Malumunuz zincir ancak en zayıf halkası kadar güçlüdür ve fren yapmak zincirleme bir işlemdir :
1. Fren koluna bastığınızda bütün baskı kuvvetini balataya iletilmesi gerekir. (sorun yok)
2. Balatanın baskısı, jant veya rotorda sürtünmeye kuvveti oluşturması gerekir. (sorun yok)
3. Jant veya rotor üzerinde oluşan sürtünme kuvvetine karşı sizin fren mekanizmasını kadroya veya maşaya bağlayan somunların vidaların, yuvalarının, deliklerinin vs. yeterince dayanıklı olması gerekir. ( yukarıda pekçok arkadaş bu konuya dikkat çekmiş, kadroda veya maşada uygun bağlantı yerleri yoksa jantınızı, maşanızı, kadrıonuzu ve en nihayet kafanızı kolunuzu elinize alabileceğiniz konusunda uyarmışlar )
ve hep gözardı edilen son halkaya geldik:
4. Teker yavaşlarken lastikler yola sürtünme kuvveti uygular, frenleme işlemi gerçekleşir. İşte burada bir sıkıntı var : Jilet gibi ince 100+ psi basınçlı yol lastiği size yeterli sürtünme kuvvetini verecek mi ? Lastiğiniz hem ince hem de yüksek basınç yüzünden yere temas yüzeyi çok küçük.
Bütün bu halkaları tamamlasanız bile iş daha bitmedi :
Dengeli bir şekilde sağa sola savrulmadan fren yapabilecek misiniz? Frenleme esnasında arkadaki römorkun bindireceği yük arka lastiğinizi sağa sola savurma eğiliminde olacaktır, normal bir frenlemede sürtünmenin %75 oranında ön lastikte, %25 oranında arka lastikte olacağı düşünülürse, arkadaki römork sizin kıçınızı sağa, sola veya yukarı attırıp ön tekere yaklaşma eğiliminde olacaktır.
Bu durumdan kaçınmanın tek yolu römorka da fren sistemi kurmaktır. Böylece
1. Frenleme esnasında römork size fazla yük bindirmez.
2. Frenleme esnasında römork öne doğru eğileceği için arka lastiğinizi yere doğru bastırmış olacak, arka lastiğinizin frenleme işlemine katkısını arttıracaktır. (%25'in üzerine çıkaracaktır)