Gökhan Toros
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 29 Haziran 2010
- Mesaj
- 4.498
- Tepki
- 6.843
- Şehir
- Polonya
- Başlangıç
- 2009—10
Forumda, özellikle de birlikte çıktığım gruplarda gördüğüm bir eksiklik bu benim, grup sürüşü raconu. Elimden geldiğince, kendi tecrübelerime göre kısa bir şekilde anlatmaya çalışacağım.
1. Yol Bozuluklarını Gösterin
Özellikle yol bisikleti sürüşlerinde, öndeki bisiklete çok yakın gittiğimiz için yol engellerini göremiyoruz. Burada sorumluluk tamamen önde çeken kişiye ait. Eğer mümkünse elinizle, değilse SOLDA! SAĞDA! şeklinde bağırarak çukurları göstermeniz en doğrusu olur.
2. Diğer Taşıtları Uyarın
Kara yollarını diğer taşıtlarla, hatta bazen koşan insanlarla paylaşıyoruz. Kimisi bizden daha hızlı, kimisi ise daha yavaş. Ne olursa olsun, bu unsurların grup içinde görmeyenlere bildirilmesi gerekir. Eğer yolun kenarında park etmiş araçlar varsa, daha yavaş bisikletlileri geçeceksek, sağda duran otobüs vs. gibi durumları işaret etmemiz ya da bağırmamız gerekiyor.
3. Kavşak, Dönüş vs. Durumları Bildirin
Gruptaki herkes sizin kadar odaklanmış olmayabilir. Bu gibi durumlarda sıkıntı çıkmaması adına, kavşak ve benzeri gibi yolların birleştiği, durmanız gerektiği ve buna benzer yerlerde gruba bu durumu bağırarak bildirin. Kavşaklardan, T şekilli yol ağızlarından önce bağırmak; ana yoldan sağa-sola dönmeden önce kollarımızla "sinyal vererek" hem grubu, hem de trafikteki diğer araçları uyarmak oldukça önemlidir.
4. Ani Hareketlerden Kesinlikle Kaçının
En büyük sorunlardan biri ise grup içinde yapılan ani dönüşler ve hız değişiklikleridir. Bunlardan olabildiğince kaçılmalı, yapılacaksa da çevre kontrol edilmelidir. Mesela görmediğiniz bir çukura girmemek için yaptığınız bir manevra, sağda ya da solda gidenin düşmesine neden olabilir. Sizin çukura girmeniz grup için çok daha güvenlidir. Grubu önde çekiyorsanız, bırakmadan önce arkadakilere hazırlanacak kadar mesafe vermek, grup içinde hiç bir yerde pedal çevirmeyi aniden bırakmamak önemlidir.
Eğer yokuş yukarı ayağa kalkacaksanız, bisikleti geri iterek değil de, temponuzu koruyarak kalkmak önemlidir. Yapılan en büyük hata da budur. Siz farketmeseniz bile, bisikleti 15cm geriye ittirmeniz, arkadakinin 30-40cm geriye gitmesi demek. Bu da grubun oldukça uzamasına, temasın kaybolmasına ve arkada kalanların kopmasına neden oluyor.
5. Yarım Teker Yapmayın
Yarım teker, sizin ön tekerinizin önde gidenin arka tekerinin hizasına gelmesine denir. Grup içinde hizayı bozup, öndekinin yanına yaklaştığınız zaman, hem düzeni bozarak arkadakinin daha fazla zorlanmasına neden oluyorsunuz; hem de daha kötüsü, öndekinin ani bir hareketinde düşme tehlikesi yaşıyorsunuz. Ek olarak, eğer 2'li olarak gidiyorsanız yanınızdaki kişiyi de grubun dışına doğru itiyorsunuz.
6. Grup İçinde İletişim
Grup içindeki iletişim önemlidir. Gruptaki herkese güvenmeniz çok önemlidir. Bu nedenle, kim olursa olsun, yaptığı hataları bildirmek gerekir. Baktınız olmuyor, bu gibi kişilerin arkasında sürmemek her zaman daha yararlıdır.
7. Gruplara Yeni Katılmak
Herkes doğuştan bilmiyor tabii ki grup sürüşünü. Bir noktada, sizden çok daha tecrübeli kişilerin oluşturduğu gruba gireceksiniz. İlk olarak kendinizi tanıtmayı ihmal etmeyin. Ek olarak, sürüşe başladıktan sonra, başlarda grubun arkasında kalarak düzeni izlemek önemlidir. Eğer yine yorgunsanız, grubu çekecek gücünüz kalmadıysa, kendinizi korumanız gerekiyorsa, makara yaparken arkada kalmak utanılacak bir şey değildir. Hatta öne geçip, grubu yavaşlatmaktan çok çok daha iyidir.
Aklıma gelenleri, çok uzatıp sizi sıkmadan yazmak istedim. Aklınıza gelenleri, sormak istediklerinizi yazmanızı bekliyorum.
1. Yol Bozuluklarını Gösterin
Özellikle yol bisikleti sürüşlerinde, öndeki bisiklete çok yakın gittiğimiz için yol engellerini göremiyoruz. Burada sorumluluk tamamen önde çeken kişiye ait. Eğer mümkünse elinizle, değilse SOLDA! SAĞDA! şeklinde bağırarak çukurları göstermeniz en doğrusu olur.
2. Diğer Taşıtları Uyarın
Kara yollarını diğer taşıtlarla, hatta bazen koşan insanlarla paylaşıyoruz. Kimisi bizden daha hızlı, kimisi ise daha yavaş. Ne olursa olsun, bu unsurların grup içinde görmeyenlere bildirilmesi gerekir. Eğer yolun kenarında park etmiş araçlar varsa, daha yavaş bisikletlileri geçeceksek, sağda duran otobüs vs. gibi durumları işaret etmemiz ya da bağırmamız gerekiyor.
3. Kavşak, Dönüş vs. Durumları Bildirin
Gruptaki herkes sizin kadar odaklanmış olmayabilir. Bu gibi durumlarda sıkıntı çıkmaması adına, kavşak ve benzeri gibi yolların birleştiği, durmanız gerektiği ve buna benzer yerlerde gruba bu durumu bağırarak bildirin. Kavşaklardan, T şekilli yol ağızlarından önce bağırmak; ana yoldan sağa-sola dönmeden önce kollarımızla "sinyal vererek" hem grubu, hem de trafikteki diğer araçları uyarmak oldukça önemlidir.
4. Ani Hareketlerden Kesinlikle Kaçının
En büyük sorunlardan biri ise grup içinde yapılan ani dönüşler ve hız değişiklikleridir. Bunlardan olabildiğince kaçılmalı, yapılacaksa da çevre kontrol edilmelidir. Mesela görmediğiniz bir çukura girmemek için yaptığınız bir manevra, sağda ya da solda gidenin düşmesine neden olabilir. Sizin çukura girmeniz grup için çok daha güvenlidir. Grubu önde çekiyorsanız, bırakmadan önce arkadakilere hazırlanacak kadar mesafe vermek, grup içinde hiç bir yerde pedal çevirmeyi aniden bırakmamak önemlidir.
Eğer yokuş yukarı ayağa kalkacaksanız, bisikleti geri iterek değil de, temponuzu koruyarak kalkmak önemlidir. Yapılan en büyük hata da budur. Siz farketmeseniz bile, bisikleti 15cm geriye ittirmeniz, arkadakinin 30-40cm geriye gitmesi demek. Bu da grubun oldukça uzamasına, temasın kaybolmasına ve arkada kalanların kopmasına neden oluyor.
5. Yarım Teker Yapmayın
Yarım teker, sizin ön tekerinizin önde gidenin arka tekerinin hizasına gelmesine denir. Grup içinde hizayı bozup, öndekinin yanına yaklaştığınız zaman, hem düzeni bozarak arkadakinin daha fazla zorlanmasına neden oluyorsunuz; hem de daha kötüsü, öndekinin ani bir hareketinde düşme tehlikesi yaşıyorsunuz. Ek olarak, eğer 2'li olarak gidiyorsanız yanınızdaki kişiyi de grubun dışına doğru itiyorsunuz.
6. Grup İçinde İletişim
Grup içindeki iletişim önemlidir. Gruptaki herkese güvenmeniz çok önemlidir. Bu nedenle, kim olursa olsun, yaptığı hataları bildirmek gerekir. Baktınız olmuyor, bu gibi kişilerin arkasında sürmemek her zaman daha yararlıdır.
7. Gruplara Yeni Katılmak
Herkes doğuştan bilmiyor tabii ki grup sürüşünü. Bir noktada, sizden çok daha tecrübeli kişilerin oluşturduğu gruba gireceksiniz. İlk olarak kendinizi tanıtmayı ihmal etmeyin. Ek olarak, sürüşe başladıktan sonra, başlarda grubun arkasında kalarak düzeni izlemek önemlidir. Eğer yine yorgunsanız, grubu çekecek gücünüz kalmadıysa, kendinizi korumanız gerekiyorsa, makara yaparken arkada kalmak utanılacak bir şey değildir. Hatta öne geçip, grubu yavaşlatmaktan çok çok daha iyidir.
Aklıma gelenleri, çok uzatıp sizi sıkmadan yazmak istedim. Aklınıza gelenleri, sormak istediklerinizi yazmanızı bekliyorum.