Scudo Sports

Hoşgeldin Shimano CUES

Scudo
Değerli dostum çok güzel anlatmışsın. aktif bisiklet sürmene imrendim gerçekten . tekerine taş değmesin

hocam 2x da olsa 3x da olsa önemli olan bisikletten zevk almak. ve ihtiyacı alışkanlığı hangi tercihe yönlendiriyorsa onu seçmek .
50.34 , 46.30 veya 48.36.26 ya da 40.30.22 bunlar teferruat. hangisi olursa olsun kullanıcısını memnun ediyorsa orda altın oran gerçekleşmiştir.

Bu arada dostum altus acera ve alivio da ki 44.32.22 aynaklol bence çok kıymetli. Çünkü Cues daki tüm aynakollar bile 44.32.22 nin 11.34 ile kombinlendiginde sağladığı tam orta karar vites oranlarını sağlamamakta

Bu arada eleştirdigim yönünde yanlış anlamaya sebebiyet verdiğim için özür dilerim . asla burada bir şeyi diğerinden üstün görüp , kullanıcıların ve forumda ki senin gibi tüm arkadaşların kalbini kırmak istemem.
sonuçta bunlar mekanik parçalar . hepsinin diğerleriyle eş değerde artı ve eksileri bulunmakta .

Üslubunuz çok güzel teşekkür ederim. Bilgilendirmeler içinde ayrıca 😊🙏

Bir ara 44-32-22 aynakol siparisi gecmistim, Acera ön aktarici ile beraber, ancak aynakol uzunlugu orijinal gelen 170 mm siparisteki 175 mm olunca cevremden alma dediler, iptal etmistim siparisi bende. 170 mm bulamayınca. Arka hg200 11-36 rubleyi 11-32 ile, ön mt101 40-30-22 aynakolu 44-32-22 ile degistirmek uzereydim.

Muhtemelen bu sekilde yanlis kullanimimda kisa surede dagilacak sistemi yenilerken oyle yapagim artik 😊

Herkese keyifli surusler.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
Üslubunuz çok güzel teşekkür ederim. Bilgilendirmeler içinde ayrıca 😊🙏

Bir ara 44-32-22 aynakol siparisi gecmistim, Acera ön aktarici ile beraber, ancak aynakol uzunlugu orijinal gelen 170 mm siparisteki 175 mm olunca cevremden alma dediler, iptal etmistim siparisi bende. 170 mm bulamayınca. Arka hg200 11-36 rubleyi 11-32 ile, ön mt101 40-30-22 aynakolu 44-32-22 ile degistirmek uzereydim.

Muhtemelen bu sekilde yanlis kullanimimda kisa surede dagilacak sistemi yenilerken oyle yapagim artik 😊

Herkese keyifli surusler.
Çok teşekkür ediyorum kardeşim. güzel günlerde keyifli sürüşler aynakol ruble eskitmeler diliyorum . 😉😉😉
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Mythshaman
Üslubunuz çok güzel teşekkür ederim. Bilgilendirmeler içinde ayrıca 😊🙏

Bir ara 44-32-22 aynakol siparisi gecmistim, Acera ön aktarici ile beraber, ancak aynakol uzunlugu orijinal gelen 170 mm siparisteki 175 mm olunca cevremden alma dediler, iptal etmistim siparisi bende. 170 mm bulamayınca. Arka hg200 11-36 rubleyi 11-32 ile, ön mt101 40-30-22 aynakolu 44-32-22 ile degistirmek uzereydim.

Muhtemelen bu sekilde yanlis kullanimimda kisa surede dagilacak sistemi yenilerken oyle yapagim artik 😊

Herkese keyifli surusler.

Hocam meraktan soruyorum. 170 yerine 175 mm alınca nasıl bir değişim oluyor? Niye tavsiye etmediler?
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
Hocam meraktan soruyorum. 170 yerine 175 mm alınca nasıl bir değişim oluyor? Niye tavsiye etmediler?
Uzun boylu/uzun bacaklıysanız 175 daha iyi olabilir. Çoğu kişi için 170 olanlar dizi daha az zorluyor.
 
Hocam meraktan soruyorum. 170 yerine 175 mm alınca nasıl bir değişim oluyor? Niye tavsiye etmediler?

Benim boyum ve bacak boyum kısa, bisikletin kadrosuda kucuk, ben bilenlerin yalancısıyım. Cevremdekiler surusunu bozar dediler, bende iptal ettim siparisi.
 
o zaman bende fikrimi söyleyim. bisiklet yarışlarına katılan veya performans amaçlı kullanıcılar için 170 ile 175 aynakol arasında kı yarım cm lik fark önemli . ancak tura çıkılmıyorsa gündelik sürüşlerde bence büyük bir fark değil . sele yi yarım cm indirerek bu eşitlenebilir.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Eskici
İnsanoğlu zamanla daha konforlu sürüş için rubledeki dişli sayısını birer birer arttırdı, her artışla ruble biraz daha genişlemesin diye de dişliler arası mesafeyi (kolların tel çekme miktarını) azalttı. Bu da 9'lu rubleye ayrı, 10'luya ayrı, 11'liye ayrı kol alma gerekliliği getirdi. CUES hamlesiyle, 11s zinciri ve 11s rubledeki dişliler arası mesafeyi standartlaştırmak, tel çekme miktarları farklı olan kolları geçmişte bırakmak istemişler, ben bunu anladım özetle.

Daha uzun ömürlü zincir ve dişliler denmiş ama, 11s zincirin hem makarası hem de bakla sacı 8s'ten ince haliyle. Yani 8s sistemin dişlisi ve zinciri kadar uzun ömürlü olamaz bu sistem. Şu kısmı da anlamadım, CUES attırıcıların yeni bir (tel çekme/attırıcı hareketi) oranı ile çalışacağı belirtilmiş. Vites sistemindeki kafa karışıklığını azaltmak amacıyla yapılmış bir hamlede neden yeni bir oran icat edip önceki 11s kolları saf dışı bırakıyorsun? Yeni ürün satmak için mi yoksa Şimano?
Sen kapitalist sisteme karsi cikip insanligi yine tas cagina geri dondurmek mi istiyorsun? Reis aya yol yapacak, sen hala nelerden bahsediyorsun?
o zaman bende fikrimi söyleyim. bisiklet yarışlarına katılan veya performans amaçlı kullanıcılar için 170 ile 175 aynakol arasında kı yarım cm lik fark önemli . ancak tura çıkılmıyorsa gündelik sürüşlerde bence büyük bir fark değil . sele yi yarım cm indirerek bu eşitlenebilir.
Seleyi yarim santim asagiya indirince aynakol daha yuksek tork mu uretecek?
Kollardaki uzunlugu fit ayarlari icin degil, kullanicinin talep ettigi tork secenekleri icin farklilastiriyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
ama se
Sen kapitalist sisteme karsi cikip insanligi yine tas cagina geri dondurmek mi istiyorsun? Reis aya yol yapacak, sen hala nelerden bahsediyorsun?

Seleyi yarim santim asagiya indirince aynakol daha yuksek tork mu uretecek?
Kollardaki uzunlugu fit ayarlari icin degil, kullanicinin talep ettigi tork secenekleri icin farklilastiriyorlar.
Doğru söylüyorsun arkadaşım . aynakol uzunluğu kisalinca tork artar . bunun yarislarda ve performans istendiğinde önemli olduğunu yazdim
sele borusunu indirmek seçenektir demem iç bacak boyu kısa olan ve alternatif aynakol bulamayan, keyif ulaşım ve eglence amacli sürüş yapanlar için küçük bir çözümdü.
****
165 mm aynakol kullandığınızda , 170 veya 175 mm aynakola uygulandığınız aynı güçle pedal çevirdiğinizde daha fazla mesafe katedersiniz . Bu da daha seri hızlanmalara ve o hızlara çıkarken daha az enerji kaybetmeye yarar. bunları dediğim yanlış anlaşılmasın diye yazıyorum . Bu ayrıntıya ihtiyacı olmayan günlük sürücülerin bir boy büyük aynakol kullanmasının bence bir sakıncası yok
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Mythshaman
Doğru söylüyorsun arkadaşım . aynakol uzunluğu kisalinca tork artar . bunun yarislarda ve performans istendiğinde önemli olduğunu yazdim
sele borusunu indirmek seçenektir demem iç bacak boyu kısa olan ve alternatif aynakol bulamayan, keyif ulaşım ve eglence amacli sürüş yapanlar için küçük bir çözümdü.

Dediğiniz gibi sadece, ulaşım, eğlence ve keyif aldığım için sürüyorum bisikleti 👍
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
Soruyu doğru cevaplayamayan forumdaşları arşiv konularına yönlendiriyoruz...:hhhhhh:
 
Merhaba arkadaşlar ben carraro daytona 711 alacaktım 1x11 vites arka ruble deore m5100 11_51 kaset. Şimdi acaba ertelesem mi? Zar zor bulmuştum yok piyasada. Bu cues de bu denli iyi bir set var mı? Dengi nedir?
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
Merhaba arkadaşlar ben carraro daytona 711 alacaktım 1x11 vites arka ruble deore m5100 11_51 kaset. Şimdi acaba ertelesem mi? Zar zor bulmuştum yok piyasada. Bu cues de bu denli iyi bir set var mı? Dengi nedir?

(link)'deki arka attırıcılar 45 ve 50 diş destekli. 51 diş çok önemliyse şimdilik CUES size göre değil.

(link)

Sanırım 711'in CUES'li karşılığı bu: (link) ama diğer özellikleri biraz daha iyi, fiyatı da muhtemelen yüksektir, siteye hala girmediler.

Güncel olarak ne kadar erteleme, o kadar hızlı artan fiyat. Bulduğunuzun fiyatı makulse ve 711 özellikler bakımından yeterliyse beklememek daha iyi olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Memduhney
Merhaba arkadaşlar ben carraro daytona 711 alacaktım 1x11 vites arka ruble deore m5100 11_51 kaset. Şimdi acaba ertelesem mi? Zar zor bulmuştum yok piyasada. Bu cues de bu denli iyi bir set var mı? Dengi nedir?
İmkan varsa ghost kato pro öneririm
Onun uzerinde 1x12 deore 6100 daha iyi bir set var. Önde 32t aynakol arkada ise 10.51 ruble ile çok keyif alırsın
 
CUES grup seti ülkemizde ne zaman satışa sunulur bir bilgisi olan var mı?
 
Geri