Scudo Sports

Grup sürüşünde dikkat edilmesi gerekenler

@Serdar Unalan

Serdar emin ol iki gunde birileriyle papaz olurdun orada. bunu seni taniyan ve o guruptaki on onbes kisiyi taniyan biri olarak soyluyorum :) Bahadir abi sahsina munazir ozel bir insandir onun yeri herzaman ayri.
 
Scudo
@Ferhat Köse
İnsan imreniyor be Ferhat yazılanları okuyunca. Malum kural adamı olduğumu çok iyi bildiğin için vardır bi düşüncen onu özelden konuşuruz. Diğer taraftan saatlerce koş yalnız saatlerce yüz yalnız sosyal bişeyler yapılacak tek antrenman bisiklet kalıyor geriye.Grup biniş kuralları ise bu işin anayasası en küçük ihmal çok ciddi sonuçlar doğuruyor. Hep arzulamışımdır şu GCN nin videolarındaki gibi binelim diye.Ancak malum Türk insanı illa bir kural ihlali yapacak.Olmazsa olmaz gibi bi durum bu. İlla olmasa nolur diyecek ya da bu kural niye var diye uygulamadan önce sorgulayacak.Böyle olunca da kilometrelerce bin tek başına. Neyse konuyu çok saptırmayalım sonuç olarak kurallarına eksiksiz uyulursa grup binişi çok keyiflidir. Güzel konu takipteyim.
 
@Bahadır Gürel

Bu kısım bana doğru gelmiyor. Sonuçta oraya eğlenmek için gelen bir grup var. Tamam peloton gibi kaotik bir ortam olmayacak kesinlikle, ama başladığın sırada turu bitireceksin, grup içinde yer değiştiremeyeceksin gibi kısıtlamalar bence çok saçma.
Önde sadece 2 kişinin çektiği bir tren zaten verimli olmayacak...

Bizim daha önce 40-50 kişilik antrenmanlarımız olurdu, bunlarda hiç böyle kurallar vs. yoktu. Toplanınca rota belirlenirdi. Herkes yolu bilirdi. Çekebilenler önde kalır, döne döne grubu çeker; yavaş olanlar arkada kalır, ne öne geçip acı çeker, ne de grubu yavaşlatırdı. Bu şekilde 100km civarı antrenmanlar 30 üstü ortalamalarda bitiyordu. Hiç de kaza yaşamadık.

Neyse, benim fikrim bu. Belki burada böyle olması gerekiyordur, bilmiyorum.
 
@Serdar Unalan

Az kaldi emeklilige sabret :) gelip Ankaraya kuracam sana bir gurup :) haftada iki gun yeterli fazlasi zarar gurup surusunun. bir yada iki gun guzel degerlendirilirse tadindan yenmez hakisin.son olarak yalnizligin kiymetini bil :) sen anladin onu :)
 
@Ferhat Köse

Abi bu konu da çözülebiliyor aslında;
Mesela grup sürüşlerinde intervalleri yapan çok arkadaşım vardı benim, ben de dahil. Saati açıp öne geçerdik; 5dk, 10dk, 15dk neyse o günkü plan basar, sonra arkaya geçer dinlenirdik.
Grup çok büyük olduğu için dinlenme kolay oluyordu arkalara doğru.
Bu şekilde, grup olarak çıkmış olsak bile bireysel antrenmanlarımızı da yapıyorduk.
 
@Gökhan Toros

Ondan soylememistim Gokhan bazi antremanlar mahremdir gizli kalmali :) stravaya yuklenmemeli :) arkadaslar gormemeli :) birde tek basina yapilan mukavemet antremaninin yeri ayridir.o yuzden bana gore gurup surusu haftada maksimum iki gun yeterlidir tabi bu benim kendi dusuncelerim .imkanim olsa iki gun gurup bir gun arac arkasi bir gun rampa tek bir gun sprint diger gunler trainer yapip olayi bitiririm ama olmuyor iste :)
 
demek ki yanlış düşünmüyormuşum, Toplu sürüşte eğer önde ki yorulup arkaya geçmezse ne anlamı kalıcak toplu sürüşün? önde ki kişi yorulduğunda da performans düşüklüğü tüm gruba yansımayacak mı?
 
@Hüseyin Gündoğdu

Gurup surusunu tek amac icin.dusunmeyin pek cok sistem kullanilabilinir.

Gokhan yazmis interval yapanlar one gecebilir.
Hep birlikte donerek 150-200 km mukavemet yapilabilinir.
Sirayla 40-50 km hizlarda giderken sagdan soldan sirasi gelen yuksek hizda sprint antremani yapabilir.
Kalabalikta yer tutma ruzgar tuneline girme cikan seslerden durum kavrama ogrenilir.
Kacan kovalanir guruptan kacma calisilir.
Hep birlikte sohbet edilinebilinir
Uzak bir yere gidip yemek yenebilir.
Takim lideri nasil korunur ogrenilebilinir.
Bu guruba belirli ucret ile sporcu alarak para kazanilabilinir.forma satilabilinir gurubu sosyal faaliyetlerde ön plana cikarip rant kazanilabilinir.
Liderlikler olusturulup ego tatmin edilebilinir.

Gibi pek cok sistem olusturulabilinir :)
 
Konuyu simdi gördüm. Bir iki yorum yapayim. Her gurubun kendine has kurallari olabilir. Bu yüzden su gurup böyle yapiyor, yanlistir diyemeyiz. Diger yandan eger performans amacli gurup sürüsünden bahsediyorsak, is biraz degisik olur. Muhakkak ki herkesin antrenman düzeyi, kapasitesi ayni degil.. Örnegin bir makara antrenmaninda herkes asagi yokari ayni miktarda gurubu cekmek zorunda iken, yüksek tempolu kisa entervallerde, önde kalma süresi farkli olabilir..
Ayrica Bahadir' in öndekinin arka tekerinin yanina girme yasagina katilmiyorum.. Rüzgar öyle bir capraz esert ki, en uygun yer tekerlerin yanyana gelemsi zorunlu olur. Zaten bu da makaranin degisme yönünü belirler...Yokuslarda tempo konusu cok özel bir durumdur... 20 kisilik bir gurupta herkesin ayni tempoda yokus cikabilmesi mümkün degildir.( eger cok yavas cikilmiyorsa!) Bu da yokuslarda belirli bir noktadan sonra sira söz konus degildir gibi bir duruma yol acar. Tabii ki bahsettigim yokus 100-200 metre bir rampa degil. § kilometre bir yokusta, en büyük ruble dislisi 21 olan bir kisiden 13-14 ile cikmasini bekleyemezsiniz. Bizim gurupta belirli bir noktadan sonra yokus cikisi serbesttir, herkes kendi temposunda cikar ve yukarida bekler...
Cok merak edenler su resimlere bakabilirler..

(link)

http://www.harburger-rg.de/images/content/keisel.jpg
 
İşte böyle bir binişten sonra en koyusundan bir kahve içmek paha biçilemez.
 
@Serdar Unalan

Kendi adıma yazayım: Atilla ekibinin sürüş örneklerini verirken amacım onların yaptığı en doğrusu demek değildi. Tamamen hatalı oldu yazdıklarım. Asıl amacım güvenlik ön planda olursa eğer, pratikte neler yapılabileceğini belirtmek istemiştim. Önde sürenin makara yapmamasını, herkesin aynı sırada gitmesini yazma nedenim katı disiplin olduğunu belirtmekti, örnek alınması değil. Bu nedenle birçok bisikletçiye hoş gelmez bunlar. Sebebi de çok basit: Atilla ekibi son iki yıl boyunca tamamen hobi bisikletçiliğine geçiş yaptı. Hız ön planda değil. Daha çok insanın ekibe katılmasını sağlamak. Reklam yapmak. Ama dersin kendi cebini dolduruyor veya tam aksine bisikleti sevdiriyor, bu bakanın niyetiyle ilgili. Gerçeği merak eden gelir görür, ne diyelim :)
 
kendi adıma söyleyim bugün grup sürüşünde o çıkıntılık yapıp 3. sırayı oluşturan her kimse azını yüzünü kırmak isterdim onun yüzünden gelen araba yüzünden bütün grup kaza yapıyorduk. belli bir disiplini uymak bu kadar zor olmamalı...
 
@Serdar Unalan

Polonya'dayken grup sürüşlerinden sonra toplu olarak bara giderdik. 3-5 bira içmeden kimse kalkıp eve dönmezdi.
İngiltere'de ise kimse 2 çay (sütlü tabii ki :D) içmeden kalkıp eve gitmiyordu.

Konuyla alakasız biraz ama, bu tür etkinlikler ülkenin genel kültürünü öğrenmek adına çok faydalı oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tahir Keskin
@Gökhan Toros

Aslında bu da grup sürüşünde dikkat edilmesi gerekli kurallardan sonuncusu. Gruba uyum sağla :)
 
Konuya hakim Yolcu arkadaşlar gülecekler ama "Makara" denince geyik muhabbeti çevirme maksatlı turun kast edildiğini zannetmiştim. :D :Yarıl:

GCN vidyoları benim de çok hoşuma gidiyor arada Yol ile alakalı meseleleri izliyorum. Bu konu da gayet faydalı oldu. Teşekür ederim herkese.
 
grup sürüşü yol bisikletinde olmazsa olmazdır heleki grup birbirini tanıyor ve uyumlu ise tadından yenmez. her türlü gidilir :)
 
Konuyu hortlatıyorum.

Performans sürüşü yapılıyorsa aynı segment bisikletlerin olmasını anlayabilirim. Ancak sadece gezi amacı taşıyan farklı segmentteki bisikletlilerin oluşturduğu grupta farklı işleyiş söz konusu mu?
 
Geri