Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Hidrolik fren sorunları ve çözümleri

İki gün önce Cannondale marka üzerinde Ultegra set bulunan bir yol bisikleti aldım. İlk hidrolik frenim. Ön frenin "free stroke" denilen frenlemeye başlamadan önce fren kolunu çekebildiğiniz mesafe çok uzun ve arka fren kolununkinden farklı. Bugün tura çıktığımda bisikleti aldığım yere uğradım, onun ayarlanmadığını söyledi oradaki arkadaş, bana biraz garip geldi ayarlanamıyor olması. Şimdi internette araştırdığımda şu videoya denk geldim


benzer başka videolar da var. Bu videoda gösterildiği gibi bir ayar yapmak riskli/sorun oluşturabilecek bir iş midir, yoksa evde denemeli miyim? Bisiklet bakımından çok anlamıyorum, bisikletlerimi temizlemezdim bile bu bisikletimi alana kadar, epey amatörüm yani. Teşekkürler şimdiden.
Yukarıdaki mesajımda bahsettiğim ayar vidaları benim frende yokmuş, o yüzden o yöntem işe yaramadı. İkinci bir yöntem olarak tekeri çıkarıp, frene basıp, tekeri geri takmayı denedim, o biraz yardımcı oldu, fakat halen daha ön frenin frenlemeye başlamadan önceki mesafesi arkaya göre çok fazla. Başka tavsiyeleri olan var mı? Hidrolik sıvısının az olması veya içeride hava olması gibi durumlar olabilir mi?
 
Son düzenleme:
Scudo
Yukarıdaki mesajımda bahsettiğim ayar vidaları benim frende yokmuş, o yüzden o yöntem işe yaramadı. İkinci bir yöntem olarak tekeri çıkarıp, frene basıp, tekeri geri takmayı denedim, o biraz yardımcı oldu, fakat halen daha ön frenin frenlemeye başlamadan önceki mesafesi arkaya göre çok fazla. Başka tavsiyeleri olan varmı? Hidrolik sıvısının az olması veya içeride hava olması gibi durumlar olabilir mi?
Bana kalırsa hava yapmış sistem. Aynı sorun bende de vardı. İnternetten yağ değişim kiti ve yağ alarak yağını değiştirdim. Videolardan bakarak yaptım, ben de amatörüm bu işlerde ama bir şekilde yaptım.

Size tavsiyem yağını değiştirmeniz olur ve balataları kontrol edin derim. Balatalar erimişse de boşluk oluşacağı için kavrama noktası geriye düşecektir.
Düzelmese bile en kötü ihtimalle bakım yapmış olursunuz
 
İki gün önce Cannondale marka üzerinde Ultegra set bulunan bir yol bisikleti aldım. İlk hidrolik frenim. Ön frenin "free stroke" denilen frenlemeye başlamadan önce fren kolunu çekebildiğiniz mesafe çok uzun ve arka fren kolununkinden farklı. Bugün tura çıktığımda bisikleti aldığım yere uğradım, onun ayarlanmadığını söyledi oradaki arkadaş, bana biraz garip geldi ayarlanamıyor olması. Şimdi internette araştırdığımda şu videoya denk geldim


benzer başka videolar da var. Bu videoda gösterildiği gibi bir ayar yapmak riskli/sorun oluşturabilecek bir iş midir, yoksa evde denemeli miyim? Bisiklet bakımından çok anlamıyorum, bisikletlerimi temizlemezdim bile bu bisikletimi alana kadar, epey amatörüm yani. Teşekkürler şimdiden.
Bu (link) sorununuzu anlatıyor, her STI kol kişiselleştirilebilir, onun ayarı yapılmaz diyen "usta" ya yapmayı bilmiyor ya da uğraşmak istemiyor karnı tok.
 
Bu video sorununuzu anlatıyor, her STI kol kişiselleştirilebilir, onun ayarı yapılmaz diyen "usta" ya yapmayı bilmiyor ya da uğraşmak istemiyor karnı tok.
Burada anlatılan ile benim sorduğum farklı şeyler. Fren kol *konumları* ile alakalı bir sorun yok, fakat kolları çekme miktarları aynı değil ve ön fren kolunu elimle tuttuğum yere (ne deniyor ona?) temas edecek kadar çekmem gerekiyor iyi sıkabilmek için.

@coskun.gercek'in dediği gibi havasını almayı, olmazsa da sıvıyı komple değiştirmeyi deneyeceğim. Balataları da kontrol edeceğim, fakat bisiklet yeni ve 0 alındı, balatalarda sorun olacağını zannetmiyorum. Tamir sehpası sipariş verdim, onu bekliyorum, diğer türlü eziyet oluyor bisikletin üstünde herhangi bir iş yapmak :)

Problemi daha iyi anlatabilmek için fotoğraf koyuyorum aşağıya. İlk fotoğraf arka fren, herşey normal. İkincisi ön fren, sorun zaten belli oluyordur :)

20210525_135641.jpg
20210525_135650.jpg

İki fotoğrafta da frene balatalarla temas edecek kadar bastırıyorum, abanmadan.
 
Burada anlatılan ile benim sorduğum farklı şeyler. Fren kol *konumları* ile alakalı bir sorun yok, fakat kolları çekme miktarları aynı değil ve ön fren kolunu elimle tuttuğum yere (ne deniyor ona?) temas edecek kadar çekmem gerekiyor iyi sıkabilmek için.

@coskun.gercek'in dediği gibi havasını almayı, olmazsa da sıvıyı komple değiştirmeyi deneyeceğim. Balataları da kontrol edeceğim, fakat bisiklet yeni ve 0 alındı, balatalarda sorun olacağını zannetmiyorum. Tamir sehpası sipariş verdim, onu bekliyorum, diğer türlü eziyet oluyor bisikletin üstünde herhangi bir iş yapmak :)

Problemi daha iyi anlatabilmek için fotoğraf koyuyorum aşağıya. İlk fotoğraf arka fren, herşey normal. İkincisi ön fren, sorun zaten belli oluyordur :)

265135 dosyayı görüntüle
265136 dosyayı görüntüle

İki fotoğrafta da frene balatalarla temas edecek kadar bastırıyorum, abanmadan.
abi kaliperlerin mesafesini balataya yaklaştır sorun çözüldü klasik çözüm. Daha erken balatayla temas edeceği için fren kolunda da hissedilir. Ancak fazla güç olabilir takla atmamaya dikkat edin
 
abi kaliperlerin mesafesini balataya yaklaştır sorun çözüldü klasik çözüm. Daha erken balatayla temas edeceği için fren kolunda da hissedilir. Ancak fazla güç olabilir takla atmamaya dikkat edin
Padleri balataya nasıl yaklaştıracağımı bulamadım.. bilen var mı? :)
 
Eski ön frenim hiç tutmuyordu ve bisikletçiye gittiğimde kaliper değişmesi lazım, rotoru yakmış dedi. Bende üzerine yeni fren seti aldım lakin taktığımda yine aynı sorun var tutmuyor. Rotoru da mı değiştirmem lazım? Yoksa yapamadığım bir şey mi var?
 
Eski ön frenim hiç tutmuyordu ve bisikletçiye gittiğimde kaliper değişmesi lazım, rotoru yakmış dedi. Bende üzerine yeni fren seti aldım lakin taktığımda yine aynı sorun var tutmuyor. Rotoru da mı değiştirmem lazım? Yoksa yapamadığım bir şey mi var?

Tabii kaliper rotoru bozduysa onu da değiştirmek lazım. Ama freninin iyi tutmaması sadece rotordan da kaynaklanmayabilir. Yeni alınan balataların bir ilk alışma periyodu oluyor , ilk alındığında çok iyi tutmuyor sonradan gerçek performansına ulaşıyor, ondan da kaynaklanıyor olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: cansinc
Tabii kaliper rotoru bozduysa onu da değiştirmek lazım. Ama freninin iyi tutmaması sadece rotordan da kaynaklanmayabilir. Yeni alınan balataların bir ilk alışma periyodu oluyor , ilk alındığında çok iyi tutmuyor sonradan gerçek performansına ulaşıyor, ondan da kaynaklanıyor olabilir.

yeni ön fren aldım zaten. Birde rotor mu almalıyım sizce? Birde ayriyetten almışken 180mm mi alsam?
 
yeni ön fren aldım zaten. Birde rotor mu almalıyım sizce? Birde ayriyetten almışken 180mm mi alsam?

Rotoru incelemeden uzaktan bir şey demek zor. Arka rotora ile karşılaştırıp farklılıklar var mı bakabilirsiniz. Dediğim gibi iyi tutmama olayı yeni disk balatalarından da olabilir (alışma süreci var).
180mm olayı, sizin bu bisikleti ne türde kullanacağınız ile ilgili ve bisiklet maşanızın bunu destekleyip desteklemediği ile ilgili.
 
Rotoru incelemeden uzaktan bir şey demek zor. Arka rotora ile karşılaştırıp farklılıklar var mı bakabilirsiniz. Dediğim gibi iyi tutmama olayı yeni disk balatalarından da olabilir (alışma süreci var).
180mm olayı, sizin bu bisikleti ne türde kullanacağınız ile ilgili ve bisiklet maşanızın bunu destekleyip desteklemediği ile ilgili.

Anladım ilginiz için teşekkürler. Şimdi baktım rotorlara arka rotor daha çok yanmış gibi duruyor. Sizi yorucam ama fotoğraflardan bir şey anlaşılıyor mu acaba? Bi bakabilir misiniz?
Yanlış anlamayın beni lütfen, sadece yeni aldığım ön frenlerin yanlış bir şey yapıp çöp olmasını istemiyorum
image.jpg
62CA5F91-B473-41F4-8BE8-6BB467A57807.jpeg
 
Burada anlatılan ile benim sorduğum farklı şeyler. Fren kol *konumları* ile alakalı bir sorun yok, fakat kolları çekme miktarları aynı değil ve ön fren kolunu elimle tuttuğum yere (ne deniyor ona?) temas edecek kadar çekmem gerekiyor iyi sıkabilmek için.

@coskun.gercek'in dediği gibi havasını almayı, olmazsa da sıvıyı komple değiştirmeyi deneyeceğim. Balataları da kontrol edeceğim, fakat bisiklet yeni ve 0 alındı, balatalarda sorun olacağını zannetmiyorum. Tamir sehpası sipariş verdim, onu bekliyorum, diğer türlü eziyet oluyor bisikletin üstünde herhangi bir iş yapmak :)

Problemi daha iyi anlatabilmek için fotoğraf koyuyorum aşağıya. İlk fotoğraf arka fren, herşey normal. İkincisi ön fren, sorun zaten belli oluyordur :)

265135 dosyayı görüntüle
265136 dosyayı görüntüle

İki fotoğrafta da frene balatalarla temas edecek kadar bastırıyorum, abanmadan.
Balatalarınız eşit miktarda aşınmadıysa böyle bi sorunla karşılaşıyor olabilirsiniz. Balatayı yenisi ile değiştirirseniz serleştiğini hissedersiniz.
 
Anladım ilginiz için teşekkürler. Şimdi baktım rotorlara arka rotor daha çok yanmış gibi duruyor. Sizi yorucam ama fotoğraflardan bir şey anlaşılıyor mu acaba? Bi bakabilir misiniz?
Yanlış anlamayın beni lütfen, sadece yeni aldığım ön frenlerin yanlış bir şey yapıp çöp olmasını istemiyorum
265248 dosyayı görüntüle
265247 dosyayı görüntüle

Arka rotor normal gibi geldi bana. Belki biraz incelmiş olabilir, onu da kumpas ile ölçmek lazım veya tırnak testi yapmak lazım ama ben onda sorun olduğunu sanmıyorum.
Ön rotorda biraz garip çizgiler gözüküyor, nedir ne değildir bilmiyorum tabii , elinizi sabunla iyice yıkadıktan sonra parmağı üzerinde gezdirmek lazım, öyle anlaşılabilir.
Bir de garanti olması açısından rotoru isopropil alkol ile veya o yoksa alkol ile silin, belki yağ benzeri bir şey bulaşmış olabilir.
İçiniz rahat etsin istiyorsanız rotoru değiştirebilirsiniz de. ama bana sanki o iyi tutmama olayı rotordan değilmiş gibi geliyor (sadece bir his :) )
 
  • Beğen
Tepkiler: cansinc
Arka rotor normal gibi geldi bana. Belki biraz incelmiş olabilir, onu da kumpas ile ölçmek lazım veya tırnak testi yapmak lazım ama ben onda sorun olduğunu sanmıyorum.
Ön rotorda biraz garip çizgiler gözüküyor, nedir ne değildir bilmiyorum tabii , elinizi sabunla iyice yıkadıktan sonra parmağı üzerinde gezdirmek lazım, öyle anlaşılabilir.
Bir de garanti olması açısından rotoru isopropil alkol ile veya o yoksa alkol ile silin, belki yağ benzeri bir şey bulaşmış olabilir.
İçiniz rahat etsin istiyorsanız rotoru değiştirebilirsiniz de. ama bana sanki o iyi tutmama olayı rotordan değilmiş gibi geliyor (sadece bir his :) )

Teşekkürler ilgi ve alakanız için☺️ Alkolle temizledim öncesi de sonrası da aynı geldi bana pek bir değişiklik yok. Yeni balatalar alışınca bakalım nasıl olucak frenler 😁
 
Dün rotorlar ve balatalarım değişti bugün gözüme bu konu çarptı. 4.5 yıllık kullanım sonucu bisiklet tamircim rotorların yandığını değişmesi gerektiğini söyledi. Zaten fren şikayetinden gitmiştim. Ön frenler hiç değişmemiş ben de değiştiğini hatırlamıyorum zaten, orjinal balatalar yeni değişti. Arkaları daha önce değiştirmiştim şimdi tekrar değişti. 2 rotor 2 balata değişimi yapılmış oldu. Hidrolik değişti mi ekledi mi sormadım unuttum. Son zamanlarda arka frenim hiç tutmuyordu neredeyse. Abimin V freni kıskanıyordum ne güzel duruyor diye 😁 değişim sonrası herşey yolunda görünüyor.
IMG_20210527_073916.jpg
IMG_20210525_223122.jpgIMG_20210526_071714.jpgIMG_20210526_071725.jpg
 
Son düzenleme:
Disk frende balatanın rotora sürtmesi ile alakalı sorun yaşayan varsa şuradaki kağıt yöntemini çok beğendim:


Henüz deneme fırsatım olmadı sorunu başka türlü çözdüğüm için, ama ön balata rotora sürtüyor sıklıkla. Bir daha sorun olursa deneyeceğim.

Bir de şunu deneyeceğim:


Hidrolik sıvısını tamamen değiştirmek biraz daha dertli fakat bu yöntem çok basit gözüküyor ve havayı da alıyor anladığım kadarıyla.

Merak ettiğim bir konu, yağmurlu havalarda çamurlukla sürdüğümde rotor ve balatalara bulaşan şu ve yoldaki pislik fren performansını nasıl etkiler, ve sürüş sonrası balata ve rotor'u nasıl temizlemek gerekir? "Motorex Power Brake" vb. temizleyiciler iş görür mü?
 
Merhaba dostlar ben 2 hafta önce sıfır kron xc-100 hidrolik fren bisiklet aldım aldıktan 2 gün sonra arka frenden ses gelmeye başladı.


Bugün balataları söküp balata speryi ile balataları ve rotoru temizledim ama ses halen devam ediyor. Sorun nedir sizce?
Rotor da yamukluk yok.
 
Merhaba dostlar ben 2 hafta önce sıfır kron xc-100 hidrolik fren bisiklet aldım aldıktan 2 gün sonra arka frenden ses gelmeye başladı.


Bugün balataları söküp balata speryi ile balataları ve rotoru temizledim ama ses halen devam ediyor. Sorun nedir sizce?
Rotor da yamukluk yok.
göbekte, rotorda, kaliperde gevşeme olmuş olabilir en uzak ihtimal ise balatalar erimiştir ve metal kısma sürtüyordur disk.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Tuna Mirliva
göbekte, rotorda, kaliperde gevşeme olmuş olabilir en uzak ihtimal ise balatalar erimiştir ve metal kısma sürtüyordur disk.

Göbekte boşluk yok gibi. Kaliperi bugün söküp taktım balatalarda sağlam hocam. Bu zamana kadar sürtme sorunu yaşamadım.
 
Geri