Scudo Sports

Grupset + Jant seti yükseltme mi yeni bisiklet mi?

Merhabalar,
Konu başlığı eski ama ben de kendi kafamdaki soru ile bu başlığı tekrar canlandırayım. Elimde 2007'den beri kullandığım, kullanırken de hiç bir rahatsızlık yaşamadığım Cannondale CAAD5 105-5600 var. Zaman içerisinde ruble ve arka aktarıcı gibi yürür aksamda değişiklikler yaptım. Ana değişiklik ise üzerindeki WH-500'ler yerine Fulcrum Racing 3 jant setine geçmekle olmuştu.

Emektarı 105 R7000 ile yeniden güncellemek istiyorum. Hedeflediğim değişiklikler, aynakolda 53/39'dan 50/34'e düşmek, görsel olarak kablolardan kurtulmak ve bir nebze olsun daha da hafifletmek :)

Sizce değer mi bu değişime?

Sıfır grupset ve jant seti alınacaksa hayır. %50-60 bandında ikinci el temiz parçalar bulunabilirse evet. Bisiklet firmaları bu parçalara son kullanıcıdan çok daha ucuza erişiyor ve kalem kalem hesaplandığında sıfır bisiklette kadro çok ucuza gelmiş oluyor. Ama başka birisi 105'ten Ultegra'ya geçiyordur, elindeki 105 parçaları sıfır fiyatının %50-60 gibi bir bandına elinden çıkarıyordur. O zaman sevdiğiniz kadroyu tutup güncellemeleri yapmak mantıklı.
 
Scudo
Sıfır grupset ve jant seti alınacaksa hayır. %50-60 bandında ikinci el temiz parçalar bulunabilirse evet. Bisiklet firmaları bu parçalara son kullanıcıdan çok daha ucuza erişiyor ve kalem kalem hesaplandığında sıfır bisiklette kadro çok ucuza gelmiş oluyor. Ama başka birisi 105'ten Ultegra'ya geçiyordur, elindeki 105 parçaları sıfır fiyatının %50-60 gibi bir bandına elinden çıkarıyordur. O zaman sevdiğiniz kadroyu tutup güncellemeleri yapmak mantıklı.
Bisiklet firmalari kadro ve parcalari ucuza aliyorsa ozaman kimse bir daha yeni bisiklet almasin. Herkes ikinci el alsin ve bir süre sonra yeni alinmadigi icin 2. eldekilerde bitince dünya bisikletsiz kalsin. Böylece bisiklet firmalarinin ucuza alip bizleri kaziklamasini önlemis oluruz, yeni bisikletlerde elerinde kalir.
Bence hayir kelimesi yanlis, arkadas kadrosundan menunsa r7000 grup setine gecmesi mantikli. nedenini kendisine asagida yazacagim, okuya bilirsiniz.

Kablolardan kurtulmak derken 5600'da kablolar önden çıkarken, r7000'de gidonda bant altından doğrudan gider diye düşündüm, çok uzmanı olduğum bir konu olduğu söylenemez doğrusu :). Bahsettiğim tabiki tamamen kablosuz bir setup'a geçmek değil. Bu arada bendeki set 5800 değil 5600 :) yine de bir artısı olmaz mı dersiniz? Bütçemi sıfır R7000 grupset eksi çıkan parçaların ikinci el değeri olarak düşünebiliriz.
Bence sizin yapmak istediginiz dogru birsey.
1. Kadronuzu 2007 den beri kullaniyorsaniz seviyor ve siz o kadroya alismis ve güveniyorsunuz demektir.
2. R 7000 grup seti ortalama 7000TL, elinizdeki 5600 seti diyelim 1500Tl ye satiniz kaldi 5500TL, bugün R7000 grup setli bir cannondale almaya kalksaniz aceba 5000Tl ye alabilecekmisiniz ki ben R7000'ni yeni fiyatindan hesapladim. Ikinci elde temiz bir set bulabilirseniz dahada ucuza gelir size.
3. Kablo saklamasi sadece sizinde deginiz gibi gidon kisminda 15cm bir sey olacak ama görüntü olarak daha temiz bir görüntüye sahip olacak.
4. 5600 ile 7000 arasinda pek agirlik farki olmasada bisikletiniz bir kac gram hafifler.
5. 5600 den R7000 gecmek tabiki mantikli, bunun farkini kullandiginizda kesin fark edip anlayacaksiniz.

Sonuc olarak elinizde yillardir kullandiginiz, sevdiginiz ve güvendiginiz bir kadro kalacak ve daha iyi performansla dahada güzellesmis, degeri artmis bir bisiklete sahip olacaksiniz.
 
Bisiklet firmalari kadro ve parcalari ucuza aliyorsa ozaman kimse bir daha yeni bisiklet almasin. Herkes ikinci el alsin ve bir süre sonra yeni alinmadigi icin 2. eldekilerde bitince dünya bisikletsiz kalsin. Böylece bisiklet firmalarinin ucuza alip bizleri kaziklamasini önlemis oluruz, yeni bisikletlerde elerinde kalir.
Bence hayir kelimesi yanlis, arkadas kadrosundan menunsa r7000 grup setine gecmesi mantikli. nedenini kendisine asagida yazacagim, okuya bilirsiniz.


Bence sizin yapmak istediginiz dogru birsey.
1. Kadronuzu 2007 den beri kullaniyorsaniz seviyor ve siz o kadroya alismis ve güveniyorsunuz demektir.
2. R 7000 grup seti ortalama 7000TL, elinizdeki 5600 seti diyelim 1500Tl ye satiniz kaldi 5500TL, bugün R7000 grup setli bir cannondale almaya kalksaniz aceba 5000Tl ye alabilecekmisiniz ki ben R7000'ni yeni fiyatindan hesapladim. Ikinci elde temiz bir set bulabilirseniz dahada ucuza gelir size.
3. Kablo saklamasi sadece sizinde deginiz gibi gidon kisminda 15cm bir sey olacak ama görüntü olarak daha temiz bir görüntüye sahip olacak.
4. 5600 ile 7000 arasinda pek agirlik farki olmasada bisikletiniz bir kac gram hafifler.
5. 5600 den R7000 gecmek tabiki mantikli, bunun farkini kullandiginizda kesin fark edip anlayacaksiniz.

Sonuc olarak elinizde yillardir kullandiginiz, sevdiginiz ve güvendiginiz bir kadro kalacak ve daha iyi performansla dahada güzellesmis, degeri artmis bir bisiklete sahip olacaksiniz.
Çok teşekkür ederim vakit ayırarak ayrıntılı cevap verdiğiniz için. Bisikletim Cannondale'in el yapımı yaptığı dönemden kalan ve klasik geometriye sahip olan bence iyi bir aluminyum kadroya sahip ve sizin de mesajımdan anladığınız gibi o beni bırakmadan benim onu bırakmaya pek niyetim yok :)

Tekrar teşekkürler ayrıntılı cevabınız için
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Cömez
Kablolardan kurtulmak derken 5600'da kablolar önden çıkarken, r7000'de gidonda bant altından doğrudan gider diye düşündüm, çok uzmanı olduğum bir konu olduğu söylenemez doğrusu :). Bahsettiğim tabiki tamamen kablosuz bir setup'a geçmek değil. Bu arada bendeki set 5800 değil 5600 :) yine de bir artısı olmaz mı dersiniz? Bütçemi sıfır R7000 grupset eksi çıkan parçaların ikinci el değeri olarak düşünebiliriz.
Grupsetiniz 5600 ise dediğiniz doğru kabloları gidon bandının altından geçirmek daha zarif bir görünüm kazandırır, r7000 set gayet yeterli kadrodan ve jant setinizden memnun iseniz yapılabilir bir güncelleme olur
 
  • Beğen
Tepkiler: AtilaF
R7000 set baya pahalıya geliyor 0ı 7bini de geçer gibi. 2. El araştırın face den teker teker toplayın
 
Bisiklet firmalari kadro ve parcalari ucuza aliyorsa ozaman kimse bir daha yeni bisiklet almasin. Herkes ikinci el alsin ve bir süre sonra yeni alinmadigi icin 2. eldekilerde bitince dünya bisikletsiz kalsin. Böylece bisiklet firmalarinin ucuza alip bizleri kaziklamasini önlemis oluruz, yeni bisikletlerde elerinde kalir.
Bence hayir kelimesi yanlis, arkadas kadrosundan menunsa r7000 grup setine gecmesi mantikli. nedenini kendisine asagida yazacagim, okuya bilirsiniz.


Bence sizin yapmak istediginiz dogru birsey.
1. Kadronuzu 2007 den beri kullaniyorsaniz seviyor ve siz o kadroya alismis ve güveniyorsunuz demektir.
2. R 7000 grup seti ortalama 7000TL, elinizdeki 5600 seti diyelim 1500Tl ye satiniz kaldi 5500TL, bugün R7000 grup setli bir cannondale almaya kalksaniz aceba 5000Tl ye alabilecekmisiniz ki ben R7000'ni yeni fiyatindan hesapladim. Ikinci elde temiz bir set bulabilirseniz dahada ucuza gelir size.
3. Kablo saklamasi sadece sizinde deginiz gibi gidon kisminda 15cm bir sey olacak ama görüntü olarak daha temiz bir görüntüye sahip olacak.
4. 5600 ile 7000 arasinda pek agirlik farki olmasada bisikletiniz bir kac gram hafifler.
5. 5600 den R7000 gecmek tabiki mantikli, bunun farkini kullandiginizda kesin fark edip anlayacaksiniz.

Sonuc olarak elinizde yillardir kullandiginiz, sevdiginiz ve güvendiginiz bir kadro kalacak ve daha iyi performansla dahada güzellesmis, degeri artmis bir bisiklete sahip olacaksiniz.

Herkesin mantığı tabii ki farklı çalışır. Ben kendi mantığıma göre evet ya da hayır olanı söyledim sadece. Sizce kimsenin yeni bisiklet almaması gibi bir şeyi savunmuş olabilir miyim? Konuyu çarpıtmayın lütfen. Bisikletinin tamamen eskidiğini düşünen, yeni çıkan bir bisiklet modeline aşık olan, ya da böyle grupsetmiş jantmış güncellemeymiş ben uğraşamam diyen, tabii ki yeni bisiklet alsın. Ama biraz meraklı olan, elini kirletmek isteyen ve kadrosunu da seven, böyle arayışlara girsin demek istedim.
 
Merhabalar,
Konu başlığı eski ama ben de kendi kafamdaki soru ile bu başlığı tekrar canlandırayım. Elimde 2007'den beri kullandığım, kullanırken de hiç bir rahatsızlık yaşamadığım Cannondale CAAD5 105-5600 var. Zaman içerisinde ruble ve arka aktarıcı gibi yürür aksamda değişiklikler yaptım. Ana değişiklik ise üzerindeki WH-500'ler yerine Fulcrum Racing 3 jant setine geçmekle olmuştu.

Emektarı 105 R7000 ile yeniden güncellemek istiyorum. Hedeflediğim değişiklikler, aynakolda 53/39'dan 50/34'e düşmek, görsel olarak kablolardan kurtulmak ve bir nebze olsun daha da hafifletmek :)

Sizce değer mi bu değişime?

Cannondale CAAD'ların orta göbek standartları eskiden nasıldı bilmiyorum ama son yıllardaki modeller Shimano aynakollarla uyuşmuyor. Kontrol etmekte fayda var en azından. Ayrıca arka jant göbeğinizin 11'li freehubı destekleyip desteklemediğini de kontrol etmenizi tavsiye ederim.
Vites kolları, ön ve arka aktarıcılar, yeni ruble ve zincir. Ben olsam bunları değiştirirdim. 11-34 ruble almanın, aynakol dişlilerini değiştirmeye yakın bir etkisi olabilir. Tabi yetmiyorsa yine dişliler de değiştirilebilir. Fren kaliperlerinizden memnunsanız, değiştirmeseniz de olur diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: AtilaF
Cannondale CAAD'ların orta göbek standartları eskiden nasıldı bilmiyorum ama son yıllardaki modeller Shimano aynakollarla uyuşmuyor. Kontrol etmekte fayda var en azından. Ayrıca arka jant göbeğinizin 11'li freehubı destekleyip desteklemediğini de kontrol etmenizi tavsiye ederim.
Vites kolları, ön ve arka aktarıcılar, yeni ruble ve zincir. Ben olsam bunları değiştirirdim. 11-34 ruble almanın, aynakol dişlilerini değiştirmeye yakın bir etkisi olabilir. Tabi yetmiyorsa yine dişliler de değiştirilebilir. Fren kaliperlerinizden memnunsanız, değiştirmeseniz de olur diye düşünüyorum.
Çok teşekkürler yanıt için, benim de ilk baktığım noktalar BB ve hub idi aslında.
Bende o dönemki standart BSA 68 orta göbek var (modeli BB-RS500 olması lazım) Hollowtech II , jant setim de Fulcrum 3 racing ve 9-10-11'li rubleleri destekliyor, spacer kullanarak 10lu ruble takmıştım.
Eğer fren kollarının çekme oranlarında bir uyumsuzluk çıkmaz ise fren kaliperlerimden çok memnunum. uyumunu kontrol edeceğim mutlaka, maliyet düşürmek için güzel bir nokta.
 
  • Beğen
Tepkiler: Veto8
Son 1 yıldır bu konu üzerinde düşünüyordum, çok memnun olduğum kadrom ile devam edip sadece jant seti ve grupset değişimi ile devam etmeli miyim yoksa satıp yeni bir bisiklet mi almalıyım diye. Böyle düşünürken sonunda hangisini yapabileceğime karar verebileceğim bir bütçe oluşturabildim.
Bisikletimi satarsam, üzerine 3-5 bin gibi rakamlar koyup ikinci el bir Carraro 062 veya yine 105 R7000 grupsete sahip başka bir bisiklet alabiliyorum, ancak kadromdan ve renginden çok memnunum, ayrılmak zor geliyor.
Diğer yanda ise ilk önce 2. el piyasada fazla seçenek yok diye ilk grupset değişimi ile başlayacağım. İki seçeneğim var şu an, biri 105 5800 diğeri ise toplama şekilde ultegra 6800 set, sadece aynakol ultegra serisi değil. 105 grupset için 5000₺'nin biraz altında bir rakam olurken ultegra set için 6800-7200 arası bir rakam çıkacak gibi. Kullandığım tiagra grupseti sattıktan sonra elime geçen parayı düşersek, ultegra set bisikleti satıp ikinci el bir bisiklet alma ile aynı yada yakın rakamlara gelirken 105 set ile bin, iki bin lira anca çıkacak gibi. Aklımda R7000 grupset var ancak piyasada yok, olanlarda fiyat olarak verebileceğim bir bütçede değil. Aklımda daha estetik ve daha üst kategoride olduğu için ultegra var ancak günümüz ekonomisinde 2000tl az bir fark değil, 2000 lira az harcayıp 105 ile devam etmekte gelmiyor değil içimden. Tabi gelecekte grupset değiştirmek istersem 2000₺'den daha fazla bir rakam vermem gerekebilir, o yüzden en mantıklı ve fiyat performans olarak hangisi mantıklı veremedim. Lütfen biri bana akıl fikir versin :hihi:
 
Bence bir bisiklette en iyi yükseltme, hareketli parçalarda olmalı. Jant (mümkünse profilli ve karbon ya da kompozitler de var) + lastik (iç ve dış) + göbekler.. Sonra grup set..bunlarda nispeten kaliteli ve rüştünü ispatlamış olanlardan tercih ederseniz, bisikletten daha büyük keyif alırsınız..

Vites sisteminizi tiagra altına indirmediğiniz ve elektronik sisteme çıkamadığınız sürece önemli olan şey dişli oranları.. Ben sram apex kullanıyordum, sram red e geçtim. Dehşet ül vahşet bir değişim olmadı ancak kesinlikle fark evet var. Ben bisiklette edindiğim tecrübe olarak para gömecek isem (büyük bütçelerden söz ediyorum) kesinlikle jant ve lastik kombinasyonlarından başlardım. Vites sistemi de elektronik olmadığı sürece çok fark yaratmıyor tabi dişli oranları hariç.
 
Bence bir bisiklette en iyi yükseltme, hareketli parçalarda olmalı. Jant (mümkünse profilli ve karbon ya da kompozitler de var) + lastik (iç ve dış) + göbekler.. Sonra grup set..bunlarda nispeten kaliteli ve rüştünü ispatlamış olanlardan tercih ederseniz, bisikletten daha büyük keyif alırsınız..

Vites sisteminizi tiagra altına indirmediğiniz ve elektronik sisteme çıkamadığınız sürece önemli olan şey dişli oranları.. Ben sram apex kullanıyordum, sram red e geçtim. Dehşet ül vahşet bir değişim olmadı ancak kesinlikle fark evet var. Ben bisiklette edindiğim tecrübe olarak para gömecek isem (büyük bütçelerden söz ediyorum) kesinlikle jant ve lastik kombinasyonlarından başlardım. Vites sistemi de elektronik olmadığı sürece çok fark yaratmıyor tabi dişli oranları hariç.
Jant farkını stok jantlardan şu an kullandığım shimano jantlara geçtiğimde yaşamıştım, bisikletimden azalan 400 gramın yanında beni arkadan bir şey tutuyormuş hissiyatını da atmıştım, dediklerinize kesinlikle katılıyorum. Jantlarıda değiştireceğim, hatta jantlar içinde ayrı küçük bir birikimim var ancak piyasada 2. el grupset ve parça sayısı çok az olduğu için değişimi ilk grupsetten yana yapacağım. Değişimi gerçekten istiyorum, 105 5800, 105 R7000 ve ultegra 6800 grupsetleri deneme şansım oldu. Vites geçiş hızı, çıtırlığı ve hissiyatı kullandığım tiagra ile karşılaştırdığımda arada bariz bir fark vardı. Bunun yanında ruble dişli oranı çeşitlerinde 11'li grupta daha geniş bir çeşitlilik var ki yine olumlu bir etkisi olacağını düşünüyorum, sadece fiyat/performans ve kullanım ömrü olarak hangi grupseti seçmeliyim çözemedim.
 
Jant farkını stok jantlardan şu an kullandığım shimano jantlara geçtiğimde yaşamıştım, bisikletimden azalan 400 gramın yanında beni arkadan bir şey tutuyormuş hissiyatını da atmıştım, dediklerinize kesinlikle katılıyorum. Jantlarıda değiştireceğim, hatta jantlar içinde ayrı küçük bir birikimim var ancak piyasada 2. el grupset ve parça sayısı çok az olduğu için değişimi ilk grupsetten yana yapacağım. Değişimi gerçekten istiyorum, 105 5800, 105 R7000 ve ultegra 6800 grupsetleri deneme şansım oldu. Vites geçiş hızı, çıtırlığı ve hissiyatı kullandığım tiagra ile karşılaştırdığımda arada bariz bir fark vardı. Bunun yanında ruble dişli oranı çeşitlerinde 11'li grupta daha geniş bir çeşitlilik var ki yine olumlu bir etkisi olacağını düşünüyorum, sadece fiyat/performans ve kullanım ömrü olarak hangi grupseti seçmeliyim çözemedim.
Ben de topladım yakın zamanda. Ultegra 6600 grupset aynakol 6800 ve son olarak jantları 6800 2.el aldım. Yağ gibi gitmek nedir jantları takınca anladım. 600gr birden hafifledi. Ve shimano ultegra göbek hiç birine benzemiyor.

Sizin yerinizde olsam grupset ultegra topladım diğerleri ile uğraşmadım imkanım varsa. Kötülemek için demedim sadece model düştükçe geçişler ve nokta atışlar azalıyor. Kadro konusunda bir şey diyemem, memnunsanız kendi kadromuzla devam edersiniz sonra sadece bir kadro değişimi ile yepyeni bir bisiklete sahip olursunuz. Grupset ve jant yaparken bir de kadro alırsanız maliyet biraz fazla olacaktır. 1.500-2.000$ lar işten bile değil.

Edit: jantları topladığımda carraro kullanmıştım 2.300gr kadardı. O yüzden ultegra 6800 a geçince 600gr birden hafifledi dedim.
 
Vites setini değiştirmek için bazı şeyler sipariş verdim, bisiklete takmakta kararsızım. sipariş verdiklerim şunlar ve jantlara da el atabilirim gibi duruyor.

shimano deore m 6100 arka aktarıcı,
shimano deore m 6100 kaset dişlisi,
shimano deore m 6100 arka aktarıcı,
shimano deore m 6100 vites kolu,
shimano slx m 7100 aynakol,
bir çift shimano deore xt m 8000 fren gövdeleri,
1 tane shimano deore xt m 8100 fren gövdesi,
1 tane shimano deore xt m 8100 fren kolu,

bisikletim trek marlin 5, giriş seviyesi bir bisiklet.

boşuna mı uğraşıyorum? daha önceden de ciddi yükseltmeler vardı bisikletimde. güzel bir paraya advent x vites sistemimi sattığımdan beri sunrace nin 8 li vites sistemiyle idare ediyorum. özellikle xt slx karışık bir set düşünüyordum fakat tecrübeli bir tanıdığım xt gereksiz olur diyince vazgeçtim.

bunların üzerinde olduğu bir bisiklet düşünsem çok para, iyi de bir marka olsun diyince fiyat uçuyor.
 
Vites setini değiştirmek için bazı şeyler sipariş verdim, bisiklete takmakta kararsızım. sipariş verdiklerim şunlar ve jantlara da el atabilirim gibi duruyor.

shimano deore m 6100 arka aktarıcı,
shimano deore m 6100 kaset dişlisi,
shimano deore m 6100 arka aktarıcı,
shimano deore m 6100 vites kolu,
shimano slx m 7100 aynakol,
bir çift shimano deore xt m 8000 fren gövdeleri,
1 tane shimano deore xt m 8100 fren gövdesi,
1 tane shimano deore xt m 8100 fren kolu,

bisikletim trek marlin 5, giriş seviyesi bir bisiklet.

boşuna mı uğraşıyorum? daha önceden de ciddi yükseltmeler vardı bisikletimde. güzel bir paraya advent x vites sistemimi sattığımdan beri sunrace nin 8 li vites sistemiyle idare ediyorum. özellikle xt slx karışık bir set düşünüyordum fakat tecrübeli bir tanıdığım xt gereksiz olur diyince vazgeçtim.

bunların üzerinde olduğu bir bisiklet düşünsem çok para, iyi de bir marka olsun diyince fiyat uçuyor.
Bence sıfır bisiklet almak hiç mantıklı değil. Full Deore set m6100'lü bir sistem çok güzel olacaktır. Aynakol ve frenide Deore yapın masraftan kaçının derim. İllaki xt bir parça olsun derseniz arka aktarıcıyı XT RD-M8100 alın derim. Bisikletinizin markası ve kadrosu çok güzel.
 
  • Beğen
Tepkiler: berhuzade
bu tip kararlarda kadrodan ne kadar memnun olundugu çok önemli. kadro rahatsa ve iyi hissettiriyorsa yükseltme daha iyi seçenek. vites sistemi değiştirme bir yatırım işi. ilerde satacak olursanız bisikletin değerini yükseltir. arkadaşlar da yazmış , tiagra-105-ultegra arasındaki farkı gözü kapalı anlamanız zor. ben gravelde mekanik grx kullanıyorum yol da 12li elektronik var. marjinal fayda olarak bakarsak çok bir şey kazandırmıyor.

jant tercihinde sürüş stili önemli. çok tırmanışlı yollar için yüksek profil inişlerde zorlu olabilir. ama bisikletin konfor ve hızında en fark yaratacak yükseltmeler jant, daha kalın bir lastik , fiziğe uygun bir gidon ve doğru bisikleti fiti.
 
Bence sıfır bisiklet almak hiç mantıklı değil. Full Deore set m6100 lü bir sistem çok güzel olacaktır. Aynakol ve frenide Deore yapın masraftan kaçının derim. İllaki xt bir parça olsun derseniz arka aktarıcıyı xt rd-m8100 derim. Bisikletinizin markası ve kadrosu çok güzel.
aslında aynakolu da m6100 sipariş vermiştim fakat ağırlığını görünce vazgeçtim. saydığım şeyleri sipariş verdim.

frenler konusunda sizi dinleyebilirim, en azından kollar deore olabilir. öyle çok sert arazi sürmüyorum. 700 gram olsaydı m6100 aynakol, ama 800 e yakın. özellikle xt nin yedek parça fiyatları çok yüksek, bu yüzden deore uzun vadede oldukça mantıklı. aslında elimde m7100 kaset dişli de var, yedek parça meselesinden dolayı m6100 ü tercih ettim. o zaman sizi dinleyip frenlerde değişiklik yapabiliriz, teşekkür ederim tavsiye için.
 
  • Beğen
Tepkiler: berhuzade
Geri