Scudo Sports

Grup sürüşünde dikkat edilmesi gerekenler

@KırmızıBereli

gezi anlayışında mert arsan ile 1 yıl çalışma yapmış idim,mert öncü idi ben artçı idim,telsizler vardı,65 kişi ile belgrad çıkartması yapmış idik ,arkadan telsiz ile merti durdururdum lastik patlar idi .ışıklarda bölünme olurdu ,gene merti uyarırdım arka geride kaldı diye ,su düşen ,erikli şelale gezileri,poyraz garipçe gezileri yapılmış idi ve tuzla....
 
Scudo
@KırmızıBereli

valla çok turlar oldu 2009 'dan beri,performans gerektiren etap kartepe ayrı bir katagori idi,sonra anadolu yakada dudullu-göçbeyli 50 km non stop idmanlar başladı ,bu seriler bayağı gitti,ama az insan ile,
artık 2 kişiye düştük göçbeyli bıçkıdere-göçbeyli etapta burada 30 km tempo yapacağız,kışın tabi,
yazın 06.00-09.00 tek çalışırım,bu gün yeni etap belirledim anadolu yakada ,10 km eğimli güzergahta pedal kesmeden tempo,
şelale turları topiği açıkta düşük tempo olur yazın,yalnız su düşen yolu yol bisikletine uygun değil ,geriye erikli kalıyor temmuzda erikli yapacağım 3 temmuz pazar..
 
Yararlı bir anlatım olmuş... Ellerinize sağlık...
 
Kötü bir örneğe denk gelmişken resim üzerinden konuşalım istedim :)

40877343_1050711878441412_8269487756355305472_o.jpg

Görselde malesef ilk bisikletçi dışındaki tüm grup o logara girip çıkacak :acpsnr: Çünkü hanımefendi son saniyede çukurdan kaçıp sadece kendisi kurtarmış :D Grup sürüşlerinde yapılmaması gerekenlere çook iyi bir örnek. Hanımefendinin önde sürmemesi gerekiyordu arkadaşlar. Çünkü grup sürüşü kurallarına malesef hakim değil :kötü:

Grubu asıl tehlikeye sokan şey ise, son ana kadar logarın üstüne üstüne gidişi ve son 2 saniye kala çok ani bir manevrayla kendini kurtarması :snzdglsn: Bu gerçekten çok ama çok bencilce ve arkadakiler için de sinir bozucu olmalı. Resmen çukura "itilmişler" :eek:

Yapması gereken, çukuru daha uzakta fark ettiği an resme göre sola, kendisine göre sağa hafif hafif yanaşacak, amacı çukurdan yarım-bir metre kadar uzaktan geçmek. Çünkü hiçbir grup "ip gibi" sürmez, mutlaka bazı bisikletçiler hafif sağda veya solda sürer, bu yüzden ilk bisikletçi çukurun 10 cm yanından bile geçse arkadakiler için risktir. Çünkü arkasındaki bisikletçiler ip gibi aynı hizada değiller, olamazlar da! (Mavi çizgide bunu ispatladım! :harika:)Bu yüzden en kötü ihtimalle yarım metre, yol müsaitse 1 metre uzağa kaçılmalı. Ve bu kaçış işlemine çok uzaktan, yavaş yavaş başlanmalı, öyle son anda zınk diye kaçıp, arkadakiler kaderine terk edilmemeli. Daha da önemlisi bu kademeli sağa kayma işlemi yapılırken de çukur hangi taraftaysa o kol dümdüz bir şekilde yere işaret edip işaret parmağıyla çukurun hangi tarafta olduğu konusunda arkadakiler uyarılmalı. Grubun devamındaki, çukuru gören, ve fark eden her bisikletçi de kendi arkasındakileri uyarmalı, çukuru göstermelidir! (Ve birazdan bahsedeceğim, bağırmalıdır!) Eğer çukur gerçekten çok derin, çok tehlikeli, içine girecek bir bisikletçi kesinlikle kötü bir kaza yaşayacaksa (diyelim ki üzerinde logar kapağı olmayan bir çukur!! Aman Allah'ım) mutlaka "ÇUKUUUUUR" veya "DİKKKAAAT" diye bağırılmalıdır. En öndeki sürücü bu sorumlulukları almak zorundadır. Zaten bu yüzden öndedir, tecrübeli olduğu için!

Lütfen yeterli tecrübeniz yoksa grubun önüne geçmeyiniz :harika:
 
Madem önüne bakmıyor kendisi nasıl girmemiş çukura :acpsnr: Girse ya? :kötü:
 
  • Beğen
Tepkiler: JusTiMe
Öndeki sürücüyü nasıl takip edileceğini incelemeye karar verdim bu konuyu okuyunca. En olumlu teoriyi geliştireceğim! :D
Bende şöyle 1 tavsiyede bulunmak istiyorum.
Öncünün grupla toplantı yaptığında ne yapacağını gösteren işaretleri gruptaki kişilere iyice öğretip yeri geldiğinde bu işaretleri fiziksel olarak göstererek grup sürüşü yapmasını sağlaması. Bunu düşündüğüm için ilk yazdığım şeyi araştıracağım. "Öncü Nasıl Takip Edilmeli"...
 
@Serkan Mıstınoğlu

Önemli bir konu aslında ;) fakat 7. bisikletçi grubu ayırmış gibi duruyor :) Ben de şunu ekleyeyim 4 tekerlekli bir taşıtı yakın takip ediyorsanız ortadan takip etmeyin, lastik hizasında takip edin. Çünkü araçlar logar kapaklarını ortalayarak geçerler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Abdullah ozturk
Arkadaşlar araştırmalarım sonucunda bisiklette lideri takip için hipotezim şöyle var:
Öncüyü 5cm solundan ve yarım metre ile 2m arasında arkasından giderek kişi takip edilmeli...( Kişi ilk yapışı veya güvenilmez kişiyse bunu uygulayın)
Bu gibi durumlar lider hatasını çok net şekilde gösterip ona göre plan yapmanızı sağlar.
Tavsiye olarak ise gideceğiniz rotadaki bozuklukları ezberlemek. Ne kadar çok o yeri antrenman yaparsanız, o kadar sizin için iyi olur :)

@RedFoX Ne ilginçtir ki bizim dükkanımızdaki muhasebeciyle ne zaman arabaya binip işlerini halletmeye 1 yere gitsek yolda hep sorunlu yerlere girer tekerleklerle logar kapağının üstünden geçer :D
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@JusTiMe

Sorma bende hep öyle yapıyorum :D
 
  • Beğen
Tepkiler: JusTiMe
Geri