Adrenalin26
Orbea
- Kayıt
- 23 Kasım 2017
- Mesaj
- 789
- Tepki
- 1.117
- Yaş
- 37
- Şehir
- ESKİŞEHİR
- İsim
- Fatih
- Başlangıç
- 1977—78
- Bisiklet
- Orbea
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Daha düne kadar benim de jant setimi yükseltme hevesim vardı aslında hiç olmasa iyidi ama ön çember yamulunca mecbur hissettim kendimi sonra bir düşündüm alacağım jant cole rollen elitti kadromu boyasını ve mat oluşunu çok seviyordum kararsız kaldım ya yeni jant alacağım ya da yeni bir bisiklet alacağım.Grup setim tiagra memnunum ama sırf sti kollardaki çizikler ve sti koldaki çok ufak bir kırılmadan dolayı yeni bisiklet almaya karar verdim bence sizde yeni bir bisiklet alın sonuçta 7000 bin tl az bir para değil.
Şöyle söyliyim tiagranın sti kollarının rengini bilen bilir çiziği kapatmaya çalışsan ona uygun rengi bulamazsınız yeşil desen değil siyah desen o da değil burada bize düşen görev de daha dikkatli kullanmak gerekli önlemleri almakBenim merak ettiğim nokta, 7000 liraya yeni bisiklet aldığınızda ve birgün o bisikletin de (Allah muhafaza) STI kolunda bir çizik oluştuğunda ne yapacaksınız? Bu ihtimali düşünmemiş olamazsınız değil mi Cevabınızı heyecanla bekliyorum
Şöyle söyliyim tiagranın sti kollarının rengini bilen bilir çiziği kapatmaya çalışsan ona uygun rengi bulamazsınız yeşil desen değil siyah desen o da değil burada bize düşen görev de daha dikkatli kullanmak gerekli önlemleri almak
Gayet tabi yorumlar baz alınarak almakta bir abes yok, bende öyle yapıyorum, ama daha çok aksesuar aldım ışık, fosforlu stickerlar vs, direk bisikletin hareketli aksamini değiştirecek parça almadım, yorumlara bakilirsa bizlerdende alıp kullananlar ve sorun yasamayanlar mevcut, tamamen tercih meselesi ve parasal durumlar.@trainspotting35 başıma gelen olayı yazmıştım hatırlarsanız, o zaman kafayı takarak baya baya araştırmıştım. şimdi yine ve "yeni bir tartışma yaratmaktanda korkarak", edindiğim bilgi çinde eskiden 6 olan karbon fiber jant üreticisinin şu an 25 olduğunu, bunların içinden kaliteli üretim yapanların (hepsi dandik değil illaki, mercedes bmw de çinde) tanınmış firmalar adınada üretim yaptıklarını vs öğrendim. benim yaşadığım sorunun jantın tel deliklerinin çeperlerindeki - muhtemelen binici tarafından ya da usta olmayan kişilerce yapılan akord ayarları sebebiyle- ince deformasyonlara sahip olmasından kaynaklandığına karar verdim. bu yüzdendir ki teller benim gibi 100 kg üstü (o zaman) bir kullanıcı binince 60 kg lık bir binicide olduğundan farklı tepki gösterdiler. Öncesinde yaşadığım tatsız olay taze iken çok aşağıladığım oldu jantları ama sonrasında aklıselim hakim olunca ; yeni değillerdi, belki aynı jant sıfır olsa bende sorun yaşamayacaktım düşüncesi ağır bastı.
Ben "are aliexpress carbon wheels safe" vb aramalar yaptım ama direk çin malı olduğu için kazaya sebebiyet vermiş bir vakaya denk gelmedim. youtube da jantın kırılma videosu var ama o üç kollu farklı bir tasarım ve çin kökenli olup olmadığı da belli değildi. ama şu var, merdiven altı olanlar illaki -dünyanın heryerinde olduğu gibi çinde de- kalitesiz. Genel kanı "aldığınız jantın üreticisini araştırın satış rakamlarına yorumlara gözgezdirin" yönündeydi. bu sebeple 1000 adet satmış, 5 e yakın yıldız almış aliexpress jantı şahsen alabilirim ben.
Doğru sonuçta hiçbiri bir markalı jantın güveni vermiyor 2000 tl ye ali den karbon alacağıma buradan dt swıss mavic veya shımanun alimünyum jantını alırım daha iyi en azından sağlamlığını bilirsiniz@HakanAydn Aldığım bisiklet belki Çin kadrosundan bile dandiktir ama o tedirginlikle bisiklet sürmek istemem açıkçası. Alan alsın mani olacak değiliz elbette ama ben yarış koşma dışında karbon jantın şekilcilik olduğu ve eğer alınacaksa da yarış koşulacak amaca hizmet edecek karbon jantın Çin den değil sağlam bir üreticiden alınması taraftarıyım.
katılıyorum hocam. şekil için alınmamalı..ben yarış koşma dışında karbon jantın şekilcilik olduğu ve eğer alınacaksa da yarış koşulacak amaca hizmet edecek karbon jantın Çin den değil sağlam bir üreticiden alınması taraftarıyım.
MerhabalarMerhabalar,
Konu başlığı eski ama ben de kendi kafamdaki soru ile bu başlığı tekrar canlandırayım. Elimde 2007'den beri kullandığım, kullanırken de hiç bir rahatsızlık yaşamadığım Cannondale CAAD5 105-5600 var. Zaman içerisinde ruble ve arka aktarıcı gibi yürür aksamda değişiklikler yaptım. Ana değişiklik ise üzerindeki WH-500'ler yerine Fulcrum Racing 3 jant setine geçmekle olmuştu.
Emektarı 105 R7000 ile yeniden güncellemek istiyorum. Hedeflediğim değişiklikler, aynakolda 53/39'dan 50/34'e düşmek, görsel olarak kablolardan kurtulmak ve bir nebze olsun daha da hafifletmek
Sizce değer mi bu değişime?
Kablolardan kurtulmak derken 5600'da kablolar önden çıkarken, r7000'de gidonda bant altından doğrudan gider diye düşündüm, çok uzmanı olduğum bir konu olduğu söylenemez doğrusu . Bahsettiğim tabiki tamamen kablosuz bir setup'a geçmek değil. Bu arada bendeki set 5800 değil 5600 yine de bir artısı olmaz mı dersiniz? Bütçemi sıfır R7000 grupset eksi çıkan parçaların ikinci el değeri olarak düşünebiliriz.Merhabalar
Aynı Frame set ile kablolardan kurtulma işini nasıl yapacaksınız? ayırdığınız bütçe nedir? 5800 den 7000 e geçmenin çok bir artısı olmaz aynakol değişikliği diyorsanız ona ok de diğer updatelere gerek yok bence daha iyi bir jant seti ve aynokol yaprak değişimiyle daha verimli bir update olur şahsi kanaatim 😊