Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

hidrolik disk fren

selamlar abi o parça fren koluyla fren arsında kabloyu birleştiriyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Samsam
Scudo
selamlar abi o parça fren koluyla fren arsında kabloyu birleştiriyor
Evet onu biliyorum. :) Bisikletin üstünde görünce işlevini merak ettim. Sadece kabloları birlestirmiyor galiba.
 
abi video linki koyayım ilk başta birleştirilirken ordan yağda konuluyor
bu linke bakabilirsiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: Samsam
abi video linki koyayım ilk başta birleştirilirken ordan yağda konuluyor
bu linke bakabilirsiniz
Tamamdır mantığını şimdi anlamış oldum. Sti kolun hortumu ile kaliperin hortumunu birleştiriyor ,hortumu kesip biçme olmasin diye galiba bu parça. Video için teşekkürler.
 
Tamamdır mantığını şimdi anlamış oldum. Sti kolun hortumu ile kaliperin hortumunu birleştiriyor ,hortumu kesip biçme olmasin diye galiba bu parça. Video için teşekkürler.
ne demek abi bisiklet olararak ne kullanıyorsunz
 
  • Beğen
Tepkiler: Samsam
  • Beğen
Tepkiler: Samsam
Merhaba
Hidrolik disk frenim lastik söküp çıkardıktan sonra bi anda çok sertleşti ve balatalar geri açılırken çok geç açılıyor ve uzun süre sürtüyor. Açıp kaliperleri geriye itsem de düzelmedi , başına gelen var mı kendim tamir edebilir miyim?
 
Merhaba
Hidrolik disk frenim lastik söküp çıkardıktan sonra bi anda çok sertleşti ve balatalar geri açılırken çok geç açılıyor ve uzun süre sürtüyor. Açıp kaliperleri geriye itsem de düzelmedi , başına gelen var mı kendim tamir edebilir miyim?

Balata spreyi sıkıp temizlemeyi bir deneyin. Balataları söküp piston yağlanabilir ayrıca. Eğer başka bir hasar yoksa hava yapmış da olabilir, bleeding lazım gelebilir...
 
  • Beğen
Tepkiler: BirLebowski
Balata spreyi sıkıp temizlemeyi bir deneyin. Balataları söküp piston yağlanabilir ayrıca. Eğer başka bir hasar yoksa hava yapmış da olabilir, bleeding lazım gelebilir...
Teşekkürler Balataları söküp de temizledim yine aynı sorun devam ediyor hava yaptıysa ben tamir edemez miyim zor bi İşlem midir ?
 
Teşekkürler Balataları söküp de temizledim yine aynı sorun devam ediyor hava yaptıysa ben tamir edemez miyim zor bi İşlem midir ?

Aslında bir kere izlerseniz kendiniz yaparsınız ama önce kit ve yağ satın almanız lazım. Bleed kit diye bulunur, ben kendim yapıyorum, yılda 1 kez yeterli oluyor genelde

1652077253186.png
 
Aslında bir kere izlerseniz kendiniz yaparsınız ama önce kit ve yağ satın almanız lazım. Bleed kit diye bulunur, ben kendim yapıyorum, yılda 1 kez yeterli oluyor genelde

287615 dosyayı görüntüle
Bilgi amaçlı paylaşıyorum, başına gelen olursa diye kabloyu gidon boğazı ezmiş sıkıştırmış söküp düzelttik bisikletçi de düzeldi ön fren
 
  • Beğen
Tepkiler: lrfan ve Peregrine
Bilgi amaçlı paylaşıyorum, başına gelen olursa diye kabloyu gidon boğazı ezmiş sıkıştırmış söküp düzelttik bisikletçi de düzeldi ön fren
Kabloyu gidon boğazı sıkıştırdığı için hidrolik basınç iletilmemiş anladığım kadarıyla, kabloların ortalıkta durmaması güzel bir detay ama böyle olumsuzluklar oluyor demek ki.
 
  • Beğen
Tepkiler: BirLebowski
Merhaba bir konu hakkında soru sormak istiyorum. Bugün Kron XC75 disk fren bisiklet aldık. Arkadaşım yokuş aşağı inerken fren sıkmamam gerektiğini söyledi. Bunun diskleri aşındırdığını da ekledi. Bunun sebebi nedir ve engellemek için ne yapılabilir acaba?
 
Merhaba bir konu hakkında soru sormak istiyorum. Bugün Kron XC75 disk fren bisiklet aldık. Arkadaşım yokuş aşağı inerken fren sıkmamam gerektiğini söyledi. Bunun diskleri aşındırdığını da ekledi. Bunun sebebi nedir ve engellemek için ne yapılabilir acaba?

Arkadaşınızın yokuş aşağı inerken yavaşlamak için ne yaptığını merak ettim.
"Sürekli" ya da "ani/sert" sıkmamak gerektiğini kastetmiş olabilir ama o zaman aşınmadan değil ısınmadan ve güvenlikten bahsederdi.
Frenler çalışma prensibi gereği sürterek çalışır, sürtünme de yüzeyleri aşındırır, disk frense balata ve disk, jant freniyse pabuç ve jant aşınır ama öyle birkaç inişte değil. Zamanı gelince de aşınan değiştirilir. Fren yapılması gerekiyorsa yapılır, aşınmasın diye güvenlikten vazgeçemeyiz.
 
Cevabınız için teşekkürler
Arkadaşınızın yokuş aşağı inerken yavaşlamak için ne yaptığını merak ettim.
"Sürekli" ya da "ani/sert" sıkmamak gerektiğini kastetmiş olabilir ama o zaman aşınmadan değil ısınmadan ve güvenlikten bahsederdi.
Frenler çalışma prensibi gereği sürterek çalışır, sürtünme de yüzeyleri aşındırır, disk frense balata ve disk, jant freniyse pabuç ve jant aşınır ama öyle birkaç inişte değil. Zamanı gelince de aşınan değiştirilir. Fren yapılması gerekiyorsa yapılır, aşınmasın diye güvenlikten vazgeçemeyiz.
Arkadaşın açıklaması şu(Benim bir bilgim yok): Bisiklet freni kaliperli olduğu için yokuşta freni disk tutar ve yokuş aşağı fren yapılınca frenin keçesi aşınır.
 
Son düzenleme:
Cevabınız için teşekkürler

Arkadaşın açıklaması şu(Benim bir bilgim yok): Bisiklet freni kaliperli olduğu için yokuşta freni disk tutar ve yokuş aşağı fren yapılınca frenin keçesi aşınır.

Açıklamasaymış daha iyi olurmuş.
 
Merhaba bir konu hakkında soru sormak istiyorum. Bugün Kron XC75 disk fren bisiklet aldık. Arkadaşım yokuş aşağı inerken fren sıkmamam gerektiğini söyledi. Bunun diskleri aşındırdığını da ekledi. Bunun sebebi nedir ve engellemek için ne yapılabilir acaba?
Zincir dişlileri aşındırıyor, yol yüzeyi lastikleri aşındırıyor, bilyalar çanakları aşındırıyor. Her tarafta aşınma var. Bisiklete hiç bulaşmamak en iyisi. Kafa rahat.
 
Geri