Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

Scudo
Yeni bisikletimi alalı 2 gün oldu ve kargosunu bekliyorum. Sınav sonucu bekler gibi heyecanlı :) Artık gravelciyiz. Yorumları alalım Bisan GRX600 alltrain kullanan var mı?
Edit : Bisan Grx 400 - 600 - 800 arasında çok büyük fark yokmuş web sitesinde özellikleri tam yazamamışlar ama fiziki inceleme neticesinde;
GRX 400 = jantları shimano wh rs 171 ve arka ruble 10'lu Zinciri de ona göre farklı
GRX 600 = Shimano wh-rs370 jant ve arka ruble 11'li
GRX 800 = GRX 600'e ek olarak yanlış hatırlamıyorsam çok bir farkı yoktu.
Eşdeğer rakiplerine göre farkı Dropper Sele Borusu ve Fi:zik sele. Çok anladığım hakim olduğum bir konu değil bu detaylar.
GRX 400 ile 600 arasında karar veriyorum. Sürüş farkı ne kadar belirgin? 600'lük için fazla ödemeye değer mi?
 
jantları daha iyi. sürüşte pek fark olacağını düşünmüyorum ama ilerde tubeless sete geçmek istersen jantlar buna hazır değil grx 400 modelde. Vites oranına bi şey diyemem kendiniz hesaplayıp karar verirsiniz vites için.
GRX 400 ile 600 arasında karar veriyorum. Sürüş farkı ne kadar belirgin? 600'lük için fazla ödemeye değer mi?
 
1.5 sene sonra ilk defa tekrar foruma mesaj yazıyorum, bunun sebebi de bisikletiniz. İnanılmaz hoşuma gitti maşallah. İyi günlerde kullanın.
Çok teşekkür ederim. :)
 
Grx400-600 arasında belirgin fark var mıdır?
 
  • Beğen
Tepkiler: Alazarhus
Grx400-600 arasında belirgin fark var mıdır?
Vites farkı, ayrıca GRX400 kendi ismine ait krankı yok, GRX600 de ise var. GRX400 = Tiagra, GRX600 = 105

Benim bildiklerim bu kadar. Daha farklı değişiklikler varsa da ben bilmiyorum :)
 
Jantlar gobekler aynı ıse 400 alınabilir. Bende 600 var. Carraro g2 ye göre çok daha akıcı
 
@mariokaldato esintili Ridley dropbarlı mtb/gravel bisikletler görücüye çıkmış. Gravel bisikletlerde kendi içinde çeşitlilik kazanmaya başladı. Dropbarlı mtb bisiklet hoş duruyor olsa da eğer bir gravel alacak olsam daha eski tarzı ile bir model tercih ederdim. Mtb kadar olmasa da 50c lastiğe kadar izin veren gravel modelleri de oldukça fazla. (link)
(link)
 

Dosyalar

  • resim_2025-03-27_115956029.png
    resim_2025-03-27_115956029.png
    699,8 KB · Okunma: 37
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Bir gravel bisiklet almayı planlıyorum Bianchi Nirone 7 gravel. Fakat internetten almak zorundayım ve kurulumunu yaptırabileceğim yakın bir bisikletçi yok. Kutu açılımı kurulumunu kendim yapabilir miyim? Hidrolik fren sistemi, vites sistemi, gidon bağlantısı gibi beni hangi kısım zorlayabiilir ? Fikri olan yardımcı olabilirse çok sevinirim.
 
Bir gravel bisiklet almayı planlıyorum Bianchi Nirone 7 gravel. Fakat internetten almak zorundayım ve kurulumunu yaptırabileceğim yakın bir bisikletçi yok. Kutu açılımı kurulumunu kendim yapabilir miyim? Hidrolik fren sistemi, vites sistemi, gidon bağlantısı gibi beni hangi kısım zorlayabiilir ? Fikri olan yardımcı olabilirse çok sevinirim.
Kurulum kolay iş değil tek başınıza girişmenizi kesinlikle önermem

Bence direk en yakın bisikletçi ile konuşun siparişi o adrese verin. Kurulumu orda yapsınlar sürerek eve dönün. Mesafe uzun diyorsanız arabanın arkasına atın lastik sökünce rahat giriyor. Arabam yok derseniz ödünç alın. Ödünç alacak araba da yok derseniz otobüse bindirip götürün. Tavsiyem bu
 
Bir gravel bisiklet almayı planlıyorum Bianchi Nirone 7 gravel. Fakat internetten almak zorundayım ve kurulumunu yaptırabileceğim yakın bir bisikletçi yok. Kutu açılımı kurulumunu kendim yapabilir miyim? Hidrolik fren sistemi, vites sistemi, gidon bağlantısı gibi beni hangi kısım zorlayabiilir ? Fikri olan yardımcı olabilirse çok sevinirim.
Kurulum eliniz böyle işlere yatkınsa çok zor bir iş değil. İnternetten videolarla kolayca yapılabilir diye düşünüyorum. Arkadaşımın yol bisikletinde sadece gidon ve ön lastik sökülü gelmişti, muhtemelen tek ihtiyacınız alyan ve pompa olacaktır. alyanlar da çoğu zaman kutuya dahildir. Ama montajı yetkili bayiye yaptırmazsanız garanti dışı kalır.
 
  • Beğen
Tepkiler: yonuzzade
@mariokaldato esintili Ridley dropbarlı mtb/gravel bisikletler görücüye çıkmış. Gravel bisikletlerde kendi içinde çeşitlilik kazanmaya başladı. Dropbarlı mtb bisiklet hoş duruyor olsa da eğer bir gravel alacak olsam daha eski tarzı ile bir model tercih ederdim. Mtb kadar olmasa da 50c lastiğe kadar izin veren gravel modelleri de oldukça fazla. (link)
(link)
Aslında gravel alırken hayalimdeki bisiklet buydu ama ince teker bisikletlere mahkum kaldık. Broster diye bir markanın bisikleti son günlerde çok gözüme batıyor ama bakalım bir süre daha beklenecek :(
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi ve MakRo
Bianchi Via Nirone 7 GRX Gravel ile gravel bisiklet ailesine katılmış bulunuyorum. Bikestoredan satın aldım. 4 gün içerisinde teslim edildi. Kutusunda hasarlar olsa bile içerisinden eksiksiz sapasağlam çıktı. Kurulumunu da basit bir şekilde 3 alyan anahtar ile birlikte tamamladım. Zamanı geldikçe sürüşleri yapınca detaylı yorumlarımı yazarım. Bir hayırlı olsun beğenisini beklerim :)

@burak002 kardeşim yorumun için sağol biraz güven verdi ve başarıyla tamamladım kurulumu. Kurulum videoları zaten bikestore youtube kanalında mevcut.
 
Bianchi Via Nirone 7 GRX Gravel ile gravel bisiklet ailesine katılmış bulunuyorum. Bikestoredan satın aldım. 4 gün içerisinde teslim edildi. Kutusunda hasarlar olsa bile içerisinden eksiksiz sapasağlam çıktı. Kurulumunu da basit bir şekilde 3 alyan anahtar ile birlikte tamamladım. Zamanı geldikçe sürüşleri yapınca detaylı yorumlarımı yazarım. Bir hayırlı olsun beğenisini beklerim :)

@burak002 kardeşim yorumun için sağol biraz güven verdi ve başarıyla tamamladım kurulumu. Kurulum videoları zaten bikestore youtube kanalında mevcut.
Hayırlı olsun, güzel bisiklet. Almayı çok istedim ama kilo bende fazla olduğu için aktarıcı en fazla 36T destekliyor diye pek yanaşmadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: yonuzzade
Türkiye'de kullanan var mı bilemiyorum ama özellikle Amerika'da kullanan sayısı oldukça fazla bir gidon. Zaten surly cornerbarı Türkiye'de almak isterseniz yüksek bir maliyetle karşılaşma ihtimaliniz var. Daha önce bir konu da yine bahsi geçmiş ve link atmıştım. Satrai firması tahminimce uzak doğu ülkelerinin birinden bundan ithal ediyor 2000 liraya satışını yapıyor. Sonrasında en iyi seçenek aliexpress geliyor. Keza her şeyi taklit yetenekleri sayelerinde direkt karbonunu bile yapmışlar.
Aliexpresste karbonunu buldum ama alüminyum olanını bulamadım. Siz bulabildiniz mi?
 
Burada var aslında

(link)
 
Aliexpresste karbonunu buldum ama alüminyum olanını bulamadım. Siz bulabildiniz mi?
Öncelikle aliexpress tarafını unutabilirsiniz malum yurt dışı satın alım sürecinde 1500'den 150'ye sonrasında 30'a gelen (euro cinsinden) gümrük bedeli ile seçenek azıcıkken son gelen yurt içinde ürünün temsilcisi muhabbetinden sonra uğraşmak çılgınlık olur. Avrupa2da benzerleri satılıyor ama eğer hala satışı devam ediyorsa satrai bisiklete de bakabilirsiniz. Forumdan geçenlerde paylaşan olmuştu.
Bu arada ben alana kadar 1küsur ile başlayan yolculuğuna 2500 lira olarak devam ediyor.
(link)
 

Dosyalar

  • satrai.JPG
    satrai.JPG
    53 KB · Okunma: 5
Merhaba Carraro Gravel G0 bisikletim var. Trafikte genel akış olarak ortalama 40-60km/h arasında gidip geliyorum max speed rüzgar arkamda 70 yokuş aşağı 85 gördüm.
Hız konusunda daha hızlı hızlanmak istediğim ve akıcılığı korumak istediğim için Lastiklerimi ve göbeğimi değiştirmeyi düşünüyorum. Şu an üstünde SCHWALBE 700X38C G-ONE BITE RACEGUARD var. Göbek olarakta SHIMANO TX505 32D arka ön set var. Malum yaz ayı geldi bisikletimin arkasına port bagajda takacağım için ağırlık biraz artacak bu ağırlığı tolere edebilmek için biraz modifiye yapmak istedim.
Bütçem çok fazla değil cebimi fazla yakmayacak 28lik bir lastik düşünüyorum aslında içimden 25 geçti ama konfor olarak çok konforsuz olur diye çekindiğim için yanaşmadım.
Göbek olarakta bisikletim 32D ama ne uyumlu olur hangisi daha iyi olur göbeklerden hiç anlamıyorum.
Anlayan yardımcı olacak hocalarım bilgilendirirse çok sevinirim.
 
@foraonline

Bir gravel bisiklet tasarımı gereği bozuk yolda daha fazla kontrol sağlamak için daha dik bir sürüş pozisyonuna sahiptir. Üstelik darbe dayanımı gereği daha ağırdır. Bu üstüne ne kadar para harcarsanız da onu tam olarak agresif bir yol bisikletine çeviremeyeceğiniz manasına gelir.

Yapılacak ilk ve en mantıklı şey lastikleri değiştirmek, bütçe el veriyorsa daha akıcı bir jant seti edinmek olacak. Bu şekilde arazi ve yol sürüşleri arasında lastik değiştirme eziyetinden de kurtulmuş olursunuz. Ayrıca ince lastiklerin daha hızlı olduğu konusundaki inanış eski ve hatalı. Birçok test 28-30mm lastiklerin uygun basınçta daha az yuvarlanma direncine sahip olduğunu gösteriyor.

Bütçeniz ne kadar bilmiyorum ama Continental GP5000 hakkında forumun hemen her başlığı altında yorumlar görürsünüz. Biraz daha makul fiyatlı olarak kendi kullandığım Vittoria Rubino Pro 3 modelini de önerebilirim.
 
Merhaba Carraro Gravel G0 bisikletim var. Trafikte genel akış olarak ortalama 40-60km/h arasında gidip geliyorum max speed rüzgar arkamda 70 yokuş aşağı 85 gördüm.
Hız konusunda daha hızlı hızlanmak istediğim ve akıcılığı korumak istediğim için Lastiklerimi ve göbeğimi değiştirmeyi düşünüyorum. Şu an üstünde SCHWALBE 700X38C G-ONE BITE RACEGUARD var. Göbek olarakta SHIMANO TX505 32D arka ön set var. Malum yaz ayı geldi bisikletimin arkasına port bagajda takacağım için ağırlık biraz artacak bu ağırlığı tolere edebilmek için biraz modifiye yapmak istedim.
Bütçem çok fazla değil cebimi fazla yakmayacak 28lik bir lastik düşünüyorum aslında içimden 25 geçti ama konfor olarak çok konforsuz olur diye çekindiğim için yanaşmadım.
Göbek olarakta bisikletim 32D ama ne uyumlu olur hangisi daha iyi olur göbeklerden hiç anlamıyorum.
Anlayan yardımcı olacak hocalarım bilgilendirirse çok sevinirim.
Bence 700x32 altına düşmeyin. Hadi 700x28 neyse de 700x25 çok gereksiz. TR yollarında eziyet olur hem de bozuk asfalt yollarda titreşim sönümleme ve yol tutuşu daha iyi olduğu için biraz daha kalın lastikler hız için daha avantajlı olabilir. Tur yaparken bagaj vs takıp ağırlık arttıracaksanız da 700x32 yük dağıtımı konusunda daha iyi olur.
Hem mevcut jantınız iç genişliği 700x25 lastik için çok geniş olabilir.
GP5000 700x32 güzel olur bütçe yeterse ama hızınızda fark edilir derecede çok fazla bir "ARTIŞ" beklemeyin.

Diğer arkadaşın dediği gibi ikinci daha akıcı bi yol jant seti alıp ona gp5000'leri takıp asfaltta süreceğiniz zaman gp5000li seti, arazide süreceğiniz zaman şimdiki mevcut jant ve lastiğinizi kullanmak mantıklı ve daha hızlı olur süreklil lastik değiştirmek yerine.

(link)

Biraz daha uygun olsun dersen Vittoria corsa olabilir. Akıcılığı iyi ama NEXT modelini öneririm ben zırhtan kaybetmemek için.
(link)


Deore xt arka göbek iyidir ama 8'li kaset kullanırken alta spacer koymak gerekir mi yada kaç tane koymak gerekir hiç bi fikrim yok. Alacağınız yere sormanız lazım.

(link)

yada ön arka böyle bi set de alabilirsin ama 6 vidalı fren sistemi var. Mevcut fren disklerinin montajı için extra bir parça gerekir mi emin değilim. Onu da sormanız lazım.

(link)
 
Son düzenleme:
Geri