Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gres yağı seçimi

Sessiz ortamda hışırtılı bir ses çıkartıyordu sonra göbeği söktüm elle çevirince de pürüzsüz değildi ve yenisiyle değiştirdim. O sayede farkı daha iyi anlamış oldum
İçine kum kaçmıştır. Senin gibi teknik adama rulman için yeni göbek almak yakışmadı. Rulman alıp rulmanlarını değiştiriyorum ben sadece. Göbeğin 10'da 1'i fiyatına falan geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: awakening
Scudo
Herkese keyifli forumlar 🙋🏻‍♂️,

Şu ürünü aldım, dün teslim aldım. Henüz kullanmadım ama bir hafta sonu yazlık bisikletim için korozyon ve pas engellemek adına 3-5 ay yatarken korumak için bir gres bakıyordum , bu ürüne denk geldim.. Biraz kaliteli biraz da amacına yönelik bir ürün olması adına bu üründen yana tercihimi kullandım lakin, ürünün kapağı, tapalı idi.. ne çevirmeli , ne jelatin korumalı.. 🤔 Hollanda üretimi denmiş ama bilemiyorum.. kirli sarı bir rengi var. Umarım iyi bir yağdır..kullanan vr mı aramızda? Ürünün açıklama kısmı gayet doyurucu açıklamalara sahipti..



312011 dosyayı görüntüle
aynı kutunun farklı bir markasını kullanıyorum, rengi de aynı. göbek vs şeyleri yağlamak için kullandım. toz ve toprağa karşı biraz hassas gibi duruyor, çabuk yapışıyor.

konuda bir soru da ben ekleyeyim.
gresle zincir yağlamak mantıklı mı arkadaşlar? gresleyip daha sonra zinciri silsem olur mu diye merak ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
İçine kum kaçmıştır. Senin gibi teknik adama rulman için yeni göbek almak yakışmadı. Rulman alıp rulmanlarını değiştiriyorum ben sadece. Göbeğin 10'da 1'i fiyatına falan geliyor.
Hocam şöyle ki rulman toz contalarını söküp iyice temizledim zaten. Ancak benden önceki sahibi göbek yatak yivlerini açarken haşat etmiş dolayısıyla hem kondisyon hem de kozmetik açıdan yenilemek daha çok işime geldi. Önceki bisiklette ben de bottom bracket rulmanlarını tornacıda söktürüp rulmanları yenilemiştim onun kozmetik durumu çok daha iyiydi.
 
Ben Rasch Kauçuklu Lityum Gres NLGI: 3 olan bir yağı kullanacağım. Ruble içi mandalları yağlamak için NLGI değeri 1 olan başka bir tane gres yağı arıyorum. Ucuza 1kg'lık önerebilir misiniz? Ürünü aratıyorum resmi var kendisi yok o yüzden bulmakta güçlük çekiyorum.
1710534291587.png
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
@Wilhelm_LAS Bu kadar kasmana gerek yok. Tırnaklara da bu gresten koy olsun bitsin. Bu tekeri de çok kullanmadan kaset göbekli bir teker setine geçmen faydana olur. Bu vidalı göbeği ileride single/fixie bisiklette kullanırsın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Wilhelm_LAS
@Wilhelm_LAS Bu kadar kasmana gerek yok. Tırnaklara da bu gresten koy olsun bitsin. Bu tekeri de çok kullanmadan kaset göbekli bir teker setine geçmen faydana olur. Bu vidalı göbeği ileride single/fixie bisiklette kullanırsın.
Bisikletteki ana sistemi değiştirmeyi ilk defa duydum :d Haklısın çok taktım ben buna sürüp geçecem
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
1. Rulmanlar (Bilyalı Yataklar ve Pedal Rulmanları)
- Lityum Bazlı Gres: En yaygın kullanılan gres türüdür. Suya ve neme karşı iyi bir koruma sağlar.
- Kalsiyum Bazlı Gres: Suya dayanıklıdır ve özellikle yağmurlu veya ıslak koşullarda kullanışlıdır.

2. Alt Braket (Orta Mil)
- Teflon Gres: Yüksek yük taşıma kapasitesine sahiptir ve sürtünmeyi azaltır.
- Seramik Gres: Uzun ömürlüdür ve yüksek performans sağlar.

3. Sürgülü Bileşenler (Amortisörler ve Süspansiyonlar)
- Silikon Gres: Kauçuk ve plastik parçalarla uyumludur ve aşınmayı önler.
- PTFE (Teflon) Gres: Düşük sürtünme ve yüksek sıcaklık direnci sağlar.

4. Gidon ve Sele Borusu
- Bakır Bazlı Gres: Metal temas noktalarında kullanılır ve korozyonu önler.
- Alüminyum Bazlı Gres: Alüminyum parçaların birbirine kaynamasını önler.

5. Zincir ve Dişliler
- Isı Dirençli Zincir Yağı: Yüksek ısı ve baskıya dayanıklı yağlar kullanılır.
- Kuru Koşullar için Kuru Yağ: Toz ve kir birikmesini engeller.
- Islak Koşullar için Islak Yağ: Su ve çamurdan korunma sağlar.
 
1. Rulmanlar (Bilyalı Yataklar ve Pedal Rulmanları)
- Lityum Bazlı Gres: En yaygın kullanılan gres türüdür. Suya ve neme karşı iyi bir koruma sağlar.
- Kalsiyum Bazlı Gres: Suya dayanıklıdır ve özellikle yağmurlu veya ıslak koşullarda kullanışlıdır.

2. Alt Braket (Orta Mil)
- Teflon Gres: Yüksek yük taşıma kapasitesine sahiptir ve sürtünmeyi azaltır.
- Seramik Gres: Uzun ömürlüdür ve yüksek performans sağlar.

3. Sürgülü Bileşenler (Amortisörler ve Süspansiyonlar)
- Silikon Gres: Kauçuk ve plastik parçalarla uyumludur ve aşınmayı önler.
- PTFE (Teflon) Gres: Düşük sürtünme ve yüksek sıcaklık direnci sağlar.

4. Gidon ve Sele Borusu
- Bakır Bazlı Gres: Metal temas noktalarında kullanılır ve korozyonu önler.
- Alüminyum Bazlı Gres: Alüminyum parçaların birbirine kaynamasını önler.

5. Zincir ve Dişliler
- Isı Dirençli Zincir Yağı: Yüksek ısı ve baskıya dayanıklı yağlar kullanılır.
- Kuru Koşullar için Kuru Yağ: Toz ve kir birikmesini engeller.
- Islak Koşullar için Islak Yağ: Su ve çamurdan korunma sağlar.
Güzel ve bilgili yazi olmus, tesekkürler. Birde Carbon icin bir sey yazsaydiniz daha da iyi olacakmis, mesela karbon seleborusu icin bir ekleme yapin.
 
Güzel ve bilgili yazi olmus, tesekkürler. Birde Carbon icin bir sey yazsaydiniz daha da iyi olacakmis, mesela karbon seleborusu icin bir ekleme yapin.
Bisiklet öyle bir şey işte; ne talebin sınırı var ne de arzın 😂 Karbon sele borusunu unutmuşum, iyi hatırlatmışsınız. Elinizde silikonlu gres varsa iş görür, yeterlidir. Ama "param çok" derseniz, molibden bazlı gresler var. Türkiye'de sıradan vatandaş için satılıyor mu, bilmiyorum. Geçen sene bu zamanlarda Cappadocia Delight turunda aksağanlı bi abimizde nivea krem kutusunun içine doldurmuş şekilde görmüştüm.
 
Bisiklet öyle bir şey işte; ne talebin sınırı var ne de arzın 😂 Karbon sele borusunu unutmuşum, iyi hatırlatmışsınız. Elinizde silikonlu gres varsa iş görür, yeterlidir. Ama "param çok" derseniz, molibden bazlı gresler var. Türkiye'de sıradan vatandaş için satılıyor mu, bilmiyorum. Geçen sene bu zamanlarda Cappadocia Delight turunda aksağanlı bi abimizde nivea krem kutusunun içine doldurmuş şekilde görmüştüm.
Ya iste dediginiz gibi bisiklet öyle bir sey.

Keske karbon uyumlu özel macununu önerseydiniz, bu yaziniza silikonlu gres veya elinizde bazli gres isinizi görür yazmasaydiniz.

Tam olarak karbonda gres kullanilmaz, gres kullanin demek yalis olur. Karbon kendine özel hazirlanmis macun ile kullanilir. Bu macunlarin icinde kaymayi ve parcalarin birbirine kaynamayi önleyen ufak kum taneleri gibi mikroküreler vardir. (Almancada Mikrokugeln diyorlar insallah Mikroküreler diye dogru yazmisimdir)

Karbonda gres neden kullanilmaz:
Karbon metale karsi cok hasas oldugu icin normal gres ile greslenip takilinca ve normal torq ile sıkılırsa, Seleborusu, Gidon vs. bu tür karbon parcalari kayma yapabilir hatta genelde de yapar, ayrica biribirine kaynamada yapar. Kayma yapinca da birazdaha sıkayım dersiniz ve sıkaırsınız, böylece karbon hasas oldugu icin karbonun liflerine zarar verilmis olur ve bir zaman sonra o karbon parca kullanilmaz hale gelir.

Umarim bu aciklama karbon kulanan kisiler icin yeterlidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Abdülkadir Ergin
Ya iste dediginiz gibi bisiklet öyle bir sey.

Keske karbon uyumlu özel macununu önerseydiniz, bu yaziniza silikonlu gres veya elinizde bazli gres isinizi görür yazmasaydiniz.

Tam olarak karbonda gres kullanilmaz, gres kullanin demek yalis olur. Karbon kendine özel hazirlanmis macun ile kullanilir. Bu macunlarin icinde kaymayi ve parcalarin birbirine kaynamayi önleyen ufak kum taneleri gibi mikroküreler vardir. (Almancada Mikrokugeln diyorlar insallah Mikroküreler diye dogru yazmisimdir)

Karbonda gres neden kullanilmaz:
Karbon metale karsi cok hasas oldugu icin normal gres ile greslenip takilinca ve normal torq ile sıkılırsa, Seleborusu, Gidon vs. bu tür karbon parcalari kayma yapabilir hatta genelde de yapar, ayrica biribirine kaynamada yapar. Kayma yapinca da birazdaha sıkayım dersiniz ve sıkaırsınız, böylece karbon hasas oldugu icin karbonun liflerine zarar verilmis olur ve bir zaman sonra o karbon parca kullanilmaz hale gelir.

Umarim bu aciklama karbon kulanan kisiler icin yeterlidir.
Ben torq anahtarı aldım üzerinde yazan torkla sıkıyorum vidaları karbon kullandığım için
(link)
bunun gibi sanırım bahsedilen
 
Ben torq anahtarı aldım üzerinde yazan torkla sıkıyorum vidaları karbon kullandığım için
(link)
bunun gibi sanırım bahsedilen
Evet tam olarak bunlardan bahst ediyorum. Tabi baska markalarda var. Türkiye de eden gres deniliyor bilmiyorum ama almanyada Carbon Montagepaste diye geciyor.
 
Evet tam olarak bunlardan bahst ediyorum. Tabi baska markalarda var. Türkiye de eden gres deniliyor bilmiyorum ama almanyada Carbon Montagepaste diye geciyor.
burada da carbon assembly compund demiş mucoff aynı anlama geliyor. Başka bir ürününe baktım ona Grease demiş mesela mucoff bilerek buna gres yağı dememiş mesela ama bizde gres yağı der geçerler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Cömez
Karbon parçalarda, elinizin altında uygun malzeme yoksa diş macunu da kullanabilirsiniz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Cömez
burada da carbon assembly compund demiş mucoff aynı anlama geliyor. Başka bir ürününe baktım ona Grease demiş mesela mucoff bilerek buna gres yağı dememiş mesela ama bizde gres yağı der geçerler.
Aslinda önemli olan macun veya gres denmesi degil, dogru malzemeyi kullandiktan sonra sorun yok. :)

Karbon parçalarda, elinizin altında uygun malzeme yoksa diş macunu da kullanabilirsiniz :)
Ben yine de dogrusu neyse onu kullanmayi tercih ederim. Tabiki diş macunu da olurdur neden olmasin. :)
 
hem tartar da olmaz :)
şaka bir yana mantık onda da mikrogranüller olması mı?
Evet aynı mantık. Amaç iki yüzey arasındaki tutunmayı (grip) arttırmak için yüzey alanını pürüzlü hale getirerek genişletmek.
 
Ya iste dediginiz gibi bisiklet öyle bir sey.

Keske karbon uyumlu özel macununu önerseydiniz, bu yaziniza silikonlu gres veya elinizde bazli gres isinizi görür yazmasaydiniz.

Tam olarak karbonda gres kullanilmaz, gres kullanin demek yalis olur. Karbon kendine özel hazirlanmis macun ile kullanilir. Bu macunlarin icinde kaymayi ve parcalarin birbirine kaynamayi önleyen ufak kum taneleri gibi mikroküreler vardir. (Almancada Mikrokugeln diyorlar insallah Mikroküreler diye dogru yazmisimdir)

Karbonda gres neden kullanilmaz:
Karbon metale karsi cok hasas oldugu icin normal gres ile greslenip takilinca ve normal torq ile sıkılırsa, Seleborusu, Gidon vs. bu tür karbon parcalari kayma yapabilir hatta genelde de yapar, ayrica biribirine kaynamada yapar. Kayma yapinca da birazdaha sıkayım dersiniz ve sıkaırsınız, böylece karbon hasas oldugu icin karbonun liflerine zarar verilmis olur ve bir zaman sonra o karbon parca kullanilmaz hale gelir.

Umarim bu aciklama karbon kulanan kisiler icin yeterlidir.
silikonlu gres konusunda evet haklısınız fakat molibden bazlı gres alışık olduğumuz gres yapısında değil vizkozitesi yüksek onada macun desek daha doğru olur siyah koyu renkte koyu kıvamda bi gres ama maceraya gerek yok özellikle carbonda hiç gerek yok piyasada zaten karbon için hali hazırda üretilen malzemeler mevcut dediğiniz gibi.
 
Evet aynı mantık. Amaç iki yüzey arasındaki tutunmayı (grip) arttırmak için yüzey alanını pürüzlü hale getirerek genişletmek.
Mantik ayni olabilir ve kullana bilinir de ama seleborusu yada gidonbogizi vs aradan su alinca diş macunu akip gitmezmi?
silikonlu gres konusunda evet haklısınız fakat molibden bazlı gres alışık olduğumuz gres yapısında değil vizkozitesi yüksek onada macun desek daha doğru olur siyah koyu renkte koyu kıvamda bi gres ama maceraya gerek yok özellikle carbonda hiç gerek yok piyasada zaten karbon için hali hazırda üretilen malzemeler mevcut dediğiniz gibi.
Olay macun veya gres olmasinda degil o maddenin icindeki mikrogranüller. Bence bu granüller o dediginiz gresin icin de yoktur. Neyse yinede güzel ve aciklayici bilgiler vermissiniz. Tesekkürler.
 
Geri