Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Hidrolik Disk + V-Fren Kullanımı?

@bariss.t biliyorsunuz ki bu sistemler yapılırken birçok araştırma ve geliştirme faaliyeti yürütülüyor. Kaliperin bağlandığı deliklerin arasındaki mesafede bir standart olması boşa değil. Yarın bir gün bu sistemi yapsanız dahi frenlerken kaliperin kadrodan fırlaması, kadronun hasar görmesi, daha da kötüsü bedeninizin zarar görmesini hiç istemem. O yüzden lütfen bu sevdadan vazgeçin.
 
Scudo
@Mustafa Zeybek

Dediğiniz gibi herhangi bir fırlama durumunda kadrodan daha önemli olan kendi sağlığımız. Eğer takmayı başarırda takabilirsem gerekli güvenlik önlemlerini almadan yola çıkmam. Kaliper montaj yerinden fırlayıp başka birine de zarar verebilir. Bu olmaz ise römorka fren takmak gibi bir projem var. Karavanlardaki gibi bir fren sistemi yada direk arka frene bağlı, römorku sökünce bisikletten ayrılan, takınca bağlanan bir sistem üzerinde de düşünüyorum. Fren bu şakaya gelmez. Ağır, hızlanmayan bir bisikletle bile gidilir, en kötü gideceğiniz yere geç varırsınız ancak fren sistemi yetersiz bir bisikletle rampa inerken yavaşlayıp duramazsanız önünüze bir kavşak çıktığında kaza kaçınılmaz olur.
 
Disk fren seti takmak için kadroya kaynak yaptırmanız gerek. Sonradan takacağınız herhangi bir parçanın üzerine freni geçirmek isterseniz bu sağlıklı olmaz. Kaliperi takacağınız bağlantı sağlam olmazsa yük altında kırar götürür hem bağlantıyı hem kaliperi. Sonradan daha da pişman olursunuz. Sağlam bir fren pabucu seti yada çok daha sağlam bir v-fren seti takın size yeter. Madem sağlam bir fren istiyorsanız disk frene ve tüm bağlantı parçalarına ayıracağınız bütçeye gidin Ultegra V-fren seti taktırın. Hem bisikletinizin anatomisini bozmazsınız hemde üst kalite güzel bir fren ve fren pabucu takar rahat edersiniz.
 
IS:
Chainstay-Disc-Dropout-Specs---web.jpg


Post mount:
Shimano-Rear-Post-Brake-Spec.gif


Bu ölçülere göre yapılmış frenleri, çamurluk montajı için olan deliklere takmayı becerebilecekseniz buradaki kimsenin aklına ihtiyacınız yok.
 
@Pabioo

(link) mesela bu fren ayakları tektro'nun fren ayaklarına göre fark yaratırmı diyeceğim de 508 lira verene kadar Magura'nın hidrolik v-frenleri daha mantıklı olur.

Neyse onu geçelim, papuçları aynı tutarsak tektro ile ultegra arasında fark olurmu?
 
Eşeğin aklına karpuz kabuğu getirsem mi acaba ? :rolleyes::D:D (Kesinlikle hakaret içermez.)

Kadrolara sonradan mekanik veya hidrolik disk fren eklemek için yapılan braketler satılıyor. Bayağı uygun fiyatlara hemde. Yalnız, bükülen maşalar mı dersiniz bükülen arka kadro bacağı mı, yoksa kırılan kalp ve kemikler mi ?... Dediğiniz yapılabilir aslında ama biraz deli işi. Buyurun...

!!! VÜCUDUNUZ İLE PARA KAZANIYORSANIZ KESİNLİKLE YAPMAYIN !!! Örnek olarak Diş hekimisiniz, düşüp parmaklarınızı kırdınız, diyelim ki modelsiniz suratınızda kocaman bir asfalt yanığı var ve bunun gibi ... Gerekli önlemleri alacağım demişsiniz ama, kaskın sadece kafayı koruduğunu da unutmayın. Body armor vs giyip deneyecek misiniz ? Evde sizi bekleyen birileri var mı ? Bunları iyi düşünün lütfen.

Sabahlayarak hesap yapan mühendisleri, ar-ge çalışanlarını düşünün. 2000li yıllardan önce downhill yarışlarının pabuçlu frenle yapıldığını da hatırlayın.

Mountain-bike-disc-brake-converter-v-brake-converter-disc-brake-rack-special-frame-brake-adapter.jpg
 
@bariss.t sayenizde Liberalizm denilen Ekonomi-Politik dünya görüşünün ne gibi şartlar altında nasıl ortaya çıktığını tecrübe ediyorum ve diyorum ki; Bırakınız Yapsınlar, Bırakınız Geçsinler.
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
@bariss.t Yahu elbette fark yaratır. Siz V-frene karşı bir ön yargı geliştirmişsiniz bu yüzden ne göstersek sizi tatmin etmeyecek. Bende HD fren kullanıyorum. Hidrolik aslında şu işe yarar. Fren koluna daha az kuvvet uygulayarak pistonları yağ yardımı ile daha çok ve kuvvetli sıkıştırırsınız. Hidrolik sistem budur. Diskler tekerin ortasında olduğu için teker dönerken pabuçta çamur birikmez. Kötü havalarda da hidrolik sıvı sayesinde pistonlara daha kuvvetli baskı uyguladığı için fren daha iyi tutar. Bu kadar. V frende kabloya ne kadar kuvvet uygularsanız o kadar kuvvetli sıkıştırırsınız. Yani fren yapmayı kolaylaştıracak bir hidrolik sıvısı yoktur. Ama bu V fren tutmayacak anlamına gelmez. Daha kolay ve daha az kuvvet uygulayarak fren yapmak isterseniz gidin HD uyumlu bir bisiklet alın. Ne yaparsanız yapın sonradan eklediğiniz o parçalar yük altında kırılır çatlar. Kaliteli fren pabuçları ve her iki ayağa gücü eşit ve dengeli dağıtan kaliteli bir V fren setiniz varsa zaten bir problem yaşamazsınız durmak konusunda.

Ayrıyeten eklemek istiyorum, hidrolik frenim var diye yokuş aşağı allah ne verdiyse salarsanız arkanızdaki o yükle sizi hidrolik frende kurtarmaz. Güvenlik istiyorsanız önce temkinli olacaksınız. Yokuş aşağı 40km hızı geçerseniz 40kg yük ile durma mesafeniz hidrolik frende olsa çok olur. Ayrıca yüksek hızlarda bayır aşağı arkanızdaki römork hiç istemediğiniz hareketler yapabilir. Aniden durmanız gerektiğinde sağa sola sarsılabilir. Satıcı size yokuş aşağı 40kg yükleyerek 50-60km hızlarla inmenin garantisini vermez. Unutmayın bisiklet ne kadar yüklüyse o kadar hızlanır. Fren yapa yapa kontrollü şekilde inerseniz zaten böyle bir ek fren yapmanıza gerekte kalmaz. Önce temkinli olmak gerek.
 
Size son bir şey söyleyeceğim bence bundan başka söze hiç ama hiç ama hiççç gerek yok belki biliyorsunuzdur Gürkan GENÇ bisiklet ile dünya turu yapan Türk abimiz veya bir kardeşimiz kendisinin internet sitesi var orda da bulabileceğiniz bir bilgi bu kendisi düz telli v fren kullanıyor UNUTMAYIN ADAM DÜNYA TURU YAPIYOR biraz gidip sitesindeki yazılarını okursanız en azından donanım bölümünü frenler ile ilgili yorumunu göreceksiniz sizden daha ağır yükü var çamurlu yollar mı dersiniz -40 derece hava mı dersiniz fırtınalı yollar mı dersiniz bunların üstüne 3 saatlik inişlermi dersiniz ve bu kadar zorluğa rağmen V fren kullanıyorsa bir bildiği vardır

Dnya-Haritas-1125-x-558-1024x508.jpg

kendisininde izlediği rota bu yani sadece sizin gibi asfalttada gitmiyor
 
@koshanerberk Evet hemen hemen tüm tur yapan bisikletçiler V-fren tercih etmekte sebep ise gayet açık olası bir problemde kendi tamirini kendin yapabilme ihtimalin var veya atıyorum Afrika'da vs. gariban bisiklet tamircisi nereden bilsin hidrolik fren sistemini de sana yardımcı olabilsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06
@Saru zaten kendiside öyle belirtiyo ama adama sonuç olarak tutuyormu tutuyor
 
Kadroyu kırmanın alemi yok, bu kadro disk frene uygun değil. Dropbar olmazsa olmaz değilse ve illa hidrolik olacaksa, Magura'nın bir seti(mesela HS-33) alınır, bir de uygun düz gidon ve vites kolu. En azından kadronuza uygun olmayan yükler yüklemezsiniz. Disk frenler uzun inişlerde v frenlere(daha doğrusu jant frenlerine) göre daha iyidir, bakımlı bir disk frende ısınmadan dolayı güç kaybı yaşarsınız fakat v frende ısınmadan dolayı lastiğiniz patlar.
 
Bisikletinizde V fren olduğuna emin misiniz? Bildiğim kadarıyla o modelde "caliper brake" denen frenlerden kullaniliyor.

HUAWEI VNS-L31 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
@ardabaranburcak V-Fren genel olarak pabuçlu frenler için kullanılan bir tanımlama oldu, yani rim brake olarak geçen tüm frenlere V-fren der olduk.
 
  • Beğen
Tepkiler: Galois
Ben şahsen hidrolik disk fren kullanıyorum ve v-frene göre daha güvenli
 
@bariss.t merhabalar inanın kararlılığınıza bayıldım...!!! şöyle üstün körü bi göz gezdirdim 3 sayfalık konuda size her mesajda başka birisi bu kadroya hidrolik fren işi için olmaz,olamaz,tutmaz,yan yatar,deli misin,yav de get kardaşım , demesine rağmen sizde bi yerlerden birşeyler çıkarmaya çalışarak ısrarınızı sürdürmüşsünüz yani hani beni de maruz görün akıl verir gibi olmayayım ama üstad madem kafanda böyle bi tur,böyle bi plan vardı,ee bisikleti de yeni almışsın abi neden bu işleme uygun bi bisiklet almadın? yani böyle senin için olsa bile zahmetli olacak belli ve de masraflı olacak gibi yani o farkı verir kafandakine yakın bi bisiklet alırdın ne bileyim...

he eğer bilmediğim,okumadığım,kaçırdığım bir nokta varsa şimdiden özür dilerim..kolay gelsin
 
Malumunuz zincir ancak en zayıf halkası kadar güçlüdür ve fren yapmak zincirleme bir işlemdir :

1. Fren koluna bastığınızda bütün baskı kuvvetini balataya iletilmesi gerekir. (sorun yok)

2. Balatanın baskısı, jant veya rotorda sürtünmeye kuvveti oluşturması gerekir. (sorun yok)

3. Jant veya rotor üzerinde oluşan sürtünme kuvvetine karşı sizin fren mekanizmasını kadroya veya maşaya bağlayan somunların vidaların, yuvalarının, deliklerinin vs. yeterince dayanıklı olması gerekir. ( yukarıda pekçok arkadaş bu konuya dikkat çekmiş, kadroda veya maşada uygun bağlantı yerleri yoksa jantınızı, maşanızı, kadrıonuzu ve en nihayet kafanızı kolunuzu elinize alabileceğiniz konusunda uyarmışlar )

ve hep gözardı edilen son halkaya geldik:

4. Teker yavaşlarken lastikler yola sürtünme kuvveti uygular, frenleme işlemi gerçekleşir. İşte burada bir sıkıntı var : Jilet gibi ince 100+ psi basınçlı yol lastiği size yeterli sürtünme kuvvetini verecek mi ? Lastiğiniz hem ince hem de yüksek basınç yüzünden yere temas yüzeyi çok küçük.

Bütün bu halkaları tamamlasanız bile iş daha bitmedi :

Dengeli bir şekilde sağa sola savrulmadan fren yapabilecek misiniz? Frenleme esnasında arkadaki römorkun bindireceği yük arka lastiğinizi sağa sola savurma eğiliminde olacaktır, normal bir frenlemede sürtünmenin %75 oranında ön lastikte, %25 oranında arka lastikte olacağı düşünülürse, arkadaki römork sizin kıçınızı sağa, sola veya yukarı attırıp ön tekere yaklaşma eğiliminde olacaktır.

Bu durumdan kaçınmanın tek yolu römorka da fren sistemi kurmaktır. Böylece

1. Frenleme esnasında römork size fazla yük bindirmez.

2. Frenleme esnasında römork öne doğru eğileceği için arka lastiğinizi yere doğru bastırmış olacak, arka lastiğinizin frenleme işlemine katkısını arttıracaktır. (%25'in üzerine çıkaracaktır)
 
@antika

Burada Disk fren / V Fren kıyaslaması yapılırken lastik ögesi sabit yalnız. İster disk, ister V fren kullanılsın, bahsettiğiniz temas yüzeyi değişmiyor.

Eğer kastettiğiniz şey, "yol bisikletlerinde disk fren kullanmak etkili/güvenli mi?" konusu ise, şu videoda yapılan kıyaslamayı inceleyebilirsiniz.

 
Geri