Tekrar merhaba velespitçi dostlar. Sabırsız bekleyiş sona erdi ve cumartesi günü 52 kadro Carraro G4 Pro'mu teslim aldım. 3 günde sanırım bir 70-80 km kadar kullandım.
Öncelikle bu benim ilk drop bar deneyimim ve ilk bir saat bisiklet sürmeyi yeniden öğrenmek gibiydi. Oturuş pozisyonu ve dar gidonun getirdiği kontrol zorluğu bana ufak çaplı bir afallama yaşattı ve "Ulen orta yaş krizine girip yedin bir halt da senin neyine drop bar? Alacaktın bir şehir bisikleti, sürecektin efendi efendi." dedirtse de kısa süre içinde bisikletin neden tarihin en güzel icatlarından biri olduğunu tekrar hatırladım. Böyle keyifli bir sürüş olamaz yahu. Kullandıkça alıştım, alıştıkça daha fazla kullandım. Hatta ilk heyecanla abartıyor da olabilirim ama bisikletin varsayılan oturuş pozisyonu bu mu olmalı ne? Drop barlı bisikletlerde hız için konfordan taviz verildiği gibi bir algı var ama ağırlığın gidona verilerek organik selenin maruz kaldığı baskının azaltıldığı, aynı zamanda da rüzgar direncinden büyük ölçüde kurtaran bu pozisyon bana çok daha doğal geldi. Alıştıkça bisikletle adeta bütünleştim ve vücudumun bir uzantısıymış gibi hissettirdi. Çok keyifli çok. Adeta çocukluğuma döndürdü beni. 52 kadroda da gerçekten çok rahat ettim. Belki seleyi çok az geri alabilirim ama şart da değil. Burada ölçülerime göre 52 kadroyu tavsiye eden arkadaşlara tekrar teşekkür ederim. İyi ki sizi dinlemişim. Drop bar övdük, gelelim gravela.
268787 dosyayı görüntüle
Hem hızlı, hem kıvrak olup, aynı zamanda hata affeden, sağlam ve güvenilir bir bisiklete bindiğim hissini fazlasıyla verdi bana. Gravel hakkında okuduğum bazı yazılarda "Her şeyi biraz yapan, ama hiçbirini tam olarak yapamayan" bir tür olarak tanımlanmıştı. Ben de beklentilerimi bu yönde ayarladığım için umduğumdan çok daha iyi bir tür çıktı gravel. Ben az önceki tanımı kendimce "Her şeyi yeterince iyi yapan" olarak değiştiriyorum. Bunu söylemek için erken mi bilmiyorum ama, şu an insanın tek bir bisikleti olacaksa bunun gravel olması gerektiğini düşünüyorum. Gravel da övdük, gelelim Carraro Gravel G4 Pro'ya.
268788 dosyayı görüntüle
Ben marka kötülemeye, ticari itibar zedelemeye çekinirim. Vicdan yaparım. Yemeksepetinde bile buz gibi gelen yemeğe düşük puan vermeye, kötü yorum yapmaya elim gitmez. İnsanların ekmeğiyle oynuyorum gibi gelir. Tek bir ürün marka hakkında genel fikir veremez, vermemeli. Aynı marka, aynı model ürün A kişisini üzer, B kişisini çocuklar gibi mutlu eder. İnsan faktörünün olduğu yerde hata da olur. Neyse ki benim şansım bu konuda yaver gitti ve bisikletim kolaylıkla çözülebilecek ufak tefek sorunlar dışında gayet iyi durumda. Hafif eğimli yolda pedala dokunmaksızın o kadar güzel akıyor ki, şimdiden böyle ise jantlar açıldıkça neler yapacak diye heyecanlandırıyor. Kozmetik olarak da gerçekten fotoğraflarından daha güzel görünüyor. O konuda da tatmin etti. Ama, buraya çok büyük bir ama koyuyor ve kendi paragrafını hak eden bir konu için aşağıya geçiyorum.
Sevgili Carraro, bu donanıma sahip bir bisikletin ağırlığı 11,3 kg olmamalı. Yakınımdaki bir kargo şubesinden rica ederek tartılarını kullandım ve hiçbir ek donanım olmaksızın, 52 kadro, pedallar dahil Carraro Gravel G4 Pro'nun ağırlığı 11,3 kg. Yanılıyorsam düzeltin ama bu ağırlık bir giriş segmenti gravel ağırlığı değil mi? Ne yaptın Carraro? Kadro borularının içine kurşun mu döktün?
- Ama bizim kadrolarımız çok sağlam.
Tamam o zaman. Olur da bir Canyon mühendisi ile karşılaşırsam kulağına eğilip "Sizin kadrolar da çok dandik kardeş." diye fısıldarım. Bulmuşken ülke olarak bizi neden bu kadar kıskandıklarını da sorarım.
268789 dosyayı görüntüle
"Canyon alsaydın o zaman." diyebilirsiniz haklı olarak. Vergisiz, kargosuz, Almanya'dan bir tanıdığıma getirtme şansım olsa 3 bin TL daha verip öyle yapardım, inanın. Ha, bu demek değil ki Carraro markasını önermiyorum. Soran olursa ağırlık konusunda uyarmakla birlikte kesinlikle öneririm. Çok da kondisyonlu olmayan beni Kütahya Kalesine çıkarabildi ya, daha ne olsun. Ağırlık dışında bir kusurunu henüz görmedim. Ama görmezden gelinecek bir kusur da değil, kusura bakmasınlar. Kendimi tekrar edeceğim ama, bu segmentte bir gravel bisikletin ağırlığı 11 kiloyu geçmemeli. Yanılıyorsam daha tecrübeli üyeler lütfen düzeltsinler, ben de mesajımı düzelteyim. Çünkü gerçekten haksızca marka kötülemek, itibar zedelemek istemem. "300 gram için amma tantana yaptın." diye düşünenlere de konunun 300 gramdan daha derin olduğunu söylemek isterim ama bu konuda daha fazla konuşup detaya girmek istemiyorum.
268790 dosyayı görüntüle
@a-hmd-i Bu arada, Kütahya'da ikamet eden bir G4 kullanıcısı daha görmek şaşırttı. İlk mesajımda Kütahya'da denemek için herhangi bir gravel bulabileceğimi bile sanmadığımı yazmıştım ki çok ufak farklarla aynı modeli kullanıyormuşuz. Sizi daha önce keşfetse idim o sancılı kadro boyu seçme döneminde mutlaka yardımınızı isterdim. Yaşadığınız problemler umarım en kısa zamanda çözülür.
Herkese iyi akşamlar. Vakit ayırıp yardımcı olan arkadaşlara tekrar teşekkürler.