür olarak tanımlanmıştı. Ben de beklentilerimi bu yönde ayarladığım için umduğumdan çok daha iyi bir tür çıktı gravel. Ben az önceki tanımı kendimce "Her şeyi yeterince iyi yapan" olarak değiştiriyorum. Bunu söylemek için erken mi bilmiyorum ama, şu an insanın tek bir bisikleti olacaksa bunun gravel olması gerektiğini düşünüyorum. Gravel da övdük, gelelim Carraro Gravel G4 Pro'ya.

g4pro2.jpg

Ben marka kötülemeye, ticari itibar zedelemeye çekinirim. Vicdan yaparım. Yemeksepetinde bile buz gibi gelen yemeğe düşük puan vermeye, kötü yorum yapmaya elim gitmez. İnsanların ekmeğiyle oynuyorum gibi gelir. Tek bir ürün marka hakkında genel fikir veremez, vermemeli. Aynı marka, aynı model ürün A kişisini üzer, B kişisini çocuklar gibi mutlu eder. İnsan faktörünün olduğu yerde hata da olur. Neyse ki benim şansım bu konuda yaver gitti ve bisikletim kolaylıkla çözülebilecek ufak tefek sorunlar dışında gayet iyi durumda. Hafif eğimli yolda pedala dokunmaksızın o kadar güzel akıyor ki, şimdiden böyle ise jantlar açıldıkça neler yapacak diye heyecanlandırıyor. Kozmetik olarak da gerçekten fotoğraflarından daha güzel görünüyor. O konuda da tatmin etti. Ama, buraya çok büyük bir ama koyuyor ve kendi paragrafını hak eden bir konu için aşağıya geçiyorum.

Sevgili Carraro, bu donanıma sahip bir bisikletin ağırlığı 11,3 kg olmamalı. Yakınımdaki bir kargo şubesinden rica ederek tartılarını kullandım ve hiçbir ek donanım olmaksızın, 52 kadro, pedallar dahil Carraro Gravel G4 Pro'nun ağırlığı 11,3 kg. Yanılıyorsam düzeltin ama bu ağırlık bir giriş segmenti gravel ağırlığı değil mi? Ne yaptın Carraro? Kadro borularının içine kurşun mu döktün?

- Ama bizim kadrolarımız çok sağlam.

Tamam o zaman. Olur da bir Canyon mühendisi ile karşılaşırsam kulağına eğilip "Sizin kadrolar da çok dandik kardeş." diye fısıldarım. Bulmuşken ülke olarak bizi neden bu kadar kıskandıklarını da sorarım.

g4pro3.jpg

"Canyon alsaydın o zaman." diyebilirsiniz haklı olarak. Vergisiz, kargosuz, Almanya'dan bir tanıdığıma getirtme şansım olsa 3 bin TL daha verip öyle yapardım, inanın. Ha, bu demek değil ki Carraro markasını önermiyorum. Soran olursa ağırlık konusunda uyarmakla birlikte kesinlikle öneririm. Çok da kondisyonlu olmayan beni Kütahya Kalesine çıkarabildi ya, daha ne olsun. Ağırlık dışında bir kusurunu henüz görmedim. Ama görmezden gelinecek bir kusur da değil, kusura bakmasınlar. Kendimi tekrar edeceğim ama, bu segmentte bir gravel bisikletin ağırlığı 11 kiloyu geçmemeli. Yanılıyorsam daha tecrübeli üyeler lütfen düzeltsinler, ben de mesajımı düzelteyim. Çünkü gerçekten haksızca marka kötülemek, itibar zedelemek istemem. "300 gram için amma tantana yaptın." diye düşünenlere de konunun 300 gramdan daha derin olduğunu söylemek isterim ama bu konuda daha fazla konuşup detaya girmek istemiyorum.

g4pro4.jpg

@a-hmd-i Bu arada, Kütahya'da ikamet eden bir G4 kullanıcısı daha görmek şaşırttı. İlk mesajımda Kütahya'da denemek için herhangi bir gravel bulabileceğimi bile sanmadığımı yazmıştım ki çok ufak farklarla aynı modeli kullanıyormuşuz. Sizi daha önce keşfetse idim o sancılı kadro boyu seçme döneminde mutlaka yardımınızı isterdim. Yaşadığınız problemler umarım en kısa zamanda çözülür.

Herkese iyi akşamlar. Vakit ayırıp yardımcı olan arkadaşlara tekrar teşekkürler.
 
Tekrar merhaba velespitçi dostlar. Sabırsız bekleyiş sona erdi ve cumartesi günü 52 kadro Carraro G4 Pro'mu teslim aldım. 3 günde sanırım bir 70-80 km kadar kullandım.

Öncelikle bu benim ilk drop bar deneyimim ve ilk bir saat bisiklet sürmeyi yeniden öğrenmek gibiydi. Oturuş pozisyonu ve dar gidonun getirdiği kontrol zorluğu bana ufak çaplı bir afallama yaşattı ve "Ulen orta yaş krizine girip yedin bir halt da senin neyine drop bar? Alacaktın bir şehir bisikleti, sürecektin efendi efendi." dedirtse de kısa süre içinde bisikletin neden tarihin en güzel icatlarından biri olduğunu tekrar hatırladım. Böyle keyifli bir sürüş olamaz yahu. Kullandıkça alıştım, alıştıkça daha fazla kullandım. Hatta ilk heyecanla abartıyor da olabilirim ama bisikletin varsayılan oturuş pozisyonu bu mu olmalı ne? Drop barlı bisikletlerde hız için konfordan taviz verildiği gibi bir algı var ama ağırlığın gidona verilerek organik selenin maruz kaldığı baskının azaltıldığı, aynı zamanda da rüzgar direncinden büyük ölçüde kurtaran bu pozisyon bana çok daha doğal geldi. Alıştıkça bisikletle adeta bütünleştim ve vücudumun bir uzantısıymış gibi hissettirdi. Çok keyifli çok. Adeta çocukluğuma döndürdü beni. 52 kadroda da gerçekten çok rahat ettim. Belki seleyi çok az geri alabilirim ama şart da değil. Burada ölçülerime göre 52 kadroyu tavsiye eden arkadaşlara tekrar teşekkür ederim. İyi ki sizi dinlemişim. Drop bar övdük, gelelim gravela.

268787 dosyayı görüntüle

Hem hızlı, hem kıvrak olup, aynı zamanda hata affeden, sağlam ve güvenilir bir bisiklete bindiğim hissini fazlasıyla verdi bana. Gravel hakkında okuduğum bazı yazılarda "Her şeyi biraz yapan, ama hiçbirini tam olarak yapamayan" bir tür olarak tanımlanmıştı. Ben de beklentilerimi bu yönde ayarladığım için umduğumdan çok daha iyi bir tür çıktı gravel. Ben az önceki tanımı kendimce "Her şeyi yeterince iyi yapan" olarak değiştiriyorum. Bunu söylemek için erken mi bilmiyorum ama, şu an insanın tek bir bisikleti olacaksa bunun gravel olması gerektiğini düşünüyorum. Gravel da övdük, gelelim Carraro Gravel G4 Pro'ya.

268788 dosyayı görüntüle

Ben marka kötülemeye, ticari itibar zedelemeye çekinirim. Vicdan yaparım. Yemeksepetinde bile buz gibi gelen yemeğe düşük puan vermeye, kötü yorum yapmaya elim gitmez. İnsanların ekmeğiyle oynuyorum gibi gelir. Tek bir ürün marka hakkında genel fikir veremez, vermemeli. Aynı marka, aynı model ürün A kişisini üzer, B kişisini çocuklar gibi mutlu eder. İnsan faktörünün olduğu yerde hata da olur. Neyse ki benim şansım bu konuda yaver gitti ve bisikletim kolaylıkla çözülebilecek ufak tefek sorunlar dışında gayet iyi durumda. Hafif eğimli yolda pedala dokunmaksızın o kadar güzel akıyor ki, şimdiden böyle ise jantlar açıldıkça neler yapacak diye heyecanlandırıyor. Kozmetik olarak da gerçekten fotoğraflarından daha güzel görünüyor. O konuda da tatmin etti. Ama, buraya çok büyük bir ama koyuyor ve kendi paragrafını hak eden bir konu için aşağıya geçiyorum.

Sevgili Carraro, bu donanıma sahip bir bisikletin ağırlığı 11,3 kg olmamalı. Yakınımdaki bir kargo şubesinden rica ederek tartılarını kullandım ve hiçbir ek donanım olmaksızın, 52 kadro, pedallar dahil Carraro Gravel G4 Pro'nun ağırlığı 11,3 kg. Yanılıyorsam düzeltin ama bu ağırlık bir giriş segmenti gravel ağırlığı değil mi? Ne yaptın Carraro? Kadro borularının içine kurşun mu döktün?

- Ama bizim kadrolarımız çok sağlam.

Tamam o zaman. Olur da bir Canyon mühendisi ile karşılaşırsam kulağına eğilip "Sizin kadrolar da çok dandik kardeş." diye fısıldarım. Bulmuşken ülke olarak bizi neden bu kadar kıskandıklarını da sorarım.

268789 dosyayı görüntüle

"Canyon alsaydın o zaman." diyebilirsiniz haklı olarak. Vergisiz, kargosuz, Almanya'dan bir tanıdığıma getirtme şansım olsa 3 bin TL daha verip öyle yapardım, inanın. Ha, bu demek değil ki Carraro markasını önermiyorum. Soran olursa ağırlık konusunda uyarmakla birlikte kesinlikle öneririm. Çok da kondisyonlu olmayan beni Kütahya Kalesine çıkarabildi ya, daha ne olsun. Ağırlık dışında bir kusurunu henüz görmedim. Ama görmezden gelinecek bir kusur da değil, kusura bakmasınlar. Kendimi tekrar edeceğim ama, bu segmentte bir gravel bisikletin ağırlığı 11 kiloyu geçmemeli. Yanılıyorsam daha tecrübeli üyeler lütfen düzeltsinler, ben de mesajımı düzelteyim. Çünkü gerçekten haksızca marka kötülemek, itibar zedelemek istemem. "300 gram için amma tantana yaptın." diye düşünenlere de konunun 300 gramdan daha derin olduğunu söylemek isterim ama bu konuda daha fazla konuşup detaya girmek istemiyorum.

268790 dosyayı görüntüle

@a-hmd-i Bu arada, Kütahya'da ikamet eden bir G4 kullanıcısı daha görmek şaşırttı. İlk mesajımda Kütahya'da denemek için herhangi bir gravel bulabileceğimi bile sanmadığımı yazmıştım ki çok ufak farklarla aynı modeli kullanıyormuşuz. Sizi daha önce keşfetse idim o sancılı kadro boyu seçme döneminde mutlaka yardımınızı isterdim. Yaşadığınız problemler umarım en kısa zamanda çözülür.

Herkese iyi akşamlar. Vakit ayırıp yardımcı olan arkadaşlara tekrar teşekkürler.
Öncelikle hayırlı olsun, bu kurlarla açıkçası ithal bisikletlere yönelmek insanı korkutuyor. Bugün aldığınız bisiklet yanına kar kalacaktır. Bu kurlarla sürekli fiyatlara güncelleme geliyor.

Ayrıca üniversiteyi okuduğum şehirden böyle güzel fotoğraflar paylaştığınız için teşekkür ederim. Bedesteni, gölü ve kaleden manzaraları görmek 10 yıl kadar öncelere götürdü. O zamanlar bu kadar yoğun bisiklet sürmesemde zaman zaman kiralayıp bisiklet sürmüşlüğüm olmuştu.
 
Tekrar merhaba velespitçi dostlar. Sabırsız bekleyiş sona erdi ve cumartesi günü 52 kadro Carraro G4 Pro'mu teslim aldım. 3 günde sanırım bir 70-80 km kadar kullandım.

Öncelikle bu benim ilk drop bar deneyimim ve ilk bir saat bisiklet sürmeyi yeniden öğrenmek gibiydi. Oturuş pozisyonu ve dar gidonun getirdiği kontrol zorluğu bana ufak çaplı bir afallama yaşattı ve "Ulen orta yaş krizine girip yedin bir halt da senin neyine drop bar? Alacaktın bir şehir bisikleti, sürecektin efendi efendi." dedirtse de kısa süre içinde bisikletin neden tarihin en güzel icatlarından biri olduğunu tekrar hatırladım. Böyle keyifli bir sürüş olamaz yahu. Kullandıkça alıştım, alıştıkça daha fazla kullandım. Hatta ilk heyecanla abartıyor da olabilirim ama bisikletin varsayılan oturuş pozisyonu bu mu olmalı ne? Drop barlı bisikletlerde hız için konfordan taviz verildiği gibi bir algı var ama ağırlığın gidona verilerek organik selenin maruz kaldığı baskının azaltıldığı, aynı zamanda da rüzgar direncinden büyük ölçüde kurtaran bu pozisyon bana çok daha doğal geldi. Alıştıkça bisikletle adeta bütünleştim ve vücudumun bir uzantısıymış gibi hissettirdi. Çok keyifli çok. Adeta çocukluğuma döndürdü beni. 52 kadroda da gerçekten çok rahat ettim. Belki seleyi çok az geri alabilirim ama şart da değil. Burada ölçülerime göre 52 kadroyu tavsiye eden arkadaşlara tekrar teşekkür ederim. İyi ki sizi dinlemişim. Drop bar övdük, gelelim gravela.

268787 dosyayı görüntüle

Hem hızlı, hem kıvrak olup, aynı zamanda hata affeden, sağlam ve güvenilir bir bisiklete bindiğim hissini fazlasıyla verdi bana. Gravel hakkında okuduğum bazı yazılarda "Her şeyi biraz yapan, ama hiçbirini tam olarak yapamayan" bir tür olarak tanımlanmıştı. Ben de beklentilerimi bu yönde ayarladığım için umduğumdan çok daha iyi bir tür çıktı gravel. Ben az önceki tanımı kendimce "Her şeyi yeterince iyi yapan" olarak değiştiriyorum. Bunu söylemek için erken mi bilmiyorum ama, şu an insanın tek bir bisikleti olacaksa bunun gravel olması gerektiğini düşünüyorum. Gravel da övdük, gelelim Carraro Gravel G4 Pro'ya.

268788 dosyayı görüntüle

Ben marka kötülemeye, ticari itibar zedelemeye çekinirim. Vicdan yaparım. Yemeksepetinde bile buz gibi gelen yemeğe düşük puan vermeye, kötü yorum yapmaya elim gitmez. İnsanların ekmeğiyle oynuyorum gibi gelir. Tek bir ürün marka hakkında genel fikir veremez, vermemeli. Aynı marka, aynı model ürün A kişisini üzer, B kişisini çocuklar gibi mutlu eder. İnsan faktörünün olduğu yerde hata da olur. Neyse ki benim şansım bu konuda yaver gitti ve bisikletim kolaylıkla çözülebilecek ufak tefek sorunlar dışında gayet iyi durumda. Hafif eğimli yolda pedala dokunmaksızın o kadar güzel akıyor ki, şimdiden böyle ise jantlar açıldıkça neler yapacak diye heyecanlandırıyor. Kozmetik olarak da gerçekten fotoğraflarından daha güzel görünüyor. O konuda da tatmin etti. Ama, buraya çok büyük bir ama koyuyor ve kendi paragrafını hak eden bir konu için aşağıya geçiyorum.

Sevgili Carraro, bu donanıma sahip bir bisikletin ağırlığı 11,3 kg olmamalı. Yakınımdaki bir kargo şubesinden rica ederek tartılarını kullandım ve hiçbir ek donanım olmaksızın, 52 kadro, pedallar dahil Carraro Gravel G4 Pro'nun ağırlığı 11,3 kg. Yanılıyorsam düzeltin ama bu ağırlık bir giriş segmenti gravel ağırlığı değil mi? Ne yaptın Carraro? Kadro borularının içine kurşun mu döktün?

- Ama bizim kadrolarımız çok sağlam.

Tamam o zaman. Olur da bir Canyon mühendisi ile karşılaşırsam kulağına eğilip "Sizin kadrolar da çok dandik kardeş." diye fısıldarım. Bulmuşken ülke olarak bizi neden bu kadar kıskandıklarını da sorarım.

268789 dosyayı görüntüle

"Canyon alsaydın o zaman." diyebilirsiniz haklı olarak. Vergisiz, kargosuz, Almanya'dan bir tanıdığıma getirtme şansım olsa 3 bin TL daha verip öyle yapardım, inanın. Ha, bu demek değil ki Carraro markasını önermiyorum. Soran olursa ağırlık konusunda uyarmakla birlikte kesinlikle öneririm. Çok da kondisyonlu olmayan beni Kütahya Kalesine çıkarabildi ya, daha ne olsun. Ağırlık dışında bir kusurunu henüz görmedim. Ama görmezden gelinecek bir kusur da değil, kusura bakmasınlar. Kendimi tekrar edeceğim ama, bu segmentte bir gravel bisikletin ağırlığı 11 kiloyu geçmemeli. Yanılıyorsam daha tecrübeli üyeler lütfen düzeltsinler, ben de mesajımı düzelteyim. Çünkü gerçekten haksızca marka kötülemek, itibar zedelemek istemem. "300 gram için amma tantana yaptın." diye düşünenlere de konunun 300 gramdan daha derin olduğunu söylemek isterim ama bu konuda daha fazla konuşup detaya girmek istemiyorum.

268790 dosyayı görüntüle

@a-hmd-i Bu arada, Kütahya'da ikamet eden bir G4 kullanıcısı daha görmek şaşırttı. İlk mesajımda Kütahya'da denemek için herhangi bir gravel bulabileceğimi bile sanmadığımı yazmıştım ki çok ufak farklarla aynı modeli kullanıyormuşuz. Sizi daha önce keşfetse idim o sancılı kadro boyu seçme döneminde mutlaka yardımınızı isterdim. Yaşadığınız problemler umarım en kısa zamanda çözülür.

Herkese iyi akşamlar. Vakit ayırıp yardımcı olan arkadaşlara tekrar teşekkürler.
Öncelikle hayırlı olsun . Gravel dünyasına hoş geldiniz. İlk deneyimlerinize çok sevindim .

Çok tatlı gidişi oluyor bunların özellikle yokuş aşağı virajlarda güven veriyor yatarak dönüyorum . (lastik ve kilonuz muhim tabi)

Ağırlığa takılmışsınız . Bisan All Trail ECO sora 'da ön maşa karbon olmasına rağmen 11.35 kg yazıyor . Giriş seviyesinde bir gravel ve ağırlığı ortada . Üst seviyelere ise 10.68kg civarına iniyor. Yapısı itibariyle ağır olmak zorundalar daha da hafifletmek isterseniz lastikleri 700*23 takarsanız baya hafifler , bakın bundan sonra yol bsiikleti alacaksınız demedi demeyin
 
@sert88 hayırlı uğurlu olsun. İyi günlerde pedallayın. :harika: 🧿 G4 üzerine bir iki ay sonra geniş çaplı bir inceleme yazısı yazarsanız ,alacak arkadaşlar daha çok fikir sahibi olurlar. Aslında diğer modellere sahip arkadaşlardan da bekliyorum.
Sürekli takip ettiğim bir sayfa fakat ,bazı günlerde farklı grawel türleri ile ilgili paylaşımlar olunca çok karıştırıyoruz.
G4 çok merak ediyordum. Ağırlık harici sizde iyi izlenim bırakması güzel olmuş. Paylaşım için teşekkürler ve tekrar hayırlı olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: sert88
daha da hafifletmek isterseniz lastikleri 700*23 takarsanız baya hafifler.

Bisan All Trail ve Carraro G serisinin de dahil olduğu çoğu gravel bisiklet 35mm üzerinde lastikleri destekleyen min. 19mm jant genişliği ile geliyor. Bu jantlarda güvenle kullanılabilecek en küçük lastik genişliği ise 28mm. ;)
 
Tekrar merhaba velespitçi dostlar. Sabırsız bekleyiş sona erdi ve cumartesi günü 52 kadro Carraro G4 Pro'mu teslim aldım. 3 günde sanırım bir 70-80 km kadar kullandım.

Öncelikle bu benim ilk drop bar deneyimim ve ilk bir saat bisiklet sürmeyi yeniden öğrenmek gibiydi. Oturuş pozisyonu ve dar gidonun getirdiği kontrol zorluğu bana ufak çaplı bir afallama yaşattı ve "Ulen orta yaş krizine girip yedin bir halt da senin neyine drop bar? Alacaktın bir şehir bisikleti, sürecektin efendi efendi." dedirtse de kısa süre içinde bisikletin neden tarihin en güzel icatlarından biri olduğunu tekrar hatırladım. Böyle keyifli bir sürüş olamaz yahu. Kullandıkça alıştım, alıştıkça daha fazla kullandım. Hatta ilk heyecanla abartıyor da olabilirim ama bisikletin varsayılan oturuş pozisyonu bu mu olmalı ne? Drop barlı bisikletlerde hız için konfordan taviz verildiği gibi bir algı var ama ağırlığın gidona verilerek organik selenin maruz kaldığı baskının azaltıldığı, aynı zamanda da rüzgar direncinden büyük ölçüde kurtaran bu pozisyon bana çok daha doğal geldi. Alıştıkça bisikletle adeta bütünleştim ve vücudumun bir uzantısıymış gibi hissettirdi. Çok keyifli çok. Adeta çocukluğuma döndürdü beni. 52 kadroda da gerçekten çok rahat ettim. Belki seleyi çok az geri alabilirim ama şart da değil. Burada ölçülerime göre 52 kadroyu tavsiye eden arkadaşlara tekrar teşekkür ederim. İyi ki sizi dinlemişim. Drop bar övdük, gelelim gravela.

268787 dosyayı görüntüle

Hem hızlı, hem kıvrak olup, aynı zamanda hata affeden, sağlam ve güvenilir bir bisiklete bindiğim hissini fazlasıyla verdi bana. Gravel hakkında okuduğum bazı yazılarda "Her şeyi biraz yapan, ama hiçbirini tam olarak yapamayan" bir tür olarak tanımlanmıştı. Ben de beklentilerimi bu yönde ayarladığım için umduğumdan çok daha iyi bir tür çıktı gravel. Ben az önceki tanımı kendimce "Her şeyi yeterince iyi yapan" olarak değiştiriyorum. Bunu söylemek için erken mi bilmiyorum ama, şu an insanın tek bir bisikleti olacaksa bunun gravel olması gerektiğini düşünüyorum. Gravel da övdük, gelelim Carraro Gravel G4 Pro'ya.

268788 dosyayı görüntüle

Ben marka kötülemeye, ticari itibar zedelemeye çekinirim. Vicdan yaparım. Yemeksepetinde bile buz gibi gelen yemeğe düşük puan vermeye, kötü yorum yapmaya elim gitmez. İnsanların ekmeğiyle oynuyorum gibi gelir. Tek bir ürün marka hakkında genel fikir veremez, vermemeli. Aynı marka, aynı model ürün A kişisini üzer, B kişisini çocuklar gibi mutlu eder. İnsan faktörünün olduğu yerde hata da olur. Neyse ki benim şansım bu konuda yaver gitti ve bisikletim kolaylıkla çözülebilecek ufak tefek sorunlar dışında gayet iyi durumda. Hafif eğimli yolda pedala dokunmaksızın o kadar güzel akıyor ki, şimdiden böyle ise jantlar açıldıkça neler yapacak diye heyecanlandırıyor. Kozmetik olarak da gerçekten fotoğraflarından daha güzel görünüyor. O konuda da tatmin etti. Ama, buraya çok büyük bir ama koyuyor ve kendi paragrafını hak eden bir konu için aşağıya geçiyorum.

Sevgili Carraro, bu donanıma sahip bir bisikletin ağırlığı 11,3 kg olmamalı. Yakınımdaki bir kargo şubesinden rica ederek tartılarını kullandım ve hiçbir ek donanım olmaksızın, 52 kadro, pedallar dahil Carraro Gravel G4 Pro'nun ağırlığı 11,3 kg. Yanılıyorsam düzeltin ama bu ağırlık bir giriş segmenti gravel ağırlığı değil mi? Ne yaptın Carraro? Kadro borularının içine kurşun mu döktün?

- Ama bizim kadrolarımız çok sağlam.

Tamam o zaman. Olur da bir Canyon mühendisi ile karşılaşırsam kulağına eğilip "Sizin kadrolar da çok dandik kardeş." diye fısıldarım. Bulmuşken ülke olarak bizi neden bu kadar kıskandıklarını da sorarım.

268789 dosyayı görüntüle

"Canyon alsaydın o zaman." diyebilirsiniz haklı olarak. Vergisiz, kargosuz, Almanya'dan bir tanıdığıma getirtme şansım olsa 3 bin TL daha verip öyle yapardım, inanın. Ha, bu demek değil ki Carraro markasını önermiyorum. Soran olursa ağırlık konusunda uyarmakla birlikte kesinlikle öneririm. Çok da kondisyonlu olmayan beni Kütahya Kalesine çıkarabildi ya, daha ne olsun. Ağırlık dışında bir kusurunu henüz görmedim. Ama görmezden gelinecek bir kusur da değil, kusura bakmasınlar. Kendimi tekrar edeceğim ama, bu segmentte bir gravel bisikletin ağırlığı 11 kiloyu geçmemeli. Yanılıyorsam daha tecrübeli üyeler lütfen düzeltsinler, ben de mesajımı düzelteyim. Çünkü gerçekten haksızca marka kötülemek, itibar zedelemek istemem. "300 gram için amma tantana yaptın." diye düşünenlere de konunun 300 gramdan daha derin olduğunu söylemek isterim ama bu konuda daha fazla konuşup detaya girmek istemiyorum.

268790 dosyayı görüntüle

@a-hmd-i Bu arada, Kütahya'da ikamet eden bir G4 kullanıcısı daha görmek şaşırttı. İlk mesajımda Kütahya'da denemek için herhangi bir gravel bulabileceğimi bile sanmadığımı yazmıştım ki çok ufak farklarla aynı modeli kullanıyormuşuz. Sizi daha önce keşfetse idim o sancılı kadro boyu seçme döneminde mutlaka yardımınızı isterdim. Yaşadığınız problemler umarım en kısa zamanda çözülür.

Herkese iyi akşamlar. Vakit ayırıp yardımcı olan arkadaşlara tekrar teşekkürler.

Benzer hisleri yeni aldığım G2 ile yaşıyorum. İlk kullanista 70kmden fazla yaptım. İlk drop bar bisikletim benim de. Bileklere biraz fazla yük bindiriyorum sanırım, bilek ağrısı dışında bir sıkıntı yaşamadım, daha ilk sürüşüm olmasına rağmen. Şimdi bu haftasonu Samsun Sinop yapacağım bakalım heyecanla bekliyorum günlerin geçmesini. Hayat sıkıcı değil senin bisikletin yok sözünün hakkını veriyor gravel:))
 
hayırlı olsun hocam bende g4pro kullanıcısıyım yazınızdaki duyguların aynısını birebir yaşadım hatta benim bisiklette pedal yoktu direkt kitli pedalla başladım ki ilk defa kitli pedalla denedim daha önce bisiklete binmemişim dedirtti bana :D şimdide panaracer g king 32 mm dış lastik siparişi verdim gelince onunla da deneyeceğim bakalım hız ve konfor konusunda artısı eksisi nasıl olacak
 
Bisan All Trail ve Carraro G serisinin de dahil olduğu çoğu gravel bisiklet 35mm üzerinde lastikleri destekleyen min. 19mm jant genişliği ile geliyor. Bu jantlarda güvenle kullanılabilecek en küçük lastik genişliği ise 28mm. ;)
Bu bilgi için teşekkür ederim . 23 mm saçmalık olurdu yani biraz abartmış olabilirim
 
  • Beğen
Tepkiler: Sadettin Z.
Benzer hisleri yeni aldığım G2 ile yaşıyorum. İlk kullanista 70kmden fazla yaptım. İlk drop bar bisikletim benim de. Bileklere biraz fazla yük bindiriyorum sanırım, bilek ağrısı dışında bir sıkıntı yaşamadım, daha ilk sürüşüm olmasına rağmen. Şimdi bu haftasonu Samsun Sinop yapacağım bakalım heyecanla bekliyorum günlerin geçmesini. Hayat sıkıcı değil senin bisikletin yok sözünün hakkını veriyor gravel:))
O bende de var biraz. Bir halka atmakla bilek ve kollarımın güçlenmesıno beklemek arasında kaldım. Gergin tutunca biraz ağrıyor esnekte ben yoruluyorum. Ama bu pozisyonun iyi yank arka kısım daha az ağrıyor
hayırlı olsun hocam bende g4pro kullanıcısıyım yazınızdaki duyguların aynısını birebir yaşadım hatta benim bisiklette pedal yoktu direkt kitli pedalla başladım ki ilk defa kitli pedalla denedim daha önce bisiklete binmemişim dedirtti bana :D şimdide panaracer g king 32 mm dış lastik siparişi verdim gelince onunla da deneyeceğim bakalım hız ve konfor konusunda artısı eksisi nasıl olacak
32 lik lastiği merak ediyorum bende burayada yazın kesin deneyınce :)
 
  • Beğen
Tepkiler: bgcx
lastikleri 700*23 takarsanız baya hafifler
O zaman adının "gravel" olmasının bir anlamı kalmaz ki.😏
Aynı dağ bisikletine 1.75, 1.50 teker takmak gibi bir şey olur.
 
Bisikletin üzerinde gelen Fulcrum Rapid Red 900 jant seti ve Schwalbe G-one Allround lastikler tubeless ready olduğu ve de daha önceki G2'de tubeless kullanıp,memnun kaldığım için bu sabah dönüşümü tamamladım. Pompa,yedek lastik vs derdi yok,mis gibi setup :)
Jantın iç kanal ölçüsü 22 mm olduğu için 25 mm Vittoria tubeless bant kullandım. Jant kanalından 2-3 mm daha geniş almak gerekiyor. Önceki de 17 mm'e 19 mm'di.
Tubeless sibopları da sarı renkli Token aldım,daha öncekiler de siyah Token'dı.
Selant sıvı olarak da yine Muc-Off kullandım. Patlak kapatması iyi ama kıyafete sıçrayıp beklerse,çıkmıyor.
Şimdiye kadar bisiklette yaptığım değişiklikler şunlar.
Lastikler tubeless oldu.
Üzerinde gelen gidon bandı siyah Brooks Cambium Rubber ile değişti.
Sele borusu ofsetsiz Shimano Pro ile değişti.
Sele 142 mm Pro Stealth ile değişti.
Pedallar siyah Shimano PD-M520 takıldı.

Jant göbeklerinin sesli olmasını sevdiğim için, bu sefer de Koozer'ın Gravellar için ürettiği model olan CX420 alacaktım ama vazgeçtim.
Onun yerine,6 ay kadar daha daha bekleyip Hope almayı planlıyorum,tabii Euro 20 lira olmazsa. 🤬
 
Carraro g2 kullanıyorum ve garip bir sıkıntım var. Arka aktarıcıyı genellikle kilitli kullanıyorum ancak kilitli kullandığımda 3. vites her zaman 2. vitese düşmüyor tekrar denediğimde direk 1. vitese düşüyor. Arada da geçiyor. Basit bir arka aktarıcı problemi gibi görünse de kilitli değilken bu problemi yaşamıyorum. İki şekilde de vites geçişlerinin ayarı aynı olmalı diye düşünüyorum.
Konu hakkında fikirlerinizi bekliyoru. Forumda birçok G2 kullanan arkadaş vardı benzer bir problemi yaşayan var mı?
 
Hayırlı akşamlar Gravel G2 2019 model için fren balatası lazım bugün değiştirmek için bir yere gittim ancak uyumlu olan yokmuş elinde. İnternetten kendim alacağım ama hangisi olduğundan emin olamadım yardımcı olabilecek varmı.
 
Tekrar merhaba velespitçi dostlar. Sabırsız bekleyiş sona erdi ve cumartesi günü 52 kadro Carraro G4 Pro'mu teslim aldım. 3 günde sanırım bir 70-80 km kadar kullandım.

Öncelikle bu benim ilk drop bar deneyimim ve ilk bir saat bisiklet sürmeyi yeniden öğrenmek gibiydi. Oturuş pozisyonu ve dar gidonun getirdiği kontrol zorluğu bana ufak çaplı bir afallama yaşattı ve "Ulen orta yaş krizine girip yedin bir halt da senin neyine drop bar? Alacaktın bir şehir bisikleti, sürecektin efendi efendi." dedirtse de kısa süre içinde bisikletin neden tarihin en güzel icatlarından biri olduğunu tekrar hatırladım. Böyle keyifli bir sürüş olamaz yahu. Kullandıkça alıştım, alıştıkça daha fazla kullandım. Hatta ilk heyecanla abartıyor da olabilirim ama bisikletin varsayılan oturuş pozisyonu bu mu olmalı ne? Drop barlı bisikletlerde hız için konfordan taviz verildiği gibi bir algı var ama ağırlığın gidona verilerek organik selenin maruz kaldığı baskının azaltıldığı, aynı zamanda da rüzgar direncinden büyük ölçüde kurtaran bu pozisyon bana çok daha doğal geldi. Alıştıkça bisikletle adeta bütünleştim ve vücudumun bir uzantısıymış gibi hissettirdi. Çok keyifli çok. Adeta çocukluğuma döndürdü beni. 52 kadroda da gerçekten çok rahat ettim. Belki seleyi çok az geri alabilirim ama şart da değil. Burada ölçülerime göre 52 kadroyu tavsiye eden arkadaşlara tekrar teşekkür ederim. İyi ki sizi dinlemişim. Drop bar övdük, gelelim gravela.

268787 dosyayı görüntüle

Hem hızlı, hem kıvrak olup, aynı zamanda hata affeden, sağlam ve güvenilir bir bisiklete bindiğim hissini fazlasıyla verdi bana. Gravel hakkında okuduğum bazı yazılarda "Her şeyi biraz yapan, ama hiçbirini tam olarak yapamayan" bir tür olarak tanımlanmıştı. Ben de beklentilerimi bu yönde ayarladığım için umduğumdan çok daha iyi bir tür çıktı gravel. Ben az önceki tanımı kendimce "Her şeyi yeterince iyi yapan" olarak değiştiriyorum. Bunu söylemek için erken mi bilmiyorum ama, şu an insanın tek bir bisikleti olacaksa bunun gravel olması gerektiğini düşünüyorum. Gravel da övdük, gelelim Carraro Gravel G4 Pro'ya.

268788 dosyayı görüntüle

Ben marka kötülemeye, ticari itibar zedelemeye çekinirim. Vicdan yaparım. Yemeksepetinde bile buz gibi gelen yemeğe düşük puan vermeye, kötü yorum yapmaya elim gitmez. İnsanların ekmeğiyle oynuyorum gibi gelir. Tek bir ürün marka hakkında genel fikir veremez, vermemeli. Aynı marka, aynı model ürün A kişisini üzer, B kişisini çocuklar gibi mutlu eder. İnsan faktörünün olduğu yerde hata da olur. Neyse ki benim şansım bu konuda yaver gitti ve bisikletim kolaylıkla çözülebilecek ufak tefek sorunlar dışında gayet iyi durumda. Hafif eğimli yolda pedala dokunmaksızın o kadar güzel akıyor ki, şimdiden böyle ise jantlar açıldıkça neler yapacak diye heyecanlandırıyor. Kozmetik olarak da gerçekten fotoğraflarından daha güzel görünüyor. O konuda da tatmin etti. Ama, buraya çok büyük bir ama koyuyor ve kendi paragrafını hak eden bir konu için aşağıya geçiyorum.

Sevgili Carraro, bu donanıma sahip bir bisikletin ağırlığı 11,3 kg olmamalı. Yakınımdaki bir kargo şubesinden rica ederek tartılarını kullandım ve hiçbir ek donanım olmaksızın, 52 kadro, pedallar dahil Carraro Gravel G4 Pro'nun ağırlığı 11,3 kg. Yanılıyorsam düzeltin ama bu ağırlık bir giriş segmenti gravel ağırlığı değil mi? Ne yaptın Carraro? Kadro borularının içine kurşun mu döktün?

- Ama bizim kadrolarımız çok sağlam.

Tamam o zaman. Olur da bir Canyon mühendisi ile karşılaşırsam kulağına eğilip "Sizin kadrolar da çok dandik kardeş." diye fısıldarım. Bulmuşken ülke olarak bizi neden bu kadar kıskandıklarını da sorarım.

268789 dosyayı görüntüle

"Canyon alsaydın o zaman." diyebilirsiniz haklı olarak. Vergisiz, kargosuz, Almanya'dan bir tanıdığıma getirtme şansım olsa 3 bin TL daha verip öyle yapardım, inanın. Ha, bu demek değil ki Carraro markasını önermiyorum. Soran olursa ağırlık konusunda uyarmakla birlikte kesinlikle öneririm. Çok da kondisyonlu olmayan beni Kütahya Kalesine çıkarabildi ya, daha ne olsun. Ağırlık dışında bir kusurunu henüz görmedim. Ama görmezden gelinecek bir kusur da değil, kusura bakmasınlar. Kendimi tekrar edeceğim ama, bu segmentte bir gravel bisikletin ağırlığı 11 kiloyu geçmemeli. Yanılıyorsam daha tecrübeli üyeler lütfen düzeltsinler, ben de mesajımı düzelteyim. Çünkü gerçekten haksızca marka kötülemek, itibar zedelemek istemem. "300 gram için amma tantana yaptın." diye düşünenlere de konunun 300 gramdan daha derin olduğunu söylemek isterim ama bu konuda daha fazla konuşup detaya girmek istemiyorum.

268790 dosyayı görüntüle

@a-hmd-i Bu arada, Kütahya'da ikamet eden bir G4 kullanıcısı daha görmek şaşırttı. İlk mesajımda Kütahya'da denemek için herhangi bir gravel bulabileceğimi bile sanmadığımı yazmıştım ki çok ufak farklarla aynı modeli kullanıyormuşuz. Sizi daha önce keşfetse idim o sancılı kadro boyu seçme döneminde mutlaka yardımınızı isterdim. Yaşadığınız problemler umarım en kısa zamanda çözülür.

Herkese iyi akşamlar. Vakit ayırıp yardımcı olan arkadaşlara tekrar teşekkürler.



Kütahyada tek kalmadığıma çok sevindim inşallah tanışıp buluşmak da isterim. Bisikletiniz hayırlı olsun. Şansınızın güldüğüne çok sevindim. Umarım bisikletin ilk kurulumunu Kütahyadaki bayan servisçilere yaptırmamışsınızdır. Ben kendi yaşadığım problemlerin profesyonel bir serviste çözüleceğini düşünüyorum. Tanışma konusunda hata benim. Bisiklet forumu yeni yeni kullanmaya başladım. Eğer haberim olsaydı gerçekten yardımcı olmak ve tecrübelerimi paylaşmak isterdim. Ben de kadro konusunda ilk bisikletimde olduğu gibi şansızdım boyum 1.74 ve 50 kadro olanı aradım. Malesef 2020 nin sonlarına doğru kalmamıştı. 2021 yaklaşmıştı acaba bekleyip yeni bisikletlere mi baksam dedim. Ama kimleshangi bisikletçiyle konuştuysam fiyatların fırlayacağını zam ve vergilerin geleceğini doların ise yükseldiğini söylediler. Nitekim öyle de oldu. Ben de bulduğum bisikleti kaçırmak istemedim. 52 kadro sıfır bir tek yerde kalmıştı ve onu da ben aldım. Iyi ki de almamışım. Benim için yalnızca rengi değişen g4 e pro ekleyip 6 bin lira daha eklemişler. İyi ki bu rengi almışım zira tek renk ya da sade renkten ziyade renk tasarımı güzel olan bisikletleri daha çok seviyorum. Keşke diğer renk seçenekleri g modellerinde olsaydı ama her modele özgü bir renk vermeyi tercih etmiş carraro.

Koltuğu ileride kullanırım diye düşünerekten aldım ama alarm kullandığım için sonuna kadar ilerletemiyorum. 52 kadro da bir tık uzun geldi bana. Sorun yok sadece Uzun sürüşlerde hissettiriyor. Ona da alıştım. G4'üh ağırlığı konusunda ben de size hak veriyorum. En azından bu yıl yanına pro eklediğinize değseydi demedim değil.

Umarım jant, lastik, pedal konularında iyileştirmeler yapmışlardır.
 
Son düzenleme:
Geri