Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gres yağı seçimi

Bir de bu gresin bir son kullanma tarihi raf ömrü vs var mı? Ona göre kiloluğu alabilirim.
Turuncu Petrol ofisini alalı 5 yıl oldu. Çeyreği bitti. Kapağını kapalı tutuyorum, ilk günkü kıvamında duruyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Scudo
... Bir de bu gresin bir son kullanma tarihi raf ömrü vs var mı? ...

Üreticilere göre açılmamış ve ideal koşullarda saklanmışsa 5 yıl. Gerçek dünyada babamdan kalanı bile kullanabilirim.
 
  • Hahaha
  • Beğen
Tepkiler: Sinyor ve -Deniz-
Geçen gün furj boşluğunu almak için açmaya çalıştığımda çok zorlandım,vida sanki kaynamış gibiydi. Zor bela açtık, şimdi yarın tekrardan sıkıştırıp kuracağım lakin o vida az miktarda gres ya sürülür mü? Mantıken çabuk gevşeyeceği için sürülmez gibi geliyor ama böyle vidanın kitlenmesi olayınıda tekrar yaşamak istemiyorum hani. Birde açmaya çalışırken üst kapağı biraz çizdirdim, yıprattım. Sadece o kapağı bulabilir miyim dersiniz?
 
Çektirme vidasının görevi anlıktır, boşluğu alınca boyun vidalarını sıktığınızda onun işi bitiyor, montaj yağı sürülebilir belki kaynamasın diye. Sadece kapak bulunabilir, keza farklı çeşit ve renkte de custom kapaklar var
 
Çektirme vidasının görevi anlıktır, boşluğu alınca boyun vidalarını sıktığınızda onun işi bitiyor, montaj yağı sürülebilir belki kaynamasın diye. Sadece kapak bulunabilir, keza farklı çeşit ve renkte de custom kapaklar var
Vidaları sıkmadaki sıra önce çektirme vidası sonra boyun vidası mı yoksa önce boyun vidası sonra çektirme vidası mıydı kafam karıştı biraz?:hhhhhh:
Bulabildiğiniz böyle sadece kapak olarak satılan link var mı yol bisikleti için? Biraz baktımama genelde vidasıyla vs işin içine katıp 200-250tl üzerine çıkıyorlar. Alt tarafı bir somun büyüklüğünde kapak hani...
 
Vidaları sıkmadaki sıra önce çektirme vidası sonra boyun vidası mı yoksa önce boyun vidası sonra çektirme vidası mıydı kafam karıştı biraz?:hhhhhh:
Bulabildiğiniz böyle sadece kapak olarak satılan link var mı yol bisikleti için? Biraz baktımama genelde vidasıyla vs işin içine katıp 200-250tl üzerine çıkıyorlar. Alt tarafı bir somun büyüklüğünde kapak hani...

Önce çektirme vidası ile boşluk alınır üst kapaktan
 
Geçen gün furj boşluğunu almak için açmaya çalıştığımda çok zorlandım,vida sanki kaynamış gibiydi. Zor bela açtık, şimdi yarın tekrardan sıkıştırıp kuracağım lakin o vida az miktarda gres ya sürülür mü? Mantıken çabuk gevşeyeceği için sürülmez gibi geliyor ama böyle vidanın kitlenmesi olayınıda tekrar yaşamak istemiyorum hani. Birde açmaya çalışırken üst kapağı biraz çizdirdim, yıprattım. Sadece o kapağı bulabilir miyim dersiniz?
Gereksiz başlığı uygun bir başlığa taşıdığı için yönetime teşekkür ediyorum öncelikle. Furş kapağı vidası montajda gerekenden fazla sıkılmadıkça demontede sorun çıkarmaz. Furş kapağı vidası gibi kafası gömülü civatalarda özellikle dikkat etmek lazım fazla sıkmamaya. Civatayı monte etmeden önce çiçeğin içine damlatılan 1 damla sıvı yağın civata dişleri arasındaki korozyon kaynaklı tutunmayı engellemeye büyük faydası olur.
 
Gereksiz başlığı uygun bir başlığa taşıdığı için yönetime teşekkür ediyorum öncelikle. Furş kapağı vidası montajda gerekenden fazla sıkılmadıkça demontede sorun çıkarmaz. Furş kapağı vidası gibi kafası gömülü civatalarda özellikle dikkat etmek lazım fazla sıkmamaya. Civatayı monte etmeden önce çiçeğin içine damlatılan 1 damla sıvı yağın civata dişleri arasındaki korozyon kaynaklı tutunmayı engellemeye büyük faydası olur.
Hadi seni anlıyorum, kraldan çok kralcı bir kişiliksin. Belki yöneticiliğe de heves edip ona oynuyor da olabilirsin .:) Geçende aynısını yaptın, engellemeyerek hata ettim. En azından burada bir fikirde ileri sürmüşsün, biraz ilerlemen var. ;) Lakin ilgili editörlerinde bu tutumuna ne denmeli?

Yahu şimdi şu benim sorumla gres yağ seçimi başlığının alakası nedir? Ben furj takımını yağlayacağım, hangi yağı önerirsiniz mi diyorum yoksa furj kapağı vidası sıkışıyor, kimisi yağla kimisi yağlama diyor. Yağlamak ne derecede doğrudur mu diyorum. :) Allah aşkına şu insanların sorularını babaannelerin, anne annelerin ellerinde ördükleri yün hırkalar gibi birbirine sokuşturmayın. Alakası olmayan, farklı farklı bir ton soru karman çorman birbirine içine girmiş şekilde istifliyorsunuz. Buda benzer sorunu yaşayan kişi için sayfalarca alakasız soruları, muhabbetleri okuma zorunluğuna itilmesi götürüyor. Adam siteye furj vidası yağlanır mı yazdığında benim gibi açılmış bir konu çıkarsa ona ekleseniz eyvallah. Lakin yağ seçimi ne alakaya...
 
Hadi seni anlıyorum, kraldan çok kralcı bir kişiliksin. Belki yöneticiliğe de heves edip ona oynuyor da olabilirsin .:)
Bir forum kuralını forum asayişi bakımından gerekli buluyor ve uygulanmasını destekliyorsam "kraldan çok kralcı" oluyorum, yöneticilik kapmaya oynuyorum, çok mantıklı :harika:

En azından burada bir fikirde ileri sürmüşsün, biraz ilerlemen var. ;)
Yazdığın şeyle alakalı bişey yazmak zorunda mıyım? Bilmiyor olabilir miyim? Bilmemek ayıp mı?

Lakin ilgili editörlerinde bu tutumuna ne denmeli?
-de ayrı panpa. Ayrı ve bitişik -de/da, farklı anlamlara işaret ediyor. Anadili türkçe olan biri olarak elma yazman gerektiğinde elma yazmanı bekliyor insan, armut değil.

Yahu şimdi şu benim sorumla gres yağ seçimi başlığının alakası nedir?
Bir önceki sayfaya baksaydın anti-seize gres nedir, ne amaçla kullanılır gibi gönderileri görecektin...

Adam siteye furj vidası yağlanır mı yazdığında benim gibi açılmış bir konu çıkarsa ona ekleseniz eyvallah.
Bisiklet üstündeki her vida için "x vidası yağlanır mı?" şeklinde başlık açalım ne dersin? Sorunun korozyondan dolayı civatanın zor açılması. Bu başlıkta da korozyon kaynaklı civata sıkışması konuşulmuş. Başka nereye taşınacaktı bu başlık?
 
Son düzenleme:
Hadi seni anlıyorum, kraldan çok kralcı bir kişiliksin. Belki yöneticiliğe de heves edip ona oynuyor da olabilirsin .:)
Bir forum kuralını forum asayişi bakımından gerekli buluyor ve uygulanmasını destekliyorsam "kraldan çok kralcı" oluyorum, yöneticilik kapmaya oynuyorum, çok mantıklı :harika:

En azından burada bir fikirde ileri sürmüşsün, biraz ilerlemen var. ;)
Yazdığın şeyle alakalı bişey yazmak zorunda mıyım? Bilmiyor olabilir miyim? Bilmemek ayıp mı?

Lakin ilgili editörlerinde bu tutumuna ne denmeli?
-de ayrı panpa. Dahil ve bitişik -de/da, farklı anlamlara işaret ediyor. Anadili türkçe olan biri olarak elma yazman gerektiğinde elma yazmanı bekliyor insan, armut değil.

Yahu şimdi şu benim sorumla gres yağ seçimi başlığının alakası nedir?
Bir önceki sayfaya baksaydın anti-seize gres nedir, ne amaçla kullanılır gibi gönderileri görecektin...

Adam siteye furj vidası yağlanır mı yazdığında benim gibi açılmış bir konu çıkarsa ona ekleseniz eyvallah.
Bisiklet üstündeki her vida için "x vidası yağlanır mı?" şeklinde başlık açalım ne dersin? Sorunun korozyondan dolayı civatanın zor açılması. Bu başlıkta da korozyon kaynaklı civata sıkışması konuşulmuş. Başka nereye taşınacaktı bu başlık?


...Bir forum kuralını forum asayişi bakımından gerekli buluyor ve uygulanmasını destekliyorsam "kraldan çok kralcı" oluyorum, yöneticilik kapmaya oynuyorum, çok mantıklı ...
Aynen öyle panpa, varsa bir çözümün iletir geçersin. Yoksa geçenki gibi kuru kalabalık etmenin gereği yok. Yanlış yerdeyse ilgili admin kendi doğrusuna göre ekliyor zaten, şakşakçığa gerek var mı? Birde gereksiz başlığı ilgili yere taşıdığı için yönetime teşekkür etmeler falan. Hani okuldayken gıcık, şımarık kişiler olurdu. Öğretmene yaranmak için ne gerekiyorsa yapardı, sürekli gözde olmaya çalışırdı. Senin bu hareketlerinde bunu görüyorum, ayrı bir kıl oluyorum.

...-de ayrı panpa. Dahil ve bitişik -de/da, farklı anlamlara işaret ediyor. Anadili Türkçe olan biri olarak elma yazman gerektiğinde elma yazmanı bekliyor insan, armut değil...
Evet arkadaşlar, arkadaşımız Can'a bu gereksiz yorumu için yıldızlı pekiyi veriyoruz.

...Bir önceki sayfaya baksaydın anti-seize gres nedir, ne amaçla kullanılır gibi gönderileri görecektin...
Şans eseri bir önceki sayfada yorumun duruyormuş. Her konuda bu kadar yakında olmuyor maalesef, sayfalarca gres yağ önerilerini okusunlar dursunlar, diyorsun. Basit bir soru için vidalar yağlanır mı(bu furj vidası olunca ayrı bir sorumluluğu oluyor tabi) sorunu için o kadar mesaj arasında bir satırlık cevap arasınlar diyorsun. Ne olabilirdi, benzer şekilde vida problemi yaşayıp anti-seize gresle çözüm bulunmuş bir konuya eklenebilirdi. Ayrı bir başlık halinde bırakılıp benzer şekilde önemli noktalardaki vida sorunu yaşayanların açacağı konular bu konuya entegre edilebilirdi. Vidanın korozyondan yağlanması ayrı şey, eklemlerin, bilyaların yağlanması ayır şey. Mevzu buraya niye eklendiden ziyade her sorunun belli başlı ana konular içersin de kaybolması sorunu.

Amacın iyi olabilir ama bunu çok fazla antipatik bir durum yaratarak, üstüne vazife olmayan şeylere takılarak sunuyorsun ve aşırı iticisin. Engelleyip geçiyorum.
 
  • Muhteşem
  • Beğen
Tepkiler: Otepeyurt ve Myali
Yazık günah yapmayın. Biz niye egomuzu tatmin etmeye çalışıyoruz. Bir lafımız ile karşımızdakini düşündürebilmeliyiz. Karşılık beklemeden ama. Birbirimize içimizden ve dışımızdan sövmeyelim. Bu çağda biz bilim, İnsanlığın sonu ve hayatın neden kısa olduğunu, zaman kavramı nedir? Gibi bunları birbirimize anlatmamız lazım. Ufuk açıcı olalım arkadaşlar lütfen 🙂
 
...Bir forum kuralını forum asayişi bakımından gerekli buluyor ve uygulanmasını destekliyorsam "kraldan çok kralcı" oluyorum, yöneticilik kapmaya oynuyorum, çok mantıklı ...
Aynen öyle panpa, varsa bir çözümün iletir geçersin. Yoksa geçenki gibi kuru kalabalık etmenin gereği yok. Yanlış yerdeyse ilgili admin kendi doğrusuna göre ekliyor zaten, şakşakçığa gerek var mı? Birde gereksiz başlığı ilgili yere taşıdığı için yönetime teşekkür etmeler falan. Hani okuldayken gıcık, şımarık kişiler olurdu. Öğretmene yaranmak için ne gerekiyorsa yapardı, sürekli gözde olmaya çalışırdı. Senin bu hareketlerinde bunu görüyorum, ayrı bir kıl oluyorum.

...-de ayrı panpa. Dahil ve bitişik -de/da, farklı anlamlara işaret ediyor. Anadili Türkçe olan biri olarak elma yazman gerektiğinde elma yazmanı bekliyor insan, armut değil...
Evet arkadaşlar, arkadaşımız Can'a bu gereksiz yorumu için yıldızlı pekiyi veriyoruz.

...Bir önceki sayfaya baksaydın anti-seize gres nedir, ne amaçla kullanılır gibi gönderileri görecektin...
Şans eseri bir önceki sayfada yorumun duruyormuş. Her konuda bu kadar yakında olmuyor maalesef, sayfalarca gres yağ önerilerini okusunlar dursunlar, diyorsun. Basit bir soru için vidalar yağlanır mı(bu furj vidası olunca ayrı bir sorumluluğu oluyor tabi) sorunu için o kadar mesaj arasında bir satırlık cevap arasınlar diyorsun. Ne olabilirdi, benzer şekilde vida problemi yaşayıp anti-seize gresle çözüm bulunmuş bir konuya eklenebilirdi. Ayrı bir başlık halinde bırakılıp benzer şekilde önemli noktalardaki vida sorunu yaşayanların açacağı konular bu konuya entegre edilebilirdi. Vidanın korozyondan yağlanması ayrı şey, eklemlerin, bilyaların yağlanması ayır şey. Mevzu buraya niye eklendiden ziyade her sorunun belli başlı ana konular içersin de kaybolması sorunu.

Amacın iyi olabilir ama bunu çok fazla antipatik bir durum yaratarak, üstüne vazife olmayan şeylere takılarak sunuyorsun ve aşırı iticisin. Engelleyip geçiyorum.

Kavgayi birakalaim arkadaslar, bunlar gercekten gereksiz.

Skynet Giresunlu hemserim, sana tavsiyem gres falan kullanma. Korizyon olma tehlikesi olan vidalara Bakir Macunu (Almancasi Kupferpaste) kullanmani tavsiyeederim. Bakir macunu hem asiri sicakligi karsi dayanikli hemde korizyona karsi cok dayanakli. Sadece bir 250 yada 500ml lik bir tüp bisiklette senelerce yetebilir. Parmaginin yada ince firca ile ince bir sekilde vidanin etrafina sürmen yeterli, dedigim gibi hem korizyonu önlüyor hemde yaglama görevini görüyor.

(link)
 
Kavgayi birakalaim arkadaslar, bunlar gercekten gereksiz.

Skynet Giresunlu hemserim, sana tavsiyem gres falan kullanma. Korizyon olma tehlikesi olan vidalara Bakir Macunu (Almancasi Kupferpaste) kullanmani tavsiyeederim. Bakir macunu hem asiri sicakligi karsi dayanikli hemde korizyona karsi cok dayanakli. Sadece bir 250 yada 500ml lik bir tüp bisiklette senelerce yetebilir. Parmaginin yada ince firca ile ince bir sekilde vidanin etrafina sürmen yeterli, dedigim gibi hem korizyonu önlüyor hemde yaglama görevini görüyor.

(link)
Teşekkürler Murat abi,gereksiz polemikler yerine soruna çözüm sunduğun için.
 
  • Muhteşem
Tepkiler: Murat Cömez
Kavgayi birakalaim arkadaslar, bunlar gercekten gereksiz.

Skynet Giresunlu hemserim, sana tavsiyem gres falan kullanma. Korizyon olma tehlikesi olan vidalara Bakir Macunu (Almancasi Kupferpaste) kullanmani tavsiyeederim. Bakir macunu hem asiri sicakligi karsi dayanikli hemde korizyona karsi cok dayanakli. Sadece bir 250 yada 500ml lik bir tüp bisiklette senelerce yetebilir. Parmaginin yada ince firca ile ince bir sekilde vidanin etrafina sürmen yeterli, dedigim gibi hem korizyonu önlüyor hemde yaglama görevini görüyor.

(link)
Engelledim arkadaşı zaten. Arkadaşın niyeti iyi olabilir ama bunu sunuş şekli yanlış, nispet yapar gibi falan. En sevmediğim davranış şekli. Yanlış bir şey varsa reportlarsın geçersin vs. Neyse konu kapanmıştır benim için.

Her şey aslında bisiklette giderken önden gelen çıt çıt sesiyle başladı. :) Furş vidası gevşemiştir diye düşündüydüm, eskilerde benzer sesi öyle düzeltmiştim. O zamanlarda baya bir sıktığımı hatırlıyorum. Torklu alyan vs olmadığından ne kadar sıktım bilemiyorum. Ses yine tekrarlayınca gevşemiştir diye tekrar bakayım dedim, hiç açılmadı. Uğraş dur falan derken hem furş vidasını yalama yaptırdım hem furş vida kapağını çizdim valla.:agla: (Vidayı değiştirdim ama şuan için yeni kapak alma olayı beklemede.) Neyse bisikletçiye götürdüm, adam orada bir aparat ile 2 defa hafif vurdu, alyanla çevirdi, vidayı söktü. 10sn falan aldı. 50TL verdim geldim. Hayır aynısını bende eldeki aletlerle yaptım çıkmadıydı. Vidanın kenarından düz torna vida ile çekiçle ittirmeye çalışmalar, vidanın üstünde torna vida ucu çakıp penseyle çevirmeye çalışmalar, ara boşluğundan kaktırmalar vs açılmadıydı. Tabi ben gevşettim o açtı. :) Keşke baştan götürseydim diyorum...

Dünde işte tekrar montaj yapacaktım ama ya yine kitlenirse diye acaba normal gres falan mı sürsem diye foruma sorayım dedim. Bir yanım gres sürersen vida hiç tutmaz, çabuk gevşer diyor doğal olarak. Diğer yanım ya gene kitleme yapar mı diyordu. En son normal şekilde tekrar taktım, ufak bir kuvvetle sıkıştırdım bu sefer.:komik:

Verdiğiniz ürün, dediğiniz gibi işe yarar ama Türkiye'de yaşayan birisi için çok çok masraflı maalesef...
Hayır vida kaydırmaz solüsyon var ama bu sefer daha beter kitleyeceğinden sürmedim. Neyse böyle gevşedikçe hafif hafif her defasında sıkacağız artık.

Buradan arkadaşlara tavsiye, olmuyorsa bir şey zorlamayın. Gidin ustasına kazıklanın ama elinizdekine gereksiz zarar vermeyin.
 

Dosyalar

  • DSC_0107.JPG
    DSC_0107.JPG
    75,3 KB · Okunma: 33
Son düzenleme:
Engelledim arkadaşı zaten. Arkadaşın niyeti iyi olabilir ama bunu sunuş şekli yanlış, nispet yapar gibi falan. En sevmediğim davranış şekli. Yanlış bir şey varsa reportlarsın geçersin vs. Neyse konu kapanmıştır benim için.
Her kafana estiginde baslik acmani bozan birini sevmen beklenmez zaten :koptum: :koptum: :koptum:
 
Vakti zamanında motorex fett 2000 gres almıştım hollowtech 2 göbek rulmanlarının bakımını yaparken kullandım ancak orjinal gres gibi bir sessizlik ve sürtünmesizlik sağlamıyor, orjinalindeki yağ yeşil renk ve yoğunluk olarak aynı görünse de yapışma özellikleri farklı orjinal yağ daha iyi tutunma sağlıyor! Bu arada shimano gres yağı kullandım oda vasat diyebilirim skf genel amaçlı yağı ile aynı performansta. Belki shimano premium olan gresi iyidir ancak onun da vizkozitesi göbek içerisinde kullanılan gresten düşüktü.
 
Vakti zamanında motorex fett 2000 gres almıştım hollowtech 2 göbek rulmanlarının bakımını yaparken kullandım ancak orjinal gres gibi bir sessizlik ve sürtünmesizlik sağlamıyor, orjinalindeki yağ yeşil renk ve yoğunluk olarak aynı görünse de yapışma özellikleri farklı orjinal yağ daha iyi tutunma sağlıyor! Bu arada shimano gres yağı kullandım oda vasat diyebilirim skf genel amaçlı yağı ile aynı performansta. Belki shimano premium olan gresi iyidir ancak onun da vizkozitesi göbek içerisinde kullanılan gresten düşüktü.
Hollowtech rulmanı tamamen yağsız çalışsa bile ses çıkarmaması lazım. Ses başka bişeyden muhtemelen. O kadar düşük devirle çalışan bir rulmanda yumuşak kıvamlı her gres yeterli gelir.
 
Herkese keyifli forumlar 🙋🏻‍♂️,

Şu ürünü aldım, dün teslim aldım. Henüz kullanmadım ama bir hafta sonu yazlık bisikletim için korozyon ve pas engellemek adına 3-5 ay yatarken korumak için bir gres bakıyordum , bu ürüne denk geldim.. Biraz kaliteli biraz da amacına yönelik bir ürün olması adına bu üründen yana tercihimi kullandım lakin, ürünün kapağı, tapalı idi.. ne çevirmeli , ne jelatin korumalı.. 🤔 Hollanda üretimi denmiş ama bilemiyorum.. kirli sarı bir rengi var. Umarım iyi bir yağdır..kullanan vr mı aramızda? Ürünün açıklama kısmı gayet doyurucu açıklamalara sahipti..



Screenshot_20231128-224532.jpg
 
Herkese keyifli forumlar 🙋🏻‍♂️,

Şu ürünü aldım, dün teslim aldım. Henüz kullanmadım ama bir hafta sonu yazlık bisikletim için korozyon ve pas engellemek adına 3-5 ay yatarken korumak için bir gres bakıyordum , bu ürüne denk geldim.. Biraz kaliteli biraz da amacına yönelik bir ürün olması adına bu üründen yana tercihimi kullandım lakin, ürünün kapağı, tapalı idi.. ne çevirmeli , ne jelatin korumalı.. 🤔 Hollanda üretimi denmiş ama bilemiyorum.. kirli sarı bir rengi var. Umarım iyi bir yağdır..kullanan vr mı aramızda? Ürünün açıklama kısmı gayet doyurucu açıklamalara sahipti..



312011 dosyayı görüntüle
Bu markanın araç için çıkardığı ürünlerini kullanıyorum, hepsinden memnun kaldım, gayet hepsi kaliteli idi,sizin de bu uygulamanız için kat ve kat üstün bir ürün olduğunu düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Hollowtech rulmanı tamamen yağsız çalışsa bile ses çıkarmaması lazım. Ses başka bişeyden muhtemelen. O kadar düşük devirle çalışan bir rulmanda yumuşak kıvamlı her gres yeterli gelir.
Sessiz ortamda hışırtılı bir ses çıkartıyordu sonra göbeği söktüm elle çevirince de pürüzsüz değildi ve yenisiyle değiştirdim. O sayede farkı daha iyi anlamış oldum
 
Geri