emreyamans
Üye
- Kayıt
- 10 Eylül 2017
- Mesaj
- 59
- Tepki
- 377
- Şehir
- Sakarya
- İsim
- Emre Yaman
- Başlangıç
- 2000—01
- Bisiklet
- Tern
- Bisiklet türü
- Katlanır
Bir fotoğraf gördükten sonra başladığım serüvenim yaklaşık 9-10 aylık bir süreci kapsıyor. Arkadaşımdan aldığım eski atılmış yarış bisikletini alıp, evimin baş köşesine kadar getiren dönüşüm hikayemi sizlerin beğenisine sunuyorum.
Forumlarda gezinirken fixie bisikletlere merak sardım ve bu fotoğrafı gördükten sonra maceram başladı. Fotoğrafa aşık olmuştum resmen. Böyle bisikletim olmalı diye söz verdim kendi kendime.
Öncelikle buna uygun bir kadro bulmam gerekiyordu. Sakarya'da gezmediğim bisikletçi gitmediğim hurdacı kalmamıştı. Sonuna evimin birkaç sokak ötesinde bir arkadaşımın baba evinin önünde bu canavara rastladım.
Bisiklet orada mutsuzdu, gerekli değeri görmüyordu. Atılmış bir kenara öylece bekliyordu. Kullanılmayalı epey bir zaman olmuştu.
Bisikleti aldım. Bisiklet ciddi bir değişim görmesi gerekiyordu. öncelikle bisikletin kadrosunu kafamda tasarladığım geometriye getirmem gerekiyordu. Bisikletin bütün komponentlerini sökerek yalın bir hale getirdim.
Bisikletin ön ve araka göbek arasındaki mesafe 104 cm idi. Uzun bisikletleri pek sevmem. Kısa bisikletler her zaman beni cezbetmiştir. Bisikleti kısaltmak için birkaç işlem uyguladım. Maşadan biraz kırparak ve arka göbeğin takılacağı yere 2.bir kanal açarak ön ve arka tekerin biraz daha birbirine yakınlaşmasını sağladım.
Bu yaptığım işlemler sonucu iki teker birbirine yaklaşık 3 cm kadar yakınlaştı. Tam olmasa da biraz olsun bisiklet istediğim geometriye gelmişti. Tabi bisiklet uzun süre kullanılmadığı için artık bazı yerleri çürümeye yüz tutmuştu. Bisikletin arka maşasının fren direği ve orta göbeğin orayı parçalar kaynatarak sağlamlaştırdım.
Ufak tefek yapılan geometrik değişikliklerden sonra bisiklet boyaya hazır hale geldi.
Şaka şaka böyle boya mı atılırmış. Önce yıllanmış boyanın sökülmesi gerekir. Bende boya sökmek için birkaç yola başvurdum. Öncelikle bireyizin ucuna takılan tel fırcalar yardımıyla fazlaca güç sarf ederek başarısız bir çalışma sergiledik. Sonucunda yorgunluk ve çıkmamış bir boya vardı.
Sonunda doğru yolu bularak sprey boya sökücü sayesinde boyayı çıkarttık. Sakarya Artvin sanayide boyasından çok memnun kalmadığım bir ustada beyaz renge boyattım bisikletimi fırın boya.
Genelde gidon gidon boğazı ve sele borusu boyanmaz ama ben renk bütünlüğü sağlamak için hepsini boyattım.
Sıra geldi parçaları birleştirmeye.
Jant, jant teli ve göbek üçlüsünü aldım elime. Youtube'de Geziniyo bisiklet kanalındaki jant örme videosunu izleyerek ilk defa jant ördüm.
Bisiklet ortaya çıktıkça heyecanlanıyor, heyecanlandıkça daha hızlıca parçaları birleştiriyorum. Gidon sargısı ile renk bütünlüğü daha da ortaya çıkmaya başladı.
Bisiklet ortaya çıkmaya başladı.
Çinden almış olduğum Arka fixie göbek 16 T, kırmızı sele, kırmızı gidon bandı, kırmızı zincir ve kırmızı dolma lastiklerin birleşmesi ile bisiklet artık göz kamaştırıyordu. Hayallerimdekini bisikleti gerçekleştirmiş oldum.
Evet hayallerimi süsleyen bisiklet artık fotoğrafta değildi. Yanımdaydı. Dokunabiliyor, üzerine binip gezebiliyor, şöyle keyifle seyredebiliyordum. Ama bu bisikleti ne için yapmıştım...
Evimin salonunu süsleyen fixie bisikletim artık olması gereken yerde yani evimdeydi.
Sizlere dilimin döndüğünce bir değişim hikayemi anlatmaya çalıştım. Umarım beğenmişsinizdir. Bu aşamalar zor aşamalar değildir, istedikten sonra sanki bir puzzle yapıyormuşcasına eğlenerek yapıyorsunuz. Sizin de eski hurda kullanılmayan örümcek bağlayan kenarda köşede atılmış bisikletleriniz varsa elinizi çabuk tutun derim...
(link) adlı kişisel Youtube Kanalımda bu hikayenin videosunu da yaptım. Arzu eden izleyip kanalı takip edebilir.
Forumlarda gezinirken fixie bisikletlere merak sardım ve bu fotoğrafı gördükten sonra maceram başladı. Fotoğrafa aşık olmuştum resmen. Böyle bisikletim olmalı diye söz verdim kendi kendime.
Öncelikle buna uygun bir kadro bulmam gerekiyordu. Sakarya'da gezmediğim bisikletçi gitmediğim hurdacı kalmamıştı. Sonuna evimin birkaç sokak ötesinde bir arkadaşımın baba evinin önünde bu canavara rastladım.
Bisiklet orada mutsuzdu, gerekli değeri görmüyordu. Atılmış bir kenara öylece bekliyordu. Kullanılmayalı epey bir zaman olmuştu.
Bisikleti aldım. Bisiklet ciddi bir değişim görmesi gerekiyordu. öncelikle bisikletin kadrosunu kafamda tasarladığım geometriye getirmem gerekiyordu. Bisikletin bütün komponentlerini sökerek yalın bir hale getirdim.
Bisikletin ön ve araka göbek arasındaki mesafe 104 cm idi. Uzun bisikletleri pek sevmem. Kısa bisikletler her zaman beni cezbetmiştir. Bisikleti kısaltmak için birkaç işlem uyguladım. Maşadan biraz kırparak ve arka göbeğin takılacağı yere 2.bir kanal açarak ön ve arka tekerin biraz daha birbirine yakınlaşmasını sağladım.
Bu yaptığım işlemler sonucu iki teker birbirine yaklaşık 3 cm kadar yakınlaştı. Tam olmasa da biraz olsun bisiklet istediğim geometriye gelmişti. Tabi bisiklet uzun süre kullanılmadığı için artık bazı yerleri çürümeye yüz tutmuştu. Bisikletin arka maşasının fren direği ve orta göbeğin orayı parçalar kaynatarak sağlamlaştırdım.
Ufak tefek yapılan geometrik değişikliklerden sonra bisiklet boyaya hazır hale geldi.
Şaka şaka böyle boya mı atılırmış. Önce yıllanmış boyanın sökülmesi gerekir. Bende boya sökmek için birkaç yola başvurdum. Öncelikle bireyizin ucuna takılan tel fırcalar yardımıyla fazlaca güç sarf ederek başarısız bir çalışma sergiledik. Sonucunda yorgunluk ve çıkmamış bir boya vardı.
Sonunda doğru yolu bularak sprey boya sökücü sayesinde boyayı çıkarttık. Sakarya Artvin sanayide boyasından çok memnun kalmadığım bir ustada beyaz renge boyattım bisikletimi fırın boya.
Genelde gidon gidon boğazı ve sele borusu boyanmaz ama ben renk bütünlüğü sağlamak için hepsini boyattım.
Sıra geldi parçaları birleştirmeye.
Jant, jant teli ve göbek üçlüsünü aldım elime. Youtube'de Geziniyo bisiklet kanalındaki jant örme videosunu izleyerek ilk defa jant ördüm.
Bisiklet ortaya çıktıkça heyecanlanıyor, heyecanlandıkça daha hızlıca parçaları birleştiriyorum. Gidon sargısı ile renk bütünlüğü daha da ortaya çıkmaya başladı.
Bisiklet ortaya çıkmaya başladı.
Çinden almış olduğum Arka fixie göbek 16 T, kırmızı sele, kırmızı gidon bandı, kırmızı zincir ve kırmızı dolma lastiklerin birleşmesi ile bisiklet artık göz kamaştırıyordu. Hayallerimdekini bisikleti gerçekleştirmiş oldum.
Evet hayallerimi süsleyen bisiklet artık fotoğrafta değildi. Yanımdaydı. Dokunabiliyor, üzerine binip gezebiliyor, şöyle keyifle seyredebiliyordum. Ama bu bisikleti ne için yapmıştım...
Evimin salonunu süsleyen fixie bisikletim artık olması gereken yerde yani evimdeydi.
Sizlere dilimin döndüğünce bir değişim hikayemi anlatmaya çalıştım. Umarım beğenmişsinizdir. Bu aşamalar zor aşamalar değildir, istedikten sonra sanki bir puzzle yapıyormuşcasına eğlenerek yapıyorsunuz. Sizin de eski hurda kullanılmayan örümcek bağlayan kenarda köşede atılmış bisikletleriniz varsa elinizi çabuk tutun derim...
(link) adlı kişisel Youtube Kanalımda bu hikayenin videosunu da yaptım. Arzu eden izleyip kanalı takip edebilir.