Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Hidrolik fren sorunları ve çözümleri

elimden geldiğince kendim yaparım tamir bakımını. motorunu kucaklayıp dışarı çıkartıp dağıtır tekrar toplarım.
dağılsın hocam. arada bişey olmaz.

nerde kalmıştık, benim aynakol senin aynakolu döver .. hurraa:)
selametle hocam.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
Scudo
Arkadaşlar elime uzun süre kullanılmamış ama neredeyse sıfır sayılacak kondüsyonda bir hayes radar fren seti geçti fakat bir sorunum var yardımcı olursanız çok sevinirim.Öncelikli olarak fren kolunu tam çekemiyorum neredeyse çok az miktarda haraket ediyorlar normali böylemidir,Diğer bir konu arka fren kolu neredeyse hic haraket etmek istemiyormuş gibi daha az haraket ediyor.Ben ilk kez hıdrolik fren kullanıcağım fakat kolların biraz daha haraketlı ve yumusak olması gerektıgını dusunuyorum.Bu konuda ne yapabılırım,sorun nedır.
 
Hayes radar hidrolik fren almiş bulunmaktayim yeni gibi birsey neredeyse ama kollar cok sert ve tam cekemiyorum cok az oynuyor nedeni ne olabilir acaba
 
İlk olarak benim sormak istediğim sorular şunlar

1) Ne Sıklıkla Balata Değişir?

2) Balata boyutunu yani hangi balatayı alacağımızı nerden bilebiliriz?

3) Balata takımını öğrendim fakat balatalarda ya birinde vida yada birinde bi demir var. Bunlar bi sorun oluşturur mu?


Yardımlarınız için teşekkürler :)
 
Arkadaşlar ilk olarak merhaba Mosso Bigfoot Md kullanıyorum AliExpressten m-315 hidrolik fren aldım üründe hiçbir sıkıntı yok ama arka fren kolu solda ön fren kolu sağda yanı olması gerekenin tam tersi aldığım satıcıya yaZdım durumu anlattım oda bana bir video yolladı videoda nasıl değişeceğini anlatıyor adam kolları söküp takıyor ama hiç yağ damlamıyor yukarı bakıcak şekilde tutarsanız bişey olmaz diyor şehrimdeki bisikletçiye sordum yağ damlar dedi ama aldığım satıcı ve videodaki adam değiştiriyor aklım çok karıştı ne yapıcam
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Bir yanlışı düzelteyim.

Bilinenin aksine hidrolik frenlerde hidrolik sıvısı olarak yağ değil; alkol bazlı sıvı kullanılır. Kanserojendir, elinizde eliven yokken uğraşmayın.

Hidrolik yağı diye değil; fren sıvısı (brake fluid) diye satılır.
 
Uzun turlarda yanıma fren tamir kitimi de alırım. İçinde shimano huni, hortum, enjektör, 1,5 m hortum, zeytin, zeytin takma takozu, yağ ve aletler (disk düzeltme aleti, kaliper ayar aleti, ilgili alyen ve anahtar, yedek vida ve civatalar) bulunuyor. 1 kg gelmiyor ağırlığı. 11.000 km geride kaldı. Daha henüz bir kere sorunla karşılaştım. Oda porselen olan piston çatladı. Pistonları alüminyumları ile değiştirerek piston kırılma sorununu unuttum. 5.000 km olduğunda yağı komple değiştirdim. Resin balatalar 11.000 km ve yeni yeni bitmeye başladı. Yakında komple bisiklet bakımı yapacağım. Yeni metal balatalar aldım bakalım onlar kaç bin km gidecek :)

Kimisi v fren için yolda başını ağrıtmaz diyor, benim için hidrolik fren yolda baş ağrıtmaz. Ha v fren piyot yayı veya kolu kırmışsın ha benim sahip olduğum tamir kitiyle yapamayacağım bir sorunla karşılaşmışsın aynı olasılıkta. Hortum değiştirmek tel değiştirmekle aynı. Ama şu var ki pahalı. Yani baş ağrıtmayacak, yedek parça taşıya bileceğiniz hidrolik sistem için iyi para harcamak gerek.
 
@Bisikletlover42
1-) sıklığı yok. Balata bittikçe değişir. Bittiğini kalipere bakarak anlarsınız. Aynı zamanda bittiyse fren yaparken kamyon freni gibi sesler gelmeye başlayabilir. Bir işaret de fren yapmak için eskisinden çok güç harcamaktır(bu başka şeylerin de işareti olabilir)

2-) her balatanın tipi ayrı ayrı olur. İnternete shimano ... Fren balatası yazıp neye benzediği bulunup alınabilir.

3-) bunu anlamadım, açar mısınız?

@o.turcan40
Videodaki gibi yapın, sonrasında yağ takviyesi yapılması gerekir. Shimano bleed kit ve mineral yağ size gereken şeyler. Bisikletçi de halleder.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Arkadaşlar oncelikle hepinize selamlar.
Formu arastirdim ama benim sorunumla ilgili bi bolum bulamadim, belkide vardir, varsa simdiden ozur dilerim.
Benim sorum su ki trakking bisikletime drop bar yani yol bisikleti gidonu takacagim, ve bisikletimin frenleri hidrolik oldugu icin fren kolu degisecek, birkaç bisikletciyi aradim olumsuz bilgi verdiler, simdi yani drop bara uygun fren kolu uretilmiyor mu? Varsa yardimci olabilirmisiniz.
Simdiden çok tesekkurler.
 
Herkese Selam
Arkadaşlar, kron tx 500 hd fren trekking bisikleti kullaniyorum, gidonundan memnun degilim dropbar yani yol gidonu takmayi duşünüyorum, yalniz hidrolik fren kollarinin ve vites kollarinin değismesi gerekicek, iste bu hd frenlere uygun yol bisikleti fren kollari var mi?
Bilgisi olan varmi bu konuda? Şimdiden Tesekkürler
 
@ohalilzade
Altındaki bisikelt kadar para verebilirim diyorsan var :ssrtcbya: ayrıca o kolları tamamlamak için set değişmeli. Yani yok denebilir
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@ohalilzade
Olmaz diye bir şey yok.Ancak rasyonel olur mu tartışmak lazım .Bisikletiniz yol bisikleti özelliklerine yakın fitness bike olup da dropbar taksaydınız bir nevi gravel bike elde edebilirdiniz.Ancak Kron Tx 500 cross tarzı bir bisiklet,hele o kilitli maşasıyla drop bar biraz garip olur gibime geliyor.

Bu tarz drop bar takma işlerinden @ziyadeniz arkadaşımız iyi anlar.O da hidrolik diskli Merida speeder bisikletini Gravel bike çevirmişti
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
emeğinize sağlık. tekrar tekrar okunası
 
Merhabalar hidrolik fren icin v frenden ayrı fren kolu lazım mıdır cevap verirseniz teşekkür ederim:)
 
@V1YSEL
Evet hidrolik fren ve V frende fren kolları da farklıdır. Yani değişim yapacaksanız frenlerle birlikte fren kollarına da ihtiyacınız vardır. (Ayrıca disk fren uyumlu jantlar, kadro ve ön maşaya)
 
  • Beğen
Tepkiler: V1YSEL
IMAG0516.jpg Arkadaşlar herkese iyi günler. Hidrolik disk fren sıkıntısı yaşıyorum. Olay şu: rotorun içinde yer alan seramik iticilerden ( bunların mutlaka adı vardır ama bilmiyorum ) biri diğerinden daha çıkık. Bu nedenle balataları takamıyorum. Tabi ki servise gitmek en iyisi ancak Bergama'da düzgün bir servis yok maalesef. İzmir için de beklemem lazım. Başına böyle bir şey gelen oldu mu? Nasıl çözdü?Önerisi olan? Fotoğraf da atıyorum durumu anlatan.

Fotoğrafta da görüldüğü üzere soldaki seramik daha çıkık. Sağdaki sıfırlamış durumda. Balataları takamıyorum bu nedenle.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
@cenkpasha
Kaliper boşluğunun yani pistonların arasına girecek bir pense yardımıyla pistonları geriye yani yuvasına doğru ittirin herhalde balata değişimi yapıyorsunuz.
Yardımcı olması açısından bir video linki;
 
  • Beğen
Tepkiler: KuzeydenGaliba
Piston deniyor onlara. Arasına plastik levye sokup içeri ittiriyorum ben pistonları.
 
  • Beğen
Tepkiler: KuzeydenGaliba
Teşekkürler. Oraya baskı uygulamaya korkmuştum ama deneyeceğim. Sonucu yazarım.
 
Geri