Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Hoşgeldin Shimano CUES

...Mesela benim de merak ettiğim Tourney,altus,acera... Sıralamasında cues nerede konumlanıyor?

En pratik kaynak Shimano'nun sitesi. Her grup üst seviyeden alt seviyeye doğru yukarıdan aşağıya doğru sıralı. CUES MTB tarafında Alivio'nun, Lifestyle tarafında Acera'nın üstünde.

1716580283146.png

Ama aslında Lifestyle grubunu birleştirmek lazım, o zaman neredeyse MTB listesindeki gibi sıralanır:
DEORE XT
DEORE
CUES
ALIVIO
ACERA
ALTUS
TOURNEY
şeklinde. Alfine ve Nexus göbekten vitesliler, sıralama dışında tutulabilir.

Yalnız bu sıralama her zaman aynı nesil içinde geçerli. Örneğin Deore 8000 ve 6000 Alivio 4000'den iyi ama eski bir Deore yeni bir Alivio'dan iyi değil. Tourney 800'ler hariç güncel serilerin kodu 4 basamaklı, eski serilerin kodu 3 basamaklı. En kolay eski-yeni ayırma yolu bu.
 
Scudo
227C de yokuşları daha rahat çıkabilmek için en mantıklı ne değişimi yapılabilir?

En azından normal 227 ler gibi yokuş çıksın istiyorum, daha da iyisi olsa sevinirim tabii.

Hız 30u geçtikten sonra pedallar boşa dönse de olur benim için
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos
227C de yokuşları daha rahat çıkabilmek için en mantıklı ne değişimi yapılabilir?

En azından normal 227 ler gibi yokuş çıksın istiyorum, daha da iyisi olsa sevinirim tabii.

Hız 30u geçtikten sonra pedallar boşa dönse de olur benim için

Aynakoldaki en küçük dişli / rubledeki en büyük dişli = tırmanma oranı. Ne kadar küçük olursa o kadar rahat.
227C'de 30/36 = 0.83
227'de 26/34 = 0.76

Aynakolu küçültürseniz ve/veya rubleyi büyütürseniz istediğiniz sonuca ulaşırsınız. Ancak pratikte çok kolay değil.
Aynakolu küçültmek pahalı, sadece tırmanmaya yönelik, maksimum hızı bozan çözüm. 36-22, 40-26 gibi seçenekler var ama iç piyasada bulunabilirliğine bakmak lazım.
Rubleyi büyütmek maksimum hızı korurken tırmanmaya yönelik çözüm. Ancak bisiklette kullanılan (link) sadece 11-36 ruble destekliyor. Bu nedenle arka attırıcının da değişmesi gerekir ve o zaman bu da pahalı çözüm haline geliyor. İlk bakışta ruble büyüklüğü bakımından amaca uygun görünen modeller (örneğin (link) - (link)) toplam kapasite bakımından tekli aynakola uygun olduğundan tekli aynakola geçmek gerekir gibi görünüyor. Baktığım kadarıyla onlar da en az 30 diş olduğundan kapsamlı bir araştırma yapmak lazım. İş tüm seti değiştirmeye kadar gidebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aliya
227C de yokuşları daha rahat çıkabilmek için en mantıklı ne değişimi yapılabilir?

En azından normal 227 ler gibi yokuş çıksın istiyorum, daha da iyisi olsa sevinirim tabii.

Hız 30u geçtikten sonra pedallar boşa dönse de olur benim için

3 lü aynakolun şöylede bir avantajı olabilir, aldiginiz bisikletci eger kabul ederse ( benimkisi etmisti) hg200 11-34 rubleyi 11-36 ile degistirebilir. Hatta 11-32 de olabilir demisti. Lastik konusunda da yardimci olurum demisti daha ust seviye bir lastik istersen farkini verip istedigini takabiliriz denmisti. Yani sonradan masraf edip elindekini cikartmayada ugrasmazsin boyle bir imkan var ise.

26/36 orani sehir icinde neredeyse tüm yokuslarda zorlamaz sizi.
 
Bir sorum olacak. U8000 ile u6000 arasında ne gibi farklar var? Sadece daha mı hafif? İlk mesajda da oranların aynı olduğundan bahsediliyordu. Bu arada 40/26 sizce nasıl bir aynakol? Mevcutta 46/30 kullanıyorum. Büyük ve küçük arasındaki diş farkı azalıyor. Büyük 46'yı kullanıyorum genelde, bir tık küçük olsa daha iyi olur diz sağlığım açısından diyordum. 26 da yokuş performansını arttırır gibi. Ama denemediğim için emin olamıyorum.
 
227C ile 60km deneyimi:
Bisikletin genel konforundan memnunum ancak cues ile ilgili birkaç kez tekrarlayan bir durum var.
Örneğin 1*6 vites , 15km/sa ile seyahat ederken ani hızlanmam gerekip pedala yüklendiğimde vites değişimi oluyor. Acaba yanlışlıkla mı dokundum diye birkaç kez gözlemledim ve bu şekilde 3-4 kez net olarak fark ettiğim bir durum oluştu. Deneyimli arkadaşların yorumu ne olur?
 
SA arkadaşlar. Bir kaç hafta önce Carraro Sportive 227 almıştım CUES vitesli. Şehirde sürmek için almıştım fakat arkadaşlarla falan bazen merdivenli yerlere de gidiyoruz. Hybrid bisikletle merdiven taranır, transfer falan yapılabilir mi?
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: templeos
227C ile 60km deneyimi:
Bisikletin genel konforundan memnunum ancak cues ile ilgili birkaç kez tekrarlayan bir durum var.
Örneğin 1*6 vites , 15km/sa ile seyahat ederken ani hızlanmam gerekip pedala yüklendiğimde vites değişimi oluyor. Acaba yanlışlıkla mı dokundum diye birkaç kez gözlemledim ve bu şekilde 3-4 kez net olarak fark ettiğim bir durum oluştu. Deneyimli arkadaşların yorumu ne olur?

O viteste pedal çevirirken zincir şıkırtısı var mı, görsel olarak zincir bir üst ya da bir alt vitese geçmek ister gibi hareket ediyor mu? Öyle ise vites teli gerginliği hatalı. Büyük dişliye geçme eğilimindeyse tel fazla gergin, küçük dişliye geçme eğilimindeyse fazla gevşek.


SA arkadaşlar. Bir kaç hafta önce Carraro Sportive 227 almıştım CUES vitesli. Şehirde sürmek için almıştım fakat arkadaşlarla falan bazen merdivenli yerlere de gidiyoruz. Hybrid bisikletle merdiven taranır, transfer falan yapılabilir mi?

Çoğu markanın MTB diye sattığı modeller bile böyle aktiviteler için yetersiz. Sportive 227 ile bu tür yapmanız bir sonraki bisikleti sağlam bir MTB ya da BMX olarak seçmenize kalan zamanı kısaltır.
 
viteste pedal çevirirken zincir şıkırtısı var mı, görsel olarak zincir bir üst ya da bir alt vitese geçmek ister gibi hareket ediyor mu? Öyle ise vites teli gerginliği hatalı. Büyük dişliye geçme eğilimindeyse tel fazla gergin, küçük dişliye geçme eğilimindeyse fazla gevşek.

Teşekkürler, normal giderken ses yok ancak pedala yüklenip hız kazandıktan sonra boşta gitmek için aniden pedala basmayı durdurdugumda zincir sert bir şekilde maşaya çarpıyor. Sanki arka ruble çok kısa süre (belki 0,5sn) dönmeye devam edip zinciri boşa alıyor gibi.
 
Çoğu markanın MTB diye sattığı modeller bile böyle aktiviteler için yetersiz. Sportive 227 ile bu tür yapmanız bir sonraki bisikleti sağlam bir MTB ya da BMX olarak seçmenize kalan zamanı kısaltır.
[/QUOTE]
Hocam ben düz yolda daha hızlı giderim diye hybrid almıştım. Keşke MTB alsaydım o zaman.
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos
Teşekkürler, normal giderken ses yok ancak pedala yüklenip hız kazandıktan sonra boşta gitmek için aniden pedala basmayı durdurdugumda zincir sert bir şekilde maşaya çarpıyor. Sanki arka ruble çok kısa süre (belki 0,5sn) dönmeye devam edip zinciri boşa alıyor gibi.

O zaman zincir fazla uzun olabilir, kısaltmak gerekebilir ya da bacak doğru gerginlikte/mesafede olmayabilir, B vidasıyla ayarlayarak düzeltilebilir.

Zincir uzunluğunun kontrolü için (link) ya da Youtube'daki videolar faydalı olabilir:

B vidası konusu şurada çok açık olmasa da anlatılmış: (link)

Özeti, zincir en büyük rubledeyken arka bacağın üst makarası ile ruble arasında 9 mm boşluk kalacak şekilde şu vidayla ayar yapılacak:
1717260599995.png
02_Rear_Derailleur09.png
 
Arkadaşlar merhaba, cesur ve tiagra birbirine uyumlu mudur?
Düzeltme***
Cues ve tiagra birbiri ile uyumlu mudur?
 
Arkadaşlar merhaba, cesur ve tiagra birbirine uyumlu mudur?
Düzeltme***
Cues ve tiagra birbiri ile uyumlu mudur?

Genel olarak değil. İki setten nelerin birleşeceğini yazarsanız detayına bakarız.
 
Çoğu markanın MTB diye sattığı modeller bile böyle aktiviteler için yetersiz. Sportive 227 ile bu tür yapmanız bir sonraki bisikleti sağlam bir MTB ya da BMX olarak seçmenize kalan zamanı kısaltır.

Hocam merhaba bugün bisikleti değiştirmeye karar verdim. Zaten çok kullanılmadı maksimum 5km falan sınav haftasından dolayı. Bisiklet 0 gibi ben bunu alıp bi mağazaya götürsem bunun değerine yakın bir mtb bisikletle değişim yaparlar mı? Satmak istemiyorum yeni aldım çünkü zararlı çıkarım. Siz ne düşünüyorsunuz, şimdiden teşekkürler. (Carraro Sportive 227C) Zararlı çıkarsam mecbur bunu kullanacam :D
 
Hocam merhaba bugün bisikleti değiştirmeye karar verdim. Zaten çok kullanılmadı maksimum 5km falan sınav haftasından dolayı. Bisiklet 0 gibi ben bunu alıp bi mağazaya götürsem bunun değerine yakın bir mtb bisikletle değişim yaparlar mı? Satmak istemiyorum yeni aldım çünkü zararlı çıkarım. Siz ne düşünüyorsunuz, şimdiden teşekkürler. (Carraro Sportive 227C) Zararlı çıkarsam mecbur bunu kullanacam :D

Kendi kârlarını gözetecekleri için o bisikletin değerini düşük kabul edip vereceklerini normal fiyatından sayarlar, mutlaka bir maddi zarar oluşur. Alındığı yer belki daha iyi şartlarda yardımcı olur. Sormak lazım, zararın ne kadar olacağını ya da mağazaların nasıl tepki vereceğini tahmin etmek çok zor.
 
Bir cues projesi de benden gelsin Carraro Daytona 911 bisikletime Cues FC-U4000-2 170mm 40-26T Aynakol takmayı düşünüyorum ( dağda sürmek için uzun mesafeler gitmek zorunda kalıyorum yolda biraz daha akıcılık kazanması için ) daytona üzerinde deore set var ne dersiniz uyum sağlar mı
aynakol:
(link)
Aktarıcı :
(link)
vites kolu:
(link)
 
Bir cues projesi de benden gelsin Carraro Daytona 911 bisikletime Cues FC-U4000-2 170mm 40-26T Aynakol takmayı düşünüyorum ( dağda sürmek için uzun mesafeler gitmek zorunda kalıyorum yolda biraz daha akıcılık kazanması için ) daytona üzerinde deore set var ne dersiniz uyum sağlar mı
aynakol:
(link)
Aktarıcı :
(link)
vites kolu:
(link)

Ruble (link)'in üstünde gelen 11-51 ve arka attırıcı da yine beraberinde gelen (link) mü?
RD-M5100 sadece tekli aynakol için üretilmiş (izin verilen ön dişliler arası fark 0), sadece 11-51 rubleye uygun olduğu belirtilen, toplam kapasitesi 40T olan bir model.
1721197434093.png

2x aynakola uygun olsaydı bile toplam kapasite = (ön büyük - ön küçük) + (arka büyük - arka küçük) = (40 - 26) + (51 - 11) = 14 + 40 = 54 olurdu ve ürünün 40 olan toplam kapasitesini epey aşardı.

Shimano ürün gamında bu büyüklükte bir rubleyle önde büyük ikili aynakol kullanmayı sağlayabilecek bir çözüm yok. Tek yaprağı büyütebilirsiniz ama.
 
  • Beğen
Tepkiler: areklim
Ruble (link)'in üstünde gelen 11-51 ve arka attırıcı da yine beraberinde gelen (link) mü?
RD-M5100 sadece tekli aynakol için üretilmiş (izin verilen ön dişliler arası fark 0), sadece 11-51 rubleye uygun olduğu belirtilen, toplam kapasitesi 40T olan bir model.
319214 dosyayı görüntüle

2x aynakola uygun olsaydı bile toplam kapasite = (ön büyük - ön küçük) + (arka büyük - arka küçük) = (40 - 26) + (51 - 11) = 14 + 40 = 54 olurdu ve ürünün 40 olan toplam kapasitesini epey aşardı.

Shimano ürün gamında bu büyüklükte bir rubleyle önde büyük ikili aynakol kullanmayı sağlayabilecek bir çözüm yok. Tek yaprağı büyütebilirsiniz ama.
Hayal kırıklığı oldu ayna kolun 11 li uyumlu olduğunu görünce umutlanmıştım :( ruble den taviz vermeyi düşünmediğim için tekli ayna kolla devam
 
Shimano'nun dropbarlı bisikletler için en ucuz 1x grupseti CUES ailesinden geliyor:

Leaked photos confirm Shimano will FINALLY offer drop-bar Cues groupset​

New gravel-oriented wide-range groupset could bridge gap between GRX and Tiagra

(link)
 
Geri