Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Hoşgeldin Shimano CUES

xt m8000 11li sistem kullanıyorum 11 46 tekli (34) aynakoldan cues 40 26 aynakol takmayı düşünmeye başladım sonuçta 11 sistem ile uyumlu gözüküyor elimde hazır ön aktarıcı ve vites kolu var acaba 34 dişli bir aynakol yerine daha uygun bir hız ve eğim oranı sağlar mı? aklımda deli sorular
 
Scudo
xt m8000 11li sistem kullanıyorum 11 46 tekli (34) aynakoldan cues 40 26 aynakol takmayı düşünmeye başladım sonuçta 11 sistem ile uyumlu gözüküyor elimde hazır ön aktarıcı ve vites kolu var acaba 34 dişli bir aynakol yerine daha uygun bir hız ve eğim oranı sağlar mı? aklımda deli sorular

RD-M8000-GS (orta): (link)
RD-M8000-SGS (uzun): (link)

Ortanın ön dişli farkı 10, toplam kapasitesi 39. Uzunun ön dişli farklı 18, toplam kapasitesi 47. Her ikisi de 1x'te 11-46 rubleyi desteklerken 2x'te 11-42'ye düşüyor.

Orta ise ön dişli farkından olamıyor, 14 (40-26) > 10. Uzunda öne ikili aynakol takabilmek için rubleyi küçültmeniz lazım, en fazla 11-42'ye.

34 / 11-46 iken 40-26 / 11-42'ye geçtiğinizde;

Önceden 34/11 ~ 3.1 olan hız oranı 40/11 ~ 3.64'e yükselecek, bu iyi.
Önceden 34/46 ~ 0.74 olan tırmanma oranı 26/42 ~ 0.62'ye düşecek, bu da iyi.

Yani daha iyi hız ve tırmanma oranı sağlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: N.ÖZKAN
RD-M8000-GS (orta): (link)
RD-M8000-SGS (uzun): (link)

Ortanın ön dişli farkı 10, toplam kapasitesi 39. Uzunun ön dişli farklı 18, toplam kapasitesi 47. Her ikisi de 1x'te 11-46 rubleyi desteklerken 2x'te 11-42'ye düşüyor.

Orta ise ön dişli farkından olamıyor, 14 (40-26) > 10. Uzunda öne ikili aynakol takabilmek için rubleyi küçültmeniz lazım, en fazla 11-42'ye.

34 / 11-46 iken 40-26 / 11-42'ye geçtiğinizde;

Önceden 34/11 ~ 3.1 olan hız oranı 40/11 ~ 3.64'e yükselecek, bu iyi.
Önceden 34/46 ~ 0.74 olan tırmanma oranı 26/42 ~ 0.62'ye düşecek, bu da iyi.

Yani daha iyi hız ve tırmanma oranı sağlar.
bisikleti neredeyse 2 yıl 36 26 dişli oranı ile 2x11 olarak kullandım yeri geldi arka 46 ön 26 dişli oranında kullandım arka aktarıcı herhangi bir sorun çıkarmadı eğer arka kasedi değiştirecek olsam 11 42 geçmeyi düşünebilirim. Ama aklıma takılan soru 2x te 11 42 düşüyor yazmışsınız acaba bu zincirin çapraz kalacağı bir simülasyondan dolayı mı böyle bir sınır belirtilmiş sgs aktarıcı kullanıyorum
 
bisikleti neredeyse 2 yıl 36 26 dişli oranı ile 2x11 olarak kullandım yeri geldi arka 46 ön 26 dişli oranında kullandım arka aktarıcı herhangi bir sorun çıkarmadı eğer arka kasedi değiştirecek olsam 11 42 geçmeyi düşünebilirim. Ama aklıma takılan soru 2x te 11 42 düşüyor yazmışsınız acaba bu zincirin çapraz kalacağı bir simülasyondan dolayı mı böyle bir sınır belirtilmiş sgs aktarıcı kullanıyorum

Çapraz kalma açısından 42 ve 46 arasında fark yok. Sınır ,şin içine daha büyük ve daha küçük aynakol dişlileri beraberce girdiğinde arka attırıcının çalışabilme aralığıyla ilgili.

Toplam kapasite: (ön büyük - ön küçük) + (arka büyük - arka küçük)
Şu andaki sistemde (34-34) + (46-11) = 0 + 35 = 35, kapasite tam olarak dolmuyor.
Hedeflenen sistemde (40-24) + (42-11) = 16 + 31 = 47, uzun için maksimum kapasite.
Eskiden kullanıldığı halinde (36-26) + (46-11) = 10 + 35 = 46, kapasite içinde, yani önceden 36-26 / 11-46 ile kullandığınızda sorun çıkması beklenmez.
 
40 26 diş olucağı için düzeltme yaptım
40-26=14
46-11=35
14+35=49
yani maksimumun üstünde kalıyor gene yani hiç bulaşmamak daha iyi yada kaset değişiceği zaman düşünülebilir gibi geldi 11 42 kasete geçildiği zaman 31+14=45 olucak o zaman
Çapraz kalma açısından 42 ve 46 arasında fark yok. Sınır ,şin içine daha büyük ve daha küçük aynakol dişlileri beraberce girdiğinde arka attırıcının çalışabilme aralığıyla ilgili.

Toplam kapasite: (ön büyük - ön küçük) + (arka büyük - arka küçük)
Şu andaki sistemde (34-34) + (46-11) = 0 + 35 = 35, kapasite tam olarak dolmuyor.
Hedeflenen sistemde (40-24) + (42-11) = 16 + 31 = 47, uzun için maksimum kapasite.
Eskiden kullanıldığı halinde (36-26) + (46-11) = 10 + 35 = 46, kapasite içinde, yani önceden 36-26 / 11-46 ile kullandığınızda sorun çıkması beklenmez.
 
Aklımda giant escape 1de kullanılan şu seri
  • VİTES KOLLARI: Shimano CUES U4000, 9-speed
  • ÖN AKTARICI: Shimano CUES U4010
  • ARKA AKTARICI: Shimano CUES RDU3020
  • RUBLE: Shimano CS-LG3009, 11x36
  • AYNAKOL: Shimano CUES FCU4010, 30/46
Veyahut giant escape 0 da kullanılan şu sete geçme düşüncesi var.
Shifters : Shimano CUES U6000, 1x10
Front DerailleurN/A
Rear DerailleurShimano Cues U6000

Cassette Shimano CS-LG40010, 11x48
Chain Shimano CN-LG500
Crankset Shimano U6000, 42t
Bottom BracketCartridge
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos
Geri